Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1088 406323
Hallo, jeg ser at dette er en bump, menneh, bedre enn en ny tråd, antar jeg. Første post også, tilogmed.

Anyways, er det noen som vet hvor lang tid det tar før metylfenidat er synlig på en urinprøve fra man har tatt det? Her snakkes det om i pilleform, oralt tidlig på morgenen da jeg ikke hadde spist frokost eller spist noe særlig på 10 timer. Jeg måtte ta en pisseprøve ca. 6 timer senere på dagen, og jeg er ganske sikker på at det skal testes for metylfenidat. Rundt én 54 grams pille med metylfenidat i form av Concerta var det.

Hmm, tja, jeg høres jo ganske screwed ut. Også nå som jeg har to år betinget fengsel fra før, det tar seg bra ut. Spessielt før jeg skal søke på videregående. Yippiee.
Sist endret av TWoftheECS; 11. april 2008 kl. 23:53.
Jeg går på pissern hver ondsdag nå etter en skriftlig avtale med barneværnet(ellers blir de instutisjons liv).. Jeg røyka en sneip med hasj 9 dager før første pisseprøve. Jeg lurer på om det er helt sikkert at urinen er rein.. Det bør nevnes at jeg var nesten rein da jeg røyka den sneipen.. men var nok littegrann igjen..

Også lurte jeg på om det er helt hundre prosent sikkert å røyke seg en 0,3 g med pot 7 dager før en pisse prøve å alikevel få rein prøve..

Takk for alle svar, btw veldig viktig.. FUCK URINTEST!
Det er ikke 100% sikkert å røyke 0,3g syv dager før urinprøve. Forbrenningen og nedbrytingsprosessen varierer fra person til person.

Vær så god.
Hva med det andre spørsmålet mitt? Foråvrig har jeg hørt av titals stonere at alt med antioksidanter hjelper for å bli rein, også appelsinjuice med fruktkjøtt.. Men det beste tipset er vel å være mest mulig aktiv å innta mest mulig næring. Makka er også ett bra tips, noen andre enn meg som har hørt/prøvd de så kalte "hissig pillene" som er kunsting amfetamin.. Det som er genialt med disse speed pillene er, null nedtur og har hørt at de skal rense kroppen din for det meste.. Heter noe på D... amfetamin.. eller noe slikt.. verdt å prøve..
brukte medisiner med hydroklortiazid en 5 til 7 dager før en pisseprøve. jaggu om den ikke slo ut på noe som helst. men så skal de nevnes at hydroklortiazid og står på doping lista som et maskerings middel så så lenge de ikke ser etter det middelet, og du bælmer ned på kaffe, vann og lignendes før du skal ta prøve...
Sitat av TWoftheECS
Anyways, er det noen som vet hvor lang tid det tar før metylfenidat er synlig på en urinprøve fra man har tatt det?
Vis hele sitatet...
De slår ut som amfetamin på de vanlige pisseprøvene. Varierer alt fra 1-3(+)dager hvor lenge det ligger i kroppen, kommer ann på dosering og bruk.
Sitat av rbt
De slår ut som amfetamin på de vanlige pisseprøvene. Varierer alt fra 1-3(+)dager hvor lenge det ligger i kroppen, kommer ann på dosering og bruk.
Vis hele sitatet...
Så hvis de tester for begge tingene, så kan det hende at det vises posetivt for begge?

Ai ai, hvordan skal jeg nå få snakket meg ut av denne, da?
Sitat av TWoftheECS
Så hvis de tester for begge tingene, så kan det hende at det vises posetivt for begge?

Ai ai, hvordan skal jeg nå få snakket meg ut av denne, da?
Vis hele sitatet...
De vanlige testene så går adhd piller under amfetamin. Så det blir bare en ting du kan bli tatt for, og det er amf.
Rustelefonen.no sier dette:
Normalt sett kan hasj spores ved blodprøver noen timer etter siste inntak, men opp til 7-8 uker ved urinprøver.

Rustelefonen.no
Vis hele sitatet...
Men så sier Erowid dette:
Blood Testing Cannabis is detectable in the blood for approximately 2-3 days after use in an infrequent user. Frequent use can be detected in the blood for approximately 2 weeks.

Erowid.org
Vis hele sitatet...
Hva jeg tro på? Har noen linker til 100% troverdige kilder?
Aldri godt å vite, kommer veldig an på person til person, hvor mye man røyka osv.

Det er vel bare til å regne 3 dagers margin fra du røyker til du evt. må ta blodprøve? Eventuelt 2 uker med pisseprøve.
jo, iogforseg sant det. Bare synes at differansen var litt vel stor mellom disse sidene som begge går for å være seriøse informative sider. Men det bygger vel bare opp om det at det er umulig å spå. Vi er for forskjellige...
Spør kanskje dumt her, men lurer på om sporingstiden til effedrin vil endres etter bruk over tid. Sporingstiden eg fant når eg googlet det er 4 dager, men klarte ikke finne ut om den vil bli utvidet etter lengre bruk.
4 dager skal nok gå greit
Hallo, har ett par spørsmål!

Jeg røyka i går(onsdag), første gang på 4 uker, sinsykt digg å røyke etter så lenge!
Men jeg går jo på urinprøver som jeg nevnte på side 11, og skal pisse neste onsdag eller eventuelt neste Torsdag( 7 eller 8 dager etter jeg røyka alså)..
Klarte og bli rein på 9 dager etter jeg røyka meg en snep, dette ble nevnt også i sist post.
Var egentlig overrasket når jeg fikk svar om at den var negativ.. Røyka bare en liten pipe på 4 trekk i går. Så lurer på om jeg klarer å teste negativ på 8 dager, klarte det på 9.. Så jeg er litt usikker.. Spørsmål:

Pisser hos fast legen min, og legen står rett ved siden av meg når jeg pisser og følger veldig med når jeg begynner å tisse.. Er det lovlig å stå slik og studere sjølveste sånn intens?

Så, hva tror dere, skal jeg satse på at jeg er rein, eller må jeg gjøre alt jeg kan for å fake?
Konsekvense av å bli tatt er 95% uakseptable(masse stress eller værste fall instutisjon!)

Takk for alle svar!
Personlig ville jeg prøvd. Så lenge du ikke har røyket over lengre perioder så ligger ikke THCen så lenge i blodet ditt. Ifølge erowids side om testing av cannabis, så er det kun sporbart i urinen din i 1-6 dager.

EDIT: En annen ting jeg tenkte på er at personen som overvåker deg sannsynligvis vil bli mistenksom om du plutselig begynner å insistere på at han ikke skal se wingwangen din.
Sist endret av vict0r; 24. april 2008 kl. 17:49.
mhm, men dreit meg selvfølgelig ut i dag igjen da.. Hehe. Fikk ei pipe av en kompis, så sa jeg fjern som faen " Nå kan jeg liksågodt kjøpe ei bønne av deg, blir fakeings eller instutisjon uansett" :P.. Så så, Stoner en gang, alltid en stoner.

Noen tips på hvordan jeg skal få legen til å gjøre det mulig for meg og fake?
Hehe, ikke altfor lett spørsmål.. Men har i allefall nattings
Med fare for å virke irritabel så synes jeg egentlig du har godt av litt institusjonstid. Hvis du ikke er i stand til å takke nei til en pipe når du vet at du skal testes om en knapp uke så har du åpenlyst et rusproblem som bør bli behandlet på et eller annet vis.
Sitat av ZionRoad
Stoner en gang, alltid en stoner.
Vis hele sitatet...
Selv om du er rævkjørt en gang i livet så er du ikke dødsdømt for resten av ditt opphold på jorden; seriøst, skjerp deg, du og din type mennesker bidrar svært lite til at verden blir bedre å leve i. Litt vilje til personlig utvikling synes jeg at verden skal få lov å kreve av deg, ellers har du, som mentalment sier, godt av litt institusjonstid.
har en liten teori. dersom du får helt et lite lag med olje oppå urinen slik at de "nuppene" på prøven treffer olja først vil det danne seg et beskyttende lag slik at det virker som et filter for urinen!
dette er bare en teori da, men tror dere jeg er inne på noe?
Nei, det hørtes helt tullete ut..
Mulig dette er et teit spørsmål, me eg prøver:

Hva om man drysser litt hasj-støv over glasset du pisser i? Vil ikke dette gi enorme utslag, og føre til at legen vil ta ny prøve? Det gir deg jo noen ekstra dager på å "bli kvitt sporene"?
De leter ikke etter "hasjstøv" eller aktive virkestoffer i en standard urinprøve, men etter metabolitter av cannabis, altså reststoffene som skilles ut etter at cannabinoidene er metabolisert.

Reststoffene består av +- fem metabolitter, hvorav de antageligvis leter etter
11-nor-9-karboksy-delta-9-tetrahydro-cannabinol (THCCOOH) som er et inaktivt cannabinoid, og den primære metabolitten.

At ikke-metaboliserte cannabinoider fra hasj vil slå ut på en slik test tviler jeg på da de aller fleste testene som sagt kun leter etter reststoffer.

Forøvrig synes jeg det hørtes ut som en tullete idé selv om det hadde fungert, men det er en annen sak.
Sist endret av mentalmelt; 27. april 2008 kl. 16:46.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lurer på om vanlige blod og urin tester for rusmidler vil gi utslag om en bruker steroider, tenker spesielt på turanabol. Vet at det kan oppdages om en ser etter det, men vil det oppdages ved en standard test hvor det ikke er mistanke om bruk av steroider?
Jeg klarer helt fint å si nei til en pipe, men hvorfor gjøre det når jeg ikke vil si nei.
Jeg har det helt fint, røyker 2-3 ganger i uka.. har utsatt urinprøvene i 3 uker, men skal nok klare å fake om jeg blir nøtt.. Instutisjon hjelper ingen, man må finne ut hva man ønsker å vill med livet sitt selv.. Sist jeg var på Instutisjon debuterte jeg innen Heroin, noe jeg aldri ville gjort i mitt faste miljø i Østfold.. Noen har sikkert godt av instutisjons opphold i blant..
Men jeg er en slik person som hater og bli fortalt hvordan jeg skal leve livet mitt..
Det er bare ikke riktig at jeg som røyker noen ganger i uka skal på instutisjon, når venner av meg som drikker seg drita fulle 4 dager i uka liksom skal ha en bedre atferd..
Bare tull.. Flere tips for å forfalske urinprøver i forbindelse med THC?
Sitat av Cheezy
Lurer på om vanlige blod og urin tester for rusmidler vil gi utslag om en bruker steroider, tenker spesielt på turanabol. Vet at det kan oppdages om en ser etter det, men vil det oppdages ved en standard test hvor det ikke er mistanke om bruk av steroider?
Vis hele sitatet...

Hvis du søker finner du det

Men nei, ved vanlige urintester kan ikke steroider oppfattes. Blodprøver vet jeg ikke, men når noen tar en blodprøve av deg er det som oftest for å lete etter noe spesifikt.
Har et stort problem, blei tatt på skolen etter en positiv urin prøve forrige mandag, de fortalte meg at de kun vil ta 2-3 tester for og sjekke %, har røykt vær dag i et år snart, og greide og holde meg fram til fredag, tok og røykte 1 og gjorde det samme på lørdag,søndag,mandag. tror de skal ta urinprøven imorgen. har tenkt på passiv røyking som unskyldning men det tror jeg ikke de vil tro meg på. jeg trenger og få prosentene ned. jeg skal ta en urinprøve imorgen tror jeg(vet ikke når de kommer med glasset)
har blandet vann med sitron og drukket det i heile dag. tror ikke det kommer til og hjelpe så mye.
så kunne trengt tips og hjelp fra dere veldig veldig snart.
husk de forventer positive prøver, det er prosentene jeg må få ned!!
takker for all hjelp.
Sist endret av Crazzzy; 13. mai 2008 kl. 19:19.
Jeg kan ikke hjelpe deg, men jeg vil påpeke at du antageligvis har mer enn ett problem hvis du virkelig ikke er i stand til å la være å røyke når du vet at du skal testes om bare noen få dager. You brought this on yourself dude..

Forøvrig så er ikke spørsmålet ditt unikt i forhold til innholdet av denne tråden, så det kan være en idè å lese gjennom den eller eventuelt bruke søkefunksjonen.
hehe, har et stort rus problem jah, men det er noe jeg ikke stopper med før jeg er ferdig med skolen, er 10kl og har hatt soveproblemer i 4år slitt med deprisjoner og det hjalp mye med tjallrøyking. så det er min forklaring akkurat som sikkert 800 har sagt før. skal prøve og finne noe annet men kan være andre enn deg som har svar. hvis ikke er det bare og innrømme.
For all del, vent gjerne på et svar som du uansett finner hvis du søker eller leser gjennom tråden. Temaet "hvordan bli kvitt cannabismetabolitter" er jo sikkert bare 50% av trådens innhold uansett..

Post #1 har for eksempel høyst relevant informasjon å by på.
Ikke har jeg lest gjennom hele denne tråden. Men er skikkelig krisesituasjon.
For å si det sånn, For et halv år siden drev jeg daglig med Kokain, Hasj osv. Og etter dette ble oppdaget måtte jeg på regelmessig Pissings. Helt til jeg trodde jeg hadde slutta med pissings i Januar tiden i år. Vel, 29 Mars tok jeg ecstasy, og tok det ikke igjen før 17 Mai. Spiste en pille som het "Hvite Hjerter" På pill reports står det at det visstnok skal innholde Mdma. Vel, Om jeg blir tatt for dette ender jeg enten på Instutisjon eller så flytter vi til spania, og da mister jeg jo kontakten med Kjæresten, Venner osv. Det jeg lurer på er om det er stor sjangs for at Pissingsen blir clean, skal ta Pissings imorra, og helesøstra ringte for 5 min sia. Sa jeg ikke kunne, men da skulle hun komme på skolen og avlegge pissings på meg. Og om ikke fikk jeg Positiv. Hva skal jeg gjøre, Gjør seriøst ALT for at den skal være clean!!!!

Jeg leste forresten på erowid at noen av disse stoffene kunne gi falske tegn på testen.
Ephedrine, pseudoephedrine, propylephedrine, phenylephrine, or desoxyephedrine
(Nyquil, Contact, Sudafed, Allerest, Tavist-D, Dimetapp, etc)
Phenegan-D, Robitussin Cold and Flu, Vicks Nyquil
Over-the-counter diet aids with phenylpropanolamine (Dexatrim, Accutrim)
Over-the-counter nasal sprays (Vicks inhaler, Afrin)
Asthma medications (Marax, Bronkaid tablets, Primatine Tablets)
Prescription medications (Amfepramone, Cathne, Etafediabe, Morazone,
...phendimetrazine, phenmetrazine, benzphetamine, fenfluramine, dexfenfluramine,
...dexdenfluramine,Redux, mephentermine, Mesocarb, methoxyphenamine, phentermine,
... amineptine, Pholedrine, hydroymethamphetamine, Dexedrine, amifepramone, clobenzorex,
...fenproyorex, mefenorex, fenelylline, Didrex, dextroamphetamine, methphenidate, Ritalin,
...pemoline, Cylert, selegiline, Deprenyl, Eldepryl, Famprofazone)
Kidney infection, kidney disease
Liver disease, diabetes.

Kan noen av disse stoffene kjøpes lovlig på apotek etc etc. som gjør at jeg kan skylde på det f.eks?


Tested for in Standard Drug Tests? NO
Can Trigger Tests for Other Substances? Yes : Amphetamines
Detection Period in Urine Single Use: 1 - 3 days
Heavy Use: 3 - 5 days
Sist endret av Saint123; 19. mai 2008 kl. 13:47.
Mye nyttig info her (om jeg klarer å få med vedlegget)...
HJELP! Sorry, men fikk bare tid til å lese noen av sidene i tråden. Kjempebra tråd forresten.

Problemet mitt er som følger:

Jeg har røyket i ca 15 år. Siste 11-12åra daglig. Jeg skal snart til psykolog for ente gang. For ca 1 år siden ble jeg spurt ut om mitt rusproblem, som jeg da nektet. De truet med prøver, men det ble aldri noe av. Nå har legen sendt meg til samme psykolog, og fikk et brev i dag. I brevet står det at jeg må møte til "blodprøver for sjekk" før jeg skal til psykologen(han som ønskte det, siden han vet jeg har brukt). Jeg fikk totalt nøya og lurer på om det KAN være cannabis de sjekker? I såfall, hvor lang tid vil det ta for meg som har røyka sååå mye for å bli rein?

Og før dere spør; klart jeg også lurer på hvorfor de vil ha blodprøver isteden for urintest...

Har jeg unødvendig nøya?

Takker kjempemye for seriøse svar! Trenger det virkelig!
Jeg ser for meg at det mest sannsynlig er å spore 1 mnd eller noe sånt. Kommer an på hva du spiser og drikker og sånn.
Fra http://www.erowid.org/plants/cannabi..._testing.shtml:
"Cannabis is detectable in the blood for approximately 2-3 days after use in an infrequent user. Frequent use can be detected in the blood for approximately 2 weeks."
Du bør altså la det ligge i noen uker. Lykke til! :P
Hei. Broren min har innhalert gassen i glade (luftreseting) For en ukes tid siden. Og han skal nå til legen fordi han kanskje har diabetes. Det han er redd for nå er om det kan sees i blodet? Kan det det?


Få forhånd takk.
Sitat av Da9L
Han er bare 14 år. Så han er redd for at legen skal si det videre til vår mor.
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke så lurt å si det på et public forum når du har bilde av trynet ditt her (i det tilfellet at profilbildet ditt faktisk er deg).

Men - det kommer mest sannsynlig ikke til å merkes før de tester for det, og det er fååå tester som sjekker etter det der - om noen i det hele tatt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Som tidligere presisert: I blodprøver leter man bare etter spesifikke ting, man leter f.eks ikke etter kokain når du tar en HIV/AIDS test eller vice versa.
Det eneste som kan avsløre alt som finnes i en gitt prøve er såkallt gasskromotografi (noe som er dyrt).
Bare lurte på noe i forhold til det å bli clean på pisseprøver. Er det noen som har prøvd "cleanmachine", og virker dette? Hørt rykter om at den skal gjøre deg "clean for evig og alltid" (så lenger du ikke røyker mer etter denne drikken er intatt.. )
Er det noen her som vet hva maksimal sporingstid på sporadisk røking er?

Har en venn her som MÅ være clean på 6 uker fra idag av. Han røykte i går. Vil det gå bra, eller har han et problem?

Og google-ryttere, ikke svar. Jeg kan søke selv, men finner alt fra 50 timer til 7 uker. Noen med valid informasjon?
Sats på det lengste du finner i et googlesøk, kan treffe bedre for en sporadisk røyker enn 50 timer iallefall
Sitat av paranoy
Sats på det lengste du finner i et googlesøk, kan treffe bedre for en sporadisk røyker enn 50 timer iallefall
Vis hele sitatet...
Opptil over 6 uker sier en norsk side. Regner med at dette er for kronisk bruk.

På 7 uker er det altså lite trolg at en som trener 3-6 ganger i uken og har lav fettprosent skal ha noe mulighet for å ryke etter 1 gangs bruk?
I fare for å ta skammelig feil, vil jeg heller omformulere svaret og gjenta at 6 uker er mer tilnærmet ham enn 50 timer i urinen.

Hasj metabolisert eller hva søren det heter for noe i kroppen lagrer seg i fettvevet, hans fettprosent har nok ikke så veldig mye å si her bare han har fett på kroppen. Hans forbrenning er mer avgjørende i så tilfelle, hvilket jeg vil tippe er ganske stabil ved hans lave fettprosent.

Å trene anbefales for å kvitte seg med diverse avfallsstoffer som samler seg i lagre i kroppen din, tror jeg er den enkleste forklaringen _jeg_ forstår ihvertfall, i tillegg til at du får god helse. I hans tilfelle er det bare pluss at han trener, og over en så lang periode tør jeg påstå han må ha vært en storrøyker av de sjeldne høvdinger for at han skal ryke - men dette er mye avhengig hvert individ og dets kropp.

Det kjipe med en sporadisk bruker, er at han bruker mer enn han klarer å kvitte seg med for å jevne balansen. Ser du på thc som en "ultra long lasting" depotstoff (release drug elns) så kan du tenke deg at det gradvis minkes på depotet og føres ut av kroppen i form av svette, urin og lignende mystiske prosesser kroppen har i tillegg til nevnte kjente.

I helhet burde han være ganske trygg, men dette igjen gjelder hans kropps egenskaper, og evt. andre ting jeg ikke husker for øyeblikket. Spis sunt, drikk mye, tren godt og la vær til testen er gjennomført, gjerne etter også hvis det er AKAN som står for testinga - noe den lange pausen sier meg det ikke er. AKAN's tester er ganske heavy, minns jeg - eller var det avvenninga? Uansett, han burde komme seg igjennom om han er snill fra nå av. Hvis tidsrommet du presenterer stemmer..

EDIT:
Sorry hvis jeg var litt uklar i innlegget - men i motsetning til kompisen din har jeg ingen test som jeg vet om som venter meg, og da må tiden benyttes godt.. hvis du skjønner..
Sist endret av paranoy; 31. mai 2008 kl. 01:51.
Sitat av paranoy
Sorry hvis jeg var litt uklar i innlegget - men i motsetning til kompisen din har jeg ingen test som jeg vet om som venter meg, og da må tiden benyttes godt.. hvis du skjønner..
Vis hele sitatet...
Hahaha, skjønner skjønner.

Alt ga mening, takk for hjelpen, KP.
Jeg ser at hvis man skal sjekke etter sykdommer så leter man bare etter det, men hva hvis de skal sjekke etter medisiner? Jeg går på epilepsimedisiner og skal ta blodprøve om ikke så lenge for å sjekke hvor mye jeg har av det i blodet. Tenkte at jeg skulle røyke litt grønt i helga og lurer da på om det er noe fare for at det kan ses på blodprøvene når det ikke er sykdommer de tester, men et "stoff" som er i kroppen min ?

Takker for svar
De ser etter spesifikke virkestoffer. THC er virkestoffet i pot, og du finner vel ikke noe medisin med det virkestoffet. Ihvertfall ikke epilepsimedisiner. Men om de mistenker at du røyker, så kan de nok sjekke det. Mitt råd blir ihvertfall å vente med å røyke til du har tatt prøven bare for å være helt sikker
et backuptips er og si du har spist somac mot halsbrann de kan slå ut som flask thc spor i urinen.
Sitat av jørgen_87
et backuptips er og si du har spist somac mot halsbrann de kan slå ut som flask thc spor i urinen.
Vis hele sitatet...
Hva med i blodprøve da?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har aldri tatt en urinprøve for rusmidler men har hørt at du kan ta litt zalo f.eks på hånda og skvette litt på hånda når du pisser. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Høres ut som en meget god idè i mine øyne/ører
Sist endret av magziii; 16. juni 2008 kl. 16:29.
Sitat av magziii
Jeg har aldri tatt en urinprøve for rusmidler men har hørt at du kan ta litt zalo f.eks på hånda og skvette litt på hånda når du pisser. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Høres ut som en meget god idè i mine øyne/ører
Vis hele sitatet...
Det mye spekulasjoner rundt dette, noen sier det funker, men andre sier det ikke funker...
Har selv prøvd det uten å kunne gi noen postiv tilbakmelding....