Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1333
Hei.

Når jeg bruker handsfreen så opplever jeg bølgelyder hvis det er helt stille samtidig som jeg har noen andre på linja.

Har prøvd å bytte handsfree og å restarte telefonen, men bølgelyden er der fortsatt. Noen tips til hva jeg burde gjøre for å unngå bølgelyden?
Du kan jo prøve å sette telefonen til fabrikkinstillinger.

Men forresten: All lyd er bølger, så jeg skjønner ikke helt hva du mener med "bølgelyd"
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Om det er den lyden jeg tror du mener, så høres det litt ut som f.eks en dekoding feil. Litt som lyden kan høres ut på en mp3 stream om noen pakker droppes.

Dette kan enten skyldes modemet på telefonen din (sjekk at du har nyeste firmware), eller det kan være problemer med sender utstyret til tele leverandøren osv.
Hvilket OS har telefonen din?

Hvis du har Android, så har du muligheten til å skifte mellom 2G/3G/4G under innstillinger.

Ved fabrikkinnstillinger, så står dette på "automatisk", og hvis du da bor et sted (trenger ikke være utpå landet en gang, kan fort være sånn i Moss også. (Antok siden navnet ditt.)), hvor det er relativt dårlig dekning (ikke full 3G-dekning over hele plassen), så har telefonen en tendens til å skifte mellom 2G og 3G av seg selv.

Dette resulterer i stort strømforbruk, anrop som ikke går igjennom, og robot-stemmer. (Var i alle fall sånn i mitt tilfelle, og jeg bor i en storby.)

Jeg løste det ved å sette den til 2G manuelt, og til 3G når jeg var steder hvor jeg visste dekninga var god.

For å sjekke dette, går du på:
Instillinger -> Flere nettverk -> Mobilnettverk -> Nettverksmodus. (WCDMA er 3G, og GSM er 2G.)

Hvordan dette fungerer på iPhone derimot, vet jeg ikke.

Får håpe du finner det ut!
Sist endret av Bruskork1; 24. august 2014 kl. 02:45.
Tusen takk for svar folkens.

Med bølgelyder så mener jeg at det lyden minner om bølger fra havet.

Har Samsung Galaxy også har jeg ikke oppdatert operativsystemet på en stund.
Sist endret av MossFinest; 24. august 2014 kl. 16:07.