Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1723
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok 120 mg Ritalin på lørdag kveld, har fortsatt litt ubehag i bryst, blir fort sliten, vond i hode og vond i beina.

Er det normalt at man skjenner på dette så lenge?

Går det over av seg selv?

Hva kan jeg gjøre?
Spise, drikke og sove. Vanlig med nedtur etter en slik dose
Kontakt lege kanskje?
Sist endret av Abcdefg; 5. februar 2024 kl. 23:17. Grunn: .
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Lycke Vis innlegg
Spise, drikke og sove. Vanlig med nedtur etter en slik dose
Vis hele sitatet...
Er ubehag i bryst og vondt i beina en del av nedtur?

Er det ikke noe vits og ringe lege osv, er det helt umulig at dette er farlig?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Lycke Vis innlegg
Spise, drikke og sove. Vanlig med nedtur etter en slik dose
Vis hele sitatet...
Sitat av Abcdefg Vis innlegg
Kontakt lege kanskje?
Vis hele sitatet...
Er fra ett tettsted men mye familie i helsetjenesten, er ikke mitt første alternativ
Ubehag i bryst/hjertet er vanlig på nedtur, vondt i bena er ikke vanlig

Var det 120mg depot eller vanlig?

Men hvis du tok 120mg lørdag kveld så er den perioden som er hardest for kroppen over for 12-24 timer siden, så ingen akutt fare vil jeg tro med mindre du har noen underliggende sykdommer. Tror nok bare det er nedturen og at du er litt engstelig/ligger å kjenner etter smerter, bena kan jo være støl av dansing eller en strekk etter å ha nesten sklidd på isen, hvem vet.

Hvis du fortsatt var egenstlig så kan du jo ta en telefon til legevakten og fortelle om hva du tok på lørdag og hvor du har vondt, denne informasjonen kommer ikke til å "lekke ut" selv om du bor på et lite sted, og husk at freak.no brukere ikke er helsepersonell.

God bedring <3
Sist endret av Lycke; 6. februar 2024 kl. 00:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Lycke Vis innlegg
Ubehag i bryst/hjertet er vanlig på nedtur, vondt i bena er ikke vanlig

Var det 120mg depot eller vanlig?

Men hvis du tok 120mg lørdag kveld så er den perioden som er hardest for kroppen over for 12-24 timer siden, så ingen akutt fare vil jeg tro med mindre du har noen underliggende sykdommer. Tror nok bare det er nedturen og at du er litt engstelig/ligger å kjenner etter smerter, bena kan jo være støl av dansing eller en strekk etter å ha nesten sklidd på isen, hvem vet.

Hvis du fortsatt var egenstlig så kan du jo ta en telefon til legevakten og fortelle om hva du tok på lørdag og hvor du har vondt, denne informasjonen kommer ikke til å "lekke ut" selv om du bor på et lite sted, og husk at freak.no brukere ikke er helsepersonell.

God bedring <3
Vis hele sitatet...
Kan nok fort være at jeg er litt paranoid ja, men har aldri hatt nedtur på Ritalin før.

Usikker på om det er depot eller vanlig, er methylphenidate teva

Bruker ikke freak som helsepersonell, men mye folk med erfaring her og kan brukes til vurdering om det skal sjekkes ut.
Helt normalt. Folk tar mye høyere doser med verre bivirkninger og det går helt fint med fleste av dem. Lag deg digg mat, drikk masse vann og ta det helt med ro dagene fremover.
Bare ikke gjør dette igjen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
2 uker siden tok jeg en overdose med 120 mg Ritalin.(veier 80 kg)

Jeg skjenner stikk og litt press i brystet enda og blir fort sliten?

Er det mulig og få senskader av Ritalin?

Vanlig at det varer så lenge?

Burde jeg kontakte lege eller er jeg paranoid?
Sikkert litt paranoid. Ta det som en skikkelig lærepenge.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Sikkert litt paranoid. Ta det som en skikkelig lærepenge.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg ikke vært spesielt paranoid før, men det føles ut som skikkelige smerter.

Men er det mulig og få senskader av Ritalin med den dosen?
Det er jo nært beslektet kokain og du kan få hjerteproblemer av det.
Hvis det har gått så lenge og du fortsatt er i tvil, så ville jeg oppsøkt lege og forklart problematikken.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg var sånn 13-14 svelget jeg 350 mg ritalin med kroppsvekt på 60 kg cirka. Jævligste opplevlsen i mitt liv, mest depressive greiene jeg har vært borti noen sinne
Du tok 40 mg over anbefalt døgndose hos voksne for 2 uker siden, ikke en 5 måneder lang meth binge. Sansynligheten for at det fysisk feiler deg noe som følge av denne "overdosen" er utrolig liten mens sansynligheten for at du har dratt på deg litt angst er høy. Hvis du fortsatt tror at du er på et synkende skip er det fint lite vi kan gjøre for deg og du burde bare dra til legen.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Det er jo nært beslektet kokain og du kan få hjerteproblemer av det.
Hvis det har gått så lenge og du fortsatt er i tvil, så ville jeg oppsøkt lege og forklart problematikken.
Vis hele sitatet...
Ligner vel mer amfetamin.

Smertene er ikke veldig store, er som små stikk og litt press av og til.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Du tok 40 mg over anbefalt døgndose hos voksne for 2 uker siden, ikke en 5 måneder lang meth binge. Sansynligheten for at det fysisk feiler deg noe som følge av denne "overdosen" er utrolig liten mens sansynligheten for at du har dratt på deg litt angst er høy. Hvis du fortsatt tror at du er på et synkende skip er det fint lite vi kan gjøre for deg og du burde bare dra til legen.
Vis hele sitatet...


Går ikke til legen med mindre jeg må, er i en periode hvor jeg ikke kan bli tatt for og røre det. Har også mye familie i helsetjenesten på det lille stedet hvor jeg bor.

Men stemmer nok som du sier, at det er syklisk og at jeg er paranoid
Det er vel tredje tråden du oppretter om det temaet her og du får de samme svarene hver gang.120mg er en ganske lav dose som friske kropper lett tåler, smertene dine kommer av angst/paranoia/nocebo, gå til legen du behøver jo ikke si du har tatt noe, bare beskrive smertene og få han til å lytte på hjertet og dunke deg litt rundt på brystet så forsvinnerr nok disse smertene du yapper om.
Sist endret av Silkehale; 15. februar 2024 kl. 13:20.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ligner vel mer amfetamin.

Smertene er ikke veldig store, er som små stikk og litt press av og til.
Vis hele sitatet...
nei.

men har det noe å si?
Hvorfor går du ikke bare til lege? Ingen her kan svare deg på hva du spør om her. Det må foretas korrekte målinger og eventuelle tester for å utelukke skade. Flere som bruker flere gram amfetamin på en dag og tåler det. Noen få får ventrikkelflimmer av samme dosering. Hvordan kan du vite hvor du ligger hen på skalan uten å snakke med en lege?
Tror du virkelig fastlegen din er så korttenkt at han vil risikere legelisensen sin for litt billig sladder om en tenåring som har tatt ritalin? Gjør som IW2022 sier å kom deg til legen å få tatt en EKG osv. Ser heller ikke poenget med å lage alle disse trådene når du nekter å høre på råd/tips.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Silkehale Vis innlegg
Tror du virkelig fastlegen din er så korttenkt at han vil risikere legelisensen sin for litt billig sladder om en tenåring som har tatt ritalin? Gjør som IW2022 sier å kom deg til legen å få tatt en EKG osv. Ser heller ikke poenget med å lage alle disse trådene når du nekter å høre på råd/tips.
Vis hele sitatet...
Fikk sjekket med med EKG, blodtrykk og oksygen i blodet. Fortalte ikke legen om ritalinen men ho sa at alt så bra ut.
Har fortsatt brystsmerter og blir jævlig fort sliten, men er nokk angst