Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 731
Hei.
Har en del filmer jeg skal se , men hver eneste film jeg starter får denne beskjeden:

"This AVI file is broken. Seeking will not work correctly. Do you want to reapir it? Thos might take along time"

Jeg vet at de filmene skal fungere
Og jeg har avinstallert og installert vlc på nytt flere ganger.
BSplayer etc er ikke et alternativ fra min side.

.. Hva er feil?
Sist endret av Horumflorum; 2. november 2008 kl. 13:53.
Det er noe galt med filmen!?
Hvordan vet du at filene er 100% ok?
I de fleste tilfeller der VLC sier at filer er skadet er de egentlig ikke det, men den delen av filen der all informasjonen (heter avi index) om innholdet på filen er skadet eller feilkodet.

http://www.divx-digest.com/software/divfix.html skal kunne fikse filen.

Hvis filen fungerer uten at du trykker ja, dvs at du mener at du ikke vil reparere den, så går du på følgende sted: Preferences/Input/Demux/Avi, på norsk blir det noe slikt som Preferanser/Inndata-kodek/signalsplittere/AVI. Der kan du be den om å slutte å spørre.

Du burde også sjekke filene i en annen avspiller, feks MPC.
Prøvd å bare trykke "lukk" ?

I de fleste tilfeller vil dette fungere.

Hvis ikke kan du dobbeltsjekke med MPC og codec (CCCP evt.)
Har du åpnet filen før den var ferdig nedlastet? Det kan skade filen. En bug i torrentsystemet.
Jeg trykker alltid på "Repair it" når dette skjer, og da funker filmen etter et par sekunder.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Filen er skadet , du kan prøve å trykke : dont repair eln, og se om det funker da, men om det ikke går da burde du skaffe deg ny fil (film) )