Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5664
Hey, jeg har hatt dette ræva Visa Electro kortet siden jeg var 13 og er keen på å få et normalt VISA kort. Er kjipt at man ikke kan handle på internett osv når man har et sånt som jeg har.

Har konto i DNB (Har Intro konto) og kortet mitt mangler da den koden bakpå, som lar det brukes på andre ting en bare direkte belastning. Men anyway, er det mulig å få et vanlig VISA kort om foreldrene mine tar kontakt med banken?
Er snart 17 nå og det kortet går meg på nervene, kan ikke betale på tog eller noen andre plasser som ikke har direkte trekk av beløp. (Forøvrig har min venn et vanlig VISA, men usikker hvilken bank han har, han er lik alder som meg..)

Cheers
Sist endret av iSatan; 11. mars 2012 kl. 14:49.
Ja, dersom du tar med deg mamma og pappa i banken og får de til å skrive under på noen papirer så skal det ikke være noe problem at du får deg et vanlig VISA debit-kort.
wut wut
iSatan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Ja, dersom du tar med deg mamma og pappa i banken og får de til å skrive under på noen papirer så skal det ikke være noe problem at du får deg et vanlig VISA debit-kort.
Vis hele sitatet...
Jo takk, da skal jeg se om jeg ikke får gjort det snart
Ja, brodern er 16 nå og han er glad i å handle på nett så han fikk bare med seg fattern i banken og fikk visa i posten uka etterpå!
Du kan bestille introkort med den infoen du trenger for å betale på nett. Dvs kortnummer og den sikkerhetskoden. Kortet vil ikke fungere som et vanlig visa ( feks ved offline løsninger) men du kan kjøpe ting på nett og koble det opp mot paypal.
Sist endret av mo3; 11. mars 2012 kl. 15:03.
Det er fordeler med å ikke kunne betale på toget (typevisaelektron) bare si det ikke funka på automaten og at du ikke har mer enn la oss si 7 kr på deg i kontant. får du togbiletten for 7 kr
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Ja, dersom du tar med deg mamma og pappa i banken og får de til å skrive under på noen papirer så skal det ikke være noe problem at du får deg et vanlig VISA debit-kort.
Vis hele sitatet...
DNB aksepterer ikke det. Som kunde i DNB er intro det nærmeste du kommer debit.
hadde dnb før, der hadde jeg electron. Så byttet vi til Fokus Bank. Nå har jeg visa er 16, men har hatt ordentlig visa siden jeg var 15,.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av mo3 Vis innlegg
Du kan bestille introkort med den infoen du trenger for å betale på nett. Dvs kortnummer og den sikkerhetskoden. Kortet vil ikke fungere som et vanlig visa ( feks ved offline løsninger) men du kan kjøpe ting på nett og koble det opp mot paypal.
Vis hele sitatet...
med sparebank1?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
med sparebank1?
Vis hele sitatet...
Intro er DNB. Forøvrig står denne infoen på dnb sin nettside.

For deg som har Intro og vil bytte til Visa-kort
Dette må du gjøre:
Logg inn i nettbanken og bestill nytt Visa-kort.
Du får papirer hjem i posten som foreldrene dine må signere på.
Signerte papirer sendes tilbake til banken per post. Adressen det skal sendes til står på papirene.
Når vi har mottatt dette, sender vi en ny Intro-pakke til deg og det tar ca 2 uker. I pakken får du Visa-kortet og det du trenger for å bruke nettbanken (hvis du ikke har det fra før). Kortet kan du ta i bruk med en gang.
Du kan også ta med deg foreldrene og stikke innom nærmeste kontor. Der hjelper vi deg med å bestille nytt Visa-kort.


Visa-kort med mulighet for valgfritt design;
- kan brukes i butikker og minibanker både i og utenfor Norge, så lenge det er penger på kontoen
- ved fylte 15 år kan kortet benyttes til å handle på nett
Sist endret av mo3; 11. mars 2012 kl. 23:26.
Bruk spendon hvis foreldrene dine er gnomer.
Har hatt ekte VISA Classic siden jeg var 14 år. Faren min måtte bare akseptere at han stod ansvarlig for alt med overtek ect. Det er allikevel ingen av mindre andre venner som fikk dette før de fylte 18 uansett om foreldrene sa det var greit. De hadde andre banker enn meg.
wut wut
iSatan's Avatar
Trådstarter
Sitat av mo3 Vis innlegg
Intro er DNB. Forøvrig står denne infoen på dnb sin nettside.

For deg som har Intro og vil bytte til Visa-kort
Dette må du gjøre:
Logg inn i nettbanken og bestill nytt Visa-kort.
Du får papirer hjem i posten som foreldrene dine må signere på.
Signerte papirer sendes tilbake til banken per post. Adressen det skal sendes til står på papirene.
Når vi har mottatt dette, sender vi en ny Intro-pakke til deg og det tar ca 2 uker. I pakken får du Visa-kortet og det du trenger for å bruke nettbanken (hvis du ikke har det fra før). Kortet kan du ta i bruk med en gang.
Du kan også ta med deg foreldrene og stikke innom nærmeste kontor. Der hjelper vi deg med å bestille nytt Visa-kort.


Visa-kort med mulighet for valgfritt design;
- kan brukes i butikker og minibanker både i og utenfor Norge, så lenge det er penger på kontoen
- ved fylte 15 år kan kortet benyttes til å handle på nett
Vis hele sitatet...
takk for hjelpen der, prøver å mekke et med eget design nå. men når jeg skal finne bilde fra face så funker det ikke. får bare "An error occurred. Please try later" og jeg tenker bare fuck you. går det bare å ta bilder fra Face? gjennomtenkt..
Sitat av mo3 Vis innlegg
Intro er DNB. Forøvrig står denne infoen på dnb sin nettside.

For deg som har Intro og vil bytte til Visa-kort
Dette må du gjøre:
Logg inn i nettbanken og bestill nytt Visa-kort.
Du får papirer hjem i posten som foreldrene dine må signere på.
Signerte papirer sendes tilbake til banken per post. Adressen det skal sendes til står på papirene.
Når vi har mottatt dette, sender vi en ny Intro-pakke til deg og det tar ca 2 uker. I pakken får du Visa-kortet og det du trenger for å bruke nettbanken (hvis du ikke har det fra før). Kortet kan du ta i bruk med en gang.
Du kan også ta med deg foreldrene og stikke innom nærmeste kontor. Der hjelper vi deg med å bestille nytt Visa-kort.


Visa-kort med mulighet for valgfritt design;
- kan brukes i butikker og minibanker både i og utenfor Norge, så lenge det er penger på kontoen
- ved fylte 15 år kan kortet benyttes til å handle på nett
Vis hele sitatet...
Likte jævlig godt den teksten den.
- "logg inn i nettbanken for å bestille"
- "du mottar det du trenger for å bruke nettbank"
haha
Jeg blir 17 år i april og jeg har hatt vanlig Visa siden jeg var femten, jeg har også jobbet flere dager i uken siden jeg var femten, men regner med det ikke spiller ut på inntekt. Tror det bare må være foreldrene dine som godkjenner om du skal få vanlig Visa, ta med deg enten mor eller far til banken så tror jeg det kan skaffes.
Sitat av Ari Gold Vis innlegg
Jeg blir 17 år i april og jeg har hatt vanlig Visa siden jeg var femten, jeg har også jobbet flere dager i uken siden jeg var femten, men regner med det ikke spiller ut på inntekt. Tror det bare må være foreldrene dine som godkjenner om du skal få vanlig Visa, ta med deg enten mor eller far til banken så tror jeg det kan skaffes.
Vis hele sitatet...
Foreldrene kan påta seg ansvaret for at VISA-kortet blir brukt forsvarlig, men det er ikke alle banker som aksepterer at personer under 18 år har VISA Classic allikevel. Det er forskjellig fra bank til bank.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Foreldrene kan påta seg ansvaret for at VISA-kortet blir brukt forsvarlig, men det er ikke alle banker som aksepterer at personer under 18 år har VISA Classic allikevel. Det er forskjellig fra bank til bank.
Vis hele sitatet...
Nei jeg vet ingenting om hvilken banker som aksepterer det eller ikke bortsett fra Fokus Bank, som jeg bruker.
Sitat av Ari Gold Vis innlegg
Nei jeg vet ingenting om hvilken banker som aksepterer det eller ikke bortsett fra Fokus Bank, som jeg bruker.
Vis hele sitatet...
Holla & Lunde (Terra) aksepterte at jeg fikk ekte VISA i en alder av 14. Venner av meg i DNB blant annet, de fikk det ikke.
Har Nordea, og jeg har Visa electron som du kan kjøpe på nett med. Bare Nordea som har det da
Til TS:

Siden du allerede har Intro konto kan du når du er over 15 få kort som kan brukes på nett helt uten videre. Bare logg inn i nettbanken og bestill nytt kort, enten kan du jo si at du har mistet ditt gamle, eller så kan du vel eksempelvis bestille ett med eget design på.
wut wut
iSatan's Avatar
Trådstarter
Sitat av RareJonna Vis innlegg
Til TS:

Siden du allerede har Intro konto kan du når du er over 15 få kort som kan brukes på nett helt uten videre. Bare logg inn i nettbanken og bestill nytt kort, enten kan du jo si at du har mistet ditt gamle, eller så kan du vel eksempelvis bestille ett med eget design på.
Vis hele sitatet...
Har tenkt på det, jeg fikk et nytt for ikke lenge siden. Da det gammle var utdatert, men det er fremdeles vanlig Intro? Guess foreldrene mine må godta det først. Men den god damn nettsiden til DnB suger, når jeg prøver å designe mitt eget går det ikke å logge inn på face
Sist endret av iSatan; 12. mars 2012 kl. 16:22.
Sitat av iSatan Vis innlegg
Har tenkt på det, jeg fikk et nytt for ikke lenge siden. Da det gammle var utdatert, men det er fremdeles vanlig Intro? Guess foreldrene mine må godta det først. Men den god damn nettsiden til DnB suger, når jeg prøver å designe mitt eget går det ikke å logge inn på face
Vis hele sitatet...

Foreldrene dine må ikke godta. Er bare å bestille nytt, så får du automatisk.