Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5535
Hei

Tenkte å selge noen ting på eBay, men har begynt å revurdere dette etter å ha satt meg inn i satser for pakkesending til utlandet.

Posten tar (såvidt jeg forstår) minimum 277 kroner for å sende pakke med sporing til utlandet. Sporing er vesentlig, ettersom de fleste kjøpere på eBay ønsker sporing. Har forsøkt å sjekke UPS og Fedex o.l., men de er enda dyrere.

Er det noen som har erfaring med dette? Tips til hvilke andre tjenester man kan bruke?
Jeg har sendt en god del pakker som jeg solgt via eBay, jeg anbefaler å bruke posten. Det kommer an på hvor stort og tungt du skal sende. Hvis det er småpakker så send det som brev. De fleste bryr seg ikke om sporing og det er heller ingen krav om det skal være sporing. Du får dog pengene din raskere hvis du har sporing og pakken viser som "levert"

En ting som er irriterende er at man faktisk må skrive for hånd på adressekort(gjelder også CN23) , da det ikke fins noen nettløsning for dette, slik som det gjør med Innlandstjenester.
Sitat av HwT Vis innlegg
En ting som er irriterende er at man faktisk må skrive for hånd på adressekort(gjelder også CN23) , da det ikke fins noen nettløsning for dette, slik som det gjør med Innlandstjenester.
Vis hele sitatet...
De ligger her i PDF-format. Bare å fylle ut feltene og printe ut.

http://www.posten.no/produkter-og-tj...l-og-fra-norge
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
De ligger her i PDF-format. Bare å fylle ut feltene og printe ut.

http://www.posten.no/produkter-og-tj...l-og-fra-norge
Vis hele sitatet...
Er klar over det, men man må fortsatt fylle ut skjemaet på adressekortet. Jeg har diskutert dette flere ganger med postkontoret.
Trådstarter
46 5
Ok takk for tips. Da kjører jeg posten fremover. Er mest småting.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Lurer på noe av det samme. Skal returnere feilplukk til en engelsk nettbutikk, og de krever retur med sporing.

Noen som vet om Postens pakker fortsatt er sporbare etter avgang Norge?



På forhånd takk for svar.
Sitat av skallmann Vis innlegg
Lurer på noe av det samme. Skal returnere feilplukk til en engelsk nettbutikk, og de krever retur med sporing.

Noen som vet om Postens pakker fortsatt er sporbare etter avgang Norge?



På forhånd takk for svar.
Vis hele sitatet...
Jada. Bare send den som CarryOn så kan den spores overalt. Spør på Posten.
vurderte å selge en del ting på ebay sjøl i sommer, men ble fordyrt når det kom til postens priser, det vil si at det ble 4x billigere å kjøpe det jeg hadde tenkt å selge nytt for andre pga posten sine priser

hvem gidder å betale 800,- for noe dem kan få for 200,- nytt fra et annet sted som ikke har sykt høye sending priser
Sitat av knutazz Vis innlegg
vurderte å selge en del ting på ebay sjøl i sommer, men ble fordyrt når det kom til postens priser, det vil si at det ble 4x billigere å kjøpe det jeg hadde tenkt å selge nytt for andre pga posten sine priser

hvem gidder å betale 800,- for noe dem kan få for 200,- nytt fra et annet sted som ikke har sykt høye sending priser
Vis hele sitatet...
Da har du solgt noe som har lav verdi, eller priset for høyt.
Gjenstandene jeg har solgt har typisk verdi fra 2000,- og oppover.
japp stemmer det var en del ting til lav verdi