Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1226
her kommer jeg med en låt fra bandet mitt, vi skal snart spille på en åpningskonsert av noe slag her i lørenskog, hadde vært fint med noe feedback om denne:

http://www.youtube.com/watch?v=_SjstdlhvW0

NB: IKKE ta musikkvideoen med i feedbacken, det er bare noe crap som ble laget på 5 minutter.

og NEI, vi har ikke laget den første biten av musikk i videoen, det er en typa kalt mozart eller noe, dere har nok ikke hørt om han
Sist endret av olli408; 2. august 2008 kl. 18:34.
faktisk ikke så dårlig!! keep up the good work
Vokalen er grusom.
Ikke verst Er det du som synger?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hm, langt unna hva jeg hører på til vanlig. Men jeg kan ihvertfall gi den tilbakemeldingen jeg kan.

Som nevnt, vokalen var fæl og ødela mye av det som hørtes ut som pent gitarspill til tider.
Dette keyboardet dere bruker må dere få en annen lyd på, for det hørtes helt grellt ut. Var helt lik lyd som på alle fjortiss-dance-låtene som går på MTV. Og jeg vet ikke helt om det er noe dere vil sammenlignes med.

Men ja, i første omgang, fiks bedre vokal/vokalist, den som er nå er for tynn, skrikete, og pinglete. Trenger litt mer mørk kraft-stemme på musikk som dette.
Er det bare meg som syns trommisen også er litt patetisk? Evt kan det jo hende at det bare er litt dårlig opptak/mastring. I alle fall er vokalen problem nr 1 - 100...

Derimot var det faktisk ganske fet gitar til tider
Instrumentalt messig er det ikke dårlig, men skal eg være helt ærlig bør bandet anskaffe en ny vokalist eller rett å slett gjøre noe "ulovlig" med vokal tracken i studio; auto tune ect...men det hjelper nok lite under en konsert alikevel om det faktisk skal være live.
(Mulig opptaket bare er dårlig for alt eg vet.)
Uansett når det kommer til innspillinger av vokal ville det kanskje vært smart å prøve å leke seg litt meir med diskant, bass og mellomtone (lage tre tracks med den samme audio filen) for å så leke litt med forskjellige varianter. (Sånn en får bra fet lyd uten nødvendigvis å bruke for mye kompressor).

Lykke til videre Konseptet er bra å kan bare bli bedre!
Tykkte ikkje det var så altfor gale. Det einaste som vart heilt feil var vokalen. Sorry, men han var diverre på grensa til tragisk og passa ikkje inn i samanhengen i det heile. Som det vart sagt tidlegare, sjå om de kan kan skaffe dykk ein ny vokalist.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg bumper denne jeg

nå har vi fått miksa vokalen litt bedre

dere kan høre den nye versonen av back to fight på http://www.myspace.com/tpinknipples

trenger ikke tilbakemelding på de to andre
Vokalen var utrolig ikke passsende til Instrumentene
Joa men vi har den vokalisten vi har, han kunne jo kanskje prøvd å synge annerleders, noen tips på hvordan han burde synge, jeg så i en av de tidlegere postene at han burde synge mørkere, noe annet? :P
Er det bare jeg som syns vokalen på Get up faktisk ikke var så ille, iallefall ikke på versene. Hvorfor ikke kjøre det litt hese preget på Back to fight også? Godt mulig vokalisten var litt "sliten" på Get up, ettersom det er live etc.
jo, det kunne jo absolut vært noe å prøve
Er ikke slik musikk jeg vanligvis hører på, men jeg syns ikke vokalene er så grusomme som alle andre syns Den var kanskje litt lav noen steder, er ikke sikker.

Keyboardet derimot, var ille, det hørtes ut som introen til x-antall fjortisstrance-sanger
Hvis dere skal få dette til å bli noe særlig må dere først og fremst spille inn hele saken på nytt med en metronom. Bandet er ikke særlig godt samkjørt, det er ikke tight, tempo varierer og trommene er stadig ute av takt. Dere bør også kanskje droppe synth-soloen inntil fyren har spilt litt lengre, og kanskje gi gitaristen mere solotid.

Vokalen er ikke så ille som folk skal ha det til. Den hadde hørt tre ganger bedre ut hvis du hadde brukt et popfilter (http://www.lydrommet.no/aim/uploaded...=600%3Ex350%3E) foran mikrofonen, tolv ganger bedre hvis du hadde brukt en halvgod studiomikrofon. Men dette koster litt penger, så billigere ting du kan gjøre med vokalen er å legge en kompressor over den. Kompressoren kan du laste ned som plugin, og gjør at hele vokalsporet får samma volum. Sånn at man ikke hører at vokalisten gynger med hodet, eller synger litt for lavt. Kompressoren vil også gjøre at man hører vokalen bedre i lydbildet, uten at du nødvendigvis trenger å skru den opp.

Men hovedsaklig må dere jobbe med metronom her. Det er ikke lett, det er ikke morro, men det må til. Lykke til videre.
Man skal jo virkelig ikke måtte mikse og trikse for å få en bra vokal. Blir kanskje litt for mye Paris Hillton opplegg, bare at dette er et random punk rock band.
Sitat av Deci Vis innlegg
Man skal jo virkelig ikke måtte mikse og trikse for å få en bra vokal. Blir kanskje litt for mye Paris Hillton opplegg, bare at dette er et random punk rock band.
Vis hele sitatet...
Ja, selvfølgelig. Høres ut som du vet best.

Et popfilter, grei mikrofon, og en kompresser er ikke mye triksing. Det er heller minstestandard i nesten alt som lages for tiden, OGSÅ punkrock.
Sitat av FrittTheBandit Vis innlegg
Hvis dere skal få dette til å bli noe særlig må dere først og fremst spille inn hele saken på nytt med en metronom. Bandet er ikke særlig godt samkjørt, det er ikke tight, tempo varierer og trommene er stadig ute av takt. Dere bør også kanskje droppe synth-soloen inntil fyren har spilt litt lengre, og kanskje gi gitaristen mere solotid.

Vokalen er ikke så ille som folk skal ha det til. Den hadde hørt tre ganger bedre ut hvis du hadde brukt et popfilter (http://www.lydrommet.no/aim/uploaded...=600%3Ex350%3E) foran mikrofonen, tolv ganger bedre hvis du hadde brukt en halvgod studiomikrofon. Men dette koster litt penger, så billigere ting du kan gjøre med vokalen er å legge en kompressor over den. Kompressoren kan du laste ned som plugin, og gjør at hele vokalsporet får samma volum. Sånn at man ikke hører at vokalisten gynger med hodet, eller synger litt for lavt. Kompressoren vil også gjøre at man hører vokalen bedre i lydbildet, uten at du nødvendigvis trenger å skru den opp.

Men hovedsaklig må dere jobbe med metronom her. Det er ikke lett, det er ikke morro, men det må til. Lykke til videre.
Vis hele sitatet...
takk for tilbakemeldingen! her fikk vi en del ting å tenke på
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ikke så verst, stå på