Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1996
Hey. Tenkt jeg skulle kjøpe en pc en stund nå, men nå må jeg ha det.
Blir nok w8.1 og jeg vet ikke så mye om det nye operativsystemet. Er det noen anbefalte anti-virus som er bedre enn andre til w8? Har brukt AVAST for det meste og det har vært alrite med windows 7.

Forholde meg til avast eller bytte ut med noen?
Eset NOD32 gjør i hvert fall meg trygg på nettet. Fjerna The Sims-viruset til dama også.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Noen ISP-er har avtaler med forskjellige antivirusselskap, slik at du får gratis antivirus. Har du Telenor får du Norton gratis, og har du CD får du F-Secure. Har F-Secure selv og har funnet en del virus. Bra program.
Bruker Avast og Malwarebytes Pro. Funker fjell!
Med DNB får du McAfee Antivirus og det funnet masse virus på PC'en min og forhindret at virus har kjørt, jeg vil anbefale det!
Jeg har brukt sunn fornuft i alle år, og har aldri hatt noe problemer med det.

Om du virkelig vil bruke noe så tror jeg Malwarebytes eller noe lignende vil gjøre susen
Hmm alright, kan sjekke forslagene ut

Brukte McAfee før på en litt eldre pc og det var ikke helt min cup of tea antar jeg.

@Svaart 2 antivirus? Forrige gang jeg hadde det ble pc'en sent på reparasjon, men kan sjekke det ut også. Bruker du AVAST free?

Vil egt ikke bruke noe penger på det, hørt at man kan få "avast premium keys" på piratebay osv, men aldri sjekket det ut selv og prøvd. Verdt og sjekke ut?

Edit; Norton har jeg brukt før og det var bare ett helvete og få vekk fra pc'en og det fungerte dårlig (imo), eller så hadde jeg nok brukt det enda.
Sist endret av Sevensteps; 8. mai 2015 kl. 11:48.
Sitat av Sevensteps Vis innlegg
Edit; Norton har jeg brukt før og det var bare ett helvete og få vekk fra pc'en og det fungerte dårlig (imo), eller så hadde jeg nok brukt det enda.
Vis hele sitatet...
Helt enig! Hadde det på min forrige PC og det førte til at jeg måtte reinstallere Windows! Jeg kommer aldri til å anbefale Norton noen gang! Det er det værste Antiviruset jeg har brukt!!!!
Sitat av Sevensteps Vis innlegg
Hmm alright, kan sjekke forslagene ut

Brukte McAfee før på en litt eldre pc og det var ikke helt min cup of tea antar jeg.

@Svaart 2 antivirus? Forrige gang jeg hadde det ble pc'en sent på reparasjon, men kan sjekke det ut også. Bruker du AVAST free?

Vil egt ikke bruke noe penger på det, hørt at man kan få "avast premium keys" på piratebay osv, men aldri sjekket det ut selv og prøvd. Verdt og sjekke ut?

Edit; Norton har jeg brukt før og det var bare ett helvete og få vekk fra pc'en og det fungerte dårlig (imo), eller så hadde jeg nok brukt det enda.
Vis hele sitatet...
Malwarebytes er ikke antivirus. Fanger opp primært malware/adware/rootkits osv.
Finnes en gratisversjon, men premium versjonen gir deg realtime protection. Ikke så dyrt at det gjør noe.
Betaler for Avast.
BitDefender har fått høy rating, og jeg bruker det selv.

I tillegg kjører jeg en MalwareBytes scan et par ganger i måneden, + uBlock og Disconnect i Chrome. Har ikke hatt noen problemer på Windows 8.1.
http://www.360totalsecurity.com/

Brukt dette i 1,5 år ca. Veldig veldig fornøyd!
vill bare minne dere på at win8 \ 8.1 kommer med MSE ferdig integret
Og for de aller fleste med W7 eller eldre funker Microsoft Security Essentials link: http://windows.microsoft.com/nb-no/w...tials-download
helt greit og er gratis.
Sitat av knutazz Vis innlegg
vill bare minne dere på at win8 \ 8.1 kommer med MSE ferdig integret
Vis hele sitatet...
Min erfaring med MSE har vært solid. Bra software som ikke krever mye og som ikke tar oppmerksomhet. Ligger nesten alltid i bakgrunnen der det hører hjemme.

Om du vil ha noen annen freeware har jeg brukt AVG i over 10 år i tillegg til MSE de siste 3 eller 4 åra. AVG vil gjerne oppdatere litt oftere, men det har jeg ikke noe imot personlig.