Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1298
hei, jeg har lenge tenkt på en god opplevelse og har tenkt å reise til usa og leie meg en mc og kjøre route 66, her er et bilde av reiseruten.

noen som har kjørt her før?

noen som har bilder av landskapet eller noen sider som er verdt å nevne?


hvis det er plassert i feil forum, kan dere være snille å flytte det.
jeg og en kompis skal ut på samme reisen til neste år, dersom alt går etter planen. Er snakk om å bruke 2 måneder nedi der.
Er veldig intresert i å høre dine erfaringer, evt når du skal dra, pris osv osv
Trådstarter
har ikke planlagt noe enda, men jeg og noen venner har tenkt å reise dit, men har ingen anelse om pris og lengde
Ifølge ViaMichelin så er det ca 30 timers kjøring, dette er jo selvsagt uten pauser, overnatting osv.
Landskapet tror jeg variert, sletter, grønt, litt mer ørken lignende men for det meste flatt tror jeg, kjører gjennom rocky mountains også.
Trådstarter
hei igjen, jeg lurer på om noen har noen bilder av turen, høres veldig intreesant ut, men er i tvil, tenker litt på pris ved leie av mc og reise.

hadde vert moro med bilder av landskapet og ting som er langsveien, tenkte på å overbevise noen venner.
http://www.route66usa.info/ man kan jo eventult bli med på en organisert tur med leder, men man får jo ikke den samme friheten.
Sist endret av BeerViking; 20. august 2008 kl. 09:15.
Denne runden skal være en av de stiligste og mest slitsomme av de "kjente motorsykkelturene" Tror det er en fantastisk runde, og du opplever nok veldig mye bra. Hvis du har mulighet, legg ut noen bilder davel. Det kunne vært morro å se noen tøffe bilder derfra.

Kommer du til å kjøre tung, eller mellomtung? Jeg lurer på om jeg skal ta meg en sånn tur en gang, men må vel bli 21 først, slik at jeg kan ta tung-mc.
Trådstarter
blir vel til mellom tung sykkel men er usikker.
Sitat av tecdm
blir vel til mellom tung sykkel men er usikker.
Vis hele sitatet...
Tror jeg sterkt kan anbefale deg å skaffe deg en tung-sykkel. Jeg er ikke riktig sikker på hvordan det er i USA når det gjelder å leie en tung-sykkel uten lappen, men hvis du får mulighet til det, så vil jeg anbefale deg å koste på deg de lille ekstra pengene. Det er mye forskjell på tung-mc og mellomtung-mc, både motor og ofte kjøreegenskaper.
Trådstarter
ok. takk for hjelpen, men er det noen som har hatt denne reisen og vil fortelle hvordan det er og om det er en fin tur.
Sitat av Max-Mekka
Kommer du til å kjøre tung, eller mellomtung? Jeg lurer på om jeg skal ta meg en sånn tur en gang, men må vel bli 21 først, slik at jeg kan ta tung-mc.
Vis hele sitatet...
Tung mc kan du vel ha når du er 20 år, så lenge du tok mellomklassen når du fylte 18? Tar du lappen når du er 18 år og 2 dager, vil førekortet ditt bli utvidet når du fyller 20 år og to dager.
Helt korrekt Snipp. Men om du skal kjøre i utlandet kan du få internationalt førerkort, og der står det ikke hvilken mc klasse man har, kun at det er mc. IKKE spør om kilder da dette var noe læreren min opplevde for noen år siden.
www.us66.no onkelen min driver guiding...
Spørr han på post og let på sidene, det er uendelig med flotte bilder..
Sist endret av Jack Daniels; 20. august 2008 kl. 14:44.