Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2570
hei. jeg jobber som elektriker på land, og vil prøve noe nytt.

jeg har da tenkt litt på offshore evt båt. der jeg jobner nå har jeg jobbet endel på industriavdelingen, og endel på prosjekt. førstenevnte kan jo være en kjekk erfaring å ha med på sjøen??

jeg har hatt fagbrev i ett år nå. offshorekurs er noe jeg kan stille med selv.


har leitet litt på nett, men ikke funnet noen stillinger eller noe som helst. hvor finner man sånt? noen man kan/bør kontakte? noen som vet ?? : D
Er ihvertfall en maritim linje som man automatisk går ut i arbeid fra.
Det du først må ha, som du selv nevner, er sikkerhetskurset for å komme deg offshore. Det er kursene IMO60 og IMO80. Tror det koster rundt 30 000,- tilsammen for begge kursene. Det er ikke noen lett sak å få seg jobb som trikker offshore, søk over alt, ring, ta kontakt, og til slutt så ringer kanskje et rederi/firma tilbake og sier at de vil ha deg. En veldig stor fordel er å ha kontakter som jobber offshore, da øker sjansene dine for å få deg jobb. Slik er det desverre bare utenfor kystens linjer.

Lykke til!
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor