Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 9639
Hei, jeg bare lure på om hvordan er livet til en vanlig tungt narkoman? Tenker på dem som bruker tyngre stoffer (amfetamin, heroin, mestamfetamin og sånne stoffer)

Her er mine spørsmål angående det.

Hvordan skaffer dem penger til narko?

Plass å sove?

Hvor mye kan dem skaffe opptil per dag?

Kosthold? Tror dem er ikke akkurat opptatt av det, men...

Når tar de narkodoser?


Levealder?

Vel det er mange ting som jeg også lurer på, men tenker det er nok spørsmål. Vet at det er indviduellt for hver enkelte narkomane på alle spørsmålene. Men gir gjerne flere svar på disse spørsmål.

Må også si: Jeg har ikke tenkt å begynne med narko, men er bare nysgjerrig.
Sist endret av mentalmelt; 13. januar 2011 kl. 00:08. Grunn: spm om tilgjengelighet
http://narkis.blogg.no/

En sprøytenarkoman (amfetamin) som skriver blogg om livet sitt.

Anbefaller deg å lese igjennom. Han svarer på samtlige av dine spørsmål.
Sist endret av Bombasa; 12. januar 2011 kl. 06:07.
Skal lese den senere i dag, men jeg må begynne dusje nå og dra til skolen
Sitat av Bombasa Vis innlegg
http://narkis.blogg.no/

En sprøytenarkoman (amfetamin) som skriver blogg om livet sitt.

Anbefaller deg å lese igjennom. Han svarer på samtlige av dine spørsmål.
Vis hele sitatet...
Leste den, trur han ikke bruke heroin daglig, siden han hadde en ganske god skrive måte
Det var et program på tvn ikke får lenge siden, og der viste dem hvordan 2 narkomaner levde, dem levde på gata å spiste mat å stakk sprøyte dagen lang..
Så rett og slett grusomt ut og leve slikt.
Sist endret av justastonedhuman; 12. januar 2011 kl. 07:43.
Sitat av Kain Vis innlegg
Leste den, trur han ikke bruke heroin daglig, siden han hadde en ganske god skrive måte
Det var et program på tvn ikke får lenge siden, og der viste dem hvordan 2 narkomaner levde, dem levde på gata å spiste mat å stakk sprøyte dagen lang..
Så rett og slett grusomt ut og leve slikt.
Vis hele sitatet...
Nei, han brukte ikke heroin men han brukte amfetamin.
Sitat av Løken92 Vis innlegg
Hvordan skaffer dem penger til narko?
Vis hele sitatet...
Det varierer selvfølgelig veldig, men tigging, prostitusjon, narkotikasalg og vinningskriminalitet er vanlige inntektskilder for de aller tyngste narkomane (men det finnes mange heroin og amfetaminavhengige som har fast jobb). Ellers har vi heldigvis fått alternativer, som å selger =OSLO.
Sitat av Løken92 Vis innlegg
Plass å sove?
Vis hele sitatet...
Noen sover ute, noen har en ordentlig leilighet. Andre bor på hospits.
Sitat av Løken92 Vis innlegg
Kosthold? Tror dem er ikke akkurat opptatt av det, men...
Vis hele sitatet...
De fleste gatenarkomane har et elendig kosthold, noe som bidrar til mange av de plagene som er vanlig for gatenarkomane. Sjokolademelk, brus og boller er typisk. Det er lett å få i seg og næringsrikt (kalorimessig).
Sitat av Løken92 Vis innlegg
Når tar de narkodoser?
Vis hele sitatet...
Når anledningen byr seg, vil jeg tro.
Sitat av Løken92 Vis innlegg
Hvordan skaffer dem narko og hvor?
Vis hele sitatet...
De kjøper det av andre narkomane, eller organiserte dealere. Salget av stoffer til og mellom de tyngste narkomane foregår ofte i området rundt Oslo S. Salg av heroin og amfetamin generelt foregår imidlertid overalt.
Sitat av Løken92 Vis innlegg

Hvordan skaffer dem penger til narko?

Plass å sove?

Hvor mye kan dem skaffe opptil per dag?

Kosthold? Tror dem er ikke akkurat opptatt av det, men...

Når tar de narkodoser?

Hvordan skaffer dem narko og hvor?

Levealder?
Vis hele sitatet...
Hvordan skaffer dem penger til narko?
Man Selger dop, eventuelt selger =oslo / andre Bymagasiner, Så er man selvfølgelig en belastning for alle rundt seg, man låner og får av venner/familie..

Plass å sove?
Mange har et sted og bo. Noen sover ute. ellers finnes det steder man kan komme og sove til en viss grad..

Hvor mye kan dem skaffe opptil per dag?
Kommer helt an på hvor mye man selger, kansje man får penger av NAV... hvem vet... som regel bare nok til seg selv....

Kosthold? Tror dem er ikke akkurat opptatt av det, men...
Man tenker faktisk litt på det... Men hva man spiser er ikke viktig.. man passer alltid på å få i seg noe mat.. selv om det ikke alltid smaker godt..

Når tar de narkodoser?
Vel... det er ikke noe tidspunkt.. men når effekten fra forrige dose blir svak... Lengden på dette avhenger av hvilket stoff..

Hvordan skaffer dem narko og hvor?
Fleste som driver med Narkotika har venner som driver med det... i store byer som Oslo og bergen kan det kjøpes på gata...

Levealder?
Hvem vet...... så lenge kroppen holder ut.... eller en overdose intreffer uten abulanse innen kort tid...
Sitat av Kain Vis innlegg
Leste den, trur han ikke bruke heroin daglig, siden han hadde en ganske god skrive måte
Vis hele sitatet...
Du mener med andre ord at man mister evnen til å skrive (bra) når man bruker heroin?

Den var ny gitt.
Ben's diary (1-5), en trist film-dagbok av en heroin bruker.
Handler om en fra England som heter Ben som kjøpte seg et kamera for å vise andre livet sitt, både på godt og ont. Ingen som så klippene før han døde, og det ble lagd en film av det.

Anbefales
Blir også litt irritert av å se igjennom dette.
Hver gang jeg ser en dokumentar, film, eller leser om en narkoman.
Har han det alltid "helt jævelig, MÅ rane noen eller stjele noe for å få penger"
Og når de først "har det gøy" ser det bare helt latterlig ut.
Altså slik media vil få det ut.

Også kommer jeg hit, og leser nesten det samme.
Bortsett fra at her blir det informert om at det er individuelt. Fra person til person.
Noe man ikke tenker over når man ser disse filmene osv.

Hvor får man penger:
Noen jobber, noen stjeler. Noen hustler, og noen selger sitt eget stasj for å tjene nok til å fore seg selv.

Plass å sove:
Latterlig spørsmål. Du MÅ ikke sove et unaturlig sted selvom du er narkoman.
Mest sannsynelig der man bor. Blir som å spørre: Hvor sover advokater? (Akkurat samme prinsippet bare omvendt)

Penger per dag:
Ulogisk spørsmål, men er vel forandring fra dag til dag, om man ikke har faste opplegg.

Kosthold:
Ved bruk av amfetamin er det normalt å miste matlyst. Som strekker seg til lite mat.
Der har du amfnarkisene, men kjenner faktisk noen av dem som spiser bedre enn meg selv.

Når tar de doser:
Sikkert fra person til person dette og.
For noen, når sjangsen byr seg. Andre har faste tider, og noen fyller på hver gang de begynner å føle seg sober igjen.

Hvordan og hvor får man tak i:
Nå til dags i Norge er det ikke verre enn å gå ut døra å skrike DOPE! Så henger det dealere og junkier over deg med en gang.

Levealder: Spørs vel på alt. Ikke bare på om man er narkoman. Man kan jo holde seg skikkelig i form selvom man bruker stoff?

Til slutt vil jeg si. ALLE TRENGER IKKE Å REAGERE ARMAGEDDON BARE DE HØRER STOFF.
En del av dem skaffer vel også mat fra dumpster diving.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
En del av dem skaffer vel også mat fra dumpster diving.
Vis hele sitatet...
Jepp. Akkurat som vanelige mennesker. Dumt svar, på et dumt spørsmål.
Ikke frekt ment eller noe, men syns det er litt krenkende ovenfor narkomane å dømme dem som fattige grøftesnusere fordi de liker noe annet enn brekningsmiddelet andre mennesker bruker.
Det er vel ikke akkurat en stor hemmelighet at de som setter herionsprøyter og er ordentlig ute på kjøret ikke nødvendigvis har et hjem eller en jobb.

Nå er du vel ute etter en diskusjon på hva ordet narkoman betyr, men slik jeg tolket det er trådstarter ute etter informasjon om de som er så ute på kjøret at de ikke har jobb/hjem/penger. Ellers ville han nok ikke spurt om hvor de sov.
Sitat av Løken92
Hei, jeg bare lure på om hvordan er livet til en vanlig tungt narkoman? Tenker på dem som bruker tyngre stoffer (amfetamin, heroin, mestamfetamin og sånne stoffer)

Her er mine spørsmål angående det.
Vis hele sitatet...
Svarer deg ut ifra personlige erfaringer både egne og som jeg har sett hos venner og kjente, hva som er min erfaring og hva som er ting jeg har sett gjennom andre har ingen betydning for svarene vil jeg tørre og påstå.

Sitat av Løken92
Hvordan skaffer dem penger til narko?
Vis hele sitatet...
Nav + er man heldig har man skaffet seg en god kilde til stoffet man er avhengig av, noe som gjør att det fort blir mulig og tjene inn sitt egent forbruk på videresalg til kjente i samme miljø.

Sitat av Løken92


Plass å sove?
Vis hele sitatet...
Leilighet, sosial loven tilsier faktisk att alle har rett på ett tak over hode og 4 vegger rundt seg, tho er ikke alle som benytter seg av denne loven.
Det er også folk som gir opp pga. dårlig og treg saksbehandling. Trist men sant.

Sitat av Løken92

Hvor mye kan dem skaffe opptil per dag?
Vis hele sitatet...
1-25 gram

Sitat av Løken92

Kosthold? Tror dem er ikke akkurat opptatt av det, men...
Vis hele sitatet...
Dette er livsviktig for en som bruker amfetamin isåfall, man går gjerne og små spiser gjennom hele dagen siden man ikke har noe særlig matlyst.

Om man skyter amfetamin virker det på underlig vis som om matlysten ikke blir så "borte" som ved andre måter og innta stoffet.

Man lærer seg også både spise og sove etterhvert som man bruker stoffet daglig.

Sitat av Løken92

Når tar de narkodoser?
Vis hele sitatet...
4-8 ganger i døgnet, gjerne isåfall morgen, kveld, midt på dagen & midt på natten... Men som nevnt tideligere varierer dette veldig.
Tok selv bare 2 doser, og sov normalt dem fleste netter...
De dosene var 09 - 12 engang tok jeg første dosen, og andre dosen ble tatt i 15-17 tiden.

Sitat av Løken92


Levealder?
Vis hele sitatet...
Varierer fra hva du missbruker, til blandinger du tar gjennom dagene, til kosthold, etc, ingen fasit desverre

[quote=Løken92]
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Sitat av yzzyx Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Denne filmen gjorde et sterkt inntrykk på meg, og jeg anbefaler sterkt å se den dersom man er interessert i livet som narkoman.
Sitat av yzzyx Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Fantastisk dokumentar.