Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3150
Hei!

Begynner å nærme meg ferdig med påbygg nå, og tenker naturligvis på å få satt i gang med studier. Det som derimot er litt dumt er at jeg kun får 2P-Y matte på påbygg, og jeg ser jo nå at det setter store begrensninger på hvilke IKT-studier jeg kan søke på.

De tre jeg har funnet er:

https://www.ntnu.no/studier/bwu

https://www.uia.no/studier/it-og-informasjonssystemer2

https://www.usn.no/studier/finn-stud...sjonssystemer/

Noen som har erfaring med desse? Er det eventuelt noe jeg har oversett av interessante studier?

Så er det jo også skoler som tilbyr sommerkurs i R1-matte, men jeg føler meg ikke stødig nok i matte til at det virker lurt å ta sjansen på det når jeg først må flytte et stykke for å ta det. Jeg har fått alt fra 4 til 6 på påbygg, men har ikke hatt årsprøven enda. Er det andre muligheter for å ta R1-matte etter påbygg?

Svært takknemlig for gode råd og tips!
Trådstarter
Sitat av snegler Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har du erfaring med dette studiet? Det er i hvert fall svært mye mer praktisk geografisk sett, så takk for tipset!
Trådstarter
Drister meg til å legge inn en bump her. Ingen som kan si noe om desse studiene?
Jeg gikk IT og informasjonssystemer bachelor på UiA. På videregående hadde jeg P matte, og matte er noe jeg aldri har vært god i. Men studiet gikk relativt greit så lenge man bare legger en liten innsats i det Har bare gode ord å si om det!
Jo har gått på informasjonsvitenskap v uib. Men hva lurer du på da? Du lærer lite drift/nettverk på det studiet. Lærer en del java, javascript og database scripting. Er en del obligatoriske fag for å ta bacheloren der som bare er tull. Som f.eks info115 som handler om sosiale mediers utbredelse i samfunnet osv. Informasjonsvitenskap hører inn under det samfunnsvitenskaplig fakultet.

Kan likevel anbefale studiet.
Trådstarter
Sitat av magicus Vis innlegg
Jo har gått på informasjonsvitenskap v uib. Men hva lurer du på da? Du lærer lite drift/nettverk på det studiet. Lærer en del java, javascript og database scripting. Er en del obligatoriske fag for å ta bacheloren der som bare er tull. Som f.eks info115 som handler om sosiale mediers utbredelse i samfunnet osv. Informasjonsvitenskap hører inn under det samfunnsvitenskaplig fakultet.

Kan likevel anbefale studiet.
Vis hele sitatet...
Er det et tungt studie? Hvordan ligger det an med jobbmuligheter etterpå?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen av valgfagene er tunge. Men du kan velge lette valgfag hvis du ikke vil jobbe så mye. info132 kan være tøft og det er obligatorisk. Er nært 40% strykprosent på det emnet.
Er jobbmuligheter etterpå ja. Du stiller nok sterkere med en bachelor i informatikk fra ntnu. Men du får IT jobber ja. Kommer mye an på hvor du bor, personlige egenskaper, motivasjon, evner. Type callsenter er nok oppnåelig for de aller fleste som et minimum.