Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1620
Hei nå har jeg vært en uke i polen men klassen. De som var hjemme i huset sa at lynte og tordnet ganske mye. Naboens modem/ruter gikk i stykker. Når jeg slo på xboxen så funket allt fint bortsett fra at den ikke kommer på nettet. (det gjorde ikke de andre maskinene i huset heller) så med litt feilsøking så fant jeg ut at switchen på rommet mitt var ødelagt. så tok jeg ruteren og koblet den opp på rommet mitt så funket allt nettet igjen. utenom xboxen som ikke ville på nettet. broderens sin xboxs kommer på nettet. og den hadde ikke internett kabelen i mens det tordnet og lynte. Jeg lurer på om xboxsen min kan ha gått i stykker i torden været? eller at det er noen innstillinger på xboxen?
Noen som vet noe?
Kabel eller trådløst du bruker til Xbox'n? Har du sjekket nettverksstatus inne i systeminnstillingene til box'n? Hva står det av meldinger der under Network. Står det bare "failed"? For det kan fort hende at nettverkskortet har tatt kvelden. Det skjer jo ofte med datamaskiner som står koblet til med kabel når router/modem er koblet til under tordenvær. Høres hvertfall slik ut for meg.
Det er nettverkskabel

nettverksstatusen
Network adapter: Disconnected det eneste som står der.

Hvordan kan jeg bytte nettverkskortet?
Hvis kabelen står i, og det er den melding som står der, så kan du for moroskyld prøve å bytte kabel om du ikke har gjort det, men kablene ryker sjelden av uvær. Relativt sikker på at kortet har gått i stykker.

Tror nok fort det blir billigere å kjøpe en Wlan-adapter, om det er et alternativ for deg. Bytte det må du nok sende den til reperasjon, og lynskader dekkes som regel aldri av garantien på forbrukerelektronikk. Går ann å ringe Xbox kundeservice eller sende en mail å høre hva de tar for det. Mitt forslag hvertfall. Kan hende de gjør det gratis, om du er heldig, men jeg tviler.
Sist endret av flap; 14. september 2008 kl. 16:40.
prøvd 3 forkjellige kabler
Nettopp. Enten anskaff deg en Wlan-adapter om det er et alternativ for deg. Evt ring xbox kundeservice og hør hva de skal ha for å fikse det.
Bestbuddyen min gjekk ut i stygt vær med sin xbox å endte med det samme problemet. Viste seg til at det var en del av nettverkskortet som var lettere svidd. Så om du har garantien din i behold fortsatt så skal det ikke være av det største problem å få sendt den inn til xbox support å få den fixes.
Eineste du må forsikre deg om er at du ikke nevner et ord om "den" årsaken via tlf når du snakker med de. (Er en selvforskylt skade som microsoft ikke kan stå for. Det var noe av det kameraten min tabbet seg ut på å nå pr i dag står han uten xbox.)
Kundestøtte via telefon er:
800 14 174

Si at internett ikke fungere å at du vil ha de til å ta en titt på den.

Lykke til.