Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 4295
Hei dere hær i freakforum.

Jeg har tenkt lenge på en sak angående krimialitet i Norge og andre samfunnsproblemer. Om du leser i nyhetene kan du finne artikler om A-gjengen, B-gjengen, Hells Angels, Bandidos osv. Dette er kanskje ikke 100% aktuelt idag men dokker stadig opp i nyhetene med jevne mellomrom.

Jeg kommer personlig fra et lite sted, hvor for kun 10 år siden var vold utført av enkelt personer som slo med hendene sine, vis to personer hadde noe uopgjort mellom seg. Folk kunne brase sammen den gang å. Men idag blir en slosskamp på byen fulgt opp med at bekjente til taperen av slosskampen kommer hjem til vinneren med et jernrør eller lignende og slår seg løs. Og jeg kjenner personer i min omgangskrets som er blitt truet, nermest på livet av innvandrere for å se skjevt på dem.

I mine øyne virker det som om Norge er blitt i hvertall dobbelt så brutal og gjengvolden har blomstret for fulgt i Norge.
  • Er dette et resultat av innvandring og at deres kultur er dratt med inn i Norge?
  • Blir volden grovere på grunn av innflytelse av media? (filmer, nyheter, spill osv)
  • Eller er Norge et like kriminelt, og "voldelig" land som for 10-20 år siden?
  • Et annet intresant tema som kan diskuteres er hvorfor kriminelle gjenger oppstår i velferdstaten hvor nesten alle kan få det de ønsker vis de bare jobber litt for det?
  • Har du opplevd å komme i bråk med en gjeng eller lignende før?

Og vis dere har informasjon om de kriminelle gjengene i Norge, litt generelt om hvordan by bilde i de forskjellige store Norske byene ser ut osv hadde det vært flott!
Sist endret av fightnight101; 10. januar 2011 kl. 01:42.
En undersøkelse jeg så viste at Oslo har like mye kriminalitet som New York utifra folketall.
Jeg vil bare sette igang litt diskusjon hær, siden jeg frykter politie i Norge ikke ser problemene som er på tur til å oppstå, og har oppståt, eller ikke gjør nok for å forebygge.
Tror utlendingene tar meg seg dette til Norge.
Ikke rasistisk ment.
Bare en teori.
Jeg har blitt ranet av en "gjeng" og ble slått til så hart at jeg brakk kjeven på to steder. De ble tatt, og når de var i retten ønsket de å beklage seg personlig til meg, men jeg sa nei, at de hellet måtte si hvem som hadde slått meg ned, siden han ikke ble tatt.
Jeg spurte advokaten min om de var en mulighet for hevnaksjoner, men hun mente at dette var svært sjeldent i Norge. Hevnaksjoner er noe av det som politiet slår hardest ned på. Det er mer vanlig i store gjenger som A, B-gjengen og andre større gjenger, men dette var også sjeldent.

Hevnaksjoner, mener jeg, er nok mer vanlig i ikke-vestelige land hvor blodhevn osv er vanlig. Noen tar nok dette med seg til Norge, men slike saker blir slått hardt ned på av politiet.

Angående om voldelige spill gjør deg voldeligere, har de over dammen forsket litt på dette, siden det er mange som tror dette. Jeg har ingen kilder å vise til, men husker jeg så på et programm hvor det var en gutt, 16-17 år, som fikk en pistol som han trodde var ladd med ekte skudd ellnos og hvor han fikk besked om at han skulle skye en mann. Gutten hadde spilt svært mye 1p shooter spill (COD, Battlefiel, og den slags spill). Og når han hadde skutt ble han helt fortvilet og ute av seg. Selvfølgelig finnes det noen lunatics der ute som tar av, but but, its not only only skriver på iphonen nå, så kan hende det ble litt uoversiktelig og surrete, skyt meg
Når jeg tenker på påvirkning av media, tenker jeg hele holdningen. At vi ser en verden hvor vold er utbredt, ikke bare i spill men i aviser og internasjonal tv. Og på den måten får vi innover dette med holdninger som f.eks. 50cent har, at hvis noen kødder med deg slår du 10 ganger hardere tilbake osv.

Samtidig har du gjenger som hells angels som majoriteten av medlemmene består av etnisk Norske. Hva er det som gjør slik at en mann ønsker og være med i et sånt miljø? Spesielt i et land som Norge hvor du kan ha rå til å bo i en fin leilighet med en 42" flatskjerm og jobbe på rema1000, og har du litt ambisjoner får du deg fint en jobb hvor du tjener 300 000-500 000 tusen.

Er det behover for respekt og makt som trigger folk?
Tja, makt og respekt er jo en av de tingene vi mennesker ønsker på lik linje med penger og venner. Så ja, jeg vil tro det. Det er nok noen som har større behov for det enn andre og ikke tar til takke med en jobb på rema 1000, selv om det å jobbe der får deg greit igjennom livet ute store problemer. Fordi de drives av en søk etter makt og respekt joiner de disse gjengene.

Alle har jo sett filmer som Gudfaren og andre filmer hvor hovedrollen starter fra scratch og jobber seg helt opp til topps og lever livet. Se Fight Club! Det er en scene der hvor Brad Pitt snakker om at vi oppdras til å tro at vi skal alle bli superstjerner og leve i sus og dus, men så kommer aldri den dagen...

Da er det nok noen som fortsatt hungrer etter dette og altså bli med i en gjeng. Andre søker kanskje også spenning og adrenalin idk, men vi er jo alle dratt litt mot "the dark side" :P leve litt på kanten av loven
Sist endret av CuziikFTW; 10. januar 2011 kl. 02:42.
Om du konkluderer med at personer oppsøker og slutter seg til gjenger fordi de er ute etter selvrealisering, makt, respekt og personlige årsaker: Da tar du utgangspunkt i at alle vokser opp på samme sted med samme verdier.
Dette er ikke tilfellet. Om du vokser opp i et dårligere strøk, strøk hvor kriminaliteten er høye og det sosiale fraværende, er sjangsen åpenbart større for å ende opp i en gjeng eller som en kriminell.
Det er ikke 50-50 for alle om hvordan de opptrer og hvilke verdier de har. Strider normene i nabolaget eller vennegjengen din med loven, så blir jo selvfølgelig ikke det likt som om du kommer fra et mer velstående miljø.
Er møkk lei disse som begynner og bråke bare på grunn av småting som en setning som ikke er relevant til det de skal ha det frem til, et blikk osv..

Skjedde en liten artig episode sist helg, der jeg møtte 2 fra utlandet på buss stoppet, han ene sporte om jeg hadde en øl de kunne få, å så snill som jeg er åpnet jeg en øl for begge siden jeg var ganske så beruset fra før av og hadde sekken full, etter drøye 10minutter venting og høflig snakking fra min side, røyser han ene seg opp og tar meg opp fra benken jeg sitter på og spør hvorfor i helvete jeg ikke likte demmes rase, jeg satt meg ned og sa rolig at jeg ikke hadde noe imot han eller hans rase og hvor han hadde det fra, som da endte med at han andre prøvde å røske av meg sekken der jeg satt som endte med at jeg dyttet han av benken, tok tak i jakken til han andre og sa, derfor. Heldige meg blei det ikke mere drama ut av det. Jeg og flere av kompisene mine har vert plaget av denne typen innvandrere ofte, og er lei av at de skal være så utrulig frekk, arrogant og ikke minst irriterende som bare rett og slett gir seg faen.

Er dette et resultat av innvandring og at deres kultur er dratt med inn i Norge?
Norske Vikinger
I romjulen kjørte jeg og enn venn bil da vi kom til ett kryss i sentrum. I en sånn situasjon uten forkjørsrett har man som de fleste vet vikeplikt for kjøretøy til høyre. Eventuelt om du skal svinge til venstre i krysset må du også vike for de på motsatt side av krysset som skal kjøre rett fram. Vell, jeg skulle da rett fram. Jeg ser det står en bil stille og venter fra nordgående rettning(jeg kommer da fra sørgående altså) bilen står rolig å venter og jeg skjønner han skal svinge opp til høyre for meg. Så jeg tar en kikk til høyre så fort jeg får mulighet til å se bak den svære bygningen, ingen biler å vike for. Ok, nu kör vi.

I det vi fortsetter å trille rolig ut i krysset ettersom det ikke er noen å vike for roper kompisen min 'stopp!'. Jeg skvetter til å blir oppmerksom på at nevnte bil som sto på motsatt side og ventet på å svinge plutselig kastet seg ut i krysset før meg. Så jeg bråbremser, han bråbremser, og det bilene unngår å kollidere med omtrent 5cm på glattføre. Heldigvis kom jeg ikke fort inn i krysset. Han kjører opp til høyre for meg videre, tuter, vi lurer på hva slags idiot h*n var. Men ok. Litt adrenalin på turen, og vi kjører videre, mens vi fortsetter diskusjon om hva faen greia var? I det vi fortsetter langs mørke tomme sentrumsgater legger jeg merke til at det kommer en bil bak oss og blinker. 'men i helvete?' sier jeg til kompisen min, bilen legger seg helt i ræva mi og blinker som besatt. Jeg stopper, og prøver trykke inn sentrallåsen for å føre samtalen gjennom ruten.

Det som da skjer er att døra mi blir rivd opp. Jeg innser først at jeg trykket på nødblink istedet for låsen, deretter innser jeg at det står en ca. 1.80 høy, kraftig innvandrer 20cm unna å skriker 'hva faen er problemen din?' jeg gjorde en rask vurdering å kom fram til at jeg ikke skulle fortelle at det ikke var jeg som hadde et problem. Egentlig ble jeg litt målløs, typen sto med knytta never og steinannsikt. 'Ja...sorry..' sa jeg bare. 'Hva faen hjelper sorry?' hveser han tilbake, og flasher neven hvor jeg nå også registrerer en slåhanske rundt. 'hva faen glor du på?' skriker han så til kompisen min. Skulle han liksom sitte å se en annen vei da?
'jeg beklager, jeg vet ikke hva annet enn sorry jeg kan si' sier jeg. Han banner for seg selv, sier 'fack dere og de jævla potetregla' eller noe i den duren. Så går han tilbake til bilen å kjører.

Hva faen? Kommer etter med slåhanske og virker helt ustabil etter han brøt vikeplikta? Hadde sikkert slått om jeg var alene i bilen også.

Jeg skjønner ikke hvor de holdningene kommer fra. Fin kultur iallfall.

(Beklager om innlegget er rotete. Skrevet på telefon.)
Det som er tingen er at innvandrere spesielt fra Somalia, Iran, Pakistan osv har en helt annerledes holdninger en oss nordmenn.

Nede i disse landene kan man få en avkappet hånd for å stjele ett eple. Og når personer som er vant til så strenge lover kommer til Norge er det klart at man utnytter dette, her er jo fengslene rene hoteller og dermed spiller det ikke så mye om man sitter inne eller ute fordi man sitter jo som regel ikke mer en 6 måneder for skikkelig grove voldtekter.
Mye strengere straffer rundt innbrudd, vold og ran hadde kanskje fått flere til å tenke seg om en eller to ganger. Ikke vet jeg, men innbiller meg at risken er verdt det pr dags dato
eneste gangen jeg har vært i bråk/tumulter, så har det vært med etnisk hvite nordmenn.
Merker at eg blir hissig av å lese innleggene til Bensin og Roadkill006.

Personlig tror eg at ekstremt mye gatevold hadde vert unngått om man hadde innført nulltoleranse for vold for personer med innvandrerbakgrunn. Her slipper man dem inn i landet vårt fordi de ikkje hadde det bra i sitt eget hjemland, og ka får vi som takk? Litt gavmild burde det gå an å vere.

Hadde disse situasjonene oppstått om Bensin og Roadkill006 selv hadde hatt innvandrerbakgrunn? Retorisk spørsmål.
Sitat av Eplebit Vis innlegg
Merker at eg blir hissig av å lese innleggene til Bensin og Roadkill006.

Personlig tror eg at ekstremt mye gatevold hadde vert unngått om man hadde innført nulltoleranse for vold for personer med innvandrerbakgrunn. Her slipper man dem inn i landet vårt fordi de ikkje hadde det bra i sitt eget hjemland, og ka får vi som takk? Litt gavmild burde det gå an å vere.

Hadde disse situasjonene oppstått om Bensin og Roadkill006 selv hadde hatt innvandrerbakgrunn? Retorisk spørsmål.
Vis hele sitatet...
så det du sier er at det skal være forskjell for innvandrere og nordmenn? siden nulltoleransen kun skal innføres for innvandrere?

Det er ikke tilatt med vold i dag. enten den utføres av nordmenn eller innvandrere. at innvandrere skal behandles "strengere" eller på en annen måte enn nordmenn flest er bare latterlig.
vold er ut, uansett hvem som utfører den..

stusser uansett litt over at du anbefaler nulltoleranse. som om vold er tolerert i dag? det er nulltoleranse mot myye forskjellig kriminalitet. det betyr ikke at slik kriminalitet ikke vil skje..
Det er ikke en del av midtøstlig eller afrikansk kultur å stjele eller sloss, noe mer enn det er en del av norsk kultur å skyte heroin. Det er i begge tilfeller et samfunnsproblem som har rot i traumatisk stress og/eller fattigdom. Jeg har fått juling en gang, og det var av en etnisk nordmann (som førøvrig var totalt gæren, og angrep meg helt uprovosert). Har aldri hatt problemer med innvandrere, tvert i mot.

Gjengkriminaliteten i Norge har jeg lite peiling på hvordan fungerer. Det må være visse, relativt godt organiserte nettverk, i og med at gatene flommer over av dop, men jeg tror egentlig mye av denne organiseringa skjer fra utlandet. MC-gjengene har sikkert et par fingere med i spillet, sammen med de noen av gutta fra innvandrergjengene fra 90-tallet. Bortsett fra det har vi i de større byene noen smågjenger, som egentlig bare består av drittunger som vil bråke. Dette er tull, og tror de fleste i disse "gjengene", gir seg når de blir 17-18 år gamle. En person med base i et tungt kriminelt miljø vil skjønne at det ikke lønner seg å bli arrestert for å bankne opp randoms på gata, hvis man alt er i politiets søkelys.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 10. januar 2011 kl. 11:40.
Jeg vil først bare påpeke at jeg ikke er rasehater, men er noe rasebevist. Ei heller er det rasisitisk å føre en slik debatt, det er vår rett som mennesker i et fritt samfunn å ytre våre meninger såfremt man holder seg saklig til tema.

Selv har Jeg vokst opp med innvandrere av alle slag rundt meg; de fra vest og de fra øst, de rike og de fattige, de som søker asyl og de som ikke søker asyl. Og jeg vil bare si at det er veldig feil å gre alle over samme kam. Det er selvfølgelig mye kriminalitet som følger med de med vond bakgrunn, og det er igjen veldig mye av det igjen som kommer hit fordi dem ser på oss som naive og godtroende mennesker - det er mye å hente i europa, og det er mye av verdi å ta med til hjemlandet.

De som kommer til Norge med intensjon om å skape ugagn kan få en sjanse eller to, men alt med skjønn. Dersom det forekommer mye kriminalitet ser jeg lik som tidligere at det bør innføres nulltoleranse for å sende de hjem igjen - vi har nok å ta oss til med våre egne kjeltringer om vi ikke skal innfinne oss mer fra de som søker hjelp fra vårt land.

Mange kommer for å søke asyl grunnet forfølgelse i hjemlandet, og dette respekterer jeg fullt ut, men det er også de som har vansker med å komme seg hit. De som kommer i fly til eksempel er gjerne de som har penger og gjerne lite behov for å søke asyl. (IKKE ALLE, MEN MANGE)

Dersom de ikke får oppholdstilaltelse bør det ses til at de faktisk blir sendt ut igjen, men de som gjør det de kan for å bli norske statsborgere syns jeg bør få en sjanse til å vise seg; tilgang til skolegang og arbeid - for mange av de som kommer, spesielt fra polen, har gjerne bedre arbeidsmoral enn de aller fleste (og ingen kan egentlig nekte på det), men når det gjelder polakker søker de vel skjeldent asyl og kommer seg nok fort ut i arbeid.

Det jeg mener er at man bør se en sak fra flere sider og ikke være så A4 på det, selv om at man igjen må være litt bestemte på reglene de skal følge; selvfølgelig norsk lov, men til den hjelpen de får her bør det, som skrevet, være nulltoleranse dersom de begår kriminelle handlinger.

PS! At mange blir plassert på asylmottak med dårlige vilkår er meg bekjent, så jeg forstå at det kan være vanskelig for mange som kommer hit. Dersom slike problem blir tatt tak i tror jeg kriminaliteten også blir redusert. Just sayin'
Sitat av EoT Vis innlegg
Det er ikke en del av midtøstlig eller afrikansk kultur å stjele eller sloss, noe mer enn det er en del av norsk kultur å skyte heroin. Det er i begge tilfeller et samfunnsproblem som har rot i traumatisk stress og/eller fattigdom. Jeg har fått juling en gang, og det var av en etnisk nordmann (som førøvrig var totalt gæren, og angrep meg helt uprovosert). Har aldri hatt problemer med innvandrere, tvert i mot.

Gjengkriminaliteten i Norge har jeg lite peiling på hvordan fungerer. Det må være visse, relativt godt organiserte nettverk, i og med at gatene flommer over av dop, men jeg tror egentlig mye av denne organiseringa skjer fra utlandet. MC-gjengene har sikkert et par fingere med i spillet, sammen med de noen av gutta fra innvandrergjengene fra 90-tallet. Bortsett fra det har vi i de større byene noen smågjenger, som egentlig bare består av drittunger som vil bråke. Dette er tull, og tror de fleste i disse "gjengene", gir seg når de blir 17-18 år gamle. En person med base i et tungt kriminelt miljø vil skjønne at det ikke lønner seg å bli arrestert for å bankne opp randoms på gata, hvis man alt er i politiets søkelys.
Vis hele sitatet...
Ingen har sagt at det er kultur, men det er et annet levesett der borte. Og det med at du ble angrepet av en nordmann henger nok sammen med at når nordmenn går ut f.eks på byen går de fleste på steder der det er lite utlendinger. Og hvorfor skulle flertallet av innvandrere som er muslimer gå ut på byen uten å drikke? jo de liker å røyke seg en joint og enten stå utenfor ett utested og vente til noen tilfeldigvis kommer dultene borti de og er ravende full og de bryter ut et fint eksempel på 1vs5 ellers så sitter de inne på utestedet pisse skev i et lite hjørne for seg sjøl og man skimter så vidt deres ill røde øyner som forfengelig holder øynene på de lettkledde damene .
Sist endret av Fanfare; 10. januar 2011 kl. 12:14.
Sitat av Fanfare Vis innlegg
Ingen har sagt at det er kultur, men det er et annet levesett der borte. Og det med at du ble angrepet av en nordmann henger nok sammen med at når nordmenn går ut f.eks på byen går de fleste på steder der det er lite utlendinger. Og hvorfor skulle flertallet av innvandrere som er muslimer gå ut på byen uten å drikke? jo de liker å røyke seg en joint og enten stå utenfor ett utested og vente til noen tilfeldigvis kommer dultene borti de og er ravende full og de bryter ut et fint eksempel på 1vs5 ellers så sitter de inne på utestedet pisse skev i et lite hjørne for seg sjøl og man skimter så vidt deres ill røde øyner som forfengelig holder øynene på de lettkledde damene .
Vis hele sitatet...
Neh, kjenner mange utlendinger som drikker, selv de med muslimsk bakgrunn. Jeg liker også å røyke meg en joint på byen, poenget ditt er?
Sitat av Fanfare Vis innlegg
Ingen har sagt at det er kultur, men det er et annet levesett der borte. Og det med at du ble angrepet av en nordmann henger nok sammen med at når nordmenn går ut f.eks på byen går de fleste på steder der det er lite utlendinger. Og hvorfor skulle flertallet av innvandrere som er muslimer gå ut på byen uten å drikke? jo de liker å røyke seg en joint og enten stå utenfor ett utested og vente til noen tilfeldigvis kommer dultene borti de og er ravende full og de bryter ut et fint eksempel på 1vs5 ellers så sitter de inne på utestedet pisse skev i et lite hjørne for seg sjøl og man skimter så vidt deres ill røde øyner som forfengelig holder øynene på de lettkledde damene .
Vis hele sitatet...
Er du en av de som ringer inn på slutten av debatter på tv2?
Sist endret av Mith; 10. januar 2011 kl. 12:17.
Sitat av EoT Vis innlegg
Neh, kjenner mange utlendinger som drikker, selv de med muslimsk bakgrunn. Jeg liker også å røyke meg en joint på byen, poenget ditt er?
Vis hele sitatet...
Les skikkelig så ser du poenget, levesett.

Det er nok mange muslimer som drikker, men nå har det seg sånn at det ikke er tilfelle i bergen. Det er ett fåtall og etter som jeg jobber off-shore har jeg veldig mye fri og det blir mye drikking så kjenner jeg utelivet godt og jeg stikker gjerne innom 3-4 steder når jeg først er i gang og det jeg har fått inntrykk av er det at flertallet av muslimene jeg treffer på byen henger på 1 utested og der er det er stort frafall av etniske nordmenn fordi det steder er kjent for bråk og lite inntekter.

Sitat av Mith Vis innlegg
Er du en av de som ringer inn på slutten av debatter på tv2?
Vis hele sitatet...
Dessverre, kom heler med noe konstruktivt en å nedrigere folk som diskuterer.
Sitat av Fanfare Vis innlegg
Les skikkelig så ser du poenget, levesett.

Det er nok mange muslimer som drikker, men nå har det seg sånn at det ikke er tilfelle i bergen. Det er ett fåtall og etter som jeg jobber off-shore har jeg veldig mye fri og det blir mye drikking så kjenner jeg utelivet godt og jeg stikker gjerne innom 3-4 steder når jeg først er i gang og det jeg har fått inntrykk av er det at flertallet av muslimene jeg treffer på byen henger på 1 utested og der er det er stort frafall av etniske nordmenn fordi det steder er kjent for bråk og lite inntekter.
Vis hele sitatet...
Da må du drikke såpass mye hver gang du er ute at du er tilnærmet snøblind, for det er da vitterlig mange 1.- og 2.generasjons innvandrere som er ute på byen i Bergen. Dette gjelder ikke bare ett sted, men jevnt over hele byen.

Sitat av Fanfare Vis innlegg
Nede i disse landene kan man få en avkappet hånd for å stjele ett eple.
Vis hele sitatet...
Har du kilder på påstanden din om at man blir straffet med amputering for å stjelet ett stk. eple? Bevisbyrden ligger hos deg, min venn.


Sitat av Fanfare Vis innlegg
Og når personer som er vant til så strenge lover kommer til Norge er det klart at man utnytter dette, her er jo fengslene rene hoteller og dermed spiller det ikke så mye om man sitter inne eller ute fordi man sitter jo som regel ikke mer en 6 måneder for skikkelig grove voldtekter.
Vis hele sitatet...
Det du mer eller mindre proklamerer her, er at hadde ikke vi hatt et rettsvesen her i Norge ville du gått rundt å utført "skikkelig grove voldtekter"? Eller mener du at du klarer å se det moralske aspektet ved en voldtekt, mens Ali Nordmann ikke klarer det fordi han er "utlending" og ikke innehar de samme moralske egenskapene som oss ekte nordmenn har?
Sist endret av Sjølvaste; 11. januar 2011 kl. 17:06.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Har du kilder på påstanden din om at man blir straffet med amputering for å stjelet ett stk. eple? Bevisbyrden ligger hos deg, min venn.
Vis hele sitatet...
Liknande tilfelle her. Det heiter forresten stjålet — vel, eigentleg stoli.

Det du mer eller mindre proklamerer her, er at hadde ikke vi hatt et rettsvesen her i Norge ville du gått rundt å utført "skikkelig grove voldtekter"? Eller mener du at du klarer å se det moralske aspektet ved en voldtekt, mens Ali Nordmann ikke klarer det fordi han er "utlending" og ikke innehar de samme moralske egenskapene som oss ekte nordmenn har?
Vis hele sitatet...
Eit døme på eit mildt samanfall mellom å vera muslim (eller gamal) og å mangle sympati for valdtekne kvinnor. Det er i alle fall noko. Spørsmålet er sjølvsagt ikkje avgjort med dét, så eg set pris på om andre har større og meir omfattande studiar.
Sitat av uppdali Vis innlegg
Liknande tilfelle her. Det heiter forresten stjålet — vel, eigentleg stoli.
Vis hele sitatet...
Takk for rettelsen, jeg ser jo at du tydeligvis er norsk-lærer (her bruker jeg irnoni som virkemiddel, da du åpenlyst skriver dialekt).

Og hvordan er det et lignende tilfelle? Dette var en person som hadde ranet en butikk, for både penger og varer. Det er forskjell på dét, og å stjele ett eple. Eller?


Sitat av uppdali Vis innlegg
Eit døme på eit mildt samanfall mellom å vera muslim (eller gamal) og å mangle sympati for valdtekne kvinnor. Det er i alle fall noko. Spørsmålet er sjølvsagt ikkje avgjort med dét, så eg set pris på om andre har større og meir omfattande studiar.
Vis hele sitatet...
Vel, her var det 1500 mennesker som ble spurt. Det står (såvidt jeg kan se) ingenting om hvilke sosiale lag disse kom fra, hvor stor andel av disse som var muslimer/kristne/jøder osv, nasjonalitet etc. Det skal også nevnes at x antall muslimer av 1500 mennesker ikke er spesielt representativt for alle verdens muslimer.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Takk for rettelsen, jeg ser jo at du tydeligvis er norsk-lærer (her bruker jeg irnoni som virkemiddel, da du åpenlyst skriver dialekt).
Vis hele sitatet...
Eg skriv norsk. Du har kanskje høyrt om det.

Og hvordan er det et lignende tilfelle? Dette var en person som hadde ranet en butikk, for både penger og varer. Det er forskjell på dét, og å stjele ett eple. Eller?
Vis hele sitatet...
Rett nok er ikkje det juridiske systemet der like hardt som mange populistar vil det til, men straffi er lell ganske arkaisk.

Vel, her var det 1500 mennesker som ble spurt. Det står (såvidt jeg kan se) ingenting om hvilke sosiale lag disse kom fra, hvor stor andel av disse som var muslimer/kristne/jøder osv, nasjonalitet etc. Det skal også nevnes at x antall muslimer av 1500 mennesker ikke er spesielt representativt for alle verdens muslimer.
Vis hele sitatet...
Eg hevda ikkje det heller, men det blir litt drygt å berre avvise påstanden om at det ikkje finst såleis haldningar mellom innvandrarar i det heile. Fjordman har forresten skrivi litt om kriminelle innvandrarar. Ikkje alt bør gå for god fisk, men han er ein av dei meir seriøse innvandringskritikarane og må takast seriøst. Eit døme frå skrivet: Kvinnor utan burka er horor.
Sitat av alicante55 Vis innlegg
En undersøkelse jeg så viste at Oslo har like mye kriminalitet som New York utifra folketall.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om jeg skal tro på det, eller ikke.. Men en kilde hadde overbevist meg
Sitat av uppdali Vis innlegg
Eg skriv norsk. Du har kanskje høyrt om det.
Vis hele sitatet...

Jeg ble nettopp opplyst om at du skrive Høgnorsk, og nei det har jeg ærlig talt aldri hørt om. Men jeg tok feil, og beklager.

Sitat av uppdali Vis innlegg
Rett nok er ikkje det juridiske systemet der like hardt som mange populistar vil det til, men straffi er lell ganske arkaisk.
Vis hele sitatet...

Det er en helt annen diskusjon. Diskusjonen her gikk på at jeg krevde kilder på Fanfare sin påstand om at å stjele ett eple blir straffet med amputering av armer/hender. Det har jeg forøvrig tilgode å få, og venter fortsatt i spenning. Bevisbyrden ligger forøvrig ikke hos deg, men hos Fanfare.

Sitat av uppdali Vis innlegg
Eg hevda ikkje det heller, men det blir litt drygt å berre avvise påstanden om at det ikkje finst såleis haldningar mellom innvandrarar i det heile. Fjordman har forresten skrivi litt om kriminelle innvandrarar. Ikkje alt bør gå for god fisk, men han er ein av dei meir seriøse innvandringskritikarane og må takast seriøst. Eit døme frå skrivet: Kvinnor utan burka er horor.
Vis hele sitatet...
Fjordman er en blogger. Han er flink å formulere seg, og flink å vri rundt på fakta. Jeg mener likevel at ingenting skrevet av en blogger kan brukes som kilder for et argument.

Igjen, jeg har tilgode å se en god kilde på at muslimer har lavere moralsk terskel for voldtekt enn ikke-muslimer.
Sitat av alicante55 Vis innlegg
En undersøkelse jeg så viste at Oslo har like mye kriminalitet som New York utifra folketall.
Vis hele sitatet...
Like mye? Kanskje...

Men Oslo er faktisk regnet som verdens dårligste (minst trygge, kanskje) hovedstad å bo i.
brukertittel
Widow's Avatar
Vil bare skyte inn noe her.
Det er ikke mange muslimske land som bruker amputering osv som straff. De jeg kommer på er Iran, Saudi-Arabia, Taliben mens de hadde kontrollen i Afghanistan og Al-shaabab-militsen i Somalia. Altså det er de færreste muslimske land som bruker sharia-lovgiving og hudud-straffene.
På en pressekonferanse der politimesteren presenterte kriminalstatistikken for Oslo politidistrikt tirsdag, kom det frem at antall anmeldte forbrytelser holder seg stabilt på rundt 66.000 i landets hovedstad. Oppklaringsprosenten er litt over 23 prosent. Samtidig øker antall saker som ennå ikke er påtalemessig avgjort.
Vis hele sitatet...
Kilde : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10013075

http://www.aftenposten.no/nyheter/os...cle2298946.ece

Hvordan og sammenligne dette vet jeg igrunn ikke..

http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_New_York_City

New York City
Crime rates (2008)
Crime type Rate*
Homicide: 6.3
Forcible rape: 10.7
Robbery: 265.9
Aggravated assault: 297.6
Violent crime: 580.3
Burglary: 238.1
Larceny-theft: 1,410.2
Motor vehicle theft: 149.1
Arson: N/A
Property crime: 1,797.3
Notes
* Number of reported crimes per 100,000 population.
New York City did not report arson statistics
Source: FBI 2008 UCR data
Sitat av Widow Vis innlegg
Vil bare skyte inn noe her.
Det er ikke mange muslimske land som bruker amputering osv som straff. De jeg kommer på er Iran, Saudi-Arabia, Taliben mens de hadde kontrollen i Afghanistan og Al-shaabab-militsen i Somalia. Altså det er de færreste muslimske land som bruker sharia-lovgiving og hudud-straffene.
Vis hele sitatet...
Verdt å merkje seg er au at desse landi oftast er dei der vestlege krefter har herja som verst og best. Sjølv i Iran er amputasjon ein nyare praksis. Purisme trengest berre om det skal vera i opposisjon til noko — her og no, Vesten. Forsvinn dei antivestlege haldningane, må eg tru mesteparten av den radikale islamismen døyr ut med.
Sitat av fightnight101 Vis innlegg
Hei dere hær i freakforum.

Jeg har tenkt lenge på en sak angående krimialitet i Norge og andre samfunnsproblemer. Om du leser i nyhetene kan du finne artikler om A-gjengen, B-gjengen, Hells Angels, Bandidos osv. Dette er kanskje ikke 100% aktuelt idag men dokker stadig opp i nyhetene med jevne mellomrom.
Vis hele sitatet...
Dette er 100% aktuelt idag også. All grunn finnes til å tro at flere organiserte kriminelle har etablert seg i Norge. Og at flere nettverk har et ønske om det. Politiet har foreksempel ment at triader har basert seg i Norge, men det foreligger ingen anmeldelser mot noen enda.
Problemet med å bruke navn som triader, mafia, Hells Angels, Bandidos er gjerne at man ser etter en åpen sammenslutning av kriminelle som driver organisert kriminalitet. Det er nettopp de individuelle individene og deres kontakter som skaper et organisert kriminellt nettverk. Foreksempel kan sikkert gjerne et medlem av Bandidos samarbeide med et medlem av triadene hvis det skulle lønne seg.

Sitat av fightnight101 Vis innlegg
Jeg kommer personlig fra et lite sted, hvor for kun 10 år siden var vold utført av enkelt personer som slo med hendene sine, vis to personer hadde noe uopgjort mellom seg. Folk kunne brase sammen den gang å. Men idag blir en slosskamp på byen fulgt opp med at bekjente til taperen av slosskampen kommer hjem til vinneren med et jernrør eller lignende og slår seg løs. Og jeg kjenner personer i min omgangskrets som er blitt truet, nermest på livet av innvandrere for å se skjevt på dem.
Vis hele sitatet...
Altså den volden du beskriver med bruk av jernrør og hevnaksjoner kunne like gjerne forekommet for 10 år siden også. Men ja jeg forstår hva du prøver å påpeke, at volden har blitt grovere i Norge. Dette er også noe politiet har fått inntrykk av, husker desverre ikke hvor jeg leste denne artikkelen. Men den nevnte eksempler på personer som hopper oppå hodet til folk som ligger nede.
Andre ting jeg har lest om er at man bruker vold og tortur mot mennesker man har dyttet LSD inn i. Og mer bruk av kidnapninger og holde folk innesperret.

Sitat av fightnight101 Vis innlegg
I mine øyne virker det som om Norge er blitt i hvertall dobbelt så brutal og gjengvolden har blomstret for fulgt i Norge.
Vis hele sitatet...
Ja, det er det jeg har av inntrykk også. Vi hadde jo foreksempel Nokas-ranet der den første politimannen i Norge blir skutt og drept under et ran. Flere av ransmennene hadde annen bakgrunn enn norsk. Tyngre automatvåpen ble brukt og de sperret også politiets utkjørsel med en brennende lastebil. Helt klart det beste eksemplet på mer profesjonell og planlagt kriminalitet.
Og noe nytt man ser i Norge, hjemmeran av diverse utenlandske bander. Der personer blir bundet og truet i sitt eget hjem. Han der som holdt på med kunst er et av de seneste eksemplene jeg kommer på.

Hjemmeran av eldre og pensjonister utført av personer med opprinnelse fra Balkan. Synes det er et godt eksempel på at kriminaliteten blir hardere, når flere menn er så feige at de går sammen og raner eldre og forsvarsløse. Flere rumenske bander har jo siktet seg inn på eldre nordmenn når de prøver å lure bankkort fra dem. Jeg tviler på at de har så lave terskler for å rane eldre i sitt eget hjemland.

Også åpenlys gateprostitusjon domineres av utenlandske grupper. Nordmenn som har prostituert seg ble ofte jaget vekk av nigerianere. Selvfølgelig har gateprostitusjonen gått mer i skjul, og det er all grunn til å tro at de blir behandlet enda dårligere.

Husker ikke om det var ifjor eller tidligere, men det var ihvertfall et år samtlige overfallsvoldtekter ble begått av innvandrere med ikke-vestlig bakgrunn. Sverige lå foreksempel nylig på verdenstoppen i anmeldte voldtekter. Jeg tør påstå at i de senere årene har også Sverige hatt en stor økning i kriminalitet. Foreksempel får politiet i Sverige bære pistoler, da Sverige har hatt mange flere ran enn Norge der automatvåpen har blitt benyttet.
[*]Er dette et resultat av innvandring og at deres kultur er dratt med inn i Norge?

Mye av dette skyldes uten tvil innvandring. Mange har kommet fra samfunn med mye urolighet som borgerkrig og krig. Sikkert mange kriminelle som kommer fra land der politet mishandler dem under arrestasjon og mishandling i fengsel. Det kan sikkert påvirke at de bruker grovere vold i Norge, da det ikke blir ansett at politiet skal straffe noen fysisk.
Jeg tror også terskelen for vold senkes for mange ikke-europeiske kriminelle, da de kanskje er av den oppfatningen at det ikke rammer sine egne.
Sist endret av St.Vitus; 11. januar 2011 kl. 19:19.
Selvsagt skylder man nok en gang på innvandrerne. De kommer hit og klarer ikke å leve etter våre regler. De voldtar og dreper som villmenn, for slikt er akseptert i hjemlandet. Send dem ut om en eneste innvandrer gjør noe gærnt, og legg skylda på religionen deres.

Gi dere, vær så snill.
Sitat av Fanfare Vis innlegg
Ingen har sagt at det er kultur, men det er et annet levesett der borte. Og det med at du ble angrepet av en nordmann henger nok sammen med at når nordmenn går ut f.eks på byen går de fleste på steder der det er lite utlendinger. Og hvorfor skulle flertallet av innvandrere som er muslimer gå ut på byen uten å drikke? jo de liker å røyke seg en joint og enten stå utenfor ett utested og vente til noen tilfeldigvis kommer dultene borti de og er ravende full og de bryter ut et fint eksempel på 1vs5 ellers så sitter de inne på utestedet pisse skev i et lite hjørne for seg sjøl og man skimter så vidt deres ill røde øyner som forfengelig holder øynene på de lettkledde damene .
Vis hele sitatet...
Det var en litt underlig beskrivelse av muslimer. Jeg vil tørre å påstå at de fleste muslimer jeg kjenner er hyggelige, redelige og omtenksomme mennesker, som ønsker å lede liv vi alle kunne lære noe av.

For en muslim vil uprovosert vold være en vederstyggelig synd, så hvordan du knytter dette opp mot muslimer skjønner jeg ikke helt. Sånn som jeg ser det er muslimer mye nøyere med å følge religionen sin, som forfekter fred og fordragelighet, enn kristne er.
Sitat av etsi Vis innlegg
Selvsagt skylder man nok en gang på innvandrerne. De kommer hit og klarer ikke å leve etter våre regler. De voldtar og dreper som villmenn, for slikt er akseptert i hjemlandet. Send dem ut om en eneste innvandrer gjør noe gærnt, og legg skylda på religionen deres.

Gi dere, vær så snill.
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at man skal holde ansvarlig alle innvandrere for det en gjør.
Du ser selv ingen sammenheng mellom innvandring og det faktum at Sverige har høyest antall anmeldte voldtekter i verden ?
Og heller ingen sammenheng med nye organiserte kriminelle som Toska, Rasool og Betew ?

Tror du utelot noe. Gi dere, vær så snill for hverdagen er for brutal.
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Jeg sier ikke at man skal holde ansvarlig alle innvandrere for det en gjør.
Du ser selv ingen sammenheng mellom innvandring og det faktum at Sverige har høyest antall anmeldte voldtekter i verden ?
Og heller ingen sammenheng med nye organiserte kriminelle som Toska, Rasool og Betew ?

Tror du utelot noe. Gi dere, vær så snill for hverdagen er for brutal.
Vis hele sitatet...
Ja, dessverre vil det jo være slik at dersom man tar inn dem som er skadet og trenger ly, vil man noen ganger ikke innse akkurat hvor skadede de er.

Vi trenger litt bedre oppfølgning muligens...
Bandene fra Øst-Europa, som de blir kalt, er vel ikke akkurat et resultat av innvandring, men heller fattigdomsproblemene innenfor EU, og våre relativt åpne grenser innenfor Europa. Det er jo ikke som om rumenere sitter og gotter seg over hvordan de lurte rike, gamle nordmenn, og gleder seg til å reise fra kone og barn for å dra ut på tokt, som VG og Dagbladet prøver å male et bilde av. Kriminalitet funker ikke som i Kardemome By.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 11. januar 2011 kl. 23:19.
Det viser seg å være veldig upopulært å skrive noe negativt om innvandrere. Med en gang alle settes i en kategori, så roper folk at det er grov generalisering og fordommer. Ja, skal man HVER ENESTE GANG måtte være ekstremt presis i formuleringene om dette? Vi må snart ha kommet så langt at folk skjønner at det er implisitt at ingen mener alle kriminelle er innvandrere. Noen mener det er alt for stor andel kriminelle blandt innvandrere, noen mener det er for mange som er hjemme og går på trygd, noen mener det er for mange som av dem som ikke lærer seg norsk, noen mener at de i stor grad er aggresive. Dette må man faktisk få lov til å mene uten å være helt fordømt presis i hvilken gruppe man mener.

Det jeg har observert, er at det er de muslimske landene som er værstingene. Pakistan (muslimer) vs. India (hinduer), f.eks. Man kan enkelt komme i prat med indiske innvandrere og spille fotball med dem, men en pakistaner er ofte mer agressiv, uhøflig, ute etter bråk osv. Noen som har merket det samme?

Sitat av Drachir Vis innlegg
For en muslim vil uprovosert vold være en vederstyggelig synd, så hvordan du knytter dette opp mot muslimer skjønner jeg ikke helt. Sånn som jeg ser det er muslimer mye nøyere med å følge religionen sin, som forfekter fred og fordragelighet, enn kristne er.
Vis hele sitatet...
Norge er et kristent land, men ikke med et flertall personlig kristne. Det samme gjelder nok muslimske land.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Det viser seg å være veldig upopulært å skrive noe negativt om innvandrere. Med en gang alle settes i en kategori, så roper folk at det er grov generalisering og fordommer. Ja, skal man HVER ENESTE GANG måtte være ekstremt presis i formuleringene om dette? Vi må snart ha kommet så langt at folk skjønner at det er implisitt at ingen mener alle kriminelle er innvandrere. Noen mener det er alt for stor andel kriminelle blandt innvandrere, noen mener det er for mange som er hjemme og går på trygd, noen mener det er for mange som av dem som ikke lærer seg norsk, noen mener at de i stor grad er aggresive. Dette må man faktisk få lov til å mene uten å være helt fordømt presis i hvilken gruppe man mener..
Vis hele sitatet...
Det handler om at man ikke kan dømme en gruppe mennesker for det noen gjør. Om du er lei av trygdesnyltere kan du si at du er lei av trygdesnyltere. Regner med at du er lei av norske trygdesnylterne og, så hvorfor skille dem fra innvandrerne og si at du er lei av ikke-etnisk norske trygdesnyltere? Samme problemer ligger jo til grunne for begge problemene. Dette gjelder kriminalitet osv. osv. også.

Det bør være lov til å mene hva man vil om hvem man vil, men oppegående mennesker bør skjønne at fordommer og fiendlighet ovenfor hele grupper ikke resulterer i noe annet enn mer hat og kontrasisme. Er du klar over hvor dårlig ekstremt mange innvandrere blir tatt i mot her i landet?


Sitat av Matthiesen Vis innlegg

Det jeg har observert, er at det er de muslimske landene som er værstingene. Pakistan (muslimer) vs. India (hinduer), f.eks. Man kan enkelt komme i prat med indiske innvandrere og spille fotball med dem, men en pakistaner er ofte mer agressiv, uhøflig, ute etter bråk osv. Noen som har merket det samme?
.
Vis hele sitatet...
Det er flott at du har prøvd og utføre en samfunnsanalyse, kanskje Pakistanere er mer aggressive enn Indere pga. uroligheten i deres opprinnelig land? Men du kan ikke basere dine egne holdninger ovenfor hele minoriteter totalt på dine egne erfaringer. Kanskje du har møtt noen drittsekker, vel, da er de drittsekker. Ha et problem med dem, ikke alt de representerer som kulturelle mennesker. Jeg kan love deg at du finner mange lovlydige pakistanere.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Norge er et kristent land, men ikke med et flertall personlig kristne. Det samme gjelder nok muslimske land.
Vis hele sitatet...
Nei, Norge har en helt spesiell høy grad av ateister og agnostikere.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 11. januar 2011 kl. 23:37.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Jeg ble nettopp opplyst om at du skrive Høgnorsk, og nei det har jeg ærlig talt aldri hørt om. Men jeg tok feil, og beklager.




Det er en helt annen diskusjon. Diskusjonen her gikk på at jeg krevde kilder på Fanfare sin påstand om at å stjele ett eple blir straffet med amputering av armer/hender. Det har jeg forøvrig tilgode å få, og venter fortsatt i spenning. Bevisbyrden ligger forøvrig ikke hos deg, men hos Fanfare.



Fjordman er en blogger. Han er flink å formulere seg, og flink å vri rundt på fakta. Jeg mener likevel at ingenting skrevet av en blogger kan brukes som kilder for et argument.

Igjen, jeg har tilgode å se en god kilde på at muslimer har lavere moralsk terskel for voldtekt enn ikke-muslimer.
Vis hele sitatet...


Her har du en link:


http://www.snopes.com/photos/gruesome/crushboy.asp



Og hvis du ikke er fornøyd kan jeg godt komme med flere, det er ingen problem og nå trenger ikke du å komme med påstander om " Ja men det var ett eple du nevnte". Du vet godt hva jeg mente med at de muslimer straffes for avkapping av håndledd o.l.

I dette tilfelle var det en gutt på 8 år som stjal et simpelt brød og dette viser nok en gang hvor barbariske denne "rasen" er.
Sist endret av Fanfare; 13. januar 2011 kl. 23:34.
Du bør kanskje vurdere å lese hele linken før du poster den.
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av Fanfare Vis innlegg
Her har du en link:


http://www.snopes.com/photos/gruesome/crushboy.asp



Og hvis du ikke er fornøyd kan jeg godt komme med flere, det er ingen problem og nå trenger ikke du å komme med påstander om " Ja men det var ett eple du nevnte". Du vet godt hva jeg mente med at de muslimer straffes for avkapping av håndledd o.l.

I dette tilfelle var det en gutt på 8 år som stjal et simpelt brød og dette viser nok en gang hvor barbariske denne "rasen" er.
Vis hele sitatet...
Quoter meg selv jeg,
Vil bare skyte inn noe her.
Det er ikke mange muslimske land som bruker amputering osv som straff. De jeg kommer på er Iran, Saudi-Arabia, Taliban mens de hadde kontrollen i Afghanistan og Al-shaabab-militsen i Somalia. Altså det er de færreste muslimske land som bruker sharia-lovgiving og hudud-straffene.
Vis hele sitatet...
Så nei, dette viser ikke hvor barbarisk denne "rasen" er. Dette viser at et fåtall av muslimske land bruker eldgamle avstraffelser. Det er ikke lurt å crawle vg.no for å finne en grunn til å hate en religion. Gjør litt research selv så finner du ut at slike avstraffelser ikke er vanlig i de fleste muslimske landene, og ikke er akseptert blant de fleste muslimer.

Edit: Haha, så på linken nå. Du skjøt deg selv i foten der.
Sist endret av Widow; 13. januar 2011 kl. 23:48.
UOTE=Drachir;1961660]Det var en litt underlig beskrivelse av muslimer. Jeg vil tørre å påstå at de fleste muslimer jeg kjenner er hyggelige, redelige og omtenksomme mennesker, som ønsker å lede liv vi alle kunne lære noe av.

For en muslim vil uprovosert vold være en vederstyggelig synd, så hvordan du knytter dette opp mot muslimer skjønner jeg ikke helt. Sånn som jeg ser det er muslimer mye nøyere med å følge religionen sin, som forfekter fred ogfordragelighet, enn kristne er.[/quote]

Bare for å ta ett eksempel, jeg går 1 dag på skolen årstad i bergen og jeg går i klasse med ca 7 innvandrere.

Det er 1 veldig rolig av de som jeg liker godt og som faktisk greier å arbeide og fullføre skole gangen ( fakta ). Og resten kommer forseint hvis de i det hele tatt kommer og når de først er komt gjør det rett og slett ingen ting. Øynene deres ser ut som krutttønner og det oser dårlig gall av klærne deres og samtale emnene greier jeg ikke helt å holde trinn med fordi det er en blanding av pakistanks/afrikansk, engelsk og norsk og som det ikke var nokk tror jeg ordet "niggah" blir sagt ivertfall 100 ganger daglig og de er så høylytt hele tiden så det er vanskelig å konsentre seg.

Men til hoved poenget, 2 av de i klassen treffer jeg ofte på skybar i bergen når jeg først gidder å gå der og de har mange kamerater med seg men det rare er at de aldri har en pills i hånden eller på bordet de sitter på og de gangene jeg treffer han senere på kvelden har han ett blått øye og de pleier å få hjelp av en diger bole klump av en utlending som liker å lage bråk og eieren av skybar overser dette fordi han er en god kamerat med klumpen, og når jeg senere spør noen av de som var med, atlså de jeg går i klassen med hvorfor dere gjør dere dette svarer de bare at de syntes det er gøy og siden ingen av oss drikker er det veldig lett å havne i slosskamp med white boys.

Og folk lurer på hvorfor personer er skeptisk.

Sitat av Widow Vis innlegg
Quoter meg selv jeg,

Så nei, dette viser ikke hvor barbarisk denne "rasen" er. Dette viser at et fåtall av muslimske land bruker eldgamle avstraffelser. Det er ikke lurt å crawle vg.no for å finne en grunn til å hate en religion. Gjør litt research selv så finner du ut at slike avstraffelser ikke er vanlig i de fleste muslimske landene, og ikke er akseptert blant de fleste muslimer.

Edit: Haha, så på linken nå. Du skjøt deg selv i foten der.
Vis hele sitatet...
Det gjorde jeg vist, men jeg finner ett nytt eksempel er jo høugevis med linker til forskjellige straffelser

Her er foresten en annen video jeg fant, dog litt gammel.

http://www.liveleak.com/view?c=1&i=3d81824a08

Advarer mot sterke sener
Det begynner å bli seriøst når de kriminelle har såpass anledning til å organisere seg som de har fått med de billige flyreisene og ved at gamle kjente kan bruke internett til sporløs kommunikasjon. Er bare å bruke en tilfeldig internettkafé, hvis ikke dem har folk med litt teknisk innsikt og gjør det hjemmefra. Skal mye ressurser til fra politiets side for å spane på alle sammen. Veit at Hells Angels kaller inn utlendinger for å gjøre jobber i hjemlandet, for så å gjengjelde tjenesten. Ingen grunn til mistanke og de er inn og ut, så de lager ikke så mye oppmerksomhet rundt seg. Kan bli skikkelig grisefarlig her hvis sånne nettverk får lov å utvikle seg i fred. Da må mange ærlige folk få seg våpen vil jeg tro. Folk med makt før noen andre.

På gateplan, så er det vel dopen som skal ha det meste av skylda for økende vold. Narkopolitikken har vært miserabel i flere tiår nå. Spesielt amfetaminen og pillene gjør gærninger ut av potensielle. Muslimene generelt tror jeg ikke er en tikkende bombe, men det er klart at når de fleste av dem får seg fire-seks unger og haugevis av innvandrere kommer hit uten familie og etablert bakgrunn, så sier det seg selv at fremmedkulturelle kommer til å gjøre seg synlige. Nasjonalismen stiger i England, synliggjort av English Defence League. De kaller til møter på Facebook og mener de kan mønstre 2000 folk på noen timer. Om vi skulle få fiendtlige bevegelser her i vårt eget land, så er det jo ikke noe problem å finne to tullinger fra "vår side" for hver "de" makter å verve. Så noen gatekrig mellom kulturer blir det sannsynligvis ikke. Mindre oppgjør blir det helt sikkert mer av i gjengmiljøet, men det er ikke noe vanlige folk skal bekymre seg så mye over tror jeg. De blir mest sannsynlig retta mot noen som er en trussel mot virksomheten deres. Er ikke dumt å løpe vekk fra de 10-20 kara med våpen framme allikevel. Hadde vært kjipt om politiet var pissredde for mafiaen, men det er vel snakk om at de må holde seg på tå hev og sørge for at de alltid har mer ressurser, bedre utstyr, bedre våpen og flere folk. Det tror jeg de er veldig klar over. Å vise baller når det trengs er vel ikke så dumt det heller, men makt korrumperer, så det bør ikke akkurat flyte over, sånn som det lett har tendens til å gjøre i æreskulturer.

Soloraid som det har blitt nevnt i tråden her er skummelt, men Ola Nordmann har ikke så mye interesse av å irritere de folka der, så det blir mest de gærningene som er dårlig likt blant sine egne som holder på med sånn drit. Skal være langt ute å kjøre for å drepe fremmede på impuls ass. Juling skjer som regel for en grunn, hvor tåpelig den enn er. Blind vold er no dritt, men mennesker er mennesker- Heldigvis er det de færreste som holder det gående så langt at de går rundt daglig som vanlige egotrippere gjør halv fire om natta i Oslo sentrum. Man holder seg i live lenge ved å bruke sunn fornuft. Det er fortsatt viktig at vi ikke gjør ting verre ved å printe karikaturer i hytt og pine og være bastante på å gi den kalde skulderen til samtlige av våre nye landsmenn (for å holde meg inne på temaet- er selvfølgelig alltid en jobb å gjøre for å holde våre egne menneskelige også). Ok, du har kanskje ikke bedt om deres selskap, og mange er lite imøtekommende, men nå er det fullt av folk her som vil skape seg et liv. Ikke glem at det er verre å gå amok med våpen på skolen enn å knuse en "tosk" som nesten vræker bilen din. Er ikke guds beste barn vi i vesten heller.

Når det kommer til å holde kulturene rene, samtidig som vi lærer hvordan vi må oppføre oss rundt hverandre, så er det mye jobb å gjøre, men der åpner jeg pandoras eske, så det får jeg prate om en annen natt.
Sist endret av Tap_the_Apex; 14. januar 2011 kl. 02:22.
Hvis trådstarter og andre ønsker innsikt i hvordan ting ligger ann i Norge, anbefaler jeg boken Norsk mafia av Ole Martin Kristiansen. Tro meg, du kommer nok til å lære en del ting du ikke visste fra før og kanskje bli litt sjokkert.
Skal sjekke ut boka. Takk!