Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 8421
Hei
Jeg så en film for noen dager siden,
der det var en mann som ringte fra en telefon kiosk gratis (?)
Altså, han putta på pengene, åsså kom dem ut etter han var ferdig å ringe.
vet ikke om det går, men om noen av dere vet hvordan, så hadde det vert litt fett
Det er vel veksle pengene som kom ut
Nei, det var like mye som han la i :-o
det trixse funker ikke i norge siden det er ikke noen automater nesten som har mynt, alle bruker kort.
bind en tråd til fem kroningen...når du er ferdig med og ringe dra den ut :P
Sitat av Hacker
bind en tråd til fem kroningen...når du er ferdig med og ringe dra den ut :P
Vis hele sitatet...

Haha! det må jeg prøve!
Ligger en telefonkiosk 5min fra hvor jeg bor som tar mynter, så det må jeg prøve
Sitat av Hacker
bind en tråd til fem kroningen...når du er ferdig med og ringe dra den ut :P
Vis hele sitatet...
Det funker ikke siden du har pinne som bloker det. (du er ikke første som har tenkt på det)
Hvis du veit hvordan mynt inkastet funker, så er det en vippe som går opp når du slipper den ned. så du ikke kan dra den tilbake.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Alkoholisert gamer
Sitat av Hacker
bind en tråd til fem kroningen...når du er ferdig med og ringe dra den ut :P
Vis hele sitatet...
Dette funker ganske fett med flasker i pantemaskin, så hvis man vil ha tilbake pengene sine så bare finn en flakse og gjør dette nok ganger
Sist endret av ekoli; 22. januar 2008 kl. 17:58.
Sitat av ekoli
Dette funker ganske fett med flasker i pantemaskin, så hvis man vil ha tilbake pengene sine så bare finn en flakse og gjør dette nok ganger
Vis hele sitatet...
eller så kan man bare pante flasker som alerede står i butikken... kjenner en som har gjort dette, dette funker dog bare på eldre tomra maskiner som ikke veier flaskene...
Sitat av -=Insane=-
eller så kan man bare pante flasker som alerede står i butikken... kjenner en som har gjort dette, dette funker dog bare på eldre tomra maskiner som ikke veier flaskene...
Vis hele sitatet...
Det hender jo det er en vask i nærheten at panteautomatene slik at kundene kan vaske seg etter panting - som fort kan bli en noe grisete affære når det er mye bokser. Har du mot nok kan du jo bare tømme flasker du finner i butikken og pante de..
Du trenger ikke tømme de helt.. bare litt. en i klassen gjorde det i arbeidsuken
Sitat av Hacker
bind en tråd til fem kroningen...når du er ferdig med og ringe dra den ut :P
Vis hele sitatet...

Kan huske faren min og de der som levde på 70-tallet fortalte meg om dette, de bandt 1 kroning til en hyssing, putta på, drog den opp igjen og de kunne spille, sånn holdt de på hele tiden, men nå er jo den sperringa som sagt
noen som vet om noen andre midler å få ut pengene på?
Ingen har foreslått noe av dette =O

-C4
-Brekk jern
-Motorsag
-Øks
-Gevær eller pistol av ulike slag
-Ta hele greia med deg hejm, så får du god tid til å finne ut hva som virker best, og hva som bare virker =)
-Hode... bruk hode så kommer du helt sikkert på noe

Sitat av Bernhard
Ingen har foreslått noe av dette =O

-C4
-Brekk jern
-Motorsag
-Øks
-Gevær eller pistol av ulike slag
-Ta hele greia med deg hejm, så får du god tid til å finne ut hva som virker best, og hva som bare virker =)
-Hode... bruk hode så kommer du helt sikkert på noe
Vis hele sitatet...
Personlig hadde jeg gått for å ta med meg hele dritten hjem. Vis noen hadde spurt hva du holdt på med så kunne du bare sagt
"Jeg må låne telefonen, jeg skal ringe en venn."
går det ikke ann å bruke en lang tynn nål til å dytte den pinnen til side??.. hvis du først putter på en 1-krone med hyssing i, og så tar nåla, dytter pinnen til side å drar opp 1-krona??.. har ikke prøvd dette selv, men burde funke.. :S ..
Sitat av ranvik
det trixse funker ikke i norge siden det er ikke noen automater nesten som har mynt, alle bruker kort.
Vis hele sitatet...
Vell, det må være der hvor du bor. Her jeg bor er alle automatene i området med både mynt, og kort inntak.

Sitat av Bernhard
- Hode... bruk hode så kommer du helt sikkert på noe
Vis hele sitatet...
Noe du tydligvis ikke har gjort da du skrev den posten.
Sist endret av Mcmak; 23. januar 2008 kl. 21:40.
Sitat av Mcmak
Noe du tydligvis ikke har gjort da du skrev den posten.
Vis hele sitatet...
Du tok ikke ironien gjor du??......
Du tror virkelig ikke at det var seriøst, lol
gjør det enda enklere... stikk på nærmeste hotell og hør om du kan få låne telefonen til å ta en viktig samtale.... har ALDRI opplevd at dem krever noe for det... evt om du har lite strøm på mobilen er det jo bare å spørre om dem har en engangslader du kan få (Thorn Hotels har iallefall dette) om du bare trenger laderen fordi du har mistet din egen er en liten løgn om et familiemedlem som har glemt igjen mobilen på hotellet gull verdt.... dem har ofte 2-3 esker med gjenglemte ladere (for det meste gamle nokia ladere og noe SE ladere.... men du kan jo være heldig
nærmeste hotell ligger ett par mil unna så..^^
Bor i bondebyen (H)
Sitat av ranvik
Det funker ikke siden du har pinne som bloker det. (du er ikke første som har tenkt på det)
Hvis du veit hvordan mynt inkastet funker, så er det en vippe som går opp når du slipper den ned. så du ikke kan dra den tilbake.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke noe om telefonautomater, men kanskje det hadde gaatt an aa slippe paa enda en mynt saa pinnen blir dyttet vekk. Du trekker i mynten foer du slipper paa den neste mynten saa den kommer med en gang den neste mynten dytter tilside pinnen.
Da burde jo begge myntene komme opp igjen.

I teorien burde det vel funke. Hvis ikke det er saann pinne som gaar gjennom hullet av mynten, da.. Tviler, for da maa de jo ha mange pinner hvis det kommer mange mynter.

Men kansje det ikke funker likevel.. De boer jo ha tenkt paa det, ogsaa.
Sist endret av Jellow; 29. januar 2008 kl. 08:10. Grunn: Skrivefeil
Sitat av AntonTheMan
haha xD :P:P:P
Vis hele sitatet...
Helt unødvendig kommentar og brudd på 2 av FreakForums regler Anton!

Sitat av REGLER!
Hvis du ikke har noe å bidra med i en diskusjon, er det heller ikke noe behov for deg å skrive noe.
Poster som "takk", "kult", "haha" og lignende anser vi som spam og blir dermed fjernet uten forvarsel. Tenk deg nøye om før du poster – still deg selv spørsmålet om det du skriver faktisk bidrar til diskusjonen.

Ikke overdriv tegnsetting som spørsmålstegn, utropstegn, komma, osv.
Vis hele sitatet...
Sitat av ekoli
Dette funker ganske fett med flasker i pantemaskin, så hvis man vil ha tilbake pengene sine så bare finn en flakse og gjør dette nok ganger
Vis hele sitatet...
Dette fungerer ikke på nyere tomra-maskiner. Da er det en sensor nede ved rullebordet bak som sjekker om flasken har gått helt igjennom. Dessuten er det stor fare for at photocellene får med seg at flasken går baklengs. Alle de nyere tomra automatene har veldig bra anti-juks system.
har du ikkje råd t å bruka 5 kronår på ein jævla telefon samtale??:P dette e jo verre enn onkel skrue!!
du kan jo se om den er så gammel at det funker med en Captein Crunch fløyte
den hadde samme frekvensen som ble brukt til ringe til utlandet, eller det blir vell andre stater i amerika
Sitat av Bernhard
Du tok ikke ironien gjor du??......
Du tror virkelig ikke at det var seriøst, lol
Vis hele sitatet...
Skjerp deg, det er så mainstream på nFF å skrive noe man mener, og når noen siterer deg, kommer du bare med: "Tok du ikke ironien???? Er du helt idiot??".
Sitat av MindFreak
Helt unødvendig kommentar og brudd på 2 av FreakForums regler Anton!
Vis hele sitatet...
Det er forresten indirekte brudd på nFFs regelverk og rette på andres regelbrudd, det har vi "regelbrudd" knappen til - (Følte for å være pirkete nå)

Sitat av Bernhard
Du tok ikke ironien gjor du??......
Du tror virkelig ikke at det var seriøst, lol
Vis hele sitatet...
Den tørre humoren din slår aldri ann, trur det er tredje posten du har skrevet "Tok du den ikke, osv...." etter folk har kommentert din latterlige humor =P Dog, du gir ikke opp ihvertfall. ;p

For å være en smule ontopic også;
Så har jeg aldri sett noen gjort dette før, men det helt sikkert en måte man kan få gjort det på - på noen utgåtte telefonkiosker.
Sitat av ranvik
Det funker ikke siden du har pinne som bloker det. (du er ikke første som har tenkt på det)
Hvis du veit hvordan mynt inkastet funker, så er det en vippe som går opp når du slipper den ned. så du ikke kan dra den tilbake.
Vis hele sitatet...

Hva med å knyte på en så sterk tråd at du sliter av vippen når du skal dra den opp?

FREE CALLS 4 EVUR
Sitat av MindFreak
Helt unødvendig kommentar og brudd på 2 av FreakForums regler Anton!
Vis hele sitatet...
Oops, beklager dette^^

Sitat av Jani_
Hva med å knyte på en så sterk tråd at du sliter av vippen når du skal dra den opp?

FREE CALLS 4 EVUR
Vis hele sitatet...
Hvordan skal da maskinen vite at du har puttet på penger?
Sitat av Mcmak
Åja, det var ment å være morsomt ja. I see.

- Jeg lo ikke
Vis hele sitatet...

Jeg bryr meg ikke

Sitat av AntonTheMan
Hvordan skal da maskinen vite at du har puttet på penger?
Vis hele sitatet...
Hvordan tror du maskinen vet hvilken type krone du setter inni?
Sitat av Bernhard
Jeg bryr meg ikke



Hvordan tror du maskinen vet hvilken type krone du setter inni?
Vis hele sitatet...
Smart

Noen som har prøvd dette da?
Sitat av Bernhard
Jeg bryr meg ikke



Hvordan tror du maskinen vet hvilken type krone du setter inni?
Vis hele sitatet...
Størrelse. På de nye spilleautomatene er jeg ganske sikker på at det går på vekt også.
Kan dere ikke bare stjele penger eller varer direkte da? Dere synes det er greit å stjele gjennom automater.
å riske å bli busta?
pfft...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Jani_
Hva med å knyte på en så sterk tråd at du sliter av vippen når du skal dra den opp?

FREE CALLS 4 EVUR
Vis hele sitatet...
Hvis du hører godt etter når myntene ramler nedi, idet denne "pinnen" slår hører en et klakk som tydelig indikerer et motparti som da vil være veldig vanskelig å dra denne forbi.
Har du en tynn ultrasterk wire festet til en bil vil det nok gå, om telefonkiosken holder..

Sitat av Jellow

Jeg vet ikke noe om telefonautomater, men kanskje det hadde gaatt an aa slippe paa enda en mynt saa pinnen blir dyttet vekk. Du trekker i mynten foer du slipper paa den neste mynten saa den kommer med en gang den neste mynten dytter tilside pinnen.
Da burde jo begge myntene komme opp igjen.

I teorien burde det vel funke. Hvis ikke det er saann pinne som gaar gjennom hullet av mynten, da.. Tviler, for da maa de jo ha mange pinner hvis det kommer mange mynter.

Men kansje det ikke funker likevel.. De boer jo ha tenkt paa det, ogsaa.
Vis hele sitatet...
Dette virker da mer lovendes


Leste tidligere etsted (Anarchist Cookbook?) at det var mulig å spille av lydene til nummeret i telefonkioskene for å ringe det. Det vil heller ikke fungere nå, da en må kaste på mynter for å få summetone. Var også et triks med å slite av noen av lederne i kabelen til telefonrøret, samt lodde noen av disse sammen, som ville føre til at en fikk summetone og da kunne slå nummeret en ønsket. Begge disse metodene er det nå sperret mot.

Var også endel triks på telefonkioskene som brukte telefonkort, som bl.a. la kortet varme seg litt i microbølgeovn (fungerte ikke) samt å bruke en PC for å modifisere kortet (har ikke testet)

Vil anse den mest sansynlige metoden for å ringe gratis på disse telefonkioskene nå til dags er å bryte opp myntbeholderen etter en har kastet på penger, evt stjele et Visakort og ringe fra dette.
Sitat av ekoli
Dette funker ganske fett med flasker i pantemaskin, så hvis man vil ha tilbake pengene sine så bare finn en flakse og gjør dette nok ganger
Vis hele sitatet...
Blir ikke strekkoden "brukt opp" når du putter den inn? Blir vel ganske meningsløst og dra den tilbake da.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Affo
Blir ikke strekkoden "brukt opp" når du putter den inn? Blir vel ganske meningsløst og dra den tilbake da.
Vis hele sitatet...
Strekkoden er lik på absoulutt alle halvliters cocacola flasker i norge, så faren for det er vel relativt liten.
Okei. Kjekt å vite ^^
tror det meste er oppbrukt desverre sikkert mange av forslagene som hadde funka før i tia, men ikke nå lenger sorry.
Funker noen av triksene visst telefonkiosken er gammel, dvs. ikke har kort inntak, bare mynt?
Funker noen av triksene visst telefonkiosken er gammel, dvs. ikke har kort inntak, bare mynt?
Vis hele sitatet...
nesten alle telefon automater har støtte for både kort og mynt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av BeerViking
nesten alle telefon automater har støtte for både kort og mynt.
Vis hele sitatet...
Er en ikke langt unna her, mulig jeg kan sjekke i nermeste fremtid. Men tror det er en stund til jeg skal dit dog
Haha! xD Gjorde et triks i Amerika. Om du tastet *5505 og legger på så ringer telefonen.. ^^
Sitat av BeerViking
nesten alle telefon automater har støtte for både kort og mynt.
Vis hele sitatet...
Da må den letteste måten å lure en telefon kiosk på være å låne en annen sitt kort
Du lurer jo virkelig ikke telefon kiosken med å låne et kort?