Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 4036
Hei

Driver å kikker på å leie leilighet i oslo, helst noe eget. Men alt jeg ser på ligger til rundt 11-12k+strøm og internett. Problemet er mer at de også skal ha 3 måneders leie i depositum, noe som fort blir 35-40k.

Så har det jo nå blitt populært å tilby diverse leie garantier hvor du betaler x% av 4 måneders leie f.eks, rundt 5-6000 kr som et engangsbeløp.

Men så ser jeg mange på google som Forbrukerrådet osv ber folk være forsiktige med å skaffe det - https://www.aftenposten.no/norge/i/J...epositumsfelle

Føler det er litt skummelt og fare for at utleieren kan utnytte situasjonen og jeg blir fucked da bevisbyrden er på meg til å motbevise kravet.

Andre alternativet mitt er jo lite forbrukslån, men igjen da så blir det jo en ekstra utgift på 1500-2000 kr i måneden.

Så noen som har erfaring eller peiling på dette med leiegaranti, hatt problemer eller lignende?
Om du har god kredittverdighet er Perx og Kredd gode alternativer.