Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1873
Min første post på forumet så vil bare si hei til alle freakere!
Har vært en moderat leser her en god stund men nå er det altså noe jeg lurer på selv.

Jeg er nødt til å ta en narkotika-prøve av årsaker som ikke er verdt å nevne, denne prøven skal ikke taes hos politiet eller lege, og heller ikke familiære årsaker.
Jeg trodde selvfølgelig at prøven jeg skal ta skulle være en urin-prøve, dette viste seg å være feil. Stedet jeg skal ta denne prøven på hadde nemlig gått til anskaffelse av en ny type "spytt-prøve", ettersom jeg har lest vil ikke denne type prøve kunne bevise noe narkotika-bruk noe særlig lenger enn 3-7 dager. Men nå lurer jeg på om dette kan være en noe helt nytt? Ettersom personen som skal teste meg sa at det var på linje med en urin-prøve, uten at jeg tror denne personen har så veldig mye peiling selv.
Min første tanke var at dette er de nye prøvene politiet skal ta i bruk i forbindelse med kjøring i ruspåvirket tilstand, men har som sagt ikke peiling.

Er det noen her som vet noe om dette i det hele tatt?(Om det har kommet en ny type prøve som kan bevise noe utover det som står på nettet, altså 3-7 dager)
Nå er det altså bare THC jeg lurer på, siden jeg ikke har brukt noe annet på godt over 2 år, men har vært det man kaller en kronisk bruker av cannabis de siste 3(fra morgen til kveld).
Nå har ikke jeg røyka på ca 1 mnd, så en prøve ville nok vært negativ uansett hvilken metode de hadde brukt(Veier bare ~65kg og har det jeg vil kalle en ekstrem forbrenning), lurer bare fælt på hva disse "nye" prøvene han viste meg er.

Takker for svar.
Hvis du har røyka hver eneste dag i 3 år, tror jeg ikke du er clean etter bare en mnd.
That is all.
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Hvis du har røyka hver eneste dag i 3 år, tror jeg ikke du er clean etter bare en mnd.
That is all.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg
Sitat av Cookie4Sure Vis innlegg
Det tror jeg
Vis hele sitatet...
Derp, jeg tenkte ikke på at han ikke skal ta en vanlig pisseprøve
Trådstarter
6 2
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Hvis du har røyka hver eneste dag i 3 år, tror jeg ikke du er clean etter bare en mnd.
That is all.
Vis hele sitatet...
Vet at dette er i grenseland, men nå skal ikke prøven taes før om 12 dager. så med tanke på hvor mye jeg veier burde 6 uker være mer enn nok.

Greit om folk klarer å holde svarene ON-topic da.
Saliva drug screen / Oral fluid-based drug screen

Saliva / oral fluid-based drug tests can generally detect use during the previous few hours to 1–2 days. THC may only be detectable for less than 12 hours in most cases. On site drug tests are allowed per the Department of Labor.[11]

Detection in saliva tests begins almost immediately upon use of the following substances, and lasts for approximately the following times:

* Alcohol: 6–12 h[12]
* Marijuana and hashish (THC): 12–24 h[12]
* Cocaine (including crack): 1 day[12]
* Opiates: Up to 2–3 days
* Methamphetamine ("Tweak," "crank," "ice") and ecstasy (MDMA,) : Up to 5 to 13 days.
* Benzodiazepines: From time of ingestion up to 2 to 3 days
* Amphetamines 3 days[12]
* Phencyclidine (PCP) 3 days[12]

NOTE: Saliva tests are poorly sensitive to THC and detection times can vary considerably based on the cutoffs used. In some cases drug use may only be detectable for a few hours.

Adulteration products are readily available on the Internet to avoid oral fluid detection.
Vis hele sitatet...
Wikipedia
Høres ganske så greit ut det der!
Hvis det daaa skriver stemmer så lurer jeg på hva som skjer med urinprøver i forhold til hasj? I forbindelse med testing av kjøring i ruspåvirket tilstand så skal spyttprøver nå brukes, men betyr det at de slutter med urinprøver i andre sammenhenger? Det virker jo lite logisk ettersom urinprøver kan spore bruk lengre tilbake i tid, men samtidig kan man vel nekte å tisse i kopp med det resultat at politiet til slutt får en rettslig kjennelse til å ta en blodprøve med makt om nødvendig. En slik fullmakt tar det vel politiet noen dager å ordne, og da vil i alle fall mange rekke å få negativt utslag når blodprøven endelig blir tatt.

Isåfall virker det ganske åpenbart at det nå er størst fare for å bli tatt for røyking hvis man kjører fjern/bakfjern, eventuelt om man blir tatt med noe på seg, men da er vel ikke straff for bruk det man bekymrer seg mest for..
Ved fare for opphold, dvs at det haster, kan politiet innhente en slik beslutning fra politijurust. Det vil si at de kan få denne på to minutter over telefon. Det vil stort sett være fare for opphold i alle saker som dreier seg om trafikk og rus, ettersom bevisene forspilles dersom man venter på at retten tar stilling til spørsmålet
Trådstarter
6 2
Sitat av daaa Vis innlegg
Wikipedia
Vis hele sitatet...
Takk

Ganske uforståelig hvorfor de skal ta en spytt-prøve istedenfor en urin-prøve når sporingstiden er såpass lav, kanskje de tror jeg bruker andre stoffer også.

Uansett er denne pausen ikke noe annet enn godt for meg, selv om jeg gleder meg til jeg kan røyke igjen. Har planer om å holde forbruket moderat i fremtiden da daglig bruk rett og slett blir kjedelig i lengden, og den konstante stressinga tar mye mer tid enn man tror. Rusen blir også i større grad en opplevelse når man ikke gjør det så ofte.