Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  231 32209
Sitat av margido
Jeg tror at mye av motehysteriet kommer fra byene, der det nesten er et must å måtte gå med merkeklær. Her på bygda jeg bor så er det ikke nøye hva man går i. Folk velger selv, men aldri om jeg betaler dobbel pris for et merke som er sydd på klærne.
Vis hele sitatet...
Hva? Er det et must å gå med merkeklær i byene? Pokker også, nå må jeg løpe ut og blåse resten av mastercardet på merkeklær.
har en kamerat han er helt opphengt i merke klær han skal ha det som er mest populert og dyrest mulig for og kunne skryte av det etterpå.
syntes det er helt tåpelig og bruke så mye penger på klær.
Sist endret av BeerViking; 26. august 2008 kl. 02:29.
merkeklær er som så mange allerede har skrevet bare en status. Men folk hadde jo aldri kjøpt disse klærne hvis de var direkte stygge. Jeg for min del elsker denne nye moten. Store beltespenner, litt trange bukser og selvsagt en fet matchende genser...

For 5-6 år siden var det også mote å gå med segge-bukser og altfor store gensre. Veldig mange gikk med dette da også, selv om disse klærne ikke var spesielt dyre eller fine. Men folk gikk med det fordi det var mote. Og hivs man ikke følger mote i dette landet, så er man enten en taper, en "bølle" eller en slask. Det er ihvertfall slik jeg kjenner verden fra mine 18 leveår.

Og nå, så er desverre moten blitt å gå med veldig dyre merkeklær som D&G og Lindeberg og Bjørn Borg og slikt... Noe som er veldig synd for de som en gang kunne følge moten, men som nå ikke har råd til det. Og derfor kommer sånne som deg og klager over dette. Bare fordi du enten ikke har råd til å følge moten, eller ikke klarer å følge med. Rett og slett ikke klarer å kle deg etter moten.

Slutt å klag over oss andre som faktisk bare prøver å se bra ut! Neste skulle vel blitt at jeg lager en tråd her på nFF hvor jeg skriver hvor dumt det er av folk som ikke går med merkeklær... ;o
merkeklær er som så mange allerede har skrevet bare en status. Men folk hadde jo aldri kjøpt disse klærne hvis de var direkte stygge. Jeg for min del elsker denne nye moten. Store beltespenner, litt trange bukser og selvsagt en fet matchende genser...

For 5-6 år siden var det også mote å gå med segge-bukser og altfor store gensre. Veldig mange gikk med dette da også, selv om disse klærne ikke var spesielt dyre eller fine. Men folk gikk med det fordi det var mote. Og hivs man ikke følger mote i dette landet, så er man enten en taper, en "bølle" eller en slask. Det er ihvertfall slik jeg kjenner verden fra mine 18 leveår.

Og nå, så er desverre moten blitt å gå med veldig dyre merkeklær som D&G og Lindeberg og Bjørn Borg og slikt... Noe som er veldig synd for de som en gang kunne følge moten, men som nå ikke har råd til det. Og derfor kommer sånne som deg og klager over dette. Bare fordi du enten ikke har råd til å følge moten, eller ikke klarer å følge med. Rett og slett ikke klarer å kle deg etter moten.

Slutt å klag over oss andre som faktisk bare prøver å se bra ut! Neste skulle vel blitt at jeg lager en tråd her på nFF hvor jeg skriver hvor dumt det er av folk som ikke går med merkeklær... ;o
Vis hele sitatet...
Greit nok og se bra ut men syntes faen meg dette med mote og klær har tatt helt av.
du sier at vis man ikke følger moten er man enten slask eller bølle syntes jeg er en litt rar teori du høres ut som en sossete pappagutt med de utsangna der.
Jeg går med visse merker fordi jeg rett og slett synes de lager tøffere klær.
Pleier ikke å se på merket når jeg går og handler, men biter meg fast i hvordan de ser ut, og de jeg synes ser kulest ut er som regel dyrest/mest kjent merke når jeg ser på prisen etterpå.
t-sjorter får jeg gratis, bukser koster kansje 400kr hvis jeg er heldig med salg o.l. boxere kommer i trepakninger på dagligvara, samme gjør sokker. Sko er noe helt annet! gode sko er viktig for at man ikke skal bli krokete og ødelagt, har sjelden mer enn to par sko.. men de koster stortsett over 1500kr av typen "skikkelig komfortable joggesko"
Kall meg gjerne slask
ps. Buksene på dressmann til 200kr har utmerket passform, fargen holder og de er knallsolide
Jeg kjøper somregel merkeklær når jeg kjøper klær, som regel hvite gensere og ei smooth olabukse fra iceman.

Liker å føle meg litt fresh jeg, og samtlige jenter syns det er sexy.
Til alle dere som ikke likte t-skjorten, dere er sosser.
Sitat av MartinB
Hva er det du klager over? Det er ingen som tvinger deg til å bruke Lindebøg eller Bolche & Banana. Og siden du går med det du liker kan vel de som liker merkeklær gå med det og bruke 1000 kroner på ett par sokker.
Men for all del, jeg er enig, men de får gjøre som de vil.
Vis hele sitatet...
Du skjønner ikke poenget du, tror jeg. Er du klar over hvor mange som blir mobbet fordi de ikke går med de rette klærne? Og som oftest så har folk med merkeklær en mye høyere ''status''.
Så du mener dyre klær nødvendigvis er de rette klærne ?
Det blir jo helt feil, det er de klærne som skaper dette problemet rundt klespress.

Anyways, klær fra internett er alltid best.
Kjære karer!

Jeg skjønner at innen for visse miljøer og kretser, kan dette være et problem. Jeg skjønner at mange velger å kle seg med merkeklær fordi dem har lav selvtillit!

Jeg tror dette er et problem blandt ungdom. Når man blir litt eldre, får en identitet, kommer garantert andre verdier i første rekke. Jeg har selv vært der at jeg måtte ha merkeklær, men heldigvis ble jeg så sikker på meg selv en dag at jeg ikke trengte å bruke tusenvis av penger på klær.

Et ekte mannfolk bryr seg ikke om hvilke merke klærene er! Jeg kan heller ikke se at en dame blir noe penere med merkeklær!
Sitat av hyys
Et ekte mannfolk bryr seg ikke om hvilke merke klærene er! Jeg kan heller ikke se at en dame blir noe penere med merkeklær!
Vis hele sitatet...
Vel, forskjellen per idag er at ofte merkeklær faktisk er det feteste. Er man ute etter kule, freshe klær har H&M eller Lindex sjeldent det du er ute etter, iallefall for de fleste av oss. Å påstå at vi ikke har en identitet fordi vi syntes nyere mote er kult syntes ikke jeg er spessielt 'merkelig'. Fair enough, når man blir eldre finner man seg sikkert en type 'fast mote' og kan bruke samme type klær i drøssevis av år i strekken. Men i ungdomstiden, ofte til man er lenger ut i 20årene, vil man alltid prøve ut forskjellige moter uten nødvendigvis boltre seg til den samme.

Selvfølgelig, det er fucked up at 'merkeklær' er så mye dyrere enn andre klær, når det sikkert ikke er så mye dyrere å produsere enn andre. Men for å fremme en mote trengs markedsføring, noe som resulterer i at det blir flere utgifter for produsenten å dekke. Dette gjør klærne noe dyrere, samt at de garantert har god fortjeneste på det i tillegg.

Dog, det som former et merke er ikke nødvendigvis 'selve merket'. Folk startet ikke å kjøpe Lee, Diesel ++ bukser fordi de het akkuratt det; heller fordi de så kule ut, hadde fete former, kule sømmer o.l. - noe som fikk det til å slå igjennom. Og etter et merke slår igjennom kan de ta bedre betalt, og utvikle en form for 'mote' gjennom reklame o.l.

Hvis noen klarer å finne en like motstandsdyktig bukse, med fete sømmer og kule former på en bukse til 3-400kr så gief link?

Nå har såpass mange sagt det her inne, så jeg antar noen av dere kan gi et eksempel på hvilke bukse som er så svinemye billigere og like bra? For jeg har enda ikke kommet over det. Jeg kjøper klær utelukkende fordi de er fete, eller kanskje mer korrekt: Fordi jeg syntes de er fete. Og fordi jeg heller betaler noen hundrelapper ekstra for noe jeg føler meg komfortabel i, istedet for å kjøpe noe jeg ikke liker for å spare penger.

Å si at 90% av ungdommen ikke har en identitet, egen stil o.l. fordi noen fjortisser kjøper D&G klær BARE fordi det står D&G blir for dumt.
Utrolig teit å si at merkeklær er for "fjortisser" osv, det er nemlig det dere påpeiker her!

Jeg personlig har ikke no direkte forhold til "mote" jeg kler meg som regel som jeg vil, og som jeg føler for å kle meg. Det kan være baggy bokser fra carlings til ordinære jeans fra jack&jones, kanskje en ALIS hoodie til 800kr? eller en volcom jakke til 1700kr?

Men ingenting av dette har jeg kjøpt pga det var "moten", jeg kjøper det jeg har råd til / fikk lyst på der & da.

Mote er derimot en fin ting, det kan få folk som har lav selvtillit til å føle seg bedre.

Amen?
Jeg går med merkeklær fordi det allerede er såpass etablert blant folk at en skal se slik og slik ut. Skal jeg som god sosial kameleon være konkurransedyktig, er jeg nødt til å følge massene. Annet enn det holder jeg meg bevisst til klær av et knippe merker, mye fordi jeg er bevisst på hva jeg får.

Dere som ikler dere lurvete joggebukser med proteinflekker på lårene, joggesko og allværsjakke må gjerne gjøre det for min del - da er det færre som tar opp plass på nachspiel hvor de ikke spiller All Your Base-remixer og avslutter med et slag kurong.
Det som er skikkelig humor, er at de fleste merkeklær er mye dyrere i Norge enn i utlandet.
Og vet dere hvorfor?

Hvis en leverandør av merkeklær i Norge setter ned prisene sine, så selger de faktisk dårligere.
De store kjøpegruppene i Norge gjør to ting:

- Klager på at ting er dyrt i Norge
- Kjøper ikke billigere varer i Norge

Så prisene i Norge styrer hva som er "fett å ha", men samtidig kjøper vi det fra utlandet - for der var det jo driiiitbillig!

Ironisk...

Vi vil ha det ekslusive, på salg...
Sitat av Carrier Return
Det som er skikkelig humor, er at de fleste merkeklær er mye dyrere i Norge enn i utlandet.
Og vet dere hvorfor?

Hvis en leverandør av merkeklær i Norge setter ned prisene sine, så selger de faktisk dårligere.
De store kjøpegruppene i Norge gjør to ting:

- Klager på at ting er dyrt i Norge
- Kjøper ikke billigere varer i Norge

Så prisene i Norge styrer hva som er "fett å ha", men samtidig kjøper vi det fra utlandet - for der var det jo driiiitbillig!

Ironisk...

Vi vil ha det ekslusive, på salg...
Vis hele sitatet...
Eh.. Alt er billigere i utlandet for oss nordmenn uansett. Men merkeklær er fortsatt dyrere enn vanlige klær der også... Jeg var nylig i USA. Der var det nesten norske priser på D&G og Lacoste klær. Men jeg kunne også kjøpe bukser til en 50 lapp der borte..
Sitat av Boo-Boo
Eh.. Alt er billigere i utlandet for oss nordmenn uansett. Men merkeklær er fortsatt dyrere enn vanlige klær der også... Jeg var nylig i USA. Der var det nesten norske priser på D&G og Lacoste klær. Men jeg kunne også kjøpe bukser til en 50 lapp der borte..
Vis hele sitatet...
Selvsagt er merkeklær billigere enn vanlige klær.
Men det var jo ikke poenget.

Poenget er at prisen skrues enda mer opp i Norge, for hvis ikke er det ikke "inn" noe mer å kjøpe det...for det er ikke ekslusivt nok.

Men Lacoste er jo latterlig billig i USA iforhold til i Norge.

Eller ta Levis.
En Levis 501 på en Levisbutikk i USA koster veiledende 180NOK.

Oakley i USA er 1/3 av prisen.

D&G er nesten 1/2 prisen.

Ihvertfall var det dèt for bare 4 uker siden....
Sitat av junkpal
En dyr ferrari er liksom litt finere enn en Audi men asså, jeg syntes ikke at en utbretta firkant er så mye finere en H&M logoen...
Vis hele sitatet...
Personlig mening og smak, les litt om det, tenk, og prøv igjen.
Sist endret av NoillStress; 26. august 2008 kl. 14:51.
Sitat av hyys
Kjære karer!

Jeg skjønner at innen for visse miljøer og kretser, kan dette være et problem. Jeg skjønner at mange velger å kle seg med merkeklær fordi dem har lav selvtillit!

Jeg tror dette er et problem blandt ungdom. Når man blir litt eldre, får en identitet, kommer garantert andre verdier i første rekke. Jeg har selv vært der at jeg måtte ha merkeklær, men heldigvis ble jeg så sikker på meg selv en dag at jeg ikke trengte å bruke tusenvis av penger på klær.

Et ekte mannfolk bryr seg ikke om hvilke merke klærene er! Jeg kan heller ikke se at en dame blir noe penere med merkeklær!
Vis hele sitatet...
Men i helvete da. Du må vel skjønne at merkeklær er mye mer enn bare et merke, det er faktisk mote!
Sitat av Skeid
Men i helvete da. Du må vel skjønne at merkeklær er mye mer enn bare et merke, det er faktisk mote!
Vis hele sitatet...
Nei, en liten misforståelse der. Ofte kan et merke skape/starte en mote eller trend, men en mote eller en trend handler om en bestemt stil (ofte egentlig en kombinasjon av flere), og ofte kan et eller annet merke kalles ledende innenfor denne trenden, men å si at "merkeklær er mote" blir helt idiotisk bredt og upresist. Se litt på t-skjorter f.ex., der er det veldig lett å se at det svært ofte ikke er merket som er viktig, men heller motivet.
Sist endret av atomet; 26. august 2008 kl. 22:47.
Sitat av Carrier Return
Selvsagt er merkeklær billigere enn vanlige klær.
Men det var jo ikke poenget.

Poenget er at prisen skrues enda mer opp i Norge, for hvis ikke er det ikke "inn" noe mer å kjøpe det...for det er ikke ekslusivt nok.

Men Lacoste er jo latterlig billig i USA iforhold til i Norge.

Eller ta Levis.
En Levis 501 på en Levisbutikk i USA koster veiledende 180NOK.

Oakley i USA er 1/3 av prisen.

D&G er nesten 1/2 prisen.

Ihvertfall var det dèt for bare 4 uker siden....
Vis hele sitatet...
Du tar så feil, så feil... For det første er Levis veldig utgått. Man får levis bokser til 200kr i Norge også nå. D&G er absolutt ikke så mye billigere i USA heller. Jeg kjøpte meg akkurat et belte til 1200kr der borte. Fant det helt samme belte her i Norge til bare 200kr dyrere.

Uansett. Hva i helvete vet du egentlig om amerikanske priser på klær. Jeg er sikker på at det er forskjellig fra stat til stat der borte og. Så unødvendig av oss å diskutere om priser i USA.

Og mitt poeng var at Norge er et mye dyrere land. Vi har høyere lønninger enn alle andre land her i verden. Så klærne her er bare nødt til å være dyrere. Man kan jo faktisk ikke argumentere med at klærne her er så dyre bare fordi de er billigere i mange andre land.. Det blir jo bare for dumt. o.o

Sitat av atomet
Nei, en liten misforståelse der. Ofte kan et merke skape/starte en mote eller trend, men en mote eller en trend handler om en bestemt stil (ofte egentlig en kombinasjon av flere), og ofte kan et eller annet merke kalles ledende innenfor denne trenden, men å si at "merkeklær er mote" blir helt idiotisk bredt og upresist. Se litt på t-skjorter f.ex., der er det veldig lett å se at det svært ofte ikke er merket som er viktig, men heller motivet.
Vis hele sitatet...
Ehm. Merkeklær er mote nå. Moten nå til dags er jo faktisk å se "dyr" ut. I Norge er moten å vise at du har penger, og vise at du er vellykket. Men det er idag. Det er jo ikke mer enn 10 år (elns) at moten i Norge var å gå med segge-bukser. Husker mamma kjøpte bukser verdt en 100 lapp eller noe sånt til meg på den tiden. Da var det utseende som tellet, altså at buksene skulle se bra ut elns. Men det gjorde jo aldeles ikke det, så den moten gikk heldigvis fort ut.

Nå har vi faktisk fått inn en mote i dette landet som sier at vi skal se velstelt og vellykket ut. Noe som innebærer dyre merkeklær.
Nå vet jeg ikke om noen har nevt dette fra før av, men i mange av butikkene som selger dyrere/merkeklær enn andre f.eks. HM får du utrolig mye bedre service, du slipper og vente i en halvtime før noen kommer bort til deg og har de ikke riktig lengde på en bukse, så slipper du beskjeden at "nei vi er tom", de legger den faktisk opp for deg på timen av en skredder uten å betale ekstra for det, kan nevne Scabal og Hans H i bergen og Ferner Jacobsen i oslo som gode eksempler.

Denne servicen gjør ofte at du kommer igjen og kjøper klær der, pga. servicen du får i en den butikken, og en del av dette ligger i prisen. Jeg driter i merkene på klærne, jeg kjøper det jeg liker, men går tilbake til "mine" butikker pga. kjempegod service..
Sist endret av SpARxXx; 26. august 2008 kl. 23:12.
Sitat av Carrier Return
Selvsagt er merkeklær billigere enn vanlige klær.
Men det var jo ikke poenget.

Poenget er at prisen skrues enda mer opp i Norge, for hvis ikke er det ikke "inn" noe mer å kjøpe det...for det er ikke ekslusivt nok.

Men Lacoste er jo latterlig billig i USA iforhold til i Norge.

Eller ta Levis.
En Levis 501 på en Levisbutikk i USA koster veiledende 180NOK.

Oakley i USA er 1/3 av prisen.

D&G er nesten 1/2 prisen.

Ihvertfall var det dèt for bare 4 uker siden....
Vis hele sitatet...

Du er vel kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen. Har du tenkt på forholdet mellom gjennomsnittelig lønn i USA og gjennomsnittelig lønn i Norge? Tror at hvis du tenker litt på det, så forstår du hvorfor klær kan være billigere i feks. USA enn i Norge.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Selv om du ikke vil bruke en 1000lapp på ett nytt belte, kan det være noen som synes dette er en bedre investering enn en ny pc del. Akkurat fordi de kansje har ett annet liv enn deg, kansje du liker og bruke penger på heftige gadgets eller noe helt annet. Dette kan virke helt absurd for den moteglade staute karen. Er dette virkelig noe å lage en klagetråd over ?
De fleste kjente jeans merker lages på akkurat samme fabrikk som billigere merker, det er nøyaktig samme jeans, samme stoff, samme behandling.
Men navnet lager prisen.

Et moteplagg til flere tusen kan være av like dårlig kvalitet som et 20kr plagg fra Cubus.
Folk ser for mye på merkene og innbiller seg at billigere klær alltid har dårligere kvalitet, selv om det sjeldent er sannheten.

Om man vil ha billige merkeklær så kan man handle fra USA, spesielt på en side som selger alt til rett under 200kr, slik at man slipper toll. Vil noen ha link så får de heller sende meg en PM.
Sist endret av GothQueen; 27. august 2008 kl. 00:18.
Hvorfor kan du ikke linke her uansett egentlig?
Enig med torsken. Dersom buksene på Cubus og Carlings er helt like - hvordan har det seg da at buksene er helt vidt forskjellige. Og eier ikke noe i samme retning av mønster/form o.l.

Ta et bilde av en bukse fra Cubus, og en fra Carlings. Begge med prislapp. Dersom noen finner et likt plagg med kun merke som skiller - skal jeg gledelig starte å handle på Cubus.

Problemet er, guess what? Det er langt fra samme type klær som selges på Cubus - og Carlings, Jack and Jones osv.

Så hvis dere faktisk er så bestemte på dette, så bevis det. Tviler ikke på at de er laget på samme fabrikk, men ikke søren om det er de samme klærne med et annet merke på.

Anyhow, jeg strekker meg litt unna Boo-boo, jeg kjøper ikke 'dyre' klær for å se "dyr" ut. Trur du har missforstått et par ledd, ellers tolker vi det bare vidt forskjellig. Jeg kjøper det fordi det ser KULT ut, noe som for min del trekker det negative vdg. prisene opp via å føle meg komfertabel i klær jeg liker.
For å igjen gjenta poenget mitt:

ja, det er dyrere i Norge - men poenget er at det er "ekstremt" mye dyrere i Norge noenganger.
Og grunnen til dette er at norske importører og butikker skrur opp prisene kunstig mye for å skape en illusjon om at "dette er veldig ekslusivt", og ikke bare eksklusivt. Altså et prispåslag etter det normale påslaget grunnet frakt, lager, lønninger etc.

Det er norske importører som, når de har fått konkurranse, har valgt å sette ned prisen på sine varer (bl.a. innenfor sko i Norge) og opplevd at de da faktisk har solgt enda mindre. Merket har da mistet sin eksklusivitet.
Restyle & co:
http://www.alibaba.com/product-tp/11...501_Jeans.html
http://www.alibaba.com/product-free/...501_Jeans.html
http://www.alibaba.com/product-free/...501_Jeans.html
http://www.alibaba.com/product-gs/20...ion_jeans.html

...

Let litt, så skal jeg love dere at dere finner jeans som er IDENTISKE med stort sett hva som helst, så lenge det er populært nok. Og bestiller du et litt stort parti, så skal jeg vedde på at de kopierer hvilken som helst annen modell du sender dem også. Og ja, du får dem med ditt helt eget merke på, det er bare å bestille (riktignok gjerne typisk minst et parti på 1000ex), og til ganske latterlige priser.
Sist endret av atomet; 28. august 2008 kl. 01:35.
atomet:
Jeg tviler ikke et sekund på at det er mulig å kopiere samme klærne, med samme stoffet - og selge det til en mye mer attraktiv pris enn det vi ser i butikker i Norge og andre land. Selvfølgelig tjener merkemarkedet enormt på overprisede klær.

Men det som er problemet er at i Norge har merkemarkedet nesten 'monopol' på fete klær - ihvertfall når det kommer til min klesstil. Nettopp fordi jeg ikke finner lignende klær på Cubus, H&M o.l. Fordi man ikke kan gå inn på et kjøpesenter å finne seg slike plagg i Norge til en billig penge.

Og tbh, når nye kule klær dukker opp - blir de som regel plukket opp og omgjort til merkeklær - noe som vil si høyere 'overall'-priser.

Og siden jeg liker å prøve klærne før jeg kjøper dem, så er ikke valget veldig stort når det kommer til utvalg av 'billige -og fete' klær.

Fant forøvrig ikke prisene på klærne du linket til, men ser poenget ditt om at det finnes billigere versjoner av ca. samme klær. Og Kina kopierer jo alt fra klær til elektronikk så selvfølgelig kopierer de klær også
Sist endret av Restyle; 28. august 2008 kl. 10:13.
jeg eier en del merkeklær... T-skjorter som har kostet 4-500,-, bukser fra 1000-1500,- osv

ikke fordi det er et must, men fordi det gir hvem som helst en liten god følelse i magen.. no lie!

men det jeg har vært flink til, er å handle på salg... jeg driter i om jakken er fra fjorårets kolleksjon, den er kul og se på, og behagelig å ha på... derfor venter jeg til den koster 699,- på salg i steden for å punge ut 1499,- når den er fersk

og alle vet, det er ingen hemmelighet at dyre klær, dyre biler, ringer og bling er status.. hvorfor faen parkerte ikke J.A. Riise en opel utenfor der han henta hu der idol-kjerringa?


noen må da være med på tanken??
Sist endret av handy.; 28. august 2008 kl. 10:56.
Restyle: Ofte er det ikke egentlig snakk om kopier, men at en fabrikk produserer "litt mer" enn det de får ordre på, og at disse så selges med andre merker osv.

Men det som er problemet er at i Norge har merkemarkedet nesten 'monopol' på fete klær - ihvertfall når det kommer til min klesstil. Nettopp fordi jeg ikke finner lignende klær på Cubus, H&M o.l. Fordi man ikke kan gå inn på et kjøpesenter å finne seg slike plagg i Norge til en billig penge.
Vis hele sitatet...
Så voldsomt spesiell klesstil tror jeg ikke du har. Med mindre klesstilen din kun består i at du bare bruker merkeklær, så finnes det 100% sikkert ting du ikke vet om. Sikkert ikke på cubus eller andre av de større kjedene, men hos mindre butikker, men du må være villig til å lete litt.

Har inntrykk av at mange av de som bare kjøper merkevarer gjør det fordi de egentlig er litt usikre stilmessig og merkevarer dermed gir litt "trygghet". Merka det veldig godt når jeg var i utlandet med en kompis i sommer, på kombinasjonen av hvilke butikker han ville inn i, og hvilke klær han fant fram. Men neida, dette gjelder selvsagt ingen her, alle er så supersikre så.
Levis, Ben Sherman, Lonsdale, Doc Martens, Alpha industries. Merkeklær er fett!
Trenger ikke å være mainstream for å bruke mote klær. Selv om jeg hater lindeberg, D&G også videre. Men jeg er en skater. Så jeg bruker jo skate klær og alt annet som jeg finner bruk bart. Selv om det er "Moteklær" som koster litt mer en vanlig bruker jeg det. Men det er jo fordi jeg skater. Men folk får gå som de vil og ligne på en idiot!
Sitat av Fudge
Levis, Ben Sherman, Lonsdale, Doc Martens, Alpha industries. Merkeklær er fett!
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?
fordi det ser jævla bra ut vel!

edit: det er vel en vesentlig forskjell mellom merke-klær og designer-klær forresten,
betaler gjerne 1000 spenn for en levis bukse jeg, ivertifall når jeg bare har en bukse om gangen, til den blir slitt ut.
Sist endret av Fudge; 28. august 2008 kl. 18:01.
junkpal's Avatar
Trådstarter
Gilde oppfordrer alle til å bruke bart. Men hei, jeg ser at posten min som er over ett år gammel fortsatt dukker opp her på forumet, og jeg syntes det er bra at det skaper diskusjon mellom medlemmer her på forumet. Jeg vet at det er mange (ihvertfall noen) som irriterer seg over at jeg oppretta threaden(og ikke minst quoten som kommer nå), og jeg vil quote en tidligere post av meg
Sitat av Junkpal
Men problemet i dag er jo at alt for mange unge, går med tøy som er populært og tøy som alle andre går med.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår at jeg har formulert meg litt feil her, jeg mener selvsagt ikke at det er noe problem at folk går i merkeklær, jeg syntes bare det er teit hvis de gjør det fordi det er inn/mote/populært/alle-andre-gjør-det. Så vet dere det. Jeg mener altså ikke at det er noe problem, eller at det er en ting som går inn på meg på noen som helst måte, poenget mitt var bare å få høre deres synspunkter rundt temaet merkeklær. Beklager for min feil-formulering
Jeg bryr meg ikke om merkeklær, bruker ikke ti tonn voks i håret og har over 4,5 i snitt. Dette gir meg automatisk nerdestempel på skolen min. VERDEN ER OND!
Sitat av Darkness123
Jeg bryr meg ikke om merkeklær, bruker ikke ti tonn voks i håret og har over 4,5 i snitt. Dette gir meg automatisk nerdestempel på skolen min. VERDEN ER OND!
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden bruker du ikke voks? Sier ikke at det gjelder alle, men de aller aller fleste ser rimelig stygge ut uten voks
merkeklær er chill assss, men masse annet som er godchill og som ikke er merker
Sitat av Darkness123
Jeg bryr meg ikke om merkeklær, bruker ikke ti tonn voks i håret og har over 4,5 i snitt. Dette gir meg automatisk nerdestempel på skolen min. VERDEN ER OND!
Vis hele sitatet...
Som om jeg skulle sagt det selv, på en prikk -(minus) verden er ond
Dressmann er min leverandør av kvalitetsbukser til en rimelig penge

Nerdestempel er egentlig litt kos da, så verden er egentlig ikke så værst
Når folk spør meg om ting framfor lærer osv. så synes jeg det bare er ålreit, hjelper på selvfølelsen (med mindre de ser ned på deg såklart).
Det er en mye bedre følelse at andre synes du er smart, enn at andre synes du er kul fordi du kaster bort alle pengene dine på klær.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Stil er viktigere enn pris på klær. Jeg føler ikke at det er så merkebevist lenger, heller at en skal se bra ut. Det er iallefall mitt mål, og jeg har fått mye gode tilbakemeldinger på min stil. Surf/snow/skate stil men uten altfor baggy jeans og store hoodies.
Kjøper selv bare ting jeg liker godt (ser jo litt på hvordan merke det er også) , og jeg ser aldri på prisen. Når jeg først kjøper klær, så skal jeg jo for det første IKKE kjøpe ting jeg vet at jeg aldri kommer til å bruke. Derfor bruker jeg litt ekstra penger på ting jeg vet 100% at jeg kommer til å bruke.
Status. That's why.
Jeg synes mote er viktig.
Sitat av robyyy
Jeg synes mote er viktig.
Vis hele sitatet...
Fordi at.....?
Merkleklær er oppskrytt, og bare teit. Sossestilen generelt, finner ingenting å like med sånne.
Sitat av susperia
Merkleklær er oppskrytt, og bare teit. Sossestilen generelt, finner ingenting å like med sånne.
Vis hele sitatet...
Til din informasjon er ikke merkeklær nødvendigvis synonymt med sossestil.
Sitat av Masd
Hvorfor i all verden bruker du ikke voks? Sier ikke at det gjelder alle, men de aller aller fleste ser rimelig stygge ut uten voks
Vis hele sitatet...

det må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge, bare se på premiene her: http://freakforum.nu/forum/showthread.php?t=111457
Sitat av susperia
Merkleklær er oppskrytt, og bare teit. Sossestilen generelt, finner ingenting å like med sånne.
Vis hele sitatet...
Før du "rakker ned" på noen, så foreslår jeg at du ihvertfall lærer deg betydningen av ord. En annen ting er jo at du bør lære deg at det finnes forskjellige typer innenfor alle klesstiler. Det finnes hyggelige sosser, hyggelige skatere, hyggelige ... lista er lang. Det finnes også drittsekker.

For å være ærlig så skal jeg generalisere sånn "sossehatere" som deg, og det er faktisk dere som er drittsekkene, og ikke er noe å like ved. Hvis du ikke kan se forbi klærne til mennesker, så kommer du ikke langt.