Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3131
Hei, jeg er på leting etter en epost leverandør som støtter eget domene, og helst en god del ekstra epost adresser. Trenger ikke være gratis, men prøver å unngå å måtte betale ekstra per adresse. Tenkte jeg skulle selv kjøpe domene snart, og koble epost på den.

Håper noen har personlige erfaringer på en sak som det. Jeg tenker å kjøpe domene gjennom Host1, har noen noe erfaring med epost-tjenesten deres?

Krav:
IMAP støtte.
Nettleser tilgang. (HTTPS)
Høy oppetid (Derfor jeg ikke hoster selv)
Sikkerhet (Derfor jeg vil helst unngå små "jalla" aktører som kommer og går som døgnfluer)
Rask tillkobling.
Ikke svartelistet (Dvs mail har da en tendens til å havne i SPAM mappe, om jeg ikke tar helt feil?)
Jeg vet Resellerclub har veldig gode priser på E-post.
Har for det meste kun brukt de til domene registrering og har ikke hatt problemer med de.
Men tenkte jeg skulle prøve E-post hosting hos de snart, http://www.resellerclub.com/products...-email-hosting
Google? Så kan du bruke gmail og alle de andre fuksjonen de har. Koster nok litt ekstra per email addresse du vil ha, men prisen er ganske grei.

https://www.google.com/work/apps/business/
Uvaksinert 👍
Outlook.com (før hotmail) har faktisk støtte for mail fra eget domene, og det er jo helt gratis. Om det er det beste som finnes kan nok diskuteres, men det virker. Ellers så har jo de fleste som man har domene liggende hos støtte for mail.
Er dette privat eller business bruk du skal ha det til?

Hvis det er Business så anbefaler jeg å se på Hosted Exchange \ Hosted Office365 løsning
Jeg bruker https://products.office.com/nb-no/ex...e-online-plans plan 1,
Definitivt den billigste exchange løsningen du får. Tror postboksen er på 25GB. Støtter selvfølgelig eget domene. Er anbefalt.
Sist endret av l0hre; 3. februar 2015 kl. 08:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av daffe Vis innlegg
Outlook.com (før hotmail) har faktisk støtte for mail fra eget domene, og det er jo helt gratis.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke gratis lenger. For å ta i bruk dette må man ha Office 365 Business Essentials (tidligere Small Business, https://products.office.com/en-us/bu...ess-essentials).
Sist endret av pinkrabbitz; 3. februar 2015 kl. 13:02.
Medlem
Trådstarter
Takker for alle svar. Tanken min var først å gå over på Google Apps til det, men tenkte at når jeg først oppretter eget domene så kan jeg opprette en del epost kontoer, til å bruke på forskjellige tjenester på nett. Dette for å unngå spam. (Der koster Google 5$ per epost på domenet).

Det er til privat bruk.
Exchange online, man kan bruke egne domener samt legge til sub domener(begrenset til 900 per abonnement)
Om du kjøper domene hos noen som inkluderer 1 eller flere eposter, kan du sette opp en catch-all som videresender til gmail, og håndtere all emailen her.
Der kan du f.eks sette opp egne grupper/inbokser for de epostadressene du bruker, og automatisk legge dem i sin respektive gruppe/innboks.
Gmail støtter også at du sender email med eget domene som avsender.

Har selv denne løsningen på domener fra 1and1 og GoDaddy.
Anbefaler Google Apps på det sterkeste Du kan linke flere domener mot samme konto også!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Medlem
Trådstarter
Sent svar, men jeg gikk for Google Apps. Tok sin tid å overføre samt organisere gamle eposter, men no står den nye eposten min med pop3 tilgang på den gamle @gmail.com adressen. Takk også til Host1 som gav meg litt rask hjelp med mine (antageligvis selvforskyldte) feilkonfigurerte DNS innstillinger. Alt som gjenstår no er å laste opp alle Google Drive filene mine på nytt, da Google ikke lot meg bytte eier med forskjellige domener.
Selverklært noob
Apter_2416's Avatar
Zoho mail. Funker fjell!