Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1123
Jeg har bestemt meg for å kjøpe en Nokia 6310i, av en eneste grunn og det er batteriet som holder _lenge_...

Men. Hvor får man dette billigst? Er i og for seg ute etter en uten bindingstid, men hvis prisen går drastisk ned kan jeg godt kjøpe en med bindingstid, men da helst ikke over ett år.
Noen som har noen gode råd til meg?
Nokia 6310i er kjent for å være en problem telefon. Jeg jobber på expert, og det er mange som har kommet tilbake med 6310iene sine.

Den billigste plassen jeg fant 6310i uten binding var på telebutikken
Off-topic; Jobber du på Expert? Skammer du deg ikke? Hvorfor bruker dere 3 uker på å fikse en datamaskin?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
x-sambo har 6310. Har vel stort sett fungert greit den, men det er en jævlig 'treig' telefon.
Hvorfor gidder du å bruke 1000 kroner ekstra på en 6310i? Like god batteri kapasitet på en 6310...
Opprinnelig postet av Svonna
Nokia 6310i er kjent for å være en problem telefon. Jeg jobber på expert, og det er mange som har kommet tilbake med 6310iene sine.
--snipp--
Vis hele sitatet...
Det er vel bare å få oppgradert software så blir den finfiin, er det ikke?
Opprinnelig postet av MacGyver
Hvorfor gidder du å bruke 1000 kroner ekstra på en 6310i? Like god batteri kapasitet på en 6310...
Vis hele sitatet...
Fordi jeg ikke finner noen butikker som selger den lenger, ihvertfall ikke til billigere pris enn 6310i
Sist endret av LurveLeif; 22. oktober 2002 kl. 22:57.
Opprinnelig postet av LurveLeif
Fordi jeg ikke finner noen butikker som selger den lenger, ihvertfall ikke til billigere pris enn 6310i
Vis hele sitatet...
Da mener jeg du ikke har letet gått nok.

6310 ligger på 2500,- uten abm. 6310i er samma telefonen bare i world utgave. Altså, telefonen er tri-band og den virker i 5 verdensdeler. 6310i kostet 1000,- kr mer enn 6310 sist jeg var på jakt etter den. Dette var i slutten av sommeren, men jeg tviler på at den har suknet stort mere enn 1000-1500,- kr i pris.
Hvorfor ikke skaffe deg en Ericsson T68i? Telefonen har like lang standby tid som 6310i (-10 timer). Telefonen er en smule dyrere, men den er bedre!

Ja, jeg er en Ericsson fan!
Forresten, 6310 skal ha lengre stanby tid enn 6310i i følge nokia.no. Etter hva jeg vet så skal begge ha 400 h stanby. Dette avhenger selvsagt av hvilket batteri du får med.
Da utfordrer jeg deg, MacGyver, og ber deg finne ett sted hvor 6310 er billigere enn 6310i... Har vært på Kelkoo og søkt og kun funnet ut at -i-versjonen er billigere av en eller annen merkelig grunn. Og som den Nokia fan'en jeg er, så ville jeg heller kjøpt meg en 7210 hvis jeg hadde brukt såpass mye penger som T68i koster, selv om batteritiden ikke er like lang på den...
Jeg er paa skolen naa. Jeg poster noen ekte argumenter i kveld. Be aware!
For det første. Kelko.no har ikke en side som viser 6310 priser. De har kun 6310i. For det andre, jeg har ikke gjort så veldig stor reasearch på priser fordi det er menget vanskelig i og med at forhadlere oppdatere sidene siden sjeldent. For det tredje så bor jeg ikke i Norge, så jeg ikke kan gå ut for å sjekke priser for deg.

Men etter hva jeg mener; hvorfor vil forhandlere selge en telefon som er bedre enn en annen for en billigere pris? Nokias 6310i har både tri-band og bluetooh, noe ikke 6310 har.
Du sa: "Og som den Nokia fan'en jeg er, så ville jeg heller kjøpt meg en 7210 hvis jeg hadde brukt såpass mye penger som T68i koster, selv om batteritiden ikke er like lang på den... "

7210 skal visst være noen lapper dyrere enn T68i. Ikke i følge kelko.no, men i følge andre sider og hva jeg vet.
Min gode mann, hvis du vil ha en telefon med god batteri kapasitet hør her:

Ericsson R520m er svaret. En av verdens beste telefonen etter min mening.. Kjøp deg høykapasitet batteri (BHC-10) og du får 25 h taletid og hele 715 timer stanby. Håper det holder for ditt behov

Batteriet er BSL-11 kompatibilitet og det funker utmerket på 5 andre Ericsson telefoner også.

..Når skal du lære gutten min? Ericsson er enkelt å greit best!
Grunnen til at i-utgaven er billigere, er vel at 6310 er vanskeligere å få tak i for tiden. Vet ikke helt om de har trappa ned produksjonen, eller om de vil ha ut et tonn 6310i, men vi har ikke hatt 6310 inne på en stund (Expert i Bergen).

Når det gjelder problemer med software, så har det ikke vært noe spesielt mer feil med 6310 enn andre nokia modeller. Og skulle det bli et problem er det bare å oppgradere den, selv om det tar litt tid å få det sendt inn.

Standby tiden er jo råbra på 6310, det er en super telefon, men etter min mening er den alt for stor.
Opprinnelig postet av gEM
Standby tiden er jo råbra på 6310, det er en super telefon, men etter min mening er den alt for stor.
Vis hele sitatet...
Njaa ja. Den er da ikke saa alt for stor. Det er aa ta litt for hardt i etter min mening. Den er slim nok til aa passe ned i bukselomma mi hvertfall. Vekta paa telefonen er ogsaa helt OK.
kjøp deg en 7210... koster 4295 uten noe som helst på mpx.no...
Jeg kjøpte den forrige dagen, og synes den var skikkelig artig!
blaZin^: Det ikke akuratt inn under ennmet men..

LurveLeif: Har du fallt for EvigkongeligeEricsson? Eller, har du bare godt tom for argumenter og gitt opp diskusjonen?