Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 27859
Hei, jeg har et spørsmål jeg håper noen kan svare på.
Hvis man skal tro mine kilder, er det slik at hasjen vi får tak i i Norge i dag, ikke er det den en gang var. Hasjen blir tilsatt en del stoffer, blant annet noe som skal gjøre at man blir avhengig. Noe av det som blir tilsatt skal vist være veldig farlig også...men det er i grunn det eneste jeg "vet".

Er det noen som kan bekrefte dette, og forklare noe bedre enn det jeg gjør? Eller eventuelt avkrefte dette?
Bare en myte. Men ja. hasjen er som regel ganske dårlig til tider.
Har hørt at hasjen i norge er ganske bra for det vi bor i et rikt land og har penger til å betale for oss
siden det er illegalt så eksisterer det jo ingen kvalitetsjekk, har hørt og sett at endel blander i plast og dritt i hasjen. Husker ikke hvor jeg leste det, men det var en kar som var intervjuet i avisa. Han sa at hasj/marihuana var som alkohol, man hadde mange forskjellige typer; hvitvin, rødvin, pils, sterk-øl, whiskey, vodka, 96% osv osv. Men siden hasj/marihuana er ulovelig så aner du ikke hva slags type du kjøper, blir som å velge ut alkohol med bind for øynene. Kanskje du skal slappe av med noen kompiser men ender opp med 96%.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
siden det er illegalt så eksisterer det jo ingen kvalitetsjekk, har hørt og sett at endel blander i plast og dritt i hasjen. Husker ikke hvor jeg leste det, men det var en kar som var intervjuet i avisa. Han sa at hasj/marihuana var som alkohol, man hadde mange forskjellige typer; hvitvin, rødvin, pils, sterk-øl, whiskey, vodka, 96% osv osv. Men siden hasj/marihuana er ulovelig så aner du ikke hva slags type du kjøper, blir som å velge ut alkohol med bind for øynene. Kanskje du skal slappe av med noen kompiser men ender opp med 96%.
Vis hele sitatet...
Dette er en svært dårlig påstand. Jeg får veldig sjeldent hasj jeg tror er dårlig, som viser seg å være god. Prisen stiger betraktelig om den skulle tilsvare "96%" alkohol.
Du kan trekke frem sativa/indica-greiene, men hvem kan med hånden på hjertet si at de alltid kan kjenne forskjellen?
Sitat av Kjeksboks Vis innlegg
Dette er en svært dårlig påstand. Jeg får veldig sjeldent hasj jeg tror er dårlig, som viser seg å være god. Prisen stiger betraktelig om den skulle tilsvare "96%" alkohol.
Du kan trekke frem sativa/indica-greiene, men hvem kan med hånden på hjertet si at de alltid kan kjenne forskjellen?
Vis hele sitatet...
Hm, ikke mine påstander, leste det her:
http://www.dagbladet.no/2010/09/07/n...tikk/13293708/
Vel det blir påstått. Og jeg merker VELDIG stor forskjell på hasj og marihuana jeg kjøper
kvaliteten på hasj i norge har stor forskjell, har hatt shit som jeg har blitt grise fjern på en 03 mens andre hvor jeg ikke har blitt fjern på en 2r. det er ofte blannet ut med plastikk, såpe osv osv når du blander det ut blir det større å du kan selge mer å det blir mer profit
Det du kjøper på gata er som oftest av veldig lav kvalitet, men det er stort sett alltid veldig god hasj tilgjengelig om du kjenner noen. Kvaliteten er på lik linje med det du finner i kristiania, har faktisk flere ganger opplevd å dra dit med kompiser som selger, og de kan peke ut flere plater av akkurat samme hasj som de har hatt inne.

At hasj blir tilsatt noe som gjør deg avhengig er bare bullshit.
Plastikk og såpe? wtf?? Det kan jo ikke være bra å røyke det?
Smak på hasjen uten tobakk, smaker det hasj, så er det hasj ikke plastikk og såpe, det merker du på smaken. Lær deg hvordan hasj skal se ut om den er god og ikke blandet med dritt ved og sjekke på youtube ect, der viser de deg triks ved å brenne på hasjen for å sjekke kvalitet ect.
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Spørs vel hvem du kjenner. De gangene jeg går for brunt, får jeg alltid prima varer. Sist ble det mykeste ketanaen
Norskehesten
Alden's Avatar
jeg har alltid trodd at norge er siste leverings punkt når den leveres rundt i eurpoa og at vi sitter med rester og "penslet-Hasj" dvs hasj som er smurt inn med avhengighets stoffer.
Er som flere andre her poengterer da. Norge har høyere kvalitet enn i mange mange andre land.
Tror rett og slett bare det at elva hasjen har ligget litt lenge, og at de sender alle slags kvaliteter til de fleste land. Forskjellen blir bare at veeldig mange som selger i på gata (oslo) og sikkert samme greie i andre storbyer har den samme varen. Med andre ord : finn deg en dealer som er grei å ha med å gjøre så ordner det seg altid for snille stonere
Sitat av Alden Vis innlegg
jeg har alltid trodd at norge er siste leverings punkt når den leveres rundt i eurpoa og at vi sitter med rester og "penslet-Hasj" dvs hasj som er smurt inn med avhengighets stoffer.
Vis hele sitatet...

Hvor har du denne påstanden ifra? De fleste vil ha mest mulig til Norge først da det er her de tjener mest. Og skulle man bare selge dritten som er penslet som du påstår så ville de tape på sikt.
Nei jeg trur som mange andre her at dette er mest primavarer som selges her først. Punktum.
Spørs kun på hvem du kjøper av.
Har opplevd å fått skikkelig dårlig "Kanelhasj", og god hasj alá Amster kvalitet. Er hasjen for dårlig, lar jeg enkelt og greit være å kjøpe mer av vedkommende .

Edit: En grei måte å sjekke på er å svi/brenne hasjen og se om den bobler. Hasj som ikke bobler er ikke nødvendigvis dårlig shit, men generelt sett dårligere enn det som bobler.
Sist endret av petterdass; 19. januar 2011 kl. 05:10.
Man kommer altids over dårlige drugs uansett hva man skal ha tak i! Hasj er ikke noe unntak....!
Sitat av petterdass Vis innlegg
Spørs kun på hvem du kjøper av.
Har opplevd å fått skikkelig dårlig "Kanelhasj", og god hasj alá Amster kvalitet. Er hasjen for dårlig, lar jeg enkelt og greit være å kjøpe mer av vedkommende .

Edit: En grei måte å sjekke på er å svi/brenne hasjen og se om den bobler. Hasj som ikke bobler er ikke nødvendigvis dårlig shit, men generelt sett dårligere enn det som bobler.
Vis hele sitatet...
Det skal da ikke boble med mindre det er boblings vi snakker om, eller? kan ikke akkurat si at den vanlige tørrokken bobler spesielt av seg, samme gjelder da flere typer hasj, det være seg brunt eller svart..
Har røyket i snart 3 år, og har kunne spyttet hasjen tilbake 3-4 ganger.. Er stort sett fornøyd med hasjen jeg røyker, som regel går jeg på "tryne" hver gang.
Sitat av Kjeksboks Vis innlegg
Dette er en svært dårlig påstand.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden er det det? Bare fordi DU har andre erfaringer, vil det ikke si at han tar feil. Det han sier er både logisk og sant, du kan få hva som helst. Med mindre du er omnipotent, så vil jeg tro at den samme regelen gjelder for deg, bare at du ikke nødvendigvis har opplevd det. Tenk deg om.
stor % del med tjall som flyter i norge er impotert. dvs at det er alt fra 5-6-7-8-9 ledd før det kommer fra india, marokko, nepal, afghanistan osv, til det lander på gata i norge. alle disse ledda vil tjene penger på å 'bøffe' ut tjallet.
Det er fult mulig og få skaffe god weed og tjall her til lands og.. mange som dyrker. har man god pot, da kan man lage god hasj.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Det skal da ikke boble med mindre det er boblings vi snakker om, eller? kan ikke akkurat si at den vanlige tørrokken bobler spesielt av seg, samme gjelder da flere typer hasj, det være seg brunt eller svart..
Vis hele sitatet...
Svarting bobler alltid (i hvert fall de typene jeg har hatt), og de aller fleste hasj typene jeg har røykt i Amster og Christiania boblet som faen. Det har også med hvor hardt hasjen ble presset når den ble lagd.
Sitat av petterdass Vis innlegg
Svarting bobler alltid (i hvert fall de typene jeg har hatt), og de aller fleste hasj typene jeg har røykt i Amster og Christiania boblet som faen. Det har også med hvor hardt hasjen ble presset når den ble lagd.
Vis hele sitatet...
sort hasj bobler fordi den inneholder mye thc, se for deg thc olje. sortings har blitt laga ved bruk av alkohol som regel, for og få renere kvalitet. litt lysere typer kan også boble, men har som regel blitt brukt vann under produksjon. jeg snakker ikke om dyrkinga nå, men selve hasj produksjonen. å sortings er en type du ikke presser, sotrings skal finger presses, dvs det sitter 100 afghanere og ruller hekkern din til ei pølse som du kan stappe i 2'ern å ta med til noreg.
Sist endret av luddr; 19. januar 2011 kl. 12:27.
Hm, man skulle nesten spurt noen som reiser mye rundt i Europa og som har røkt tjall i mange forskjellige land for å få et godt svar
Sist endret av robinyo; 19. januar 2011 kl. 12:30.
Sitat av luddr Vis innlegg
stor % del med tjall som flyter i norge er impotert. dvs at det er alt fra 5-6-7-8-9 ledd før det kommer fra india, marokko, nepal, afghanistan osv, til det lander på gata i norge. alle disse ledda vil tjene penger på å 'bøffe' ut tjallet.
Det er fult mulig og få skaffe god weed og tjall her til lands og.. mange som dyrker. har man god pot, da kan man lage god hasj.
Vis hele sitatet...
Det kommer også mengder med god hasj ifra amsterdam og danmark, som ikke er blitt "bøffet" ut på noen måte. Standarden du finner langs elva er ikke representativ for den generelle kvaliteten i norge.

(og ikke all hasj har så mange ledd, selv ved import ifra nepal og marokko..)
Sitat av robinyo Vis innlegg
Hm, man skulle nesten spurt noen som reiser mye rundt i Europa og som har røkt tjall i mange forskjellige land for å få et godt svar
Vis hele sitatet...
spør meg du, har jobbet med cannabis produksjon i utlandet i mange år.
har både jobbet i sveits og i canada på produksjonsanstalter. har jobbet i nederland og men tro det eller ei så har de mye strengere krav. en coffee shop i nederland har faktisk ikke lovt å kjøpe pot, bare selge. sjekk regelverket eller søk på nettet viss du ikke tror på det. ja, det er det mest latterligste du har hørt, men det er faktisk 100% sant.

Sitat av fetter Vis innlegg
Det kommer også mengder med god hasj ifra amsterdam og danmark, som ikke er blitt "bøffet" ut på noen måte. Standarden du finner langs elva er ikke representativ for den generelle kvaliteten i norge.

(og ikke all hasj har så mange ledd, selv ved import ifra nepal og marokko..)
Vis hele sitatet...
selvfølgelig, det finnes utrolig mye bra her til lands. men den generelle standard spredt utover landet vil jeg ikke si er mye å skryte av. å jeg vet selfølgelig om 1 og 2 ledds projekter som har kommet her til lands, men snakket også om den generelle inntaks måten, selv om du har en kamerat gjeng som henter flisa si i amstern betyr ikke det at resten av landet gjør det.
Sist endret av luddr; 19. januar 2011 kl. 13:12.
luddr er det ikke sånn at de fleste coffeshoppene i Nederland dyrker og lager sin egen Weed/Hasj?
Sitat av robinyo Vis innlegg
luddr er det ikke sånn at de fleste coffeshoppene i Nederland dyrker og lager sin egen Weed/Hasj?
Vis hele sitatet...
Nei, de er avhengig av leverandører. De har ikke lov til å dyrke slike mengder selv. Det har vel egentlig ingen. Mao, coffeshoppene handler cannabisen sin ulovlig.
Sitat av caperno Vis innlegg
Nei, de er avhengig av leverandører. De har ikke lov til å dyrke slike mengder selv. Det har vel egentlig ingen. Mao, coffeshoppene handler cannabisen sin ulovlig.
Vis hele sitatet...
Jøss, må si det høres jo veldig rart ut Men det kan da ikke være så veldig interessant for politiet der nede å stoppe denne handelen, med tanke på at det finnes så mange coffeshopper og at de vet at de gjør en ulovlig handel
Sitat av robinyo Vis innlegg
luddr er det ikke sånn at de fleste coffeshoppene i Nederland dyrker og lager sin egen Weed/Hasj?
Vis hele sitatet...
De fleste etabtlerte kjedene som the bulldog osv har sine egne dyrkesteder, ulovlig. og ikke på et bakrom i butikken i redlight. Viss du skall kjøpe god tjall reis utenfor byen, den haag osv. små plasser. billigere butikkleie = billigere pot, stamkunder = god pot. ikke et hulder av turister de aldri kommer til og se igjen. slik det er i sentrum av amsterdam. du får ikke purple haze over disk i downtown amstern. lover deg. slå av lyse på badet ditt å lys med led lykt på bud'n din, glinser den lilla haru puprle haze

Sitat av robinyo Vis innlegg
Jøss, må si det høres jo veldig rart ut Men det kan da ikke være så veldig interessant for politiet der nede å stoppe denne handelen, med tanke på at det finnes så mange coffeshopper og at de vet at de gjør en ulovlig handel
Vis hele sitatet...
da kommer man tilbake til at weed er ikke det verste amsterdam sliter med igjen.
det har en utrolig ruspolitikk vi kunne lært av, de slår utrolig hardt ned på tunge stoffer som heroin, kokain og amf\meth. så kanskje coffee shoppene forsvinner når de har fjerna all tung rus D:
Er det ikke slik i Nederland at man kan dyrke opptil 5 planter hjemme som privatperson? dvs (teoretisk)at coffeeshopene kan handle fra flere/mange ulike produsenter uten å bryte noen lov ?
Sitat av bunny Vis innlegg
Er det ikke slik i Nederland at man kan dyrke opptil 5 planter hjemme som privatperson? dvs (teoretisk)at coffeeshopene kan handle fra flere/mange ulike produsenter uten å bryte noen lov ?
Vis hele sitatet...
hehe, jo det er sant. men jeg tror ikke du skjønner hvor mye kvanta jolly joker og the bulldog selger iløpet av et år. det er bare ikke mulig at coffee shoppene kan bli supplied av folk som har 5 planter hjemme.. det er ikke bare ikke gjennomførbart.
Sist endret av luddr; 19. januar 2011 kl. 13:43.
bunny: Nå er det slik at privatpersoner ikke har lov til å selge cannabisen de dyrker. Coffeshops har som luddr sier, ikke lov til å kjøpe cannabis.
Hele prosessen frem til coffeshoppen selger hasjen til kunden er ulovlig.
Sitat av luddr Vis innlegg
sort hasj bobler fordi den inneholder mye thc, se for deg thc olje.
Vis hele sitatet...
Akkurat. Med andre ord; god hasj bobler (fordi den inneholder mye THC).
Sitat av Cloudian Vis innlegg
Hvorfor i all verden er det det? Bare fordi DU har andre erfaringer, vil det ikke si at han tar feil. Det han sier er både logisk og sant, du kan få hva som helst. Med mindre du er omnipotent, så vil jeg tro at den samme regelen gjelder for deg, bare at du ikke nødvendigvis har opplevd det. Tenk deg om.
Vis hele sitatet...
Ja du kan få hva som helst. Men dealeren vet jo hva han selger, og er det skikkelig godsaker så går prisen deretter opp. Ekstremt sjelden man betaler standard for det du tror er standard, men så er det syke godsaker. Tenk deg om.
Men da har du også misforstått det som var poenget; han mener ikke at du plutselig får det beste (96%) ved å betale samme pris som dårlig/medium greier, men det kan ha forskjellige -egenskaper-. 96% sprit har gjerne litt andre egenskaper enn vin, poenget var ikke at det var så mye bedre. Det er ikke en slik rangstige av kvalitet det er snakk om her, men heller hva det gjør med deg. Når du kjøper weed, så er det no saying hvor mye THC det er, hvor mye CBD det er, hvor lenge det sitter, hvor hardt det sitter osv. Til tross for at weed gjerne ligger på 150 kroner grammet, så vil det ikke automatisk si at det er "godsaker". Har selv smakt uboblende, tørr og illesmakende hasj som langt på vei har slått visse weedtyper. Kjernen i poenget er at vi gjerne vil vite hva vi tar med hjem. Passer det best til musikk? film? hvor euforisk er det? hvordan er sativa/indica forholdet? akkurat dette kan de færreste dealere hjelpe deg særlig med, siden dette gjerne er sterkt subjektivt.
Sitat av caperno Vis innlegg
Nei, de er avhengig av leverandører. De har ikke lov til å dyrke slike mengder selv. Det har vel egentlig ingen. Mao, coffeshoppene handler cannabisen sin ulovlig.
Vis hele sitatet...
the king of cannabis som han ene i amster blir kalt som driver 3-4 coffie shops i nederland gir seeds til dyrkere og får de til og dyrke frem weeden til coffie shopsa sine. så ivartfall noen coffie shops dyrker weeden sin selv og han går for og ha GOD erfaring med weed og har vunnet en eller flere cannabis cups med cropsa sine og driver egen seed bank på internett så det på national da de hadde om temaet hasj/cannabis i sånn rus program men sant som du sier at coffie shops har kun lov til og selge hasj/cannabis men ikke ta det inn selv/produsere det selv
dra til india, india vil jeg si har verdens beste pot. navnet ganja stammer fra elva ghanges. de dyrker faktisk omslag 70-80% av all pot produksjon i hele verden. å dette er noe de har drevet med i 1000'er av år. indica å sativa noe som også stammer fra den indiske kulturen. det er de 2 hoved typer pot vi har. indica gjør deg stein, og sativa gjør deg mere lett, høy.
Det kommer selvsagt helt ann på hvem du kjøper av. Noen blander jo ut hasjen veldig mye, mens noen er mer opptatt av kvalitet så de holder den mer ren...
Sitat av Gravid Vis innlegg
Det kommer selvsagt helt ann på hvem du kjøper av. Noen blander jo ut hasjen veldig mye, mens noen er mer opptatt av kvalitet så de holder den mer ren...
Vis hele sitatet...
les deg igjennom noen innlegg iallefall da... har skrevet om dette
Sitat av luddr Vis innlegg
selvfølgelig, det finnes utrolig mye bra her til lands. men den generelle standard spredt utover landet vil jeg ikke si er mye å skryte av. å jeg vet selfølgelig om 1 og 2 ledds projekter som har kommet her til lands, men snakket også om den generelle inntaks måten, selv om du har en kamerat gjeng som henter flisa si i amstern betyr ikke det at resten av landet gjør det.
Vis hele sitatet...
Det var jo poenget mitt, de henter det ikke fra amster men kjøper det av større "importører" i norge.

Samtidig blir det feil å si at det meste som kommer til norge er bøffet ut, for det handler egentlig mest om at hasjen i utgangspunktet var i lav kvalitet og har tørket inn på veien, ikke blitt blandet ut..
Sitat av fetter Vis innlegg
Det var jo poenget mitt, de henter det ikke fra amster men kjøper det av større "importører" i norge.

Samtidig blir det feil å si at det meste som kommer til norge er bøffet ut, for det handler egentlig mest om at hasjen i utgangspunktet var i lav kvalitet og har tørket inn på veien, ikke blitt blandet ut..
Vis hele sitatet...
Det blir ikke feil å si at meste parten av hasj som kommer til norge er av dårlig kvalitet eller har blitt bøffet ut, Når den er det.. du må fortsatt tenke på hele bildet å ikke i bygda di. tro meg, det finnes like god hasj her som i restn av verdenen, men i det store så er nok meste parten av tjall som kommer til norge blitt bøffa ut. har selv vært med på og bøffe ut store prosjekter da jeg har jobbet en del med dette. er utrolig mye rart man kan bøffe ut med for og få større kvanta. nordmenn er verdens mest pengegriske å grådige folk. så ja, mye blir bøffet ut. 100% nordmann selv med bare nordmenn i slekta. så du ikke tror jeg rakker ned på deg.
Hasjen i norge er dårlig i forhold til det som er i utlandet! det har jeg erfart.
Sitat av robinyo Vis innlegg
Hm, man skulle nesten spurt noen som reiser mye rundt i Europa og som har røkt tjall i mange forskjellige land for å få et godt svar
Vis hele sitatet...
Har røyka litt rundt omkring i Europa. Før jeg begynner å snakke, så må jeg presisere at jeg snakker om gatehasj nå. Selvfølgelig finner man god hasj i Norge om man leter/kjenner riktige folk, men om du som turist skulle komme til Oslo, og lar deg lure av en av gutta på Grünerløkka en kveld du er ute på byen, vil du få en svært skuffende opplevelse. Gatehasjen i Norge er, etter min erfaring, noe av det aller, aller værste jeg har vært borte i. Har kjøpt saker av mye høyere kvalitet, på gata, i andre land (Danmark, Spania, Tsjekkia).
Om du får det for 50-80kr så er det somregel dritt. Koster det fra over 100 og oppover er det vanligvis bra.
Det at noen pensler bønna med stoffer som koster det tidoble og selger den til normalpris tror jeg ikkenoe på.
Bønna du får i Amster pleier å funke bedere synes jeg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Alden Vis innlegg
jeg har alltid trodd at norge er siste leverings punkt når den leveres rundt i eurpoa og at vi sitter med rester og "penslet-Hasj" dvs hasj som er smurt inn med avhengighets stoffer.
Vis hele sitatet...
Pensling er bare en myte... Det er ikke kostnadseffektivt i det hele tatt. Hvis det noen gang er blitt påvist et tilfelle med penslet hasj, ville dette mest sannsynlig være til privat bruk.

Du kan da heller ikke pensle med hva som helst, for enkelte stoffer vil rett og slett bare brytes ned og forbrennes (f.eks. LSD). Heroin og kokain kan man derimot pensle med, men hvem ville vel gjøre det?
Hasjen i norge er helt forferdelig, det meste som blir solgt av hasj i norge er disse harde lyse platene som er 99% bøff. Bøffen er som regel bare plantemateriale, ikke så farlig med andre ord men veldig lite rus i. Det er dette som blir solgt på plata, akerselva og av random gatedealere, men det er det som går rundt og det er det som koster 4000kr plata (100g) sikkert.

Norge skriker etter flere hjemmedyrkere, folk trenger god cannabis som sultene sjakaler og de betaler deretter.
God hasj skal ta lang tid å ta fyr og skal brenne stødig med en tykk hvit røyk
Derimot konsistens er utrolig variabelt, myk og boblende er ikke nødvendigvis bra vare, har fått tørre harde saker som er heftig flere ganger.
Mye av det som går som "godis" rundt om kring for tiden er faktisk bare bullshit, det er absolutt ikke noe bedre enn standard+ varene som er å få tak på, de bare ser bedre ut og du blir fortere innrøyka.

Test alltid varene før du handler og ikke handle av stressa folk som vil gjøre kjappe dealer uten å la deg se varene, og aldri stol 100% på det dealeren sier om varen dersom du ikke vet 100% at han produserer det selv
En ting å gjøre. Drit i hasj
Sitat av Susehuet Vis innlegg
En ting å gjøre. Drit i hasj
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke noe særlig, nå er det naturlig for de fleste levende vesner(ihvertfall pattedyr så vidt jeg vet) å søke rus.
Så hvorfor ikke velge en av de mindre skadelige rusmidlene når man før eller siden ruser seg?(noe ALLE gjør)
Sist endret av Norsefire; 11. februar 2011 kl. 19:05. Grunn: grammatikk
Er nok av bander som trekker ut olja av plater, for så presse de sammen igjen. også er det vel opp til bøndene som lager hasjen hvilken sortering de holder for seg selv og hvilken de sender av gårde for bizniz..

Sitat av Susehuet Vis innlegg
En ting å gjøre. Drit i hasj
Vis hele sitatet...
Når du har reseptorer i hodet som er lagd for det?? Goggle anandamid