Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 11973
Hadde fest her i går, og nå stinker hele huset pils. Har prøvd å vaske hele huset, men lukta vil rett og slett ikke bort. Noen råd?
Har du prøvd å lufte huset?
Gå amok med deodorant elns, og sett opp alle vinduene, ellers kan brannalarmen gå.
Trådstarter
36 1
ja, har latt døra stå åpen i over 1 time. Det tok vel rundt 5 min så var lukta tilbake igjen
Kanskje det er en eller flere gjenstander det ble sølt på?
prøv å lukte deg frem, og fjern/vask tingen ?
Det jeg gjorde var å stormlufte i 4-5t, da ga litt av stanken seg, så gikk jeg over gulvet 2 ganger tror jeg, prioriter ned de stedene du ikke lukter så mye i.

Går utifra at du har rydda, men sjekk at det ikke er noen flasker som har velta et sted og lager en dam med øl.

Deretter, spray litt parfyme/deo _på_ noen av møblene

Happy cleaning

EDIT: skal sies at dette var en sommer, så det var greit å lufte så lenge
Sist endret av God; 23. januar 2011 kl. 14:02.
Sett ut nokon skåler med eddik.
vask grundig, med grønnsåpe, kanskje salmiakk (?), så vil nok lukta forsvinne.
Salmiakk er hemmeligheten når man vasker.

Vil også gjette, som enkelte over her, at det er sølt i møbler også. Så kan være grett å spraye litt godlukt på de =)
Og som også nevnt, sett ut eddik, det trekker ut lukt =)
Jeg tror at dere ikke tenker på salmiakk, men KLORIN.

Flaskene er ganske like. Salmiakk er fettløsende, Klorin er desinfiserende og fjerner lukt. Funker veldig bra på gjenstridige lukter i kjøleskapet, for eksempel. Klorin er for pokker det eneste vaskemiddelet man trenger, ved siden av grønnsåpe. Klorin vil fjerne lukta, grønnsåpe vil ta flekkene. Med mindre de er svært gjenstridge, da er det kanskje godt å ha en flaske salmiakk også.
Sitat av Catnip Vis innlegg
Jeg tror at dere ikke tenker på salmiakk, men KLORIN.

Flaskene er ganske like. Salmiakk er fettløsende, Klorin er desinfiserende og fjerner lukt. Funker veldig bra på gjenstridige lukter i kjøleskapet, for eksempel. Klorin er for pokker det eneste vaskemiddelet man trenger, ved siden av grønnsåpe. Klorin vil fjerne lukta, grønnsåpe vil ta flekkene. Med mindre de er svært gjenstridge, da er det kanskje godt å ha en flaske salmiakk også.
Vis hele sitatet...
Husk at du ikke må bruke klorin på fiber. Klorin bør heller ikke brukes på gulvvask, da det er fare for at gulvet kan blekes. Ellers fungerer det utmerket til å fjerne lukt.
Sett ut 3-4 skåler med eddik (mengden kommer an på hvor stort huset/leiligheten din er.)
Dette funka når jeg hadde party og det ble røkt av ALLE inne i huset hvor det aldri har blitt røyka før.
Etter eddiken hadde stått i 2-3 timer så var lukta borte..
Så om Eddiken fjerner røyklukt så fjerner den nok øl-odør
Eneste er jo om det er sølt pils på noe syntetisk stoff rundtomkring i huset må du vaske det, ellers setter lukta seg no helt jævlig.
Ta deg en dusj. Kanskje det er deg lukta kommer fra.
spre gjødsel rundt ihele huset.
Har du prøvd å vaske NESA DI?
Morsomme dere siste her.
Prøv som flere her sier, vask med klorin, sett godlukt på møbler som kan være sølt på, vask klær og div hvis det er sølt på og sett ut noen skåler med eddik. Dette burde fungere bra.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Vaske med grønnsåpe vell, alle med middels iq vet at dette er the shit innenfor vasking etter fest. Daa-h.
kjøp deg flere wunderbaums og sett rundt i huset
Sist endret av SRB; 23. januar 2011 kl. 16:33.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Srbija Vis innlegg
kjøp deg flere wunderbaums og sett rundt huset
Vis hele sitatet...
Det vil funke bra noen timer, men etter hvert vil det bare lukte som bilen til en 18 år gammel bygdafyr.
Må finne kilden til lukten for så å vaske eller fjerne, ikke så mange andre råd.
Få ut alle tom flasker