Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  434 148606
Sitat av ticks Vis innlegg
Dette var en av metodene som ble nevnt i manifestet hans som måter å distansere seg fra familie og venner. Han var neppe homofil i virkeligheten. En annen metode han nevnte var å si at man er blitt avhengig av World of Warcraft...



Jeg tror nok det var dette avisene refererte til.
Vis hele sitatet...
En skal ikke stole blindt på det en leser i manifestet. Han er en løgner som vrir og vender på sannheten så den passer ham best. En svært "ensidig" versjon (kan det kalles ensidig når han copy/paster større deler fra en annen fyr?)
To my surprise; I learned that my own country had at least one forum where the
acquisitions of chemicals were discussed. And if my country, of 5 million, has it, then
most countries will. The forum you are looking for are pyro(technique) forums for the so
called pyro(technique) enthusiasts. These people are usually non-political but they love
to blow things up and/or create various light shows. They usually create very specific
supplier lists for a majority of chemicals that can be used in an explosives device. Most of
them operate in a “gray area” so they act as a perfect source for getting both supplier
tips and “shipping tips”. Many of them order online (this works as very few of the
compounds are illegal, just regulated) while others take road trips to f example Poland to
get materials directly from small factories. These materials are then smuggled without
problems to the country of destination. Many of these East-Block factories will sell most
chemicals to you as long as you seem like a credible buyer (non-Muslim, non-extremist).

Kilde fra Manifestet (Side 1008)
Vis hele sitatet...
Får meg til å tro at Ander Behering Breivik har vært en del på forumet her?
slik han beskriver forumet han besøker, synes jeg matcher godt nFF's pyro del.
Sist endret av Luci Tristis; 25. juli 2011 kl. 04:51.
Sitat av Luci Tristis Vis innlegg
Får meg til å tro at Ander Behering Breivik har vært en del på forumet her?
Vis hele sitatet...


Jøss, det virker faktisk sånn..
Han var tydeligvis ikke langsiktig nok til å skjønne at hvis han detaljbeskriver prosessen for fremtidige psykopatiske massemordere, vanskeliggjør han den også ved å sette disse metodene i fokus på måten han har gjort det nå. Jeg ser for meg at det vil bli større grad av regulering innen disse områdene i etterkant av denne hendelsen. Det kommer i alle fall til suge å være pyroentusiast ei stund, kan jeg tenke meg.
Sitat av Luci Tristis Vis innlegg
Får meg til å tro at Ander Behering Breivik har vært en del på forumet her?
slik han beskriver forumet han besøker, synes jeg matcher godt nFF's pyro del.
Vis hele sitatet...
Fikk frysninger av å lese det sitatet, høres ut som warispeace/pyro-delen på nFF.

Så spørs det han bare "lurket" eller om han lagde en konto...
Med tempelridder-kostyme, talerstol og åpen rettsak vil Anders Behring Breivik spre og forsvare sine ideologier live foran verdens medier... jeg tror den jævelen har tatt feil av Norge og marvel universe.
Har skumlest litt i manifestet til ABB, da spesielt på de siste 2-300 sidene. Det jeg kan se er som alle andre har sett, dette er jo en ufattelig smart person? Denne personen har garantert mer IQ enn brorparten av den norske befolkning, men for å sitere en dame som jeg ikke husker hvor var:

"Det finnes to typer IQ en person har. Det ene er vanlig intelligens, som vil si at du er belest, du har stor hjernekapasitet o.l. Så har du EQ, som er sosial intelligens. En normal person har en jevn fordelt menge mellom disse to, ABB heller litt i overkant langt i en retning.".
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Har skumlest litt i manifestet til ABB, da spesielt på de siste 2-300 sidene. Det jeg kan se er som alle andre har sett, dette er jo en ufattelig smart person? Denne personen har garantert mer IQ enn brorparten av den norske befolkning, men for å sitere en dame som jeg ikke husker hvor var:

"Det finnes to typer IQ en person har. Det ene er vanlig intelligens, som vil si at du er belest, du har stor hjernekapasitet o.l. Så har du EQ, som er sosial intelligens. En normal person har en jevn fordelt menge mellom disse to, ABB heller litt i overkant langt i en retning.".
Vis hele sitatet...
Massedrapsmannen kopierte «Unabomberen» ord for ord. han har ikke skrevet mye av dette selv.
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Har skumlest litt i manifestet til ABB, da spesielt på de siste 2-300 sidene. Det jeg kan se er som alle andre har sett, dette er jo en ufattelig smart person? Denne personen har garantert mer IQ enn brorparten av den norske befolkning.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du det? Det er en ufattelig belest person, med ufattelig mye fritid, hadde ingen ekte venner og sterke, falsifiserte politiske meninger. At han innehar en retorisk tilrettelagt evne for å kunne formulere sine meninger på en velstående måte, samt det å faktisk gjennomføre hva han gjorde, tilsier ikke at han er intelligent--men dedikert. Handling snakker høyere enn ord.
Sitat av loathsome Vis innlegg
Hvordan vet du det? Det er en ufattelig belest person, med ufattelig mye fritid, hadde ingen ekte venner og sterke, falsifiserte politiske meninger. At han innehar en retorisk tilrettelagt evne for å kunne formulere sine meninger på en velstående måte, samt det å faktisk gjennomføre hva han gjorde, tilsier ikke at han er intelligent--men dedikert. Handling snakker høyere enn ord.
Vis hele sitatet...
Det kreves intelligens for å gjøre noe slikt, du kan ikke nekte for det. Han skrev en del/mye av manifestet selv, men på langt nær alt. Ting som er personlig preget av ham har han skrevet selv. Dette er ting som er godt skrevet. Om du mener at han ikke var en over gjennomsnittet smart person (tre år videregående, 2,5 år på høyskole) så burde du lese igjennom manifestet selv.

Sitat av etse Vis innlegg
Massedrapsmannen kopierte «Unabomberen» ord for ord. han har ikke skrevet mye av dette selv.
Vis hele sitatet...

Dersom du leser på linken du selv sendte, så ser du at "deler av teksten er kopiert". Han har skrevet mye av det selv, men som jeg sa i forrige innlegg, på langt nær alt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Om du mener at han ikke var en over gjennomsnittet smart person (tre år videregående, 2,5 år på høyskole) så burde du lese igjennom manifestet selv.
Vis hele sitatet...
For det første har vel intelligens lite med utdanning å gjere.

Forøvrig så er det åpenbart at han vil framstå som en stor ideolog, men feiler litt. Det er rotete skreve, dårleg engelsk til dels, rare ordvalg og mykje anna som gjer at det verkar som venstrehandsarbeid. Eg kan utan viare dra fram et titals personer her inne som kan skrive betre tekster enn det der på dei ni åra han hevder å ha hatt til rådighet.

Når da dei beste og mest velformulerte avsnitta has då er kopi av UNA-bomberen sin tekst, med search&replace, så tyder det på ei ekstrem undervurdering av fienden, overvurdering av seg sjølv.
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Det kreves intelligens for å gjøre noe slikt, du kan ikke nekte for det. Han skrev en del/mye av manifestet selv, men på langt nær alt. Ting som er personlig preget av ham har han skrevet selv. Dette er ting som er godt skrevet. Om du mener at han ikke var en over gjennomsnittet smart person (tre år videregående, 2,5 år på høyskole) så burde du lese igjennom manifestet selv.




Dersom du leser på linken du selv sendte, så ser du at "deler av teksten er kopiert". Han har skrevet mye av det selv, men som jeg sa i forrige innlegg, på langt nær alt.
Vis hele sitatet...

Jeg har lest hele manifestet, og jeg mener han er gjennomsnittlig intelligent. Kjenner ikke du noen som kunne klart å gjennomføre det rent praktiske av det han gjorde, for eksempel? De aller, aller fleste av oss kunne klart det. Det kommer også tydelig fram i manifestet hvordan han konstant mediterer hver dag, mens han lyttet til revolusjonsmusikk, for å holde hva han kaller "moralen" på plass--motivasjonen, som jeg ville kalt det. Han var velformulert, med en veldig sterk viljestyrke, og så til de grader pretensiøs, men jeg anser ikke hva han utartet av seg som intelligent, snarere gjennomtenkt.
Sist endret av Exmagician; 25. juli 2011 kl. 07:29.
Sitat av slashdot Vis innlegg
For det første har vel intelligens lite med utdanning å gjere.

Forøvrig så er det åpenbart at han vil framstå som en stor ideolog, men feiler litt. Det er rotete skreve, dårleg engelsk til dels, rare ordvalg og mykje anna som gjer at det verkar som venstrehandsarbeid. Eg kan utan viare dra fram et titals personer her inne som kan skrive betre tekster enn det der på dei ni åra han hevder å ha hatt til rådighet.

Når da dei beste og mest velformulerte avsnitta has då er kopi av UNA-bomberen sin tekst, med search&replace, så tyder det på ei ekstrem undervurdering av fienden, overvurdering av seg sjølv.
Vis hele sitatet...
Intelligens er ikke ensbetydene med utdanning heller, men det gir et bilde. For å sette det litt på spissen, hvis man stiller opp to personer langs en vegg, og spør tilfeldig forbipasserende hvem de tror er smartest, der noe av bakgrunnsinfoen vi gir er arbeidserfaring, familieforhold og utdanning, er det nok utdanningen som vil gi hovedinntrykket til de som blir spurt.

Hva resten av ditt innlegg gjelder, så forstår jeg at jeg burde gå i tenkeboksen, og lese manifestet på nytt.
Jeg er helt enig med loathsome og slashdot. Jeg har altfor mye å gjøre til å lese gjennom store mengder av dette manifestet, men ut fra hva jeg har lest og det han selv har sagt og gjort fremstår han ikke for meg som spesielt intelligent, og det av mange årsaker.

Han skriver ganske dårlig engelsk, hvor det kommer tydelig frem at han har gått inn for å velge "flotte" ord uten å ha kontroll nok på språket til å se at de ikke passer inn. Store deler av teksten er klipp-og-lim fra andre meget godt kjente manifester, noe han burde ha skjønt at ble oppdaget umiddelbart. Mye av teksten er oppramsinger av oppskrifter og hans hverdag, noe enhver idiot klarer å skrive. Det han skriver bærer kraftig preg av overfladisk og perforert kunnskap (et eksempel er da han, som nevnt av andre også, påstår at han syntetiserer acetylsalisylsyre av aspirin, tydeligvis uvitende om at aspirin er acetylsalisylsyre, og at han like gjerne kunne skrevet at han lager buljong av buljong). Teksten er forsøkt skrevet på elegant vis, men er ispedd stilmessig upassende elementer som "LOL", smilefjes (ikke en gang konsekvente smilefjes) og liknende. Han tror tydeligvis, og gjør det til en stor sak og viktig del av planen, at et fengslingsmøte gir en mulighet for å holde lange ideologiske utredninger til hele verden, selv om ti sekunder med research avslører at han for det første ikke vil få muligheten til å holde noe slik foredrag (retten skal kun avgjøre om det er skjellig grunn til mistanke, noe de allerede vet, så om han i det hele tatt får åpne kjeften er uvisst) og det er forbudt å referere direkte fra slike møter selv med åpne dører.

I tillegg til dette er jeg uenig i hvordan mange er imponert over gjennomførelsen og planleggingen av dette. Alt han trengte å gjøre var å grave ned noen våpen ute på øya, for senere å sprenge en enkelt konstruert gjødselbombe i Oslo sentrum og dra til Utøya og ta båten over for å begynne å skyte rundt seg. Dette er ikke en spesielt avansert plan. I følge han selv hadde han også tenkt å komme frem mens Gro Harlem Brundtland var der, men ble forsinket – som om han hadde så mye annet fore den dagen. Han hadde også tenkt til å sprenge flere bomber, noe som tydeligvis ble for mye for han.

Jeg synes det er synd at media skal fremstille denne personen som spesielt intelligent, når det kommer ganske tydelig frem at han slett ikke er det. Dette er nok en person av ganske vanlig intellektuelt kaliber med vanvittige storhetstanker om seg selv, og ikke noe særlig mer enn det.
Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg er helt enig med loathsome og slashdot. Jeg har altfor mye å gjøre til å lese gjennom store mengder av dette manifestet, men ut fra hva jeg har lest og det han selv har sagt og gjort fremstår han ikke for meg som spesielt intelligent, og det av mange årsaker.

Han skriver ganske dårlig engelsk, hvor det kommer tydelig frem at han har gått inn for å velge "flotte" ord uten å ha kontroll nok på språket til å se at de ikke passer inn. Store deler av teksten er klipp-og-lim fra andre meget godt kjente manifester, noe han burde ha skjønt at ble oppdaget umiddelbart. Mye av teksten er oppramsinger av oppskrifter og hans hverdag, noe enhver idiot klarer å skrive. Det han skriver bærer kraftig preg av overfladisk og perforert kunnskap (et eksempel er da han, som nevnt av andre også, påstår at han syntetiserer acetylsalisylsyre av aspirin, tydeligvis uvitende om at aspirin er acetylsalisylsyre, og at han like gjerne kunne skrevet at han lager buljong av buljong). Teksten er forsøkt skrevet på elegant vis, men er ispedd stilmessig upassende elementer som "LOL", smilefjes (ikke en gang konsekvente smilefjes) og liknende. Han tror tydeligvis, og gjør det til en stor sak og viktig del av planen, at et fengslingsmøte gir en mulighet for å holde lange ideologiske utredninger til hele verden, selv om ti sekunder med research avslører at han for det første ikke vil få muligheten til å holde noe slik foredrag (retten skal kun avgjøre om det er skjellig grunn til mistanke, noe de allerede vet, så om han i det hele tatt får åpne kjeften er uvisst) og det er forbudt å referere direkte fra slike møter selv med åpne dører.

I tillegg til dette er jeg uenig i hvordan mange er imponert over gjennomførelsen og planleggingen av dette. Alt han trengte å gjøre var å grave ned noen våpen ute på øya, for senere å sprenge en enkelt konstruert gjødselbombe i Oslo sentrum og dra til Utøya og ta båten over for å begynne å skyte rundt seg. Dette er ikke en spesielt avansert plan. I følge han selv hadde han også tenkt å komme frem mens Gro Harlem Brundtland var der, men ble forsinket – som om han hadde så mye annet fore den dagen. Han hadde også tenkt til å sprenge flere bomber, noe som tydeligvis ble for mye for han.

Jeg synes det er synd at media skal fremstille denne personen som spesielt intelligent, når det kommer ganske tydelig frem at han slett ikke er det. Dette er nok en person av ganske vanlig intellektuelt kaliber med vanvittige storhetstanker om seg selv, og ikke noe særlig mer enn det.
Vis hele sitatet...
Helt enig her. Det som skremmer mest er at dette er noe de fleste kan få til. Han prøver og framstå intelligent, men egentlig er det overfladisk svada.
Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg synes det er synd at media skal fremstille denne personen som spesielt intelligent, når det kommer ganske tydelig frem at han slett ikke er det. Dette er nok en person av ganske vanlig intellektuelt kaliber med vanvittige storhetstanker om seg selv, og ikke noe særlig mer enn det.
Vis hele sitatet...
Mange av poengene dine er helt identiske med mine refleksjoner rundt media sin evne til å fremstille ham som ressurssterk. Benchmarken til journalister for hva en intellektuell person er, er jo neppe særlig høy, så jeg kan forstå at de lar seg imponere.

Men noe vi må huske på, uavhengig av hvorvidt planen til Breivik gikk tilnærmet etter plan, er Breiviks evne til å treffe oss i hjerterota.
I likhet med 11. September-aksjonen, bevitner man denne hendelsen i sjokk og vantro. Breivik har nådd et strategisk sterkt symbolsk mål, noe som er reflektert ved at Norge er snudd på hodet. Ingen kan ta fra Breivik det, dessverre.
Sitat av Provo Vis innlegg
(et eksempel er da han, som nevnt av andre også, påstår at han syntetiserer acetylsalisylsyre av aspirin, tydeligvis uvitende om at aspirin er acetylsalisylsyre, og at han like gjerne kunne skrevet at han lager buljong av buljong).
Vis hele sitatet...
Nå er jeg enig i det meste du skriver, men akkurat dette er feil. Aspirin-og Globoid-tabletter inneholder masse tabletthjelpestoffer i tillegg til selve acetylsalicylsyren, sistnevnte har for eksempel litiumfosfat, maisstivelse, laktose og talkum. Han skriver heller ikke "syntetisere", han bruker ordene "purify" og "manufacture".
Sist endret av thallium; 25. juli 2011 kl. 12:33.
Ser at de har arrestert en polakk som driver en internettbutikk. Er det han karen alle pyrofolka her på forumet bestiller fra, mon tro?
Jeg vet ikke hvem han er. Jeg vet ikke hva han ville. Jeg vet ikke hva målet hans var.
Jeg vet ikke navnet hans, eller hvorvidt han hadde en beskjed til verden.

Og det gjør jeg et poeng av.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Ser at de har arrestert en polakk som driver en internettbutikk. Er det han karen alle pyrofolka her på forumet bestiller fra, mon tro?
Vis hele sitatet...
http://www.keten.pl var det han bestilte fra hvertfall ser er nok han stakkars jævelen :/
Jeg har i ren kjedsomhet lest deler av manifestet, og han er ikke så intelligent som han kanskje framstår. Noen ganger bruker han avanserte ord, men sammenhengen i setningene er ikke alltid så gode som det kanskje virker som. Dessuten er det jo bevist at han har kopiert store deler av manifestet sitt fra Theodore Kaczynski, som var mye mer intelligent og mye høyere utdannet enn Breivik! Han er en feig fyr, som ikke en gang klarte å skrive sine egne tanker.
Sitat av thallium Vis innlegg
Nå er jeg enig i det meste du skriver, men akkurat dette er feil. Aspirin-og Globoid-tabletter inneholder masse tabletthjelpestoffer i tillegg til selve acetylsalicylsyren, sistnevnte har for eksempel litiumfosfat, maisstivelse, laktose og talkum. Han skriver heller ikke "syntetisere", han bruker ordene "purify" og "manufacture".
Vis hele sitatet...
Det ser jeg du har helt rett i når jeg sjekker opp dette selv. I tillegg snakker han om å utvinne pikrinsyre, og ikke acetylsalisylsyre, fra aspirin. Der får man for å stole på andrehåndsinformasjon. Men dette påvirker i grunn ikke utsagnene for øvrig.
Sist endret av Provo; 25. juli 2011 kl. 13:26.
Jeg sitter med en veldig kvalm følelse av at han ikke er "mastermind" bak dette og bare er en puppet for noen andre.
  • Tenker på at formuleringene hans er ikke spesielt bra og er preget av hvordan man uttryker seg muntlig.
  • Tviler på økonomien hans - ergo han må ha hatt sponsorer.
  • Men først og fremst intuisjon og magefølelse.
  • Fremgangsmåte for å skaffe våpen utenlands.

Tviler ikke på at han trodde dette var måten å gjøre det på - men at noen andre hadde overbevist han om at dette var måten å gjøre det på.

Det er et eller annet som skurrer veldig. Spesielt hvis man leser manifestet - han hadde aldri en B-plan hvis noe gikk galt. Mye gikk direkte på flaks - hvordan klarte han å bli forsinket ? kan tyde på at han har møtt noen.

Hvorfor ta siste båt ut til Utøya ? hvor han så vidt kom med - hun som drev stedet kunne ha nektet for å sjekke opp med Politiet hva hadde han gjort da ?

Det er et eller annet som skurrer veldig (sier det igjen) - dette er bare tilfeldige ting jeg kommer på noe etter å ha brukt 3-4 timer på å scrolle igjennom manifestet hans.
angående ABB og intelligens, og ABB sammenlignet med Kaczynski,

tror nok ABB er intelligent. man må nesten være litt intelligent for å få til alt dette. kompendiet vitner også om en relativt intelligent fyr, mener jeg. forutsett at han faktisk har gjort alt selv: innsamlingen, bearbeidingen og skrevet den delen av skrivet som er orginalt. tror nok også han har litt mer baller enn ekstremister flest, som kanskje skriver på diverse forum at de skal gjøre ditten og datten. kombinasjonen intelligens og baller er farlig når det gjelder en ekstremist.

men at ABB ikke er i nærheten av like intelligent, konsistent og reflektert som Kaczynski er det vel ingen tvil om. Kaczynski har doktorgrad i matematikk, og er mannen bak litteratur av ypperste klasse. han har dessuten skrevet et helt orginalt manifest, som er langt mer gjennomarbeidet enn ABBs (som jo til en viss grad består av Kaczynskis med :%s/Leftist/Marxist/g og :%s/Leftism/Multiculturalism/g). Kaczynski virker videre mer genuint opptatt av saken enn berømmelse. Kaczynski tok ikke sol for å ta pressefoto, for å si det slik.
Det jeg finner Intresangt, er at han påstår at det er "under 100" tempelriddere (som han kaller dem) i europa. om det er bløff vet jeg ikke.
Jeg kan på sett og vis skjønne tankegangen hans, men jeg kan likevel ikke forstå midlene han bruker.

For noen år siden, jeg tror det var i 2007, skrev jeg et innlegg i Dagbladet hvor jeg kritiserte regjeringens håndtering av Muhammed-karikaturene. Et par dager etter fikk jeg en mail fra en person som ville organisere et nettverk mot islamiseringen av Norge og kulturrelativistene. Jeg ble med i dette, og vi var var vel rundt hundre mennesker av ulik bakgrunn. Målet vårt var som sagt å stoppe det vi så på som en trussel mot vår kultur og våre verdier. Det ble diskutert hvilke midler vi skulle ta i bruk

Det folk ikke skjønner er at hatet mot islam og venstresiden er ganske stort. Ifølge Lars Gule på NRK kan det være snakk om over 3.000 som deler Breiviks verdensanskuelse.

Jeg vil likevel presisere at det er ytterst få som har foreslått voldsbruk. Men man skal ikke lenger enn til kommentarfeltet på dagbladet.no for å se at folk kommer med rimelig hatske innlegg-
Kontaktane mine i det høgreekstreme miljøet tipsa meg om denne bloggposten. Nasjonalistmiljøet hev køyrt slike «fridomlege» operasjonar i lang tid for å unngå forfylgjing. Eg nemner dei identitære i Frankrike, store delar av Motpol.nu-miljøet (Oskorei t. d) og så bortetter. Det tyder sjølvsagt ikkje at dei er valdelege, men det tykkjest tru at det kjem av at det offentlege ordskiftet ikkje er opi nok. Såleis fær du desse klikkane som skjuler seg i språket og såleis ikkje kan forklarast, konfronterast og byggjast ned. Her ligg der ei stor fåre.
Jeg deler ABB sitt syn på at islamiseringen er et problem. Men thats it.

At multikulturismen i Norge kommer til å bli et stort problem i fremtiden, er det en reell sjanse for. Med problem mener jeg blant annet at kriminaliteten vil øke betraktelig og kriminelle organisasjoner vil bli utbredt.
Alle Muslimene jeg kjenner er varme og hyggelige folk, så jeg har aldri skjønt meg på hatet som folk har for de.

Det er klart det finnes noen råtne epler blant de som kommer til dette landet, men har jaggu vi også noen av.
Virker som flere ikke har fått med seg at han aldri sier at det er han som er kilden til alt materialet i manifestet.
Han skriver selv i forordet at over halvparten er innsamlet stoff som han har funnet på nettet og i bøker.

Virker som han gikk på en tilt etter at han ikke fikk gjennomslag for avis ideen sin som han lufta med andre "konservative".
Det virker som han anså terroranslaget som sin eneste mulighet for å bli hørt/sett, da selv de konservative tok avstand fra han.
Sitat av TrooperTom Vis innlegg
Virker som flere ikke har fått med seg at han aldri sier at det er han som er kilden til alt materialet i manifestet.
Han skriver selv i forordet at over halvparten er innsamlet stoff som han har funnet på nettet og i bøker..
Vis hele sitatet...
Alle har fått med seg dette. Til og med media.
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg

Quote fra en annen på forumet!!

Hvis dere ser på den ene wow tråden: http://woweuarchive.yg.com/thread.ht...d=1&pag eNo=5

Se den 21/03-2009 da kalte han seg andersnordic.

22/03-2009 hadde han byttet navn til Conservatism.

Søkte opp datoen på google, fant: http://www.youtube.com/watch?v=aborv8jHZPA

Tilfeldig? Kan dette ha vært triggeren? Det var jo litt senere han etablerte firmaet, nærmere bestemt: 18.05.2009.

_______________________________________

Han sier at han har eid et lite firma, og at det er lettere en å "eie" en guild. Det stemmer veldig over ens...
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer. Fant dette i manifestet hans:


I took a year off when I was 25 and played WoW PvE hardcore for a year.

Conservatism - Alliance, human female mage – PvE, Server: Silvermoon
Conservative - Horde, tauren female resto druid – PvP, Server: Silvermoon

I raided hardcore and was a guild leader in a couple of hardcore guilds: Virtue, then Unit, Nordrassil – Rank 1 Alliance PvE. We transferred the guild to Silvermoon. I grew tired of running the guild and sorting recruitment issues so I joined Nevermore, another hardcore guild on Silvermoon (Rank 3). Silvermoon is the most progressed Alliance server in the world out of more than 300 servers (10 million + players worldwide) so the competition is extremely hard. This means we were one of the most progressed guilds in the world at one time. I can honestly say running a hardcore WoW guild is equally challenging to running your own business with 7 employees or more. It requires an extreme amount of work in order to be successful and get server first kills. It was a good experience and something I wanted to do at least a limited amount of time during a period of my life.

I’m currently playing Modern Warfare 2 casually.
Men om han ikke er nynazist, hva er betegnelsen på det han er (i tillegg til hjerteløs, kaldblodig, ubarmhjertig, etc)? Føler at det mangler et dekkende begrep for den absurde virkelighetsoppfatningen hans. Kristen-hellig kriger? Jesusjihadist? Nytempelridder? Nykorsfarer (no offence, Korsfareren)?
Sitat av FREEthjof Vis innlegg
Men om han ikke er nynazist, hva er betegnelsen på det han er (i tillegg til hjerteløs, kaldblodig, ubarmhjertig, etc)? Føler at det mangler et dekkende begrep for den absurde virkelighetsoppfatningen hans. Kristen-hellig kriger? Jesusjihadist? Nytempelridder? Nykorsfarer (no offence, Korsfareren)?
Vis hele sitatet...
Han er vel mest en redd liten guttunge med altfor høye og forskrudde tanker om seg sjøl.. Tror aldri han ble helt voksen jeg.-
Heh, ja. Leste i en nettavis at det stod i "manifestet" hans at ved skilsmisse, så burde faren få ansvaret for barnet. Det sier vel sitt om hvor fornøyd han var med at han ble boende hos moren, og ikke har sett faren siden han var 16 år..
Lurer på hvor mange av pyrogutta her inne som står på den lista pst snakker om jeg. Det er ikke reint få!
Men om han ikke er nynazist, hva er betegnelsen på det han er (i tillegg til hjerteløs, kaldblodig, ubarmhjertig, etc)? Føler at det mangler et dekkende begrep for den absurde virkelighetsoppfatningen hans. Kristen-hellig kriger? Jesusjihadist? Nytempelridder? Nykorsfarer (no offence, Korsfareren)?
Vis hele sitatet...

En pretensiøs narsisistisk konservativ kristen sionist med personlighetsforstyrelser.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Lurer på hvor mange av pyrogutta her inne som står på den lista pst snakker om jeg. Det er ikke reint få!
Vis hele sitatet...
Antar at de bruker disse såkalte "SpendOn"-kortene. Kan se for meg at SpendOn avvikles på grunn av dette, for å unngå at fremtidige ABB'er kan kjøpe polske kjemikalier anonymt..
Går det ann å finne dette manifestet med norsk tekst??
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Villmann Vis innlegg
Går det ann å finne dette manifestet med norsk tekst??
Vis hele sitatet...
Det ble skrevet på Engelsk, er på 1600 sider og ble offentliggjort for et par dager siden... hva tror du?
Sitat av Villmann Vis innlegg
Går det ann å finne dette manifestet med norsk tekst??
Vis hele sitatet...
ABB anbefaler villige og kyndige til å ta på seg jobben med å oversette manifestet til i hvert fall spansk, tysk og fransk. Så langt eksisterer manifestet kun på engelsk, etter det jeg har forstått.
Ok, er ikke så helvetes stø i Engelsk =) Hadde vært raskere å lese om det hadde vært på Norsk, men har fått trødd meg gjennom de 100 siste sider.

Sitat av nso Vis innlegg
Det ble skrevet på Engelsk, er på 1600 sider og ble offentliggjort for et par dager siden... hva tror du?
Vis hele sitatet...
Tror gjør jeg i kirken.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av FREEthjof Vis innlegg
Antar at de bruker disse såkalte "SpendOn"-kortene. Kan se for meg at SpendOn avvikles på grunn av dette, for å unngå at fremtidige ABB'er kan kjøpe polske kjemikalier anonymt..
Vis hele sitatet...
Det hadde vært hjernedødt da det er så mye annet man burde ha muligheten til å kunne kjøpe anonymt, evnt. ting man ellers måtte hatt ett creditcard for å kjøpe. Nei, det er et teit forslag, Jens har jo selv sagt at norge skal forbli åpent, kanskje enda mer åpent (velkommen rumenske tyvebander).

Sitat av FREEthjof Vis innlegg
Men om han ikke er nynazist, hva er betegnelsen på det han er (i tillegg til hjerteløs, kaldblodig, ubarmhjertig, etc)? Føler at det mangler et dekkende begrep for den absurde virkelighetsoppfatningen hans. Kristen-hellig kriger? Jesusjihadist? Nytempelridder? Nykorsfarer (no offence, Korsfareren)?
Vis hele sitatet...

Vi har nok av begrep, ikke gi han noen form for respekt, beundring etc. ved å gi han spesielle navn. Kaldblodig massemorder / massemorder / psykopat er evig nok.

Sitat av Third Vis innlegg
Ja, det stemmer. Fant dette i manifestet hans:

I’m currently playing Modern Warfare 2 casually.
Vis hele sitatet...
En kamerat fortalte meg at han hadde fra kilder han hadde funnet at ABB trente seg opp combatmessig via MW2.
Sist endret av uaexed; 25. juli 2011 kl. 19:52.
Sitat av uaexed Vis innlegg
En kamerat fortalte meg at han hadde fra kilder han hadde funnet at ABB trente seg opp combatmessig via MW2.
Vis hele sitatet...
Hvis det hadde funket, så hadde jeg vært elitesoldat nå med tanke på hvor mange timer CS og Battlefield jeg har spilt. Jeg spilte også WoW en periode, men har fortsatt tilgode å drepe noen. Folk vil alltid ha noe å legge skylden over på, og da er spill ganske greit siden de ofte inneholder dreping osv. Jeg tror det enkelt og greit er det at folk er gale som fører til at noen ender opp som massemordere.
Han er ikke dum, men han har tydelige realitets forståelse problemer, som hitler også hadde.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av drittunge Vis innlegg
Hvis det hadde funket, så hadde jeg vært elitesoldat nå med tanke på hvor mange timer CS og Battlefield jeg har spilt. Jeg spilte også WoW en periode, men har fortsatt tilgode å drepe noen. Folk vil alltid ha noe å legge skylden over på, og da er spill ganske greit siden de ofte inneholder dreping osv. Jeg tror det enkelt og greit er det at folk er gale som fører til at noen ender opp som massemordere.
Vis hele sitatet...
Forskere har forsket, og det forskes sikkert, men spill har blitt bevisst og ikke ha noen effekt på om folk blir massemordere eller ikke. Er så mye annet som spiller inn.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Lurer på hvor mange av pyrogutta her inne som står på den lista pst snakker om jeg. Det er ikke reint få!
Vis hele sitatet...
Jeg mistenker det ja. jeg er en av dem hvis de har slike lister for noen år tilbake også, men slik som jeg skjønte det så kunne de ikke overvåke eller etterforske personer på listen dersom de ikke har noe annet på personen så jeg vil tro det går greit for de leste, dog kjekt å vite at det finnes en slik liste
Vet ikke om noen har postet det Anders har skrevet om vennene sine, men her er det ihvertfall...

__________-
My closest friends


Marius, my oldest friend. We have been close since we were eleven years old. We have had some ups and downs during the last 19 years but we have managed to preserve our friendship. He is a patriot but relatively a-political. He knows what is going on but doesn’t really care that much about the future as he is living his life now. Motto: a week without getting laid is a week without meaning;p He’s a good guy and I appreciate him. I started the process of de-socialisation 4 years ago to create a certain distance to my friends (to prevent them from finding out what I’m using most of my time on).

Axel and I have been friends since secondary school so it is almost 15 years now. We have had a couple of ups and downs but have preserved our friendship. Axels’ girlfriend Synne is a staunch Labour Party supporter so there is definitely a factor of strife there. Axel has embraced a lifestyle where career and family is in the centre. I’ve never revealed anything about my involvement in the European Resistance Movement to him. I try avoiding discussing politics with him as we are ideologically miles apart, especially after he embraced his fiancées political and world views which are extremely politically correct. I usually propagate the more moderate Progress Party ideological narrative when discussing politics with friends and friends of friends. It would be too risky to reveal anything else about my ideological standpoints. But Synne even thinks the moderate Progress Party are extreme and she has influenced Axel considerably. Very annoying but absolutely nothing I can do about that.

Martin and I have been friends since secondary school so it is almost 15 years now. He has been a stable friend over the years although he has significant trust issues due to the fact that he was bullied in his childhood. It is impossible to connect fully with him due to these psychological limitations but he is still a good friend. He is the typical apolitical career cynisist

Peter has been my closest friend since we met during our time at Oslo Handelsgymnasium High School. His parents (Hungarians) fled the Marxist Soviet Union in the 60s. He knows everything about me. Well, except my involvement in the resistance. I remember I had to lie to him several years ago, during the time I first initiated a relationship with the pan-European Resistance Network. He was the only person who knew I was actually travelling to Liberia and London in 2002 and I had to forward a credible cover to him. I couldn’t risk trusting him (or anyone) with my true intentions as it could potentially hurt him or me in the future. I told him I was travelling to Liberia to research the potential to smuggle blood diamonds and selling them in London. It was a great and very credible cover (I spent a couple of weeks preparing it) and he has never questioned the circumstances around those or any other trips. I’m not the type of person that takes lying lightly so it was hard for me to lie to him. I wish I could just tell him everything, but unfortunately I can’t. I know he is far from as ideologically confident as me so it would be meaningless to tell him and most importantly; if he knew anything it would incriminate him. Ignorance is blizz…


I have several other relatively close friends but won’t go into details about all. All of them are apolitical and pretty apathetic when it comes to politics.

___________-
Sist endret av thomas012; 25. juli 2011 kl. 21:07.
En meget interessant artikkel som beskriver Breivik som person, http://www.dagbladet.no/2011/07/25/n...ivik/17441807/