Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 972
Digital nomade
trippy's Avatar
Hei,

SKulle egentlig på lan for noen dager siden så jeg dro ut ledninger og satt pcen klar til jeg skulle dra, blei ringt opp og de sa at det ikke blei noe lan så jeg lot pcen stå over natta. Neste dag koblet jeg pcen opp igjenn, men nå får jeg en feil som sier at det er "no cable connected". Har prøvd og restarte BIOS uten hell. Det er også en annen oppstartslyd. Før så var det et lang piiip, nå er det et langt piip med en parr korte pip etter det.

Har skjekket om det er noen løse ledninger i pcen, eller noe lignende, men det er det ikke.

Noen som veit hva som kan være feil? Har skjekket opp alt som står her: http://www.komplett.no/k/k.aspx?acti...ic=techhelp#1a uten noe hell.
Nå har du gjort det, min venn...

Sjekk hvor mange pips det er, det er sånn "kode" shit til noe som kan være error
Se i manualen til hovedkortet ditt hva denne pip-koden betyr.

Sannsynligvis vil løsningen på dette være å reseate grafikkortet (ta det ut av PCI-express sporet sitt, og sette det tilbake. Har selv opplevd noen ganger at slike ting løsner delvis under transport.
Ossen HK har du?

Du burde sjekke i manualen hva "piipa" betyr.

Noe annet du kan gjøre er, som VivaLatrina sa, ta ut og inn skjermkortet.
Hvis du har ett HK som har innebygd skjermkort så tester du dette først, før du setter i det andre skjermkortet
Hvis det heller ikke hjelper så burde du ta ut komponenter så du har kun det nødvendige igjen. Hva skjer da?

Nå har du litt å holde på med
Si ifra hvis ikke noe av det funker.
Sist endret av Ruudi; 1. januar 2011 kl. 13:42.
Digital nomade
trippy's Avatar
Trådstarter
Checklist:

Har prøvd og tatt skjermkortet ut og inn igjenn.
Fant ut at piipa betydde: Display card or monitor connected error
Har Abit IP-35 pro
Og det funka ikke?

Monitor connected error
Vis hele sitatet...
Du har sjekka at kablen er ordentlig kobla til både i pcen og skjermen?

Display card
Vis hele sitatet...
Altså skjermkort error. I med du ikke har innebygd skjermkort så blir det litt vanskeligere.
Ta ut skjermkortet på nytt og pass på at det blir satt sikkelig inn.
Evt. Kommer det samme "piip" hvis du starter opp uten Skjermkort?
Sist endret av Ruudi; 1. januar 2011 kl. 14:06.
Digital nomade
trippy's Avatar
Trådstarter
Jepp det er kobla opp slik som det har vært i 2 år nå :P
Har prøvd og tatt ut skjermkortet, men var akkuratt samma problem.
Kanskje skjermkortet ditt tar kvelden?
Digital nomade
trippy's Avatar
Trådstarter
Det er mye mulig det, må kjøpe nytt skjermkort snart uansett siden det begynner og bli gammalt, men er jo kjipt og kjøpe nytt skjermkort og så er det ikke skjermkortet som er feilen.

Skal skjekke med et eldre skjermkort jeg har om det bare er skjermkortet som er feilen

FIkk liv i pcen nå med et gammelt skjermkort som jeg hadde fra før. Det kortet som jeg brukte var snart 3 år gammelt så det var på tide med et nytt et snart uansett. Takk for hjelpen :P