Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2148
Sitter med ett lite dilemma i valget mellom Iphone 4 eller Desire HD, og ja, her kommer det nok til å bli en diskusjon, så jeg gjør det enkelt.

Jeg bruker den mye til sufring på nettet, facebook etc.
Hører mye på musikk og tar mye bilder og filmer litt.
Du spør på et internettforum og svaret blir Desire HD. Spør mannen i gata og svaret blir iPhone 4. Mye klokere blir du nok ikke.
Til ditt bruk ville jeg valgt Iphone4
Sitat av Jack Daniels Vis innlegg
Sitter med ett lite dilemma i valget mellom Iphone 4 eller Desire HD, og ja, her kommer det nok til å bli en diskusjon, så jeg gjør det enkelt.

Jeg bruker den mye til sufring på nettet, facebook etc.
Hører mye på musikk og tar mye bilder og filmer litt.
Vis hele sitatet...
Da er kanskje greit med en stor skjerm? - HTC Desire HD <3
Eg ville valgt Desire HD Alex!

http://www.maggadget.com/wp-content/uploads/2010/09/ip4-vs-htcdesirehd.png

Ikkje "just another iPhone"
Ta en titt på spesifikasjonene, les reviews fra flere nettsider og trekk en konklusjon. Du kan starte her.
Nå har jo verdens første telefon med dobbel kjerne kommet; Logitech Optimus 2x. Søk på speedtest sammenliknet med Iphone4 på youtube, den er raskere. Jeg er i hvertfall veldig fornøyd med den, og den er verdt å sjekke ut!
Kameraet er 8 megapixler, og man kan filme i full hd.
Eneste downside på den, er høyttalerne. De er dårlige, men det vil si at de ligger på høyde med iPhone4 og Desire HD sine høyttalere.
Lykke til med valg av telefon
Er uenig med Popstickel. Behovene blir dekket like godt på begge telefonene, annet enn at Android har støtte for Flash.

Du bør heller velge ut i fra hva slags bruker du er. For enhver techno-freak er Android tingen.
For veldig basic brukere og folk som bare skal ha en kul og fin telefon er iPhone 4 muligens et bedre valg.

Desire HD har også et bedre kamera sånn rent hardware-messig, og jeg syns personlig bildene blir bedre på HD.
Sitat av Psycedelic Vis innlegg
Ta en titt på spesifikasjonene, les reviews fra flere nettsider og trekk en konklusjon. Du kan starte her.
Vis hele sitatet...
Hva er vits med forum hvis alle sammen skal henvise til Google? Hvor blir det av personlige erfaringer da? Blir drittlei "Google" kommentarer
Jeg tror dette er en smakssak. Du må rett og slett prøve begge og se hvem du liker best.

Føler på meg at dette blir en fanboy vs fanboy diskusjon. igjen. igjen.
Er i tenkeboksen selv, men hører om verldig dårlig batterilevetid på HTCen. Er dette et problem? Hva med Optimus?
Sitat av Freshjive Vis innlegg
Er i tenkeboksen selv, men hører om verldig dårlig batterilevetid på HTCen. Er dette et problem? Hva med Optimus?
Vis hele sitatet...
Er veldig vanskelig å forklare hvor lenge batteriet vil vare dersom det kommer VELDIG an på bruk. Min varer i ca 2 døgn med mitt bruk og har ikke hatt problemer med batterilevetiden.

Bruker telefonen til Spotify på vei til jobb, sender alt fra 1 til 15 tekstmeldinger, snakker gjennomsnittlig rundt 10 min i telefon hver dag (en del mer i helgene) og ca 10-20 min med surfing/facebook. <-- Varierer jo en del, og er bare tatt sånn ca gjennomsnitt.
Sist endret av Diox; 22. mars 2011 kl. 20:32.
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Hva er vits med forum hvis alle sammen skal henvise til Google? Hvor blir det av personlige erfaringer da? Blir drittlei "Google" kommentarer
Vis hele sitatet...
Personlige erfaringer? Tror resten av store, vide nettet har flere tilbakemeldinger å gi om disse to produktene enn det freakforum noen gang vil gidde. Dessuten er det ikke bare her man kan få "personlige erfaringer". De kan man få høre over alt der fjols med skjerf og trange bukser trår.
Jeg har erfaringer fra begge telefonene. Min erfaring erfaring er at HTC Desire HD er en telefon med mangle flere muligheter. Det er en mye mere avansert telefon i forhold til iphone. Har aldri vært så fornøyd med HDen min sammenlignet med andre telefoner. Absolutt en av de beste telefonene på markedet.
Ser ut til att jeg skal satse på Desire HD istede da.
Men, kommer ikke HD 2 snart?
Vent til sommeren, da kommer Iphone 5
Sitat av Freshjive Vis innlegg
Er i tenkeboksen selv, men hører om verldig dårlig batterilevetid på HTCen. Er dette et problem? Hva med Optimus?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke ladet ut min ennå, men putter den i laderen hver kveld, så vet faktisk ikke. Første dagen gikk det i mobilbruk konstant med installering, konfigurering, spilling, meldinger, telefonsamtaler osv. Merket da at batteriet ikke akkurat er evigvarende, men er nok iPhone som har den lengste batteritiden vil jeg tro.


Edit: Kan si så mye som at i dag stod jeg opp rundt 0620, og brukt telefonen som en "normal" bruker. Har 67% strøm igjen.
Sist endret av Effage; 22. mars 2011 kl. 21:50.
Selv har jeg iphone 4 og er veldig fornøyd! Surfing på nettet er deilig. Oppløsningen kunne ikke blitt bedre.
Utholdene er den også, fant igjen min i går, etter at den hadde ligget i snøen siden torsdag. Den var fortsatt på
Da er HTC Desire HD på vei hjem i postkassa.
Sitat av Jack Daniels Vis innlegg
Da er HTC Desire HD på vei hjem i postkassa.
Vis hele sitatet...
Håper du blir fornøyd
Har selv Desire HD pga jeg ikke kjøper apple produkter av prinsipp. Men jeg må si jeg er veldig skuffet over batteritiden på telefonen. Hvis telefonen ikke blir brukt what-so-ever, bare synker mot facebook hver 4.time får jeg 24 timer ut av den. Hvis jeg hører på spotify på vei mot skolen (15minx2) fram og tilbake sender 4 sms og browser nettet på wifi i 10 min har jeg fort bare 14 timer. Syntes det er veldig kjedelig av HTC å lage en telefon man må strippe for alle funksjoner bare for å kunne bruke den som en telefon.

Nå vet jeg iphone ikke akkurat kan skryte på seg allverden av batteritid den heller, men jeg vil nok tro at den iallfall har bedre batteritid enn deisre HD. Men det er vel opp til deg, har du konstant tilgang til lader er det sikkert ikke noe stress.
Sist endret av MikeHunt; 23. mars 2011 kl. 18:00.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg bruker Iphone 3g og er veldig fornøyd.. En god venn av meg kjøpte en HTC Desire HD når den kom ut, den virker ganske kul, med stor sjerm og greier, men han innrømter at han faktisk heller skulle ha gått for en iphone.

Jeg syns i allefall at iphone er veldig greie og enkle å bruke, som jeg føler har mest og bety. Kommer nok til å gå for iphone neste gang jeg kjøper telefon, fordi jeg vet at det funker bra til mitt formål, som ligner ditt formål.

Utrolig enkel på facebook og mail. Så min konklusjon er: iPhone
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Har selv Desire HD pga jeg ikke kjøper apple produkter av prinsipp. Men jeg må si jeg er veldig skuffet over batteritiden på telefonen. Hvis telefonen ikke blir brukt what-so-ever, bare synker mot facebook hver 4.time får jeg 24 timer ut av den. Hvis jeg hører på spotify på vei mot skolen (15minx2) fram og tilbake sender 4 sms og browser nettet på wifi i 10 min har jeg fort bare 14 timer. Syntes det er veldig kjedelig av HTC å lage en telefon man må strippe for alle funksjoner bare for å kunne bruke den som en telefon.
Vis hele sitatet...
Har du siste OTA-update? Selv flashet jeg om min til CleanDHD (CyanogenMod 7-variant). Det hjalp enormt på batterilevetiden, blant annet fordi den klokker ned CPU når skjermen er av. Finnes en hel haug med gode Sense-ROMs også, hvis du foretrekker det.
Til de av dere som kanskje ikke er så stor fan av apple produkter/iphone, og ikke helt vet hva dere skal ha.

Da vil jeg isåfall anbefale Samsung Galaxy s II på det sterkeste.

En utrolig bra mobil, som knuser iphone på nettsurfing, kamera biten og ikke minst hastigheten på selve telefonen generelt.
Etter flere diskusjoner med venner og kjente om telefoner og dingser, har det demret for meg at mange av dem som får seg sin første smarttelefon etter årevis med traurige knapper, lavoppløste og resistive skjermer, får all objektivitet blåst bort samme stund som bakoversveisen inntreffer.

Det virker som om de er så bergtatt av sitt nye teknologividunder at de totalt reiser ifra tanken om at andre telefoner der ute er like eminente, der de skryter sin egen telefon langt opp i skyene. ”Den nye Desire-en/iPhone-en/whatever-en min takler Tryneboka/nettsurf/musikk en milliard ganger bedre enn samtlige telefoner jeg har hatt tidligere, hvordan kan menneskelagde gjenstander noensinne overgå dette??”

Jeg mistenker denne tankegangen for å være første skritt over grensen til fanboyenes rike. Jeg er storfornøyd med min Desire HD, men har ingen illusjoner om at iPhone/WP7 så vel som andre Android-telefoner er solide alternativer, og er like lett å bruke, like god å surfe på, og så beintetter.

Ugh, dette ble litt mer bedreviter-ish enn hva meningen var. Men dere tar nok poenget åkke som
Sist endret av Tobaias; 31. mai 2011 kl. 02:36.
Du skal ikke vente til det kommer 1.2 ghz dual core prosessor? Det blir hard core!

evt Samsung, ja, men har ikke god erfaring med Samsung. HTC eller Apple er eneste som funker hvis man er kresen og skal bli fornøyd over lengre tid (hvilken kommer an på hva du bruker den til) IMHO
Sist endret av Chronic420; 31. mai 2011 kl. 02:59.