Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 987
Jeg sitter med en del app-ideer, og har lært meg å bruke Android Studio ganske bra. Men for å tjene mest mulig penger (ja, jeg er forberedt på at man ikke nødvendigvis oppnår det) vil jeg også lage versjoner til både Apple- og Windows-enheter.

Det blir mye arbeid å lære flere nye programmer og kanskje nye programmeringsspråk (Apple Developer bruker vel C, jeg kan Java), samt å måtte kjøpe en Mac kun for å utvikle apps.

Jeg har hørt at det finnes kryssplatform-programmer, hvor man kan lage apper som passer til alt? Hva slags språk bruker disse, og viktigst, hva er begrensningene i forhold til å programmere native?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Vi har lite eller ingen universalspråk som kan hjelpe deg med absolutt alle problemstillinger. Så lenge problemet eller use-casen din er dårlig beskrevet, vil du trolig få lite fornuftige svar. Man bør eller må bruke de egnede verktøy til de formål faktisk de er nyttige. Hvordan i alle dager skal vi kunne besvare spørsmålet ditt med andre ting enn "java" og "html5" gitt de vagt beskrevet premissene dine?

Edit: Utenom fanboys av whatever, selvsagt.
Sist endret av m0b; 23. juli 2015 kl. 04:52.
Trådstarter
27 5
Appene mine vil stort sett være spill og informasjons-apper, uten noe særlig "live action" og avansert grafikk, men det skal heller ikke se tørt og enkelt ut. Det bør være et greit utgangspunkt? Jeg er først og fremst da ute etter om universel-programmene har noen vesentlige begrensninger her.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Det første jeg tenker på for kryssplattform, må være PhoneGap eller tilsvarende. Da lager man appen via HTML5 og JavaScript, og pakker dette inn i ett WebView. Du har også tilsvarende NodeWebkit for Mac/Linux/Windows for PC, hvor man kan pakke en Node.JS app sammen med HTML inn i en Chrome WebView