Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 803
Hei.

Per dags dato sitter jeg a spiller backup-tunes pa datamaskin gjennom hoytalere, samtidig som jeg spiller gitar gjennom en seperat forsterker med diverse pedaler.

Malet er a kunne plugge gitaren til datamaskinen, for sa a sette meg ned i godstolen med et headset pa hodet uten a forstyrre verken nabo, hund, katt eller gudene vite hva.

Er det noen mate jeg kan unnga alle ledningene og gi forsterkeren i pause?

Hva ma jeg eventuellt kjope inn? (jeg bruker en MacBook)

Jeg er ingen spesialist i den digitale verden, sa vi tar det rolig med uttrykk, forkortelser o.l.
Ikke no stress med ledinger om du kjøper deg et usb interface med jack inngang. om det bare er klimpring / jamming med "ferdige" låter du skal er det bare å kjøre backup i et standard musikk program å koble gitaren til.. Når du spiller vil enheten atomatisk finne gitaren din og så er det bare å spille i vei.
Personlig liker eg best firewire interface for å minske "støy" og signal svikt, men er og pga at eg bruker den som lydkort via studio sammenheng.
Det er masse billige duppedingser på markede med bra kvalitet, bare lurt å rådføre seg litt først før evt kjøp. Om du er intresert hjelper eg gjerne med å finne noe brukende Om du er glad i å spille så gjør som meg. Kjøp deg et brukbart lydkort, så kan du faktisk spille inn å høre på i ettertid, (brife matereale for venner det vettu! Vg lista next!

Lykke til...
Ok. Jeg tror jeg starter med simple as it gets.

Om du kan gi meg lenker til (alt) utstyr som ma kjopes hadde jeg vert evig taknemmelig. Ta utgangspunkt i at jeg ikke har annet enn en MacBook og en gitar.
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
http://line6.com/guitarport/

Jeg tror en sånn vil fungere utmerket til ditt bruk. Koble gitaren din til den boksen, og boksen inn i macen, så er du good to go =)
Guitarport er genialt, billig og høyst oppgraderbar via software.

Eller så kan du gå for høyere modeller slik som f.eks PodXT eller PodXT live.
http://www.sound1.com/index.html?htt...rodukt_ID=4589 kjøp deg en sånn her når de kommer ^^

Edit: De kommer til norge om en tre måneders tid tror jeg. Skal no hvertfall kjøpe meg en sånn jeg! ^^
Sist endret av xzyz39; 20. september 2008 kl. 23:38.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Manualen fungerer som en drøm, oppdater din adobe reader
▼ ... over en uke senere ... ▼
Manualen? Du sier jeg ikke trenger noe ekstraprogram Sio?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeeeg sa at manualen fungerer og at du sannsynligvis ikke kan lese den fordi din adobe reader ikke er oppgradert.