Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  128 22629
Har byttet ut røyk med snus og har nå snusa i overkant av 20 bokser tenker jeg. Har prøvd litt forskjellig og endt opp med General som en favoritt.

I starten, selv etter flere år med røyking ble jeg svimmel av de første boksene, men dette har roa seg etterhvert og jeg snuser nå General uten problemer. Når jeg derimot putter en Skruf under leppa blir jeg svimmel og små-uvell allerede etter 2-3 minutter og må rett og slett fjerne snusen.

Er Skruf såpass mye sterkere enn general? Vil jeg noen gang bli vandt til å snuse Skruf? Synes dette er litt merkelig.


Jeg klarer meg fint med General, men er jo ålreit å prøve litt andre typer og uten å bli svimmel.
Sist endret av Source; 9. desember 2010 kl. 09:27.
skruf har en spesiel smak.. som gjør til og med mæ av å til kvalm.
General har normal og god smak.


Men tundra den røde, er sånn og be om og kaste opp av.

Jepp du blir vant til det som alt annet, men koffor ikke bruke noe som faktisk smake og lukte godt, som General løs eller?
Jeg syns skruf smaker og lukter godt. Og du merker uansett ikke mye til smaken etter 2-3 minutter.
Jeg vet at skruf har ganske mye høyere nikotininnhold enn general, men vet ikke om det skal være så ille..
klart man vil bli vane med skruffen etterthvert også.
Du er sikkert veldig sensitiv ovenfor forskjellige snusmerker nå i begynnelsen.
selv begynner jeg å hoste så fælt av Generalen, så det går mest på Monte cristo, og O2
Kommer an på sammensetninga av snusen, personlig er jeg så innsnusa nå at jeg blir ikke svimmel med mindre jeg stapper 6 snus i leppa. Snuser til vanlig Skruf Xtra Sterk, og har det som favoritt.

Skruf er ikke MYE sterkere enn general, Xtra sterk er vel 17mg nikotin i, men General Ekstra Sterk er 16mg.. Så det er jo ikke så mye forskjell. Varierer fra snus til snus hvor fort du tar opp nikotinet, kommer an på hvor tørr/våt den er når du setter den i leppa. Personlig erfaring, ingen vitenskapelige kilder på dette.

EDIT: Nei, Skruf smaker bedre enn general imo, general har fæl smak. Men smaken er som baken, den er delt.
Sist endret av McVik; 9. desember 2010 kl. 09:39.
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg kommer nok til å holde meg til Generalen fremover. Bortkasta penger å kjøpe snus jeg bare kan ha under leppa i 2 min.

Hva er forskjellen på white og vanlig portion forresten? Hører noe om at White ikke renner like fort som vanlig.
White Portion is a drier, milder-tasting form of portion snus. The sachet material is not moisturized during the manufacturing process, resulting in a white, dry pouch. The tobacco within the portion material has the same moisture content as original portion snus.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Tre_ankare

Rett og slett tørrere. Men jeg merker ikke noe forskjell på det, da snus generelt ikke renner på meg før en god halvtime - 40min.

Angående det; Etter jeg har sovet, merker jeg at jeg er tørr i overleppa, på de stedene jeg pleier å ha snusen. Noen andre enn meg som også har det sånn?
Sitat av Source Vis innlegg
Bortkasta penger å kjøpe snus jeg bare kan ha under leppa i 2 min.
Vis hele sitatet...
Om du bare har den der i 2 min, er det bortkastet uansett, da svært lite nikotin rekker å komme inn i blodstrømmen din på 2 min...
Sitat av djxfade Vis innlegg
Om du bare har den der i 2 min, er det bortkastet uansett, da svært lite nikotin rekker å komme inn i blodstrømmen din på 2 min...
Vis hele sitatet...
Han sier jo at det er skrufen som er sånn.
Som jeg forstår det, er ikke generalen på samme måten...

Les hele tråden før du kommer med meningene dine.
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Sitat av djxfade Vis innlegg
Om du bare har den der i 2 min, er det bortkastet uansett, da svært lite nikotin rekker å komme inn i blodstrømmen din på 2 min...
Vis hele sitatet...
Hva annet kan det være? Det er ikke smaken. Det er en typisk nikotinsjokk tilstand som kommer sigende. Det er derfor jeg syns det er så jævla rart siden jeg ikke reagerer i det hele tatt på fks General.
Som sagt, tror jeg det er sammensetningen av snusen, da stort sett alle merkene bruker forskjellige ingredienser i snusen, forskjellig tobakk (Mulig kvaliteten varierer?), og hvor tørr/våt snusen er.

Av personlig erfaring syns jeg man får nikotinet raskere inn i systemet med skruf, enn med general. Men så virker det som om skruf er mer fuktig enn general rett fra boksen.. Prøv å gni litt på snusen før du setter den inn, så holder den lengre, ved at den ikke blir søkkvåt med en gang. Igjen, ingen bevis på det, personlig erfaring ftw!
General Løs, har 8 mg/g nikotin.
Skruf Stärk Løs, har 10 mg/g.

Bare til sammenligning.

General Stärk er langt sterkere.
Sitat av McVik Vis innlegg
Angående det; Etter jeg har sovet, merker jeg at jeg er tørr i overleppa, på de stedene jeg pleier å ha snusen. Noen andre enn meg som også har det sånn?
Vis hele sitatet...

samme her, men det er jo fordi snusen trekker til seg alt av fuktighet vet du
Er det nikotinen eller smaken du blir dårlig av?

Jeg snuser vanligvis General vanlig løs, det hender jeg snuser General Ekstra Sterk løs. Jeg kjenner nikotinen godt når jeg leggerr en pris under leppa, men dette syns jeg bare er godt, og legger meg på sofaen for å nyte det.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Jeg synes snusen 01 og 02 er råbra.. smaker godt, ligger fint i leppa og renner ikke for mye..

Jeg snuset skruf orginal porsjon en stund men etter x antall bokser som smakte helt forferdelig (noen som fant ut hva det var med de boksene?).
skruf smaker drit uansett, så det gjør ikke noe.
snus RL eller 01 / 02, de er gode.
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Takker for tips, skal sjekke ut 01.
Sitat av lusnuse Vis innlegg
samme her, men det er jo fordi snusen trekker til seg alt av fuktighet vet du
Vis hele sitatet...
Joa, men trenger ikke ta en snus engang, så er det sånn.
Overleppa produserer ikke spytt lengre! Oo

Nei, men back to topic, liker du general, hold deg til det.
Jeg takler ikke smaken av RL Original (Den hippieboksen med alle regnbuens farger) og Gøteborg Rape.

Toleranse varierer fra person til person, og snus varierer også. Ingredienser, Kvalitet etc. Jeg har vært borti en god del dårlige batcher med snus.
01 og 02 har rar form og er ikke særlig fan av de.. Du venner deg til skruf fort, prøv med white først
Sitat av McVik Vis innlegg
Joa, men trenger ikke ta en snus engang, så er det sånn.
Overleppa produserer ikke spytt lengre! Oo
Vis hele sitatet...
Jeg og hadde det sånn første ~8? mnd jeg snuste. Men nå merker jeg ikke dette lenger. Muligens fordi jeg har skiftet snus-merke? Snuser nå General Ekstra Sterk. Tidligere gikk det i Nick & Johnny og 02.
Jeg har også merket at det er forskjell på bachene.
Snuser skruff stark og xtrastark portion, gjort det i 4år nå. Og i en periode virket det som om all skruf var harsk. Flere som merket det?
General porsjon er jo klissvåt?
Sitat av Source Vis innlegg
Har byttet ut røyk med snus og har nå snusa i overkant av 20 bokser tenker jeg. Har prøvd litt forskjellig og endt opp med General som en favoritt.

I starten, selv etter flere år med røyking ble jeg svimmel av de første boksene, men dette har roa seg etterhvert og jeg snuser nå General uten problemer. Når jeg derimot putter en Skruf under leppa blir jeg svimmel og små-uvell allerede etter 2-3 minutter og må rett og slett fjerne snusen.

Er Skruf såpass mye sterkere enn general? Vil jeg noen gang bli vandt til å snuse Skruf? Synes dette er litt merkelig.


Jeg klarer meg fint med General, men er jo ålreit å prøve litt andre typer og uten å bli svimmel.
Vis hele sitatet...
Du er ikke mann før du snuser

Jeg syntes Skruf er bedre enn General, men min MAIN snus er vel Göteborg's Rapé Litt stærk lukt/konsistens, men alikavel en av de beste

Hvorfor General og Skruf er så anderledes vet jeg desvere ikke, har aldri hatt dette problemet, sist jeg ble svimmel av snus, var første gang jeg prøvde når jeg var 12 år ;D Lös General Stærk ;P

Thunder Frosted Mint & Göteborg's Rapé er best! Try it! ;D
Jeg snuste general løs i 6 månder. Ifra dagen 1 til dag 180 ellerno så ble snusen svakere og svakere. Jeg likte at det svei noe jævlig, så etter 6 månder med general kjente jeg ikke noe lenger, bare at den var der og smaken, that's it.

Så, kommer ste broren min med en eske som det står Nick and Johnny på, baker meg enn av denne. Merk at dette var mens vi var på vei hjem, så vi var ute på tur. Idet jeg pakket den oppi leppa tok det kanskje 15 sekunder så måtte jeg stoppe å gå, jeg ble så svimmel. Jeg satt meg ned på fortauet og skjønte ingenting. Etter 2-3 minutter gikk det over, bortset at det svei som f under leppa

Anbefaler deg til og prøve noe sterkere en General
Sitat av Legynd Vis innlegg
Jeg snuste general løs i 6 månder. Ifra dagen 1 til dag 180 ellerno så ble snusen svakere og svakere. Jeg likte at det svei noe jævlig, så etter 6 månder med general kjente jeg ikke noe lenger, bare at den var der og smaken, that's it.

Så, kommer ste broren min med en eske som det står Nick and Johnny på, baker meg enn av denne. Merk at dette var mens vi var på vei hjem, så vi var ute på tur. Idet jeg pakket den oppi leppa tok det kanskje 15 sekunder så måtte jeg stoppe å gå, jeg ble så svimmel. Jeg satt meg ned på fortauet og skjønte ingenting. Etter 2-3 minutter gikk det over, bortset at det svei som f under leppa

Anbefaler deg til og prøve noe sterkere en General
Vis hele sitatet...

Det er jo når det SVIR det er best ;D

Sitat av McVik Vis innlegg
Angående det; Etter jeg har sovet, merker jeg at jeg er tørr i overleppa, på de stedene jeg pleier å ha snusen. Noen andre enn meg som også har det sånn?
Vis hele sitatet...

Ja, skjedd meg også. Det er nok fordi at snusen " tørker " leppen på en måte. Jeg sovner av og til med snusen i leppen, det er helt forferdelig, ettersom at jeg ser store brune flekker på lakenet og ikke finner snusen neste morgnen
Har aldri greid å prestere å sovne med snusen i, ikke engang i fylla. Eneste er på bussen. Våkne med kjeften full av snussikkel var kjekt ja.

Btw;
General har salmiak i seg. Og Lakris. Fæl blanding imo, i tillegg til at den er klissvåt out-of-the-box.
Vil jeg absolutt ha lakris-smak, spiser jeg enten lakris, eller tar meg en Claq Qui. Faktisk ganske god snus! Anbefales!
Sitat av McVik Vis innlegg
Har aldri greid å prestere å sovne med snusen i, ikke engang i fylla. Eneste er på bussen. Våkne med kjeften full av snussikkel var kjekt ja.

Btw;
General har salmiak i seg. Og Lakris. Fæl blanding imo, i tillegg til at den er klissvåt out-of-the-box.
Vil jeg absolutt ha lakris-smak, spiser jeg enten lakris, eller tar meg en Claq Qui. Faktisk ganske god snus! Anbefales!
Vis hele sitatet...

Den beste snusen med Lakris smak er Mocca Lakris, men det er jente snus, så jeg snuser ikke det
Jeg har problemer med General, men digger Skruf Orginal White igjen. Snuste Nuck & Johnny, men den ble for sterk.

Kompis av meg fikk en liten pris av N&J, han ble så dårlige at han gikk og la seg klokken 17, og spydde som en gris hele natten. Sa til han at skulle ta den ut, hvis den ble forsterk. Men det gjore han ikke
Prøvd Claq Qui? Smaker lakris, og er ikke jentesnus. God innimellom, men orker ikke mer enn en boks før jeg må ha noe annet igjen.
Har snust siden 8 klasse, og da begynte jeg med en boks skruf sterk løs. Om det er løs du har prøvd, så tar du deg bare en mindre prell en du vanligvis gjør. Da er den faktisk ikke så ille, og er veldig økonomisk i lengden, da du bruker mindre snus pr. dag. Om du noen gang er i sverige så kjøp deg en limpe med gøteborgs prima fint. Det er god snus det.
Sitat av Tavish Vis innlegg
Det er jo når det SVIR det er best ;D
Vis hele sitatet...
Presicly, Har ikke snuset general på 2-3 år nå, bare Nick and Johnny, irriterer meg at de ikke har de i struter med løs
www.buysnus.com

står nikotininnholdet på alle forskjellige snusene..
Jeg er trofast til Generalen løs jeg! Ingen over, ingen ved siden av.

Snuser såklart noe annen innimellom. Men går alltid tilbake til General!
vist du hadde begynt med skruf med en gang hadde du ikkje hatt noen problem med den:P va det eg jore, men med orginal då:P synest at general og 02 smaker dritt, men smaken er som baken
Sitat av Tavish Vis innlegg
Du er ikke mann før du snuser
Vis hele sitatet...
En mann uten snus er som en flaggermus uten flagg
Vil ikke anbefale å gå for en av typene med mye nikotin, da er det vanskelig å gå tilbake til mildere typer senere. Jo mindre nikotin jo bedre egentlig. Om du blir vant til en sterk snus vil du uansett ikke merke noe til effekten etter en hvis tid, og pumper da unødvendig mye nikotin i blodet. Og det blir bare enda vansligere å slutte, har prøvd uttalige ganger å legge boksen på hyllen, men ender alltid opp med å kjøpe etter 2 dager. Har ingen glede av snus egentlig, bare en uglede når jeg ikke har det. Snus er egentlig helt unødvendig å bruke, men er jo mye bedre enn røyk da seff.. kjøp røde lacket, det smaker så vondt at du ikke har lyst å ta en med mindre det er nød.
▼ ... noen uker senere ... ▼
men jeg har et lite problem som håpte noen her kunne svare meg på :P , i det siste når jeg har snust har jeg ikke fått noen effekten av det og da snuser jeg 02 som folk sier er den sterkeste portion tilands , kjenner kun visst jeg tar dobbel , men da varer ikke boksen så lenge...
Begynn med sterk løs
Kan ikke skjønne at de folk foretreker general fremfor skruf.
Personlig blir jeg kvalm av det hvite posene.

Favoritten er helt klart Montecristo. Anbefales på det sterkeste!
ja men vil ikke begynne med bake pga.. vil ikke bli busted :P har bare hatt 5-10 bokser også så synes dette er merkligt..
Sitat av CookieY Vis innlegg
men jeg har et lite problem som håpte noen her kunne svare meg på :P , i det siste når jeg har snust har jeg ikke fått noen effekten av det og da snuser jeg 02 som folk sier er den sterkeste portion tilands , kjenner kun visst jeg tar dobbel , men da varer ikke boksen så lenge...
Vis hele sitatet...

"Effekten" kalles nikotinsjokk, og når du blir vandt med nikotinet vil ikke dette forekomme.

02 er heller ikke den sterkeste, langt ifra. Både general og skruf (Extra sterk) er sterkere. Du får jo også Nick & Johnny(sterk), Thunder og Offroad som er sterkere, bare for å nevne noen.
Sist endret av Waffaz; 3. januar 2011 kl. 17:47.
Sitat av Tavish Vis innlegg
Du er ikke mann før du snuser

Thunder Frosted Mint & Göteborg's Rapé er best! Try it! ;D
Vis hele sitatet...
Thunder er en grei snus, men du blir så jævlig lei av mint smaken... Snusa Thunder Frosted en liten stund, kommer ikke til å gjøre det igjen. Jeg anbefaler heller en snus med tobakk smak.. og göteborg så vidt jeg husker er det en ganske svak snus, med kølle smak, men vi har alle vår egen mening.

Selv vil jeg anbefale General, pga den smaker og lukter ganske greit, og siden du ikke klarer Skruf Xtra stark.
Sitat av Source Vis innlegg
... endt opp med General som en favoritt.
Vis hele sitatet...
So far so good.

Sitat av Source Vis innlegg
I starten, selv etter flere år med røyking ble jeg svimmel av de første boksene, men dette har roa seg etterhvert og jeg snuser nå General uten problemer. Når jeg derimot putter en Skruf under leppa blir jeg svimmel og små-uvell allerede etter 2-3 minutter og må rett og slett fjerne snusen.

Er Skruf såpass mye sterkere enn general? Vil jeg noen gang bli vandt til å snuse Skruf? Synes dette er litt merkelig.


Jeg klarer meg fint med General, men er jo ålreit å prøve litt andre typer og uten å bli svimmel.
Vis hele sitatet...
Skruf kan etter mine erfaringer renne mer enn andre snus. Personlig så hater jeg Skruf smaken, og det er jo en mulighet for at det er denne som gjør deg svimmel. Snus mer, bli mer vandt til det, og du vil etter hvert slappe av mer i overleppa, og snusen vil renne mindre. Eventuelt, så kan du jo kjøpe White-Portion, da denne er vætet før den er pakket i porsjoner, og vil derfor renne mindre.
Du kan bli vant med alt. Selv snuser jeg Skruf Stark og har gjort det leenge. I starten husker jeg at jeg ble litt småkvalm og svimmel, men blir borte.

WhitePortion: Renner mer enn brun mener jeg. Smaker verre og tæler på leppa føler jeg..
BrownPortion: Deiligere mener jeg. Da denne renner mindre og smaker bedre.


TIPS TIL SNUS:
Sitat av Jazzy Fizzle Vis innlegg
WhitePortion: Renner mer enn brun mener jeg. Smaker verre og tæler på leppa føler jeg..
BrownPortion: Deiligere mener jeg. Da denne renner mindre og smaker bedre.
Vis hele sitatet...
Så enig så enig.
TIPS TIL SNUS:

01/02 - Lang form (noen som liker det.. Bruker det som en erstatning fra Skruf) Er vel grei smak.
Skruf Orginal: Renner lite, tobakksmak
Skruf Stark: Sterkere, renner lite, tobakksmak
Skruf Lös: Var vanskelig å bake; men har blitt lett nå? (tror de har fiksa litt på innholdet i den)
RL bake: Som å bake gummi (fin for nybegynnere som skal bake)

Catch: Smaker fra peppermynte til parfyme (regnes som jentesnus?); MILD
General løs: Vanskeligere å bake, men funker fjell (Veteransnus?); MIDDELS STERK
General Portion: Renner for meg. - Tobakksmak; MIDDELS STERK.
Thunder blå/grønn: Renner lite, rootbeersmak (grønn); STERKESTE JEG HAR PRØVD - Selges få steder /kongesnus/ Blir fort lei

Finnes så maaange. Men her er noen!
Sist endret av Jazzy Fizzle; 4. januar 2011 kl. 15:05.
skruf er ikke SÅ sterkt. det smaker bare såpass balle at selv den manneste mann kan elge av det.
Snustråden v7 på Diskusjon.no har vel ganske mange anmeldelser av snus Husk den nyeste versjonen av tråden, trur det er v7 eller noe sånt
Enig! Hvis man spiser den
Har snust i 6 år og svært liten tvil om at Nick And Johnny er den sterkeste for meg (og beste imo).

Skruf blir tørr og sår i leppene (merkes etter å snuse en boks om dagen) samt kjedelig i lengden.

General Sterk er et dårlig forsøk på å nå opp til de to andre nevnte, finnes ikke styrke.

Jeg er klar over at Skruf Xtra Sterk og General Ekstra Sterk inneholder mer nikotin enn N&J, men sistnevnte er uten tvil sterkere for mine lepper (mye mulig det har med konsistensen på posene, de er våtere og mørkere).
Sist endret av Simplicity; 4. januar 2011 kl. 15:26.
Nick and johnny er best.. say no more