Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1702
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitter her med 2.5g tørka flein, er det verdt å finne på noe fancy måte å få det i seg eller tar jeg bare å eter dem i meg?
Sist endret av kamelia; 25. september 2020 kl. 22:35.
skulle bare tyggd unna, tørka smaker ikke så verst.
te er en klassiker men smaker jo helt forjævlig.
Sverger til te.

Kverner opp soppen og legger i en tepose (uten te).
Leggerteposen i en kopp, fyller opp med sitronsaft så det dekker fleien. Lar det stå i 20 min. Koker deretter opp vann, heller det i koppen, rører rundt, lar det trekke i et kvarters tid. Så er det klart.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av einbrukjar Vis innlegg
Sverger til te.

Kverner opp soppen og legger i en tepose (uten te).
Leggerteposen i en kopp, fyller opp med sitronsaft så det dekker fleien. Lar det stå i 20 min. Koker deretter opp vann, heller det i koppen, rører rundt, lar det trekke i et kvarters tid. Så er det klart.
Vis hele sitatet...
Åssen er potensen sammenligna med å tygge den i seg?
Lemon tek sies å potensere soppem 3-4 ganger. Ettersom en del psilocybin omdannes til psilocin på forhånd, så opplever man ofte en raskere og mer intensifisert tripp, man havner fort på peak. Men det avtar også raskere.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor mye mg/g tilsvarer 50flein?
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor mye mg/g tilsvarer 50flein?
Vis hele sitatet...
Umulig å svare på siden vekta varierer
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor mye mg/g tilsvarer 50flein?
Vis hele sitatet...
Kommer veldig ann på størrelse på soppen. Men sånn i snitt, 50 ferske flein tilsvarer rett over 1g tørket. Vil jeg påstå. Men ikke en sikker omregning.
Pleier å blande det ut i peanøttsmør eller syltetøy.(begge deler funker også fjell.)
Smaker helt jævlig å spise de rå, og det gir ca samme virkning. Spis på tom mage.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av einbrukjar Vis innlegg
Kommer veldig ann på størrelse på soppen. Men sånn i snitt, 50 ferske flein tilsvarer rett over 1g tørket. Vil jeg påstå. Men ikke en sikker omregning.
Vis hele sitatet...
Takk da er 2g min ture mengde. Fin tur med 2g.
Anonym bruker
"Grønn Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av einbrukjar Vis innlegg
Kommer veldig ann på størrelse på soppen. Men sånn i snitt, 50 ferske flein tilsvarer rett over 1g tørket. Vil jeg påstå. Men ikke en sikker omregning.
Vis hele sitatet...
Jeg vil si 25 stk tilsvarer 1 gram. 50 er i overkant mye, med mindre det kun er pinheads du inntar.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg vil si 25 stk tilsvarer 1 gram. 50 er i overkant mye, med mindre det kun er pinheads du inntar.
Vis hele sitatet...
Enig med deg der. Tar som regel utgangspunkt i at 25 er 1g, men bruker alltid vekt som går ned til milligram. Hvor mange sopper som trengs for å nå 1g varierer veldig. Så kan aldri være helt sikker uten å veie dem
Veier/tar dere med stilken også eller bare hatten?
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Veier/tar dere med stilken også eller bare hatten?
Vis hele sitatet...
Stilk og hatt ja

Det med antall sopp og gram er så varierende at det er umulig å vite uten endel erfaring. Minste antall på et gram jeg har plukka er 11 stk, og meste rundt 50. Så det er utrolig vanskelig å si.
Sist endret av Passiv; 26. september 2020 kl. 16:30.
Vil virkestoff gå tapt dersom det kjøres i en blender før man shotter det?

På en annen side. 1-2g tørket sopp går kanskje i et jafs?
Sist endret av Superspurv; 26. september 2020 kl. 16:29.
Nei. Om du pulveriserer det før oppbevaring kan det miste litt mere virkestoff over tid, på grunn av at større overflate utsettes for oksygen. Om man pakker det tett i en glassbeholder uten særlig med luft er det ikke et problem.
Dette er uansett ikke noe du trenger å ta særlig stilling til med mindre du har tenkt å oppbevare det over lang tid.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dumt spørsmål men er det andre ting å tenke på når en lager te av cubensis?
prøvde igår for første gang med LEMON TEK. Kvern soppen eller kutt den i skikkelig små biter. Legg den i glass. dekk den med sitron saft. la det ligge i 20min. ha oppi litt vann før du drikker. Går ned ledd. Smeller raskt. Var magisk opplevelse
Hvor får man lemon tek?

Og om man bruker seroquel for å sove, kan det gjøre at man mister effekten? Om man f eks tar 75mg seroquel fredagskveld og skal ta sopp lørdagskveld, kan det få dempa effekt?
Sist endret av NokErNok; 26. september 2020 kl. 19:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Grønn Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Hvor får man lemon tek?

Og om man bruker seroquel for å sove, kan det gjøre at man mister effekten? Om man f eks tar 75mg seroquel fredagskveld og skal ta sopp lørdagskveld, kan det få dempa effekt?
Vis hele sitatet...
1. Lemon tek fås på dagligvarebutikken

2. Ang seroquel - skip en dag du
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har noen erfaringer med sopptørker?
Jeg har kjøpt en sopp/frukttørker på Jula til kr 249,-
Den har 3 stk temp valg. Laveste temp 40 gr C*
Til nå har jeg kun tørket på papir
Trenger også gode tips til hvordan jeg bør oppbevare sopp etter at det er tørket.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg vil si 25 stk tilsvarer 1 gram. 50 er i overkant mye, med mindre det kun er pinheads du inntar.
Vis hele sitatet...
Ja, du har nok rett i det. Når jeg får tenkt meg om så tok jeg nok litt godt i der. Tørket sopp havner oftest mellom 20mg og 60mg pr. sopp i rapporten linket til nederst.

Så si 40mg x 25 = 1g

http://www.samorini.it/doc1/alt_aut/...95VBjf4u3QC5W0
Sist endret av einbrukjar; 27. september 2020 kl. 11:11.
Sitat av einbrukjar Vis innlegg
Sverger til te.

Kverner opp soppen og legger i en tepose (uten te).
Leggerteposen i en kopp, fyller opp med sitronsaft så det dekker fleien. Lar det stå i 20 min. Koker deretter opp vann, heller det i koppen, rører rundt, lar det trekke i et kvarters tid. Så er det klart.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset !Dette funker fjell. Jeg anbefaler å bruke nypete og en halv flat teskje honning i tillegg. Nypeteen er såpass sterk at den overdøver soppsmaken nærmest helt, helst la den ligge like lenge som soppen.
[quote=einbrukjar;3632109]Ja, du har nok rett i det. Når jeg får tenkt meg om så tok jeg nok litt godt i der. Tørket sopp havner oftest mellom 20mg og 60mg pr. sopp i rapporten linket til nederst.

Så si 40mg x 25 = 1g


https://www.google.com/url?sa=t&sour...95VBjf4u3QC5W0

edit: bad link