Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1490
Jeg leste for fem minutter siden en artikkel om SU sin leder for Troms, og må noen ganger iløpet av artikkelen spørre meg selv om en person faktisk kan være så dum i hodet? Ropte "nazisvin" til en kompis, haha, den skal du lengre ut på landet med.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...p?artid=510050
Jeg har hørt folk rope mye styggere ting etter både uniformert og sivil politi gjenom tidene, uten den reaksjonen.

en smule overreaksjon fra politiets side? nazi? tja... eller: kanskje det er politiet i Harstad som har lite å gjøre?
Sist endret av hyys; 24. januar 2008 kl. 10:22.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Trådstarter
Jeg syntes reaksjonen var særdeles passende. Har sett folk bli tatt med for mindre, men de har ikke lagd en stor scene ut av det med masse skriking om politivold etc. En politimann tilsnakkes som betjent. Folk må lære seg å vise respekt ovenfor Politiet, uansett hvor mye de syntes at Oboria-saken var feil.
Sist endret av Deezire; 24. januar 2008 kl. 10:34.
Ble ganske oppgitt jeg også når jeg leste dette, det er greit at han er su gutt, men dette er jo desverre ingen unnskyldning for å være dum. Stakar liten da, blir nok ikke lett å skaffe alle disse pengene.

Lett at han juger da, når han hevder sin uskyld men anker ikke. haha
Om du er uskyldig anker du hvertfall for å vise at dette er noe du bryr deg om og at om det koster deg 2000kr ekstra så er det ihvertfall for å fremme en sak du tror på.
haha, for en idiot
han mener han er uskyldig men gidder ikke å ta det videre
da kan han bare ha det så godt
Ungen ble godt klistret utover forsiden på lokalavisen. Det er årets hittil beste forside for å vise at det fortsatt er idioter i byen.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Det beeste av alt er at det er SU Politiker . Goodie, i like it.
Joda, "alle politimenn er nazister"-holdningen er barnslig og teit, men jeg skjønner likevel ikke hvorfor man ikke skal ha lov til å komme med denne ytringen. Hvorfor skal det være ulovlig å kalle en snut nazist, eller hestkuk, eller hva det måtte være?

Edit: jeg tror kanskje det er lov å kalle snuten hestkuk hvis du er nordlending, og rasist hvis du tilhører en minoritetsgruppe. Dette kan bli et skikkelig forvirrende regelverk.
Sist endret av mr_eff; 25. januar 2008 kl. 20:59.
Sitat av mr_eff
Joda, "alle politimenn er nazister"-holdningen er barnslig og teit, men jeg skjønner likevel ikke hvorfor man ikke skal ha lov til å komme med denne ytringen. Hvorfor skal det være ulovlig å kalle en snut nazist, eller hestkuk, eller hva det måtte være?
Vis hele sitatet...
Fordi det er nedverdigende ovenfor den som blir slengt det mot seg. Bruk hodet litt du og, hadde jeg blitt kalt hestkuk så hadde jeg tatt meg en god prat med den som hadde gjort det.
Fordi politiet er avhengig av en generell respekt fra befolkningen for å kunne gjøre jobben sin. Å rope nazist til politiet på gata undergraver dette.
Kinseek: Ja vel? Hva hvis jeg skriver at politiet er nazister her? Burde jeg få bot for det? Hva med folk som driver harselas med politiet på TV, for eksempel? Burde de straffes for å undergrave respekten for politiet?
Sist endret av mr_eff; 25. januar 2008 kl. 21:15.
Nei men når du skriker nazist til politiet på gata så signaliserer du ganske klart at du mener politiet ikke har noe der å gjøre (noe de helt klart selvfølgelig har). Ingen fortjener å få slengt dritt til seg i jobben, og politiet som er der for å verne om lov og orden trenger en viss standard på oppførselen fra folk ellers kan ting fort bli uoversiktelig.
Nei men når du skriker nazist til politiet på gata så signaliserer du ganske klart at du mener politiet ikke har noe der å gjøre (noe de helt klart selvfølgelig har).
Vis hele sitatet...
Men man bør da uansett være lov å mene det motsatte? Og å utrykke sin mening?

politiet som er der for å verne om lov og orden trenger en viss standard på oppførselen fra folk ellers kan ting fort bli uoversiktelig.
Vis hele sitatet...
Uoversiktelig? De kunne ha fortsatt å kjøre, istede for å konfrontere ham. Det var vel først da det ble bråk. Det var ingen problematisk situasjon her, før politiet bestemte seg for å lage en.
Sitat av mr_eff
Uoversiktelig? De kunne ha fortsatt å kjøre, istede for å konfrontere ham. Det var vel først da det ble bråk. Det var ingen problematisk situasjon her, før politiet bestemte seg for å lage en.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg har skjønt, kom de vell bort til han og spurte om det var noe problemer, og det var han selv som lagde opptøyene/scenen og tiltrakk seg oppmerksomhet, det han skulle gjort var klart og sammarbeide, faktisk være ydmyk for å ha prøvd å få folk til å tro at de kan rope og skrike hva de vil til politiet uten å få konsekvenser. Hadde han spillt kortene sine riktig i etterkant hadde det ikke trengt å blitt verken en scene eller bot for den saks skyld. Han har bare seg selv å takke, politiet gjorde jobben sin på en veldig riktig måte i denne saken
Sitat av mr_eff
Uoversiktelig? De kunne ha fortsatt å kjøre, istede for å konfrontere ham. Det var vel først da det ble bråk. Det var ingen problematisk situasjon her, før politiet bestemte seg for å lage en.
Vis hele sitatet...
Gå på et SU forum så får du støtte.

Og en artig regle, men det er jo æreskrenkelse eller whatever. Og han der, han er bare dum. Nothing else.
droopi: det er jeg enig i...

Ifølge dommen slo han seg deretter vrang, og nektet både å oppgi navn og vise frem identifikasjon.
Vis hele sitatet...
Dette er selvfølgelig en dårlig idé, og jeg kan forstå at han fikk problemer for det, men jeg forsto det også sånn at det var selve nazi-kommentaren han fikk bot for.
Sitat av mr_eff
Men man bør da uansett være lov å mene det motsatte? Og å utrykke sin mening?
Vis hele sitatet...
Ja, men ikke hvor som helst, når som helst, og på hvilken som helst måte.

Sitat av mr_eff
Uoversiktelig? De kunne ha fortsatt å kjøre, istede for å konfrontere ham. Det var vel først da det ble bråk. Det var ingen problematisk situasjon her, før politiet bestemte seg for å lage en.
Vis hele sitatet...
Nå tenkte jeg mest generelt. Det er et viktig poeng at når politiet dukker opp så retter folk seg litt opp i ryggen og er litt skikkelig og ikke bare "der kommer de jævla fascistene! fuck dem ass! vi driter i dem!"
Det er et viktig poeng at når politiet dukker opp så retter folk seg litt opp i ryggen og er litt skikkelig og ikke bare "der kommer de jævla fascistene! fuck dem ass! vi driter i dem!"
Vis hele sitatet...
Ok. Greit nok. Jeg mener likevel at folk må få lov til å si hva de vil, så lenge de følger politiets ordre (noe du uansett har pikt til å gjøre).
Sitat av mr_eff
Ok. Greit nok. Jeg mener likevel at folk må få lov til å si hva de vil, så lenge de følger politiets ordre (noe du uansett har pikt til å gjøre).
Vis hele sitatet...
Å snakke til dem er som å snakke til en hvilken som helst annen person, bortsett fra at om de gir deg ordre må du følge de. Det er som å snakke til sjefen din. Sier du dritt til han får du kanskje sparken, mens politiet gir bot. Du taper på begge.
Å snakke til dem er som å snakke til en hvilken som helst annen person, bortsett fra at om de gir deg ordre må du følge de.
Vis hele sitatet...
Det er jo det jeg sier. Du må følge ordre fra politiet. Det gjorde ikke han fyren i denne saken her, og det var dumt av han. Men hvis du kaller en hvilken som helst annen person for nazist, så får du ikke bot for det.
Sitat av mr_eff
Det er jo det jeg sier. Du må følge ordre fra politiet. Det gjorde ikke han fyren i denne saken her, og det var dumt av han. Men hvis du kaller en hvilken som helst annen person for nazist, så får du ikke bot for det.
Vis hele sitatet...
Du kan bli anmeldt og få bot for æreskrenkelse.
fyren har jo da bevist at han ikke har stort i politikken å gjøre ivertfall.
men etter hva som sto i lokalavisa så det ut som om han tøffet seg og så febrilsk prøvd å leke "offer" i ekte SU stil (hei jeg kan generalisere et parti <3)

politiet er presset nok som det er.
de bør og skal sette seg i respekt. Det er nok av småyngler som drar på byen av den ene grunn for å lage bråk for tiden. nå var det kansje ikke det som var hensikten. men han burde ha skjønt såpass. å leke uvitende i retten ble tydeligvis ikke den "seiern" han hadde sett for seg. men det ble heller ikke en vekker da han presterte å komme med uttalelsen: jeg er dømt uten beviser......

håper dette ivertfall var en vekker for noen av sopskallene som roter rundt får lage bråk.
da har ivertfall lille SU "lokal sjef" gjort noe nyttig for seg.