Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 3730
Go kveld.

Jeg er av den typen som hører på det groveste av heavy metal.
Dag ut, dag inn med metal... Metal, metal, metal...

Når jeg sier at jeg skal slappe av så spretter jeg en cola/øl på en fredagskveld og ser på en god film eller lignende.

Men vist jeg virkelig skal slappe av, få helt ro i hjerterota, så må det nå sinnsykt god akustisk musikk til.
Og helt siden jeg kunne tenne en lighter har jeg elsket telys.
Så jeg brenner telys for den store gullmedalje.

Det er noe med den roen jeg får av både lukta å "varmen" av levende lys.
Jeg simpelthen bare elsker det.

Så jeg setter på noe skikkelig rolig og harmonisk musikk lik Jack Johnson eller aller helst Joe Purdy. Tenner en del stearinlys, aller helst telys, vet ikke hvorfor.
Lager noe skikkelig digg mat. Kan variere, fra tacos til salat faktisk.

Etter jeg har spist, så kan jeg ta meg en øl, og en røyk/snus.
Kan faktisk høres ut som dette bryter hele harmonien.
Men når du putter en kompis under leppa, eller tenner en nikotin pinne så hjelper det deg å slappe av (det gjelder selvfølgelig vist du er avhengig, og det hjelper det under press/stress)...

Og da kan jeg sitte hele kvelden, og bare se rundt om i rommet jeg sitter i, lytte til musikken og nyte ØL'a mi og tenke. Tenker på alt som dukker opp i huet mitt, og alt som jeg kommer på rundt det temaet.



Men selvfølgelig er dette noe jeg ikke gjør hver dag, men kanskje 2-3 ganger i måneden når jeg virkelig trenger et avbrekk fra realiteten.
Trenger en pause fra hverdagen og mange av de folkene man ikke tåler trynet på, den frekke kjærringa i kassa på rimi osv. da man bare trekker en grense og sier " nå er det nok".


Poenget med tråden sa du?

Hvordan er det DU slapper av?
- Da tenker jeg ikke på du tar deg en lur på sofaen, eller rett og slett bare sover.
Men hva som virkelig får deg til og koble ut, å ta et avbrekk fra alt stresset i hverdagen, enten det er ved hjelp av cannabis eller ikke.
Bare post det her...

Jeg har merket at etter jeg begynte å koble ut, å tenke grundig, så har jeg funnet ut ganske mye om hva jeg egentlig føler og tenker om ting.
Og fått mange åpenbaringer, og lært litt mer om meg selv og hvem jeg er.

Noen flere tips om hvordan du kan koble helt ut og "lære" om deg selv?
Hvordan kobler du ut?
Røyker du noe for å slappe helt av? Og hvordan har det som innvirkning på hverdagen din og hvordan du er som person?
En ting som er digg er å ta med seg en flaske vann, eller noe annet å drikke på, røyk/snus og/eller annet å røyke på, spasere til et avsides sted uten mennesker, trafikk eller andre forstyrrende elementer (eks. skog, fjell, mark, sjø), finne seg et ålreit sted å sitte, gjerne med fin utsikt.. og derfra bare dyrke stillheten eventuelt lydene fra naturen rundt... I dagens samfunn er man omgitt av lyd omtrent hele tiden, så det å høre naturen i solo er etter min mening beste måten å slappe av på...
Sitte i godstolen og se på south park
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
et godt headset, mørkt rom, og buddha bar / chill lounge musikk
Godstolen i vater og Pink Floyd på stereoen. Det er avslapning og utkobling for meg.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Skriver musikk eller lyrikk.
Det er bra avslappende, hører også gjerne på musikk av type sanger som "The end of Everything" (Trivium) "Accoustic medley" og "Timeless" (In Flames) for å ta noen kjente eksempler.
dempet lys, bon iver på anlegget med behagelig lydnivå + en øl og to
Jeg har egentlig ingen sånne ritualer, men å produsere musikk kanskje?

Ellers så blir jeg av en merkelig grunn ekstremt rolig av meshugga, jeg tror det er fordi jeg virkelig må tenke for å forstå hvordan sangene er bygget opp pluss at tempoet i sangene ofte er rolige.

Ellers så har jeg jo "koselista" mi, med mye avslappende musikk: http://open.spotify.com/user/oscepot...uHaSsgDhKZSqRV
Skru ned dimmeren til det laveste. Sette på Dark side of the moon eller Wish you were here på platespilleren (LP ftw), sprette en pils og kansje ta en sigg
legger meg i sofaen, gjerne med et dusin puter i ryggen. Setter på litt anime på 40" og slapper helt av (gjerne med en eller annen form for drikke) Det er avslapping det :>
1. Dempet belysning.
2. Anus plassert saftig på sofaen.
3. Nils Lofgrens - Acoustic Live eller David Gilmour Live From Meltdown på stereo.
4. Gitar og\eller Bass lett tilgjengelig ved min høyre side.
5. En eventuell gitar og\eller koselig varm likør.

Recipe for success.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
1. Dempet belysning.
2. Anus plassert saftig på sofaen.
3. Nils Lofgrens - Acoustic Live eller David Gilmour Live From Meltdown på stereo.
4. Gitar og\eller Bass lett tilgjengelig ved min høyre side.
5. En eventuell gitar og\eller koselig varm likør.

Recipe for success.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset om Nils Lofgren. Har sittet og hørt på musikk jeg fant på youtube av han og det er knallbra.

Har du tips til de par tre beste cd'ene hans? Skal bestilles asap...
Personlig liker jeg bare Lofgren Acoustic, hans elektriske karriere kan du fint oppleve gjennom Bruce Springsteen And The E-street Band.
Et mørkt rom, en deilig stol og et lavt bord foran meg, med PC-skjermen lysende på meg. Jeg er på LAN med vennegjengen, technomusikk på anlegget til kompisen, snusen i overleppa og masse deilig, forskjellig drikke og potetgull på bordet.
Da slapper jeg av, kobler ut og glemmer alt som heter tid og omverden.
Sist endret av Kimer28; 4. november 2009 kl. 19:35.
Noe og røyke på, en benk på en liten utsiktstopp litt vekke fra resten av verden. Sitte der med venner eller seg selv med musikk fra mobilen i bakrunnen mens man ser utover lysene fra byen......Sier bare CHILL!
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Personlig liker jeg bare Lofgren Acoustic, hans elektriske karriere kan du fint oppleve gjennom Bruce Springsteen And The E-street Band.
Vis hele sitatet...
Det akustiske var det jeg likte best også ja.. Helt rå på kassegitar han der..

Beklager for off topic..
Sitat av The Nameless Vis innlegg
Noe og røyke på, en benk på en liten utsiktstopp litt vekke fra resten av verden. Sitte der med venner eller seg selv med musikk fra mobilen i bakrunnen mens man ser utover lysene fra byen......Sier bare CHILL!
Vis hele sitatet...
Støtter denne, fullt ut...

I tromsø, så har vi jo Maritime skole, vist man går bak den så er det utsikt over heele byen og Tromsdalsiden for de som vet hvor dette er.

Men nå har de vørri å montert en hel haug med lyskastere på skoleveggen bak der, så er ikke mørkt der lengre =/
Men er fortsatt kos å sitte der.
Mine beste avslappingsmetoder er enten..
For å få helt ro i sjela setter jeg meg på balkongen(på sommeren) å ser soloppgangen mens jeg hører Paul Oakenfold - Aeternal på iPoden. da går jeg på hvilemodus og kan sitte å tenke på ting jeg har et hjerte.
En annen måte for å koble ut, å bort fra det daglige er å stikke til en kompis av meg, sitte opp om natta å spille wow å drikke en god øl eller en kopp te faktisk. Hører da på country(willie nelson, johnny cash).
Slår av allt lys i stuen, røyke litt jazztobakk, og så sette på noen musikk videoer. Blir da enten Within Temptation, Nightwish, eller Shakira Kansje litt rar kombinasjon, men MTV unplugged konsert videoen med Shakira er helt sykt bra synes jeg. Ikke ser hun så værst ut heller. Bare ligge i sofaen og skli inn i musikken. Får ofte frysninger på hele kroppen av musikken i slike stunder. Rett og slett total utkopling, men samtidig innlevelse i musikken.
Jeg setter på litt deilig 90-talls dance og smeller opp "nyeinnlegg" på nff, sitter da gjerne å leske'rn med en farris eller urge.

(Og nei jeg har ikke sleik og dopapir rundt hodet.)
Jeg liker å skru ned lyset litt, kanskje tenne noen stearinlys og høre på David Bowie. Pleier vanligvis å se live konserter mens jeg bare nyter musikken. Liker også å høre på White witch, et veldig ukjent band, og vel kjøre samme stil.

Er ikke ofte jeg slapper av, men om det trengs går det som oftest med David Bowie eller White witch.
Varme tøffler, te og Röyksopp. Finnes ikke noe bedre enn det.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Jeg trives best i et mørkt rom med stearinlys og en godt fyrt peis i høstmørket. Deretter ser jeg på en trhiller, horror eller fantasyfilm. Hvis jeg er sammen med venner er det Buddha Biljard på Storgata som gjelder, eller Mono like ved.
Kjøre bil langs landeveien på en rolig kveld/natt (helst på vinterstid når det er nysnø på bakken) og høre på rolig musikk, er en skikkeli god måte for meg å koble litt ut på.
For meg hjelper det også å ha det ryddig. Hvis det er rotete så greier jeg ikke å slappe av 100%.
Sitat av Geiten Vis innlegg
For meg hjelper det også å ha det ryddig. Hvis det er rotete så greier jeg ikke å slappe av 100%.
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg her ja...

Vist jeg skal klare å koble helt ut klarer jeg ikke ha en masse rot rundt meg, det blir bare forstyrrende.
Før satt jeg i godstolen med siggen i en hånden og en kald en i den andre, mens jeg hørte på chille musikk. Kommer ikke på hva bandet het i farten, men det var en CD som min farmor kjøpte av err.. De indianerene som spiller i Bergen hver sommer. Helt nydelig.

Nå som jeg har blitt mor, er det å sitte å se ut vinduet om kvelden etter jeg har lagt gullkornet. Spesielt hvis det er fullmåne, er utrolig hvor fint sjøen lyser opp da.
Å gå en god, lang og hard tur i Norges natur, til et sted med en vakker utsikt. Det gir en bra følelse å "endelig komme fram" etter å ha strevd. Så finne seg godt til rette i en moseklatt, fyre opp et bål, og tenne en rev. Da slapper jeg virkelig av
Komme hjem fra skolen etter en lang dag, sette seg i senga med laptopen. Fyre opp en røyk åsså sette på Faith No More sitt samlealbum "This is it" på anlegget. Guud, hvor deilig det er.
Gå hjem fra skolen, slapp av i et varmt rom, ta noen DEILIGE drinker / drammer. Bli drita og drikk vann før du prøver å legge deg (Du KLARER det om du er som meg), og du våkner opp imorgen og er helt opplagt. Dette gjentar du hver kveld, og får til slutt alkoholproblemer.. Meg? Ja.
Jeg setter på "Sov i ro"-playlisten min på Spotify. En liten time med god avslapping. Er jeg derimot fyllesyk og ønsker å slappe av setter jeg på "Hangover Heaven".

Sov i ro: http://open.spotify.com/user/marken/...S6P3gck0LGxbIX
Hangover Heaven: http://open.spotify.com/user/marken/...VmshtfkzxO4JLq

Sitat av Verdaling Vis innlegg
Gå hjem fra skolen, slapp av i et varmt rom, ta noen DEILIGE drinker / drammer. Bli drita og drikk vann før du prøver å legge deg (Du KLARER det om du er som meg), og du våkner opp imorgen og er helt opplagt. Dette gjentar du hver kveld, og får til slutt alkoholproblemer.. Meg? Ja.
Vis hele sitatet...
Alkoholproblemer er ordet. Ved å bruke alkohol for å sove vil det etter hvert bli svært vanskelig å få sove uten alkoholstimuli. Anbefales altså ikke
Tre ting som skiller seg ut i min verden:
Jeg elsker surfing. Det er få ting som er mer behagelig enn strand, vann og en avslappende sport. Å føle man har, i den grad det er mulig, kontroll på bølgene gir en befriendefølelse.

Videre bruker jeg golf til å tømme tankene. Dette er vel en lat måte å oppleve det fantastiske i naturen. Det herlige ved det, er at når man spiller golf, så tenker man kun golf. Har kommet over tunge kjæresteforhold ved hjelp av golf, og det er i etterkant litt vanskelig å forestille seg.

Videre elsker jeg å gå på langrennsski. Har gjort det siden jeg var liten, og var faktisk et talent innen sporten for ikke så skrekkfullt lenge siden. Man ser naturen på en helt annen måte ved langrenn enn ved noen annen aktivitet, og jeg elsker det.
Av en eller annen grunn så blir jeg uhyre avslappet av å høre på Converge. Spesielt Jane Doe og You Fail Me. Sunn O))) funker også bra.
nr1: ligge i sofaen med dyne, kakao med litt god rom oppi, og dylan på stereo'en.
nr2: gitar og en sigg med litt shit i. (eller bare sigg hvis man ikke har noe annet)
nr3: godstol, tv med en chill serie/god film, et par glass vin.
Avslapping for meg:

Ræva på en sofa.

En smule mekk foran meg.

Pink Floyd/Ott/Shpongle på stereoen.


Perfekt!
Hvis jeg skal slappe virkelig av, så må jeg først og fremst ha det ryddig rundt meg. Ellers, så liker jeg å gå turer i skogen med hunden min, til en fin plass jeg kan sitte å chille og tenke på alt mulig.

Ta bilen opp til et fint vann, ha med mat og fiskestang

Eller bare sitte å slappe av i sofaen og høre på ott eller naturlyder fra regnskogen.
For å slappe helt av, tar jeg som tydeligvis den eneste personen her, å setter meg tilbake i lenestolen med diverse tegneserier(Alan Moore, Grant Morrison, etc.) og fyre på et par LP'er med høyeste klasse 90- talls hip- hop (Biggie, A Tribe Called Quest, De La Soul, Lootpack etc)

Synd at det er så lite hip- hop aficionados her, hadde vert kult å kunne snakke litt "shop" med noen, uten å måtte filtrere ut 1000+ fjortizz- kidzz som tror de har peiling. Høre eg ein sang te av Sean Kingston, går eg POSTAL!
jeg kjenner jeg slapper ordentlig av etter å ha røyka en feit en og deretter legger meg på sofaen, slenger headphones på øra å skrur ipoden på fullt!

da går det i bonobo, boards of canada, røyksopp, four tet, autechre, jean michel jarre (oxygene series) eller noe chill reggae, reggae-dub og roots.

telys er også ett pluss for meg, bare jeg har ork til å tenne de.
slapper faktisk helt sykt av når jeg dusjer! : p
det er syyykt avslappende og dusje, værtfall med musikk på!

og det å sove er selvfølgelig også meget avslappende.

for min egen del så blir jeg alltid ALT for slapp av snus, blir som regel nesten alltid dårlig, kvalme o.s.v. så har problemer med å fatte at snus kan være så sykt avslappende : p

gå tur med bikkja er også meget avslappende.
og det å ligge i naturen og sove!
Sist endret av starpowah; 6. november 2009 kl. 16:37.
Virkelig slappe av? Da pakker jeg sekken, går innover skauen til beina ikke vil mer, og legger meg ned i lynga et sted etter å ha slått opp teltet, med ei flaske brennevin, noe salt å tygge på, og et munnspill.
Mange gode tips her;

-skogen
-musikk som f.eks. Pink Floyd, Cafe del Mare etc.
- brennevin etc.

Men må nok si nr1; ligge i sofaen med dyne, kakao med litt god rom oppi, og dylan på stereo'en.
hørtes mest fristende ut akkurat nå
Har et par måter å koble helt ut av virkeligheten på og bare være helt i sin egen verden;

Ta på seg sekken å gå en god fin tur, slå opp teltet, grill noen pølser deretter er det bare å legge seg i soveposen å høre på skogen.

En god nummer to er, åpne vinduet fult opp, lukke alle dører inn til rommet midt å slå av alt som gir lys. Også bare legge seg ned i senga og la tankene flyte rundt.
Har flere måter å slappe helt av på. Den ene metodene er den jeg som oftest tyr er en lag og Sykt varm dusj, da klarer jeg å slippe opp alt av tanker osv.
En annen metode er å kjøre meg en tur med bil hvis det er kaldt eller moped om sommeren. Er noe helt spesielt å kjøre moped på lang tur en varm sommer dag synes jeg.

Den siste og kanskje den som funker best er som nevnt tidligere skogen! Jeg tar med meg fiske utstyr hvis det er sesong, tenner bål og overnatter under åpen himmel. Er det kaldt å snø finner jeg fram ski og går lange turer i marka. og om det er mulig tar jeg med telt også.

Min anbefaling er å ty til skogen. Er ingen ting som roer meg mer enn det.
Sier bare senga og Pink Floyds Meddle eller evt også Shine On You Crazy Diamond.
Sette meg i godstolen med headset. Ei kald øl og en røyk (Helst rullings)
Så setter jeg på Enya og lukker øynene, som å komme til himmelen.
lytter til progressive trance.. Utrolig avslappende
Joggebukse, dyne, setter på en eller annen mix eller en spilleliste med elektronisk musikk og starter photoshop.
Går fort en hel dag hvis jeg ikke har noe annet å gjøre.

Hvis ikke funker film også.
Sist endret av drittunge; 8. november 2009 kl. 23:10.
Santana - Abraxas på LP høyt
Så åpner jeg døra ut, går litt opp i skogen og ser ned mot sentrum med en røyk/pipe av det slaget man vil. Men er det vanlig tobakk, litt sterk slik at man kjenner det når man setter seg ned på en stubbe. Så bare sitter man der.