Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1490
Var i statene for noen uker siden og kjøpte meg en iPad. Er superfornøyd så langt.

Eneste er at jeg har klart å få en liten bulk i bakdekselet, ca 2 cm ned og til venstre i forhold til iPad logoen. Bulken er på størrelse med en 50 øring, og er ca 3 - 5 mm dyp.

Padden funker helt fint, men bulken irriterer meg grønn.

Er det noen som vet om steder i Oslo som tar service på iPad? Har googlet litt og funnet TKP AS, men de skulle ha 3 høvdinger, noe som er vel stiv pris. Dr. iPod tar vel ikke service på iPad?

Takker for svar
Du må enten være villig til å betale en pen sum, eller leve med det. Er bare en bulk, og går ikke ut over funksjonalitet.
Det er prisen for å kjøpe dyre Apple produkter, med enda dyrere service og reserve deler.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Du må enten være villig til å betale en pen sum, eller leve med det. Er bare en bulk, og går ikke ut over funksjonalitet.
Det er prisen for å kjøpe dyre Apple produkter, med enda dyrere service og reserve deler.
Vis hele sitatet...
Var redd for det.

Ja er bare en bulk, men som sagt så irriterer jeg meg grønn over at den er der.

Søkte litt rundt på diverse forumer og det var ganske vanlig med bulker på iPader. Samme problematikken som på Mac med alu unibody.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Du må enten være villig til å betale en pen sum, eller leve med det. Er bare en bulk, og går ikke ut over funksjonalitet.
Det er prisen for å kjøpe dyre Apple produkter, med enda dyrere service og reserve deler.
Vis hele sitatet...
Synes ikke reservedeler til Apple-produkter er så dyre jeg. OEM er ganske dyrt ja, men du finner stort sett gode erstatninger til det meste.
Sitat av unify Vis innlegg
Synes ikke reservedeler til Apple-produkter er så dyre jeg. OEM er ganske dyrt ja, men du finner stort sett gode erstatninger til det meste.
Vis hele sitatet...
Ikke for såpass nye produkter
Ebay? Søk på ipad replacement back.
Kjøp en slik:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.38118

Da ser du ikke bulken

Jeg måtte det med min ipod
Sitat av tom3008 Vis innlegg
Kjøp en slik:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.38118

Da ser du ikke bulken

Jeg måtte det med min ipod
Vis hele sitatet...
Jeg har den orginale Apple pouchen med stand, som funker fjell.

Som sagt så fungerer alt som det skal, men jeg er såpass pirkete at jeg vil prøve å fikse den.
http://cgi.ebay.com/New-Replacement-...item335fc1154e

Der har du forøvrig riktig sak, med fri frakt. Be selger om å sende som gave, så slipper du sannsynligvis fortolling.
Sitat av unify Vis innlegg
http://cgi.ebay.com/New-Replacement-...item335fc1154e

Der har du forøvrig riktig sak, med fri frakt. Be selger om å sende som gave, så slipper du sannsynligvis fortolling.
Vis hele sitatet...
Ah! Fantastisk. Akkurat sånn jeg var på utkikk etter
Prestosparkel + lakk = ingen bulk he he
Lever den på et bilverksted, har du bilforsikring? Fullkasko ? De fikser nok bulken din billig
En iPad er da ikke det største å åpne selv, finn en gummihammer eller lignende og "smi" din egen løsning ved å hamre ut bulken, aluminium er et mykt metall som er lett å jobbe med. Skulle ikke være for vanskelig å gjøre dette selv.
Du kan også kjøpe en slags sugekopp, faktisk brukt den på bil selv, ser hvertfall bedre ut, får kjøpt det på biltema.
Før jeg rulla bilen jeg hadde dro jeg ut noen bulker med en sånn sugekoppjævel på trass, funka faktisk ganske bra, ser hvertfall ikke så forjævlig ut.
Du får de i forskjellige størrelser mtp. ipad dekselet.
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Lever den på et bilverksted, har du bilforsikring? Fullkasko ? De fikser nok bulken din billig
Vis hele sitatet...
Snakket med IF nå, tar den på kaskoen

Etter å ha sjekket litt frem og tilbake så har jeg bestillt nytt bakdeksel og funnet et par oppegående videoer av hvordan dette byttes.

Takk for alle svar sålangt