Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4479
Leter etter dokumentarfilmer eller -serier som handler om rusmiddler, helst veldig informative og gode, men alt mottas med takk! Cannabisdokumentarer trenger jeg ikke

Beklager hvis det alt finnes en slik tråd, jeg søkte, men fant bare en der spillefilmer var spurt etter.
Power & control LSD in the sixties
Er helt klart noe å få med seg om du er interresert i LSD og politikken rundt det på 60 tallet

DMT: The spirit Molecule
Dokumentar av boken med samme navn. Gir deg innblikk og forståelse for hva Dimetyltryptamin er.
Her : http://freak.no/forum/showthread.php?p=1799024
Og med serier mener du tv-serier eller dokumentar der også? vist du mener tv-serier kan jeg anbefale Weeds og Breaking Bad.
Should i smoke pot? morsom dokumentar, kanskje ikke akkurat det du leter etter men?
Den ligger på youtube btw

Men ta et søk på google, du finner sikkert masse der

Edit: Beklager, så at du ikke trengte cannabis dokumentarer

Men jeg vil absolutt anbefale The City Addicted to Crystal Meth av Louis Theroux, sjokkerende dokumentar om Meth bruket i Fresno i Usa.
Sist endret av happy violence; 5. januar 2011 kl. 18:56.
Hofmann's Potion kanskje? Om LSD
Sist endret av Vale; 5. januar 2011 kl. 18:57.
Trådstarter
48 6
Takker, spesielt de om psykedeliske virker flotte! Da har jeg nok en god stund fremover.
Her har du ei bra side til: Documentary Heaven/Drugs
Drugs inc
Er episoder om cannabis, cocain og heroin

In Pot We Trust (e. 1-10)
"In Pot We Trust tells the story of four medical marijuana patients, against the backdrop of last years Hinchey-Rohrabacher vote"
Er det noen som kan dra ut noen gode dokumentarer om psykedeliske stoffer, fant en del om LSD og Salvia, men tenkte mer om generel tripping på psykedeliske stoffer.
Her er det 37 stk:

http://topdocumentaryfilms.com/category/drugs/

Edit:

...streames!
Sist endret av bronsky; 7. januar 2011 kl. 13:16.
Takk, og jeg som lurte på hva jeg skulle fylle dagen med
Jeg vet du ikke vil ha cannabis dokumentarer, men jeg nevner "how weed won the west" uansett, den er bra!
haha du har jo "Crank" med Jason Statham der han hele tiden må speede seg for å overleve. Kanskje ikke veldig givende, men artig film. Du kan nesten ikke si at du ikke vil ha forslag om canabisfilmer når det finnes så mange bra! "Superhigh me" burde alle se.
Sitat av eivinderteit Vis innlegg
haha du har jo "Crank" med Jason Statham der han hele tiden må speede seg for å overleve. Kanskje ikke veldig givende, men artig film. Du kan nesten ikke si at du ikke vil ha forslag om canabisfilmer når det finnes så mange bra! "Superhigh me" burde alle se.
Vis hele sitatet...
dokumentarer og actionfilmer er ikke det samme.
Trådstarter
48 6
Sitat av eivinderteit Vis innlegg
Du kan nesten ikke si at du ikke vil ha forslag om canabisfilmer når det finnes så mange bra! "Superhigh me" burde alle se.
Vis hele sitatet...
Kan jeg vel.

Takk for andre forslag
If drugs were legal

detter er en film/dokumentar som handler om hva som eventuelt ville skje hvis man legaliserte all narkotika og legemiddelfirma/farmasøyter begynte å overta produksjon og markedsføring av narkotika.

Dette er faktist et hett tema og det finnes mange både politikere og organisasjoner som kjemper for full legalisering.

filmen/dokumentaren er veldig objektiv og etter den er slutt sitter du vel mer igjen med at dette med total legalisering er ett vanskelig spørsmål. Denne dok/filmen gjør veldig inntrykk og man sitter igjen med et tankefullt og beriket sinn.

ANBEFALES PÅ DET STERKESTE Terningkast 6

http://www.youtube.com/watch?v=c5MVaTKXyYA Del 1/6

Det kan være du må lage en youtube profil for å se denne da det er 18 års grense på den. Det er absolute verdt det.

Vil gjerne høre hva du synes etter å ha sett den og det gjelder dere andre også
Ikke for å ta over tråden, men jeg syns det hadde vært fint om folk la til noen cannabis-dokumentarer hvis det er så mange bra
http://documentaryheaven.com/dope-sick-love/
Viser livet til noen par i usa, og hvordan avhengigheten påvirker dem.
Måten det er filmet (tredjepersons perspektiv) gjør den litt spesiell. Det virker ikke som om personene som blir filmet er klar over det.
Denne gjorde inntrykk på meg, ble litt dårlig av den. anbefales.
Cocaine cowboys som er nevnt ovenfor kan og anbefales.
Sist endret av sneipen; 8. januar 2011 kl. 14:17.
Black Tar Heroin: The Dark End of the Street. En veldig bra dokumentar som handler om fem unge voksne og deres avhengighet av black tar heroin
http://www.youtube.com/watch?v=_uf74FLOyAs
Åra som går...
Gjennom mesteparten av 90-tallet hadde Norge den tvilsomme ære av å toppe Europas overdosestatistikk, og Oslo ble kalt
Europas narko-hovedstad.Hva er status i norsk narkotika politikk ti år senere? Hva er situasjonen for Oslos rusmissbrukere i dag?

Vi treffer både brukere, x-brukere, og et utvalg av folk med spesiell faglig kompetanse fra arbeid i rusfeltet. Det blir fort klart at det
på tross av enkelte forbedringer er en lang vei igjen. Norge ligger fortsatt høyt på overdosestatistikken. Narkohelvetet er fortsatt
et sant Helvete. Narkomane er fortsatt en pariakaste uten de samme menneskerettigheter som vi andre tar for gitt.
Det er sjokkerende å høre historier fra de narkomanes møte med norsk helsevesen. Og det kuttes på rehabiliterings-tilbud
selv om det er lange ventelister. I stedet for rehabilitering tilbys fengsel. Over 60% av innsatte i norske fengsler sitter
for narkorelaterte dommer.

Norsk narkotikapolitikk er med andre ord fortsatt en katastrofe. Hvem er ansvarlige? Hvem har ønsket den
politikken som har blitt ført og som fortsatt blir ført? Hvem har ønsket en alternativ (ev.bedre) politikk?
I filmen møter du begge sidene. Både representanter fra narkotikapolitiske lobbyorganisajoner
som har hadt innflytelse og ansvarlige politikere. Du treffer også representanter for de som
har ønsket en alternativ politikk, men som ikke har hadt innflytelse.

Vi får innsikt gjennom fagfolkenes spesielle kompetanse, men kansje enda mer gjennom
brukerenes egne erfaringer. Vi får innsikt i hvordan det er å være fattig narkoman i
verdens rikeste land. Hvorfor er det så vanskelig å slutte? Vi møter død, angst, og
lengsel. Hvis du ikke har vert forfulgt av disse demonene selv, så er det umulig
å forstå hvorfor noen mennesker injiserer livsfarlig heroin i årene sine for å slippe unna dem noen timer.

Du treffer blant andre: Knut Jansen, =Oslo, Arild Knutsen, For human narkotika politikk, Knut Storberget, Justisminister, Laila Gustavsen,
Statssekretær AI-Dep, Knut T. Reinås, Forbundet mot rusgift, Anne Karin Kolstad, Generalsek. ACTIS, Erling Folkvord, Oppsøkende tjeneste
Vis hele sitatet...
Må uansett om den har blitt nevnt før eller ei, anbefale "Inside LSD". Veldig underholdende både informativt sett og visuelt. Kan vel kanskje sies at den handler om moderne bruk av LSD.

Var innom "From Peyote to LSD: A Psychedelic Odyssey". Den handler dog mer generelt om de "tribale" rusmidlene, og hvordan de ble oppdaget. Fortsatt bra, men kanskje litt mindre fart enn førstnevnte.
Sitat av Neocon Vis innlegg
Black Tar Heroin: The Dark End of the Street. En veldig bra dokumentar som handler om fem unge voksne og deres avhengighet av black tar heroin
Vis hele sitatet...
Denne er skitbra.