Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 814
Hei, Jeg bor på internatskole i Mosjøen og her har vi en 100/100 fiberlinje så jeg tenker på å sette opp forskjellige servere her siden vi har en ok+ linje. akkurat nå har jeg overvåkningskameraene mine koblet opp men de funker jo kun på lokalnett.. Samme med minecraft servere.. Men jeg har prøvd å åpne porter for å få dette til å funke men det fungerer ikke. Jeg bruker egen router på internatet siden skolen ikke har fått satt opp egene routere enda(på internatet, det er kun kabelnett). Finnes det noen løsning for å få åpnet porter på skolenettet med egen router? Bruker en gammel telenor router (P-2602HWT-F3) men den fungerer helt ok til wifi osv.. har også ett problem med nedlastninger av torrents, når jeg skal laste ned klarer jeg ikke å connecte til hosten som jeg laster ned fra. Men jeg har løst det problemet med VPN men jeg vil jo også helst slippe det. Hvis noen av dere der ute vet noe om skolenett med porter og diverse info, let me know! Dette er forresten min første tråd her inne så håper på i ikke få noe hate for å gjøre noe feil. Er helt ny på denne siden men har sett mye diverse som ser innteresangt ut her inne så håper på å lære nye ting
Med mindre du har admin tilgang til brannmuren deres / finner en exploit for å gi deg admin tilgang, så vil du ikke få dette til. Det du i praksis har gjort ved å koble til en egen ruter, er å lage en dobbel nat.

Internet -> Brannmur / ruter -> Telenor Ruter -> Ditt LAN.