Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 23758
jeg har en del truxal liggende som jeg fikk foreskrevet mot søvnvansker/depresjon. jeg bruker dem bare en sjelden gang om jeg ikke får sove. men leser i pakningsvedlegget at de brukes også mot alkoholisme og da i ganske store doser. er det noen her som har prøvd å ta mange flere enn 3 stk på en dag? det hadde jeg ikke turt siden jeg kan ta max 3 stykker, da kan jeg gå og legge meg og sove i 12-14 timer...
Ja. Tok vel rundt 8-10 stk, var de på 25mg elns. Tok de på starten av en skoledag Ble VIRKELIG dopa ned, på den kjipe måten. Ingen rus, bare nærmest tømt for krefter. Sovna i en sofa (i sånn sittegruppeting som er rundtom på skoler) i et par timer, våkna og sjangla til helserådgivern for å be om råd. Tok i døra, den var låst. Sklei bokstavelig talt ned døra og sovna på gulvet, midt i gangen (travel gang mange gikk i). Ble etter hvert lagt inn på et rom, og sov der ut dagen til jeg ble henta og sov hjemme til dagen etter tror jeg.

En annen gang sov jeg fra søndag til onsdag mer eller mindre sammenhengede på en tilsvarende dose.

Det (og C-preparater generelt) er IKKE rusgivende whatsoever. Hvis ikke det over høres kult ut. (kan jo brukes for å få uka til å gå fortere) :P
▼ ... over et år senere ... ▼
hold deg laant unna dette forpulte APEDOPET. Trodde jeg hadde kjent på dødsangst, men 30mg av dette apedopet trigga angsten min til ekstremt nye høyder. Tre kvarter etter inntak lå jeg i senga, svetta, rista med en hjerterytme som var helt på bærtur hellig overbevist om at jeg kom til å dø. Etter en time prøvde jeg og kravle ut av senga og rope på hjelp, men musklene funka bare ikke og jeg klarte heller ikke snakke, kroppen min sluttet å lystre og jeg ble tvunget i søvn. Våknet oppdagen etter helt mørbanket i kroppen med syk migrene kombinert med angst og heftige pustevansker.Hadde ikke spist truxal igjen om den hadde blitt kasta etter med med 20 lapper på.
Jeg tok en gang noe rundt 400-500mg. Ble bare trøtt, sliten og helt daff. Var ikke noe særlig poeng å ta store doser for min del. Eneste bivirkningen jeg fikk som bekymret meg, var at når jeg tok meg en kjapp håndjager, så var det helt tørt når jeg nådde "høydepunktet". Så holder meg til maks 100mg om dagen når jeg tar truxal.

Ellers så er det en grei medisin. Men anbefaler å ha litt benzo i tillegg når man bruker truxal og andre lignende preperater.

Sitat av weebl92 Vis innlegg
hold deg laant unna dette forpulte APEDOPET. Trodde jeg hadde kjent på dødsangst, men 30mg av dette apedopet trigga angsten min til ekstremt nye høyder. Tre kvarter etter inntak lå jeg i senga, svetta, rista med en hjerterytme som var helt på bærtur hellig overbevist om at jeg kom til å dø. Etter en time prøvde jeg og kravle ut av senga og rope på hjelp, men musklene funka bare ikke og jeg klarte heller ikke snakke, kroppen min sluttet å lystre og jeg ble tvunget i søvn. Våknet oppdagen etter helt mørbanket i kroppen med syk migrene kombinert med angst og heftige pustevansker.Hadde ikke spist truxal igjen om den hadde blitt kasta etter med med 20 lapper på.
Vis hele sitatet...
Synes det helt utrolig at noen individer blir såpass påvirket av truxal og lignende medisiner. Jeg merker nesten ingenting av anti-psykotika generelt. Kanskje litt bedre matlyst og tørr munn. Og jeg har prøvd både truxal, nozinan, zyprexa, ablilify og seroquel. Ingen av disse har klart å slå meg ut på noen måte.

Blir selvfølgelig litt trøtt og daff i store doser, men det kan ikke måle seg med bekjente av meg som sover i 20 timer eller mer bare av en enkeldose med zyprexa.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Har 3, 25mg Truxal, har spist en. Om jeg spiser de to andre nå, vil jeg slippe hang over i morgen? (siden det ikke er så sent på dagen)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gir dette til pappan min når jeg skal få han ut av drikkinga, han er periodedranker. Da gir jeg max 2 0.5 g og han sover da i 16 timer, når han våkner sitter han i truxalrus i et par dager. Kjæresten min tok en gang 2 stykker for å finne ut hvordan det var. han flippet helt, fikk ikke sove, selvmordstanker og rastløse bein. anbefaler ingen å ta dette dersom det ikke er NØDVENDIG !
Sist endret av pokal112; 23. desember 2013 kl. 23:19.
Ikke engang på avrusning får man truxal mot alkoholisme. Har gått på det før samtidig som jeg drakk heftig, fikk aldri noe dårlig form eller mindre alkohol sug.
Men det er uansett i mine øyne det mest bedritne C preparatet jeg har vært borti!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
hvordan blir man om man tar truxal med alkohol? noen som har erfaring?
Sitat av druesukker Vis innlegg
hvordan blir man om man tar truxal med alkohol? noen som har erfaring?
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt, men du skal få litt synsing. Truxal er vel kraftig senkende på blodomløpet, så tipper at om du er brisen vil du se drita ut. Å komme inn noe sted i by/tettsted med servering kan du sannsynligvis drite i. Forøvrig en jævla møkkamedisin i mine øyne. Fikk et glass hos vakthavende lege da jeg kom til han etter en "episode" og alt var galt i livet mitt. Hadde ikke fotfeste og var igrunn en løs kanon. Da jeg kom til fastlegen min nevnte han noe om at dette ikke var for mennesker og pælma glasset/boksen i nærmeste søplespann.

Virker sikkert greit for noen, men fy fan for noen bivirkninger med blodtrykksfall og forvirring. Om du er ute etter en god kveld så finn på noe anna.-)
Jeg tok de en gang, og ble helt på tryne, har aldri i mitt liv hatt en sånn ekkel rus.
Tok ikke for å ruse meg, men for å dempe angsten før jeg skulle ut på byen.
men endte med at jeg tok kveld, for jeg greide ikke og ha øyene oppe en gang.
Jeg "blandet" en gang truxal og alkohol. Husker ikke helt, men tror jeg var fyllesjuk og skulle ta min vanlige dose neste dag. Jeg gikk i gulvet på badet, kaldsvetta og holdt på svime av.
En annen gang fikk jeg angstanfall på bussen i morgenrushet, trodde jeg skulle dø. Drittpiller.
Har to bokser truxal og en eske tolvon(som er like ubrukelig for meg) liggende. Vet ikke hva jeg skal gjøre med dem. Har de noen verdi?
At de ikke gir truxal på avrusing er bare sprøyt.
Jeg fikk 75 mg truxal dagen når jeg var på rehab men måtte gå over til seroquel pga blodtrykksfall.
Truxal er gull hvis du ønsker å sove lenge.
Sitat av Ultram Vis innlegg
Jeg "blandet" en gang truxal og alkohol. Husker ikke helt, men tror jeg var fyllesjuk og skulle ta min vanlige dose neste dag. Jeg gikk i gulvet på badet, kaldsvetta og holdt på svime av.
En annen gang fikk jeg angstanfall på bussen i morgenrushet, trodde jeg skulle dø. Drittpiller.
Har to bokser truxal og en eske tolvon(som er like ubrukelig for meg) liggende. Vet ikke hva jeg skal gjøre med dem. Har de noen verdi?
Vis hele sitatet...
du får sikkert solgt de om du spør rette folkene.

jeg tok 1 truxal og 1 sobril før jeg la meg idag, ca i 11 tiden. Nå er jeg skikkelig kvalm, er det normalt?
Sist endret av druesukker; 24. juni 2014 kl. 21:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ingen som vil kjøpe c-preparater ulovlig.Legen kaster dem jo etter deg hvis du spør!
Værste angstannfallet jeg kan huske å ha hatt, var på Truxal. En veeeldig stor dose.
Hadde en kompis som blandet dette med alkohol å gikk rett i bakken fler ganger, endte med at han knakk nesa.
Møkka medisin. Å det at det blir brukt mot alkoholisme har jeg aldri hørt.. Har aldri fått det når jeg har vært på alkohol avrusning.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitter her med 200 truxal og 200 sarotex. Skjønner ikke helt hvorfor jeg gadd å ta dem ut fra apoteket. Mulig jeg kan ta en pille hvis jeg er kvalm (både truxal og sarotex er kvalmedempende), men da bør jeg virkelig være dårlig hvis jeg må ty til slik søppelmedisin.
skjønner ikke all denne klagingne på truxal, har spsist flere tusen av disse uten noen problemer. Det finnes faktisk bra saker i c-segmentet, liker nozinan også jeg Men det er klart er du helt enspora og kun kan knaske A & B preperater så for dere bare gjøre det. Jeg koser meg med hele alfabetet i lemiddelboka.
Lenge siden jeg har prøvd det, men husker det godt. Aldri blitt så trøtt av noen preparater før som Truxal, sies at jeg ble totalt kake i 48 timer, også disse 50mg tablettene æsj'a'mei. Funker kanskje bedre i veldig små doser mot søvnvansker, men ser ikke poenget med å være zombie i 48-72 timer som når man tar høye doser av det der. Jeg som trodde olanzapin var apedop, this is the shiet.
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
Jeg koser meg med hele alfabetet i lemiddelboka.
Vis hele sitatet...
Da er du av de heldige!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg prøvde å spise mange av disse engang. Kunne ikke bevege meg noe særlig, kunne ikke se, måtte "ligge" på en madrass hele natta.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av stimmer Vis innlegg
Jeg prøvde å spise mange av disse engang. Kunne ikke bevege meg noe særlig, kunne ikke se, måtte "ligge" på en madrass hele natta.
Vis hele sitatet...

samme skjedde meg, greide ikke og røre på meg, var akkurat som kroppen sovde
Sitat av Carmex Vis innlegg
Har 3, 25mg Truxal, har spist en. Om jeg spiser de to andre nå, vil jeg slippe hang over i morgen? (siden det ikke er så sent på dagen)
Vis hele sitatet...
slår du opp i ordboka under "hangover" er det bilde av truxal så svaret er nei
Truxal = "styr unna"! Greit ved tilstander hvor benzo er absolutt kontraindisert, eller eneste mål er søvn og sedasjon. Men man har det ikke "gøy" med Truxal i kroppen...