Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3411
Prøver å importere bilder FRA tlf til PC. Prøvd alt men det går ikke? Blir sprø! Noen her som vet hva som kan være galt?

Feilmelding: http://prntscr.com/v00kcp
Har kabelen ordentlig kontakt?
Trådstarter
Sitat av celtseus Vis innlegg
Har kabelen ordentlig kontakt?
Vis hele sitatet...
Ja.
Sjekk om det er noe du må slå på på telefonen.
Er det mulig å bruke cloud? Google drive, OneDrive etc.

Sjekk evt. At du koblingen er i rett modus på mobilen. MTP tror jeg det heter?

Noen billige kabler vil bare gi strøm, så du kan teste en Annen kabel også. Og gjerne en annen port, men av andre grunner.
Sist endret av i_et_nøtteskall; 15. oktober 2020 kl. 21:43.
Har du prøvd å sende på epost? Eller koble sammen med WiFi? Kan du sette inn et minnekort og overføre bildene dit, og så flytte kortet til PC?
Trådstarter
Sitat av i_et_nøtteskall Vis innlegg
Er det mulig å bruke cloud? Google drive, OneDrive etc.

Sjekk evt. At du koblingen er i rett modus på mobilen. MTP tror jeg det heter?

Noen billige kabler vil bare gi strøm, så du kan teste en Annen kabel også. Og gjerne en annen port, men av andre grunner.
Vis hele sitatet...
Skal sjekke ut, takk

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Har du prøvd å sende på epost? Eller koble sammen med WiFi? Kan du sette inn et minnekort og overføre bildene dit, og så flytte kortet til PC?
Vis hele sitatet...
Kan ikke sende flere 1000 bilder over e-post..

Er ikke minnekort inngang på iphone
Sist endret av mzu1; 16. oktober 2020 kl. 11:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mzu1 Vis innlegg
Skal sjekke ut, takk



Kan ikke sende flere 1000 bilder over e-post..

Er ikke minnekort inngang på iphone
Vis hele sitatet...

Bruk Google drive? Mener du kan laste opp 2.000pr album der...

Bruk Google drive app på tlf, så logger du bare vanlig inn på PC/Mac og henter de fra nettleseren?
Trådstarter
Sitat av Livsnyter3n Vis innlegg
Bruk Google drive? Mener du kan laste opp 2.000pr album der...

Bruk Google drive app på tlf, så logger du bare vanlig inn på PC/Mac og henter de fra nettleseren?
Vis hele sitatet...
Takk det skal prøves!
Hei!
Jeg har nøyaktig det samme problemet med iPhonen min. Jeg har iPhone XS Max. Problemet har kommet tilbake etter at jeg fikk fikset det midlertidig, så jeg har gitt opp og har kjøpt en ny som ligger og er klar for bruk når jeg kaster denne i bakken.

- Jeg slet veldig lenge med å finne en løsning. Jeg var også innom Eplehuset, men de fant heller ingen løsning.

- Jeg kontaktet til slutt Apple per telefon, og ble satt over til senior-avdelingen. Der ble jeg bedt om å gjenopprette telefonen gjennom iTunes, slik at programvaren ble skrevet inn på nytt. Problemet er bare at jeg trengte å ta backup av alle 100.000 bildene på telefonen først.

- Jeg og Apple ble enige om at jeg kjøper det dyreste iCloud-abonnementet og lar telefonen få tid på seg til å laste opp alt (over en uke), for så å gjenopprette telefonen, og i senere tid kontakte Apple igjen og få refundert pengene jeg brukte på iCloud-abonnementet. Hvis ikke det å gjenopprette telefonen gjorde at problemet ble løst, skulle det bli aktuelt med en fysisk reparasjon / bytte av telefon.

(Jeg lastet ned bildene til PC-en først i tilfelle ting ble borte fra iCloud når jeg gjenopprettet telefonen. Bildene var på iCloud etter at jeg gjenopprettet iPhonen, så det gikk fint likevel)

- Problemet ble løst, og bildeoverføringen fungerte igjen. Etter en liten stund sluttet dette å fungere enda en gang, og jeg har bare gitt opp. Jeg har uansett en helt ny iPhone som ligger og venter på å bli brukt når jeg kaster denne her i bakken.
Sist endret av Stingray; 16. oktober 2020 kl. 12:39.
Trådstarter
Sitat av Stingray Vis innlegg
Hei!
Jeg har nøyaktig det samme problemet med iPhonen min. Jeg har iPhone XS Max. Problemet har kommet tilbake etter at jeg fikk fikset det midlertidig, så jeg har gitt opp og har kjøpt en ny som ligger og er klar for bruk når jeg kaster denne i bakken.

- Jeg slet veldig lenge med å finne en løsning. Jeg var også innom Eplehuset, men de fant heller ingen løsning.

- Jeg kontaktet til slutt Apple per telefon, og ble satt over til senior-avdelingen. Der ble jeg bedt om å gjenopprette telefonen gjennom iTunes, slik at programvaren ble skrevet inn på nytt. Problemet er bare at jeg trengte å ta backup av alle 100.000 bildene på telefonen først.

- Jeg og Apple ble enige om at jeg kjøper det dyreste iCloud-abonnementet og lar telefonen få tid på seg til å laste opp alt (over en uke), for så å gjenopprette telefonen, og i senere tid kontakte Apple igjen og få refundert pengene jeg brukte på iCloud-abonnementet. Hvis ikke det å gjenopprette telefonen gjorde at problemet ble løst, skulle det bli aktuelt med en fysisk reparasjon / bytte av telefon.

(Jeg lastet ned bildene til PC-en først i tilfelle ting ble borte fra iCloud når jeg gjenopprettet telefonen. Bildene var på iCloud etter at jeg gjenopprettet iPhonen, så det gikk fint likevel)

- Problemet ble løst, og bildeoverføringen fungerte igjen. Etter en liten stund sluttet dette å fungere enda en gang, og jeg har bare gitt opp. Jeg har uansett en helt ny iPhone som ligger og venter på å bli brukt når jeg kaster denne her i bakken.
Vis hele sitatet...
Akkurat ja! Takk for du deler, har i mange år prøvd og overføre bilder til PC'en men aldri funket.. Ikke brydd meg så veldig om det. Kjøpte nyeste iphonen i vinter og kom jo på jeg har mye bilder på gammel tlf, så hadde vært greit å fått på PC'en

Men skal prøve via google drive