Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3766
Hei, håper dette er riktig kategori :P


Var litt dum i kveld (fylla :P ), mobilen min ble brukt til telesex-greier av andre enn meg bare på kødd. Jeg har kontantkort, men jeg har sjekka og det er ikke tatt noe av mitt kontantkort, så da antar jeg at det går pr. regning? Siden det ikke var jeg som gjorde dette, er det mulig for meg å nekte å betale eller må jeg likevel gjøre det? Ifølge annonsen kosta det visst 100kr... Veeeldig dårlig gjort syntes nå jeg..

Sorry hvis dette er litt rotete skrevet :P
Sist endret av kyllingfisk; 14. oktober 2010 kl. 01:18.
Hva med å kreve de 100 kronene tilbake da?
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
hehe synd det der. men jeg husker når jeg var liten så testa vi det der, men da fikk vi også en giro i posten vet ikke om det er sånn lenger er jo tross alt ganske mange år siden.

On.topic
tror faktisk ikke du har noe særlig mye å si, men vent på noen som har noe fakta kan svare
Sist endret av ttj; 14. oktober 2010 kl. 01:30.
kjgbhcvnb
kyllingfisk's Avatar
Trådstarter
Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
Hva med å kreve de 100 kronene tilbake da?
Vis hele sitatet...
Ingen dum idè :P Men det jeg lurte på er om det er en delay på sånt i forhold til kontantkortet eller om man får en regning i posten? Bor hos foreldrene mine, så regning i posten hadde vært litt teit :P (Selv om mobilen er registrert på meg)
Sist endret av kyllingfisk; 14. oktober 2010 kl. 01:26.
Folk griner over 50-lapper, 100-lapper og 200-lapper, hvorfor?
Greit, dere har ikke verdens beste råd, og det er det jo ingen som har bare å fjase vekk, ved visse unntak selvfølgelig.

50, 100 og 200 for å faktisk ha det litt moro på fylla? Ærligtalt.
Begynner vi å snakke i høvdinger begynner jeg å skjønne deg..

Sitat av mr.kuchinawa Vis innlegg
Ingen dum idè :P Men det jeg lurte på er om det er en delay på sånt i forhold til kontantkortet eller om man får en regning i posten? Bor hos foreldrene mine, så regning i posten hadde vært litt teit :P (Selv om mobilen er registrert på meg)
Vis hele sitatet...
Regner med det går på regning via Telenor, NetCom eller hva du nå enn har, så får du sikkert en ekstra kostnad derfra grunnet du har kontantkort og kanskje ikke kunne "betale" der og da?
kjgbhcvnb
kyllingfisk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Undergrunn Vis innlegg
hehe synd det der. men jeg husker når jeg var liten så testa vi det der, men da fikk vi også en giro i posten vet ikke om det er sånn lenger er jo tross alt ganske mange år siden.

On.topic
tror faktisk ikke du har noe særlig mye å si, men vent på noen som har fakta kan svare
Vis hele sitatet...
Haha, vel, jeg overlever 100kr, spess når jeg krever de inn

Håper bare ikke det er et særdeles lugubert navn på firmaet ettersom jeg ikke pleier å ta inn posten :P

(Ps: Vet noen hvor lang tid slikt pleier å ta i posten? Så kan jeg evt. stå opp litt tidligere noen dager fremover... :P )

Neida, er ikke krise, men jeg bare har ikke noe behov for å forverre forholdet til mine foreldre ytligere.... :P
Sist endret av kyllingfisk; 14. oktober 2010 kl. 01:34.
Hvordan skulle det kunne gå på regning dersom du har kontantkort?

Dersom pengene ikke ble trukket så køddet de nok angående hvorvidt de har ringt. Dersom du blir trukket 100 kr krever du pengene tilbake fra dem som belastet det.

Ingen sak å snakke om dette her... Småpenger, småfyll, idioter...
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Sitat av mr.kuchinawa Vis innlegg
Haha, vel, jeg overlever 100kr, spess når jeg krever de inn

Håper bare ikke det er et særdeles lugubert navn på firmaet ettersom jeg ikke pleier å ta inn posten :P
Vis hele sitatet...
du vet aldri det var store røde [COLOR="Red"]XXX[/COLOR] på brevet vi fikk den gangen
kjgbhcvnb
kyllingfisk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cikey Vis innlegg
Hvordan skulle det kunne gå på regning dersom du har kontantkort?

Dersom pengene ikke ble trukket så køddet de nok angående hvorvidt de har ringt. Dersom du blir trukket 100 kr krever du pengene tilbake fra dem som belastet det.

Ingen sak å snakke om dette her... Småpenger, småfyll, idioter...
Vis hele sitatet...
Hva er greia med å være så nedlatende? Hva som er mye penger er da helt relativt, og selv om 100kr ikke er veldig mye penger for meg så syntes jeg det var verdt å spørre om her. Ikke bare det, men du har også aspektet med foreldre osv. Altså, jeg har ikke noia eller noe (ordner seg jo), men jeg skjønner ikke hvorfor du plutselig skal være så bedrevitende og arrogant.

Forsåvidt, finner jo ut i morgen om det har vært en delay eller ikke :P
Sist endret av kyllingfisk; 14. oktober 2010 kl. 01:42.
Om du tok deg nær av mitt innlegg beklager jeg... Men saken er enkel: Hvorfor har man kontankort? Fordi at man ikke skal oppleve at man plutselig får vanvittige regninger fordi brukeren av kortet ikke kunne eller ville begrense sin bruk.

Dersom du fikk regninger for telesex og/eller andre teletjenester selv om du brukte kontantkort, hvor mange tror du da hadde giddet å betale dobbel pris for vanlige tellerskritt på kontantkort da?

Akkurat. Ergo kan du ikke få regning for telesexeskapadene til kompissene dine. Dersom de har tappet penger fra ditt kort bør du selvsagt kreve pengene tilbake. 100kr er uansett småpenger, og saken er ingenting å diskutere.

Det handler ikke om å være bedreviter, men om å "påpeke det opplagte"
kjgbhcvnb
kyllingfisk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cikey Vis innlegg
Om du tok deg nær av mitt innlegg beklager jeg... Men saken er enkel: Hvorfor har man kontankort? Fordi at man ikke skal oppleve at man plutselig får vanvittige regninger fordi brukeren av kortet ikke kunne eller ville begrense sin bruk.

Dersom du fikk regninger for telesex og/eller andre teletjenester selv om du brukte kontantkort, hvor mange tror du da hadde giddet å betale dobbel pris for vanlige tellerskritt på kontantkort da?

Akkurat. Ergo kan du ikke få regning for telesexeskapadene til kompissene dine. Dersom de har tappet penger fra ditt kort bør du selvsagt kreve pengene tilbake. 100kr er uansett småpenger, og saken er ingenting å diskutere.

Det handler ikke om å være bedreviter, men om å "påpeke det opplagte"
Vis hele sitatet...
No prob, peace out.
Er du under 18 år også så kan du ikke pådra deg gjeld.
kjgbhcvnb
kyllingfisk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cikey Vis innlegg
Det handler ikke om å være bedreviter, men om å "påpeke det opplagte"
Vis hele sitatet...
Jeg fikk regning i posten i dag, (heldigvis diskrè) men kanskje det ikke var så opplagt likevel...?

Jeg er 19 og kan derfor pådra meg gjeld..

Sendte mail og forklarte situasjonen til e-posten deres, i tillegg til at de gjerne måtte blokkere meg fra deres tjenester i all fremtid. Får se hva de svarer, men blir fort prinsippsak ut av sånt :P
Cikey skrev:
Ingen sak å snakke om dette her... Småpenger, småfyll, idioter...


Det handler ikke om å være bedreviter, men om å "påpeke det opplagte"

--------------

Så hva sier du nå da, du som var så skråsikker og nedlatende?
Sitat av Telenor
Du kan ikke benytte tjenester som blir fakturert i etterkant som for eksempel Telefonmøte og Noteringsoverføring. Du kan heller ikke benytte tilleggstjenester med etableringspris, fast månedspris eller bestille hemmelig nummer.
Vis hele sitatet...
Sitat av Netcom
NetCom Kontant er et forhåndsbetalt ringekort, hvor du hele tiden har kontroll over dine telefonutgifter, og aldri vil motta overraskende regninger.
Vis hele sitatet...
Sikker på at du fikk regning? Troll?
Sitat av peter_parker Vis innlegg
Cikey skrev:
Ingen sak å snakke om dette her... Småpenger, småfyll, idioter...


Det handler ikke om å være bedreviter, men om å "påpeke det opplagte"

--------------

Så hva sier du nå da, du som var så skråsikker og nedlatende?
Vis hele sitatet...

Fortsatt tre av tre på det sitatet...


Da har man en praksis hvor man ikke betaler med tellerskritt, men bestiller med telefonen og får regning på produktet (tjenesten) og gitt at bruker er over 18 så kan han pådra seg denne gjelden. Det er antagelig lovlig så lenge det opplyses før samtalen begynner (altså før "bestillingen" gjøres)

Tough shit for OP, fortsatt småpenger, småfyll og idioter som kødder med kompissen på den måten...
fikk faktisk regning på ca samme måte som dette for en stund siden...
kjgbhcvnb
kyllingfisk's Avatar
Trådstarter
Jaja, dere kan kalle det idioti all you like. Kan jeg nekte å betale her eller ikke?

Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Sikker på at du fikk regning? Troll?
Vis hele sitatet...
Om jeg er sikkert på om jeg fikk regning? Ja, det er jeg.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Ja du kan nekte..Det er opp til tele-sex selskapet å bevise at det faktisk er deg som har ringt.Står utallige historier om akkurat dette om du googler litt. Du trenger ikke betale 1 øre, du har loven på din side.
kjgbhcvnb
kyllingfisk's Avatar
Trådstarter
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Ja du kan nekte..Det er opp til tele-sex selskapet å bevise at det faktisk er deg som har ringt.Står utallige historier om akkurat dette om du googler litt. Du trenger ikke betale 1 øre, du har loven på din side.
Vis hele sitatet...
Smooth, takker Må være vanskelig å drive telesex-selskap...
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Bare betal den hundringsen, var sikkert verdt med enn en 100 lapp, den morroa dere hadde når dere ringte, så kan du jo be vennene dine spandere boller/brus/sixpack whatever på deg.
Foreslår at du betaler 100 kroner. Mtp hvor mye enklere det må være å betale den hundrelappen så er alt ute av verden. Evt hvis du synes det er urimelig at du skal betale 100 kroner alene for noe, som noen andre gjorde, ville jeg spurte disse kompisene om de ville spleise (Selv om det kanskje kan virke litt "fattig" og ikke ha 100 kroner å paye etter fyll og fanteri) Men dette er jo opp til deg, jeg ville betalt og blitt ferdig med det
Sist endret av maggii; 15. oktober 2010 kl. 23:46.
kjgbhcvnb
kyllingfisk's Avatar
Trådstarter
For de som er interessert, så sendte jeg mail og ba om at regning skulle annuleres (fordi jeg ikke hadde ringt) og at de gjerne måtte blokkere nummeret mitt fra deres systemer. Fikk mail tilbake i dag og de 5min jeg brukte på mailen sparte meg 100kr (+50kr i mva...)
Husker lillebror ringte sextelefon med hustelefonen back in the days. Pappa ringte og forklarte situasjonen og så var den saken ute av verden, mulig du kan hoste opp en lignende forklaring?
kjgbhcvnb
kyllingfisk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Murphy Vis innlegg
Husker lillebror ringte sextelefon med hustelefonen back in the days. Pappa ringte og forklarte situasjonen og så var den saken ute av verden, mulig du kan hoste opp en lignende forklaring?
Vis hele sitatet...
Som sagt i forrige post, det ordnet seg
Sparte penger er bedre enn tjente penger! Bra det ordnet seg