Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1875
Tenkte jeg skulle unngå å betale tollavgifter denne gangen. Skal bestille to forskjellige varer fra USA fra to forskjellige firmaer. Skal sende begge disse til slektingen min i USA. Tanta mi skal deretter fjerne prislappene på produktene slik at tollerne ikke vet hvor mye av varene koster i det hele tatt. Vil dette fungere?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg tror de vil kreve en kvitering hvis det er usikkert hvor mye noe er verdt. Det beste du kan gjøre er å få pakken deklarert som gave, med en total verdi av produkt og porto under 1000 NOK.

Edit: I tillegg til å fjerne eventuelle kviteringer, altså.
Sist endret av Tias; 10. august 2008 kl. 19:08.
Bestilte salvia fra usa for 2 dager siden og jeg har ennå ikke fått pakkesporings nr på mail. Hvor lang tid vil det ta før jeg får dette nr sånn at jeg kan sjekke om brevet kommer over grensa?
jamen yolo da.
luni's Avatar
Ohoi, dette finnes det jo en tråd om fra før.

Forøvrig vil dokumentasjon på verdi kreves dersom det oppstår mistanke om at varen ikke er gave eller er verdt mer enn 1000 NOK, ja. Uavhengig av deklarering.

Sitat av Sykfyr
Bestilte salvia fra usa for 2 dager siden og jeg har ennå ikke fått pakkesporings nr på mail. Hvor lang tid vil det ta før jeg får dette nr sånn at jeg kan sjekke om brevet kommer over grensa?
Vis hele sitatet...
Det må du selvfølgelig spørre butikken du har bestilt fra om. Når du ikke engang oppgir hvilken butikk det er snakk om så er det ingen her som kan svare deg på det. Jeg kan gjette da. Cirka tre minutter.
Beklager det at jeg ikke posta i den andre tråden.

Verdien av det jeg skal bestille kommer til å bli rundt 1500kr regner jeg med. Forresten leser politiet dette forumet? Dumt hvis de leser dette her.
Sist endret av Carlsberg; 10. august 2008 kl. 19:26.
Nå er det vell tollvesenet som sjekker pakker...
Men jeg betviler at de vet hvem du er utifra innleggene dine her, å jeg tror ikke dem iverksetter et stort prosjekt i å fange akkurat DIN pakke, pga du har postet noe her på forumet.
hehe du sier vel egentlig noe der møkk.

Så hvis jeg bare passer på å fjerne alle kvitteringene så går det bra?
avhengig hva du kjøper seff...
om du fjerner kviteringene på 10stk Iphone, så tror jeg tollerne stiller seg skeptiske til om varen har en verdi på under 1000spenn
Få avsender til å merke pakken som gave og sett på en troverdig pris så fungerer det. Og selvfølgelig ikke legg ved original kvittering på kjøpesummen. Ene sjefen min på jobb fikk en del til laserdisk spilleren sin på den måten.
Det jeg skal bestille:

2 10Lbs proteinpulver.
1 7,5lbs gainer
Ala fettyserer
Ginko biloba
Antioksidanter
Flere pakker salvia
har tenkt å bestille noe klær fra usa i nermeste framtid, hva ligger tollavgiften på og hvordan kan jeg gjøre dette billig?
Jeg kjøpte paintball utsyr for 6000 kr fra Ansgear.com. Dei gjør det enkelt å greit, du kan huke av om du vil få det tilsendt som gave, uten prislapper. Så sette dei ned verdien drastisk, slik at du slipper mye avgifter. Pakken min kom gjennom uten noe problem.

En annen jeg kjenner, bestilte for 10 000. Dei gjorde det samme, og han slapp unna med 250kr MVA
Sitat av Carlsberg
Det jeg skal bestille:

2 10Lbs proteinpulver.
1 7,5lbs gainer
Ala fettyserer
Ginko biloba
Antioksidanter
Flere pakker salvia
Vis hele sitatet...
Husk at salvia er ulovlig i USA!
Tollvesenet er ikke dumme. De ser hvem pakka skal til.
Dessuten hvis de er usikre på verdi må du ned til bua på alnabru
og vise verdien av varene. Og for en som bor i ytre alta kan
dette bli en smertefull prosess.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Nå finnes det heldigvis både brev, fax og elektronisk post, ivers...
Sitat av sumoivar
Husk at salvia er ulovlig i USA!
Vis hele sitatet...
Jeg har kjøpt det der flere ganger ...


Hva hvis jeg sender tingene som en gave slipper jeg tollen da?
litt offtopic vis du vil ha ting billigere gjennom tollen vis du fks bestiller noe på ebay, er å be selgeren skrive en mye lavere pris en det du betalte.