Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1343
Det er første gangen jeg prøver, så forventer både negativ og positiv kritikk, synes det ble helt ok igrunn. Men bassen er vel kanskje ikke "reggae" nokk.

http://www.youtube.com/watch?v=inAXq...&feature=share
Personlig vurdering: Chill bakgrunnsmusikk, men mindre "elektriske" lyder og litt mer trommelignende klang typisk?

Fikk en liek av meg på YT!
Ikke værst, synes dog du skal bruke vanlig skarptromme eller rimshot, du har hvertfall fått med alle reggea-elementene og lead melodien er fin
Selve lydbildet er veldig enkelt og blåserne høres litt for synth-aktige ut etter min smak. Hadde også gjort seg med en super-heavy bassline, noe som gjør lydbildet rikere og som skiller god og kjedelig reggae.
Sist endret av Cheese; 22. november 2011 kl. 17:04.
takk for tilbakemelding, er enig i den trompete høres for digital ut, men skal ta med meg kritikken videre i produksjonen min. Driver du med musikk Cheese? siden du hørtes veldig kunnskapsrik ut
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
* Det her var awesome, digger basslyden.

* Blåserne høres veldig digitale ut som du sier, men melodiene er fettnice.

* Jeg likte spesielt introen, før basstrommen kommer inn. Har du hørt om One Drop?
Det er en trommestil hvor man dropper basstrommen på 1, og spiller skarp og bass sammen på 3. slaget (kort forklart).

* Jeg likte ikke skarptrommelyden så veldig godt, kanskje du har noen andre lyder som passer bedre?
Høres alt for fake ut..
Har ikke hørt om one drop nei, skal søke det opp å sjekke ut, takk for kritikk. Jeg fant ikke noe bedre skarp trommer, jeg får vel skaffe meg noe bedre. du har ikke ett eks. på en låt som bruker one drop da?
Hvis du har MIDI-patterns, så kan vi jo ha en liten remixkonkurranse?

Edit:

Tips til gode samples/trommelyder: Vengeance.

Du finner det i bukta.
Sist endret av bronsky; 22. november 2011 kl. 18:19.
Ja det har vært morsomt, jeg kan lagre midi å legge ut her, awesome

midi http://speedy.sh/BCGwu/reggea.mid
Sist endret av FranzLiszt; 22. november 2011 kl. 18:23.
nice til å være første! cudos!
Lekte litt med denne i Ableton i går kveld. Regner med å kanskje ha noe OK over helgen.
Kult bronsky, gleder meg til å høre, håper det blir bedre kvalitet en det jeg laget. Jeg tok meg tiden til å høre litt på ekte reggae, og jeg hører lydbildet mitt er kjempe tynt i forhold til the real shit, nesten trist. :P
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Sitat av evievu Vis innlegg
Har ikke hørt om one drop nei, skal søke det opp å sjekke ut, takk for kritikk. Jeg fant ikke noe bedre skarp trommer, jeg får vel skaffe meg noe bedre. du har ikke ett eks. på en låt som bruker one drop da?
Vis hele sitatet...
Hør på One Drop av Bob Marley, og følg nøye med på trommene - spesielt basstrommen.
Du kan i grunn høre på hva som helst, siden omtrent alle roots reggae-artister bruker "one drop" stilen.
"Layering" av skarptrommen med litt offset fra beatgridden hadde kanskje gjort seg. Samtidig ville jeg hevet litt swing på blåserne og kanskje addet noen vocal samples.

Ellers knallbra. Grønn tommel fra meg på YT.
Bronsky; Ikke for å være frekk, men jeg synes det hørtes veldig valskt ut, beklager.. Men jeg likte vocalene du har addet
Sist endret av FranzLiszt; 30. november 2011 kl. 00:15.