Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1365
På min arbeidsplass har vi en Windows 2008 R2 server, og vi har 5 arbeidstasjoner som kobler til serveren via Remote Desktop.
Printerne er koblet til en PC (Win. 7 64bit)
Printerne er delt via nettverket, som alle arbeidstasjonene er med i.
En av arbeidstasjonene kjører Vista 32 bit, kobler vi oss på serveren via denne, vil ikke serveren mappe opp printerne. Selv om at lokal nettverket er oppe og vi kan printe lokalt ifra Vista PC`en.

Noen som kan hjelpe meg med dette?
På forhånd takk
På RDP klienten (mstsc) så kan du sette innstillinger forlokale resurser, deriblandt Printere. Er dette satt riktig?
Sitat av ertsaas Vis innlegg
På min arbeidsplass har vi en Windows 2008 R2 server, og vi har 5 arbeidstasjoner som kobler til serveren via Remote Desktop.
Printerne er koblet til en PC (Win. 7 64bit)
Printerne er delt via nettverket, som alle arbeidstasjonene er med i.
En av arbeidstasjonene kjører Vista 32 bit, kobler vi oss på serveren via denne, vil ikke serveren mappe opp printerne. Selv om at lokal nettverket er oppe og vi kan printe lokalt ifra Vista PC`en.

Noen som kan hjelpe meg med dette?
På forhånd takk
Vis hele sitatet...
Tipper du mangler drivere for 32bit.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av LoOzR Vis innlegg
På RDP klienten (mstsc) så kan du sette innstillinger forlokale resurser, deriblandt Printere. Er dette satt riktig?
Vis hele sitatet...
Ja det er satt
jeg regner med at dere har satt opp serveren som print-server og skriver er koblet til denne?

har dere forsøkt og installert 32 bit drivere på server dette kan gjøres med og mappe opp printer på nytt både på print server og lokalt på maskinen samt terminal server hvis dere også har det.. er det kun denne vista pcen som har problemer med printeren?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg ser ikke helt oppsettet deres for meg.

1. Dere baserer dere på terminal-serverløsning, hvorfor mapper dere printere til lokale klienter da?
2. Hvis printeren er installert som en systemprinter på terminalserveren vil den dukke opp hos alle brukere som logger på der, den mappes ikke fra noen plass hvis dere har den installert på serveren.
Sjekk det du har av brannmur på problem maskinen ... har selv erfart at Norton er noe herk og "møkk" når det kommer til nettverksprintere ( hater NIS )

Forsøk å ping porten til nettverksprinteren.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Sjekk det du har av brannmur på problem maskinen ... har selv erfart at Norton er noe herk og "møkk" når det kommer til nettverksprintere ( hater NIS )

Forsøk å ping porten til nettverksprinteren.
Vis hele sitatet...
Jaha ? Hvorfor drar du NIS (aka YP) inn i bildet? dette er windows.

Du kan forøvrig ikke pinge porter, men du kan sjekke om de svarer med f.eks telnet.
Trådstarter
32 og 64 bit av drivere er selvfølgelig installert. Printerne er tilkoblet en Windows 7 64 bit PC. Vi har hjemmenettverk med delte printerne. Lokalt imellom PC`ene printer vi uten problemmer. Via Terminalserveren oppstår det da problemmer. Og di arbeidstasjonene som via TS får kontakt med printer, bruker en evighet til å få utskriftene til å gå igjennom, er vel et kjent problem med W. S. 2008 R2 spooler.

Jeg har prøvd flere drivere uten at det har løst seg. Nå har jeg derimot avinstallert alle printere på alle arbeidstasjoner og alt fungerer ok, bortsett ifra Vista arbeids stasjon og fortsatt treig utskrift. Får kontakt med Vista med Hamachi nettverk via serveren og printer PC.

Men ønsker å gå bort ifra Hamachi, da gutta i tecnostallen har bed oss om å ungå slike løsninger.
dette høres ut som et helt sært oppsett.. er det en spesifikk grunn til at printeren ikke er koblet til serveren og delt videre ut på nettverket den veien? som er den mest normale oppsettet