Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  93 25643
Klikk på linkene, så kan du se forskjellen. Acekard 2 koster kanskje 5kr mer.
Tenkte jeg bare skulle slenge inn min mening.

Jeg har kun prøvd Cyclo DS Evolution, og det funker helt perfekt. Kjøpte fra modnet med 4gb sdhc for ca. 700kr til sammen. Litt vel dyrt, men har aldri opplevd noen problemer, og alle spill funker, selv de som har problemer på andre kort.

Kortet har save states (eller state, for å være eksakt), men det begynner også veldig mange andre kort å få. Det har funket feilfritt på alle spill hittil, med unntak av Zelda: PH der lyden fucker seg litt.

Med følger en MicroSD-usb-dings som funker feilfritt, og med kortet fulgte det en microsd-sd-converter og en sd-leser.

Kjører Portrait of Ruin og andre spill som er kjent for å klikke helt uten problemer, men dette har mer med farten på sd-kortet å gjøre.

Updates kommer ofte, men er ikke nødvendige da alt funker perfekt for meg allerede.

Hele skiten kom i en fin sølveske i metall med alle nødvendige ting inni.

Kort sagt: Dyrt, men funker perfekt.
Jeg har tenkt til å kjøpe en slik sak til NDS men lurer litt på hva som er det greieste å bruke helst med GBA støtte også.

Har sett på M3 Perfect pack som har støtte for gba spill også til 600kr.
Men DSTT ser jo grei ut den også å den får jeg til 450kr med 2gb minnebrikke..

Noen som har litt greie på det her som kanskje vet?
Eventuelt om jeg burde gå for noe annet. orker ikke import da jeg helst vil ha det fort som mulig.
Den eneste fordelen med M3 perfect pack er saken som du har nede som støtter gba spill. Ellers er kortet helt gjennomsnittlig.

Hvis du ikke er interessert i gba er Cyclo DS Evolution er en av de beste man kan få tak i, men dyrt. Acekard 2 er et veldig godt aternativ, men er mye billigere. DSTT er det liten vits i å kjøpe, Acekard 2 er bedre, og koster $1 mer på dealextreme.

Les rundt på reviews på nettet.
Sist endret av Melodrama; 6. mai 2008 kl. 16:44.
Går det ann å bruke Sandisk Secure Digital Micro 2 GB ?
Å bare putte det kortet inni M3 Real?
Å der etter putte det inn i ds Lite en?

Leste litt å fant en side der det sto at Sandisk Secure Digital Micro 2 GB mikkekort
passet til M3 lite / DS Simply / R4ds / M3 Real / Cyclo Evolution / Cyclo-DS m.m.

http://www.modnet.no/product_info.ph...oducts_id=2373

Her er siden...
Sist endret av Howard94; 13. mai 2008 kl. 13:06.
master namer
elodin's Avatar
Trådstarter
Ja, skal ikke være mer hokuspokus enn det.
Må legge over software (og spill ) på kortet da, er ca. samme som står her for R4DS.
Thanks! Da får jeg ta meg en tur ut å kikke litt jeg da
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei!
Har nettop kjøpt meg en Ds lite
Og skal kjøpe enten R4 Card eller DSTT til helgen som kommer..
Så da lurte jeg på om noen hadde peiling på hvem som er best?
(skal bruke det til spill, musikk, film osv..)
Sist endret av Howard94; 22. mai 2008 kl. 16:09.
Hvis du leser litt lenger opp på samme side som du postet på er det diskutert for 9 dager siden
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har et problem med moonshell. Eller kansje det er r4ds brikken.

Men her er problemet: Før så hente det at når jeg slo på Ds'n så stoppet det loading og det skjedde aldri noe annet. Men dete skjedde som regel når det var lite strøm på Ds'n.

Men nå er Ds'n full laddet, og hver gang jeg slår på stopper den på loading. Så nå har jeg prøvd nesten en hel dag på å få den på. Flere som har samme problem? Eller noen som aner hva jeg skal gjøre?
Brikken eller micro sd kortet er død.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av urge4life
Har et problem med moonshell. Eller kansje det er r4ds brikken.

Men her er problemet: Før så hente det at når jeg slo på Ds'n så stoppet det loading og det skjedde aldri noe annet. Men dete skjedde som regel når det var lite strøm på Ds'n.

Men nå er Ds'n full laddet, og hver gang jeg slår på stopper den på loading. Så nå har jeg prøvd nesten en hel dag på å få den på. Flere som har samme problem? Eller noen som aner hva jeg skal gjøre?
Vis hele sitatet...

Har hatt samme problemet selv.

Jeg tok og kopierte spill og savegames fra minnekortet, før jeg formaterte det. Så la jeg bare inn OS, spill osv på nytt. Fungerer fint etter det.
Sist endret av CosmoKramer; 30. mai 2008 kl. 14:04.
Så nettopp et DSTT kort på finn.no som ble solgt for 300,- med minnekortleser. Er dette noe å anbefale? Skal bruke den hovedsaklig til maleprogrammet COLORS! men kommer sannsynligvis til å laste ned endel spill og. Filmfunksjon har jeg lite behov for, da jeg allerede har en iPod touch. Men nett-funksjon kunne dog vært greit å ha.
Sist endret av iambanana; 4. juni 2008 kl. 13:11.
Hvilket kort er best nå for tiden? Er det enda R4, eller har noen tatt over tronen?
Vel, Cyclo er da bedre enn R4.

Men nå er det kommet en kopi av Cyclo som er mye billigere: EDGE

Les mer: http://gbatemp.net/index.php?showtopic=74099

Anbefaler den
Sitat av The Freak
Vel, Cyclo er da bedre enn R4.

Men nå er det kommet en kopi av Cyclo som er mye billigere: EDGE

Les mer: http://gbatemp.net/index.php?showtopic=74099

Anbefaler den
Vis hele sitatet...
Hvorfor er cyclo bedre enn R4? Kommer det ikke litt an på bruksområder?
Les her: http://gbatemp.net/index.php?showtopic=76220

Den viktigste forskjellen for meg er at R4 ikke støtter MicroSD større enn 2gb.
▼ ... noen uker senere ... ▼
er det mulig og kjøre homebrew programmer på kortet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
har bestilt i touch kortet med 4 gb noen som har noen erfaring med kortet som kan si litt om det.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Mine 2 sønner har hver sin DS med hver sin R4 - nå har den ene sluttet å lese R4 brikken. Den leser vanlige spillbrikker. Hva kan være årsaken?

Er det noen mulighet til å resette en DS?

Har testet begge R4 kortene, på begge maskiner og på andre DS'en funker begge kortene, så det er ikke noe feil med de ser det ut til.

Men rart at den kan lese ordinære/originale spillbrikker, og ikke R4.

Noen som har peil?
Hvor er den billigste plassen og bestille R4 kort? dealextreme?

Sitat av pr0tec
Hvor er den billigste plassen og bestille R4 kort? dealextreme?
Vis hele sitatet...
Evnt, hvor m3 real er billigst.. hva er best?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fikk min TTDS for noen dager siden og har ikke hatt noen problemer med det(etter jeg oppdaterte firmwaren).
Kjøpte den på dealextreme.com for 17$ med en 2gb sandisk micro sd.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Da fikk jeg bestilt meg en R4 sak til min datter.

Den var bundlet med et 2gig minnekort og det hele kom på under 22$ med frakt
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av JonVat Vis innlegg
Da fikk jeg bestilt meg en R4 sak til min datter.

Den var bundlet med et 2gig minnekort og det hele kom på under 22$ med frakt
Vis hele sitatet...
Hvordan fungerte den?

Finner mange forskjellige utgaver av R4.
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.r4
Kan noen hjelpe meg å finne en som passer.
Kan gjerne få flere gode alternativer som egner seg til å spille backup spill. Trenger ikke muligheten til alt mulig annet.
R4 er utdatert og ute av produksjon! Du må manuelt patche flere spill for at de skal kjøre.

Jeg anbefaler en av disse:
Cyclo Evolution DS (god og dyr) - http://dealwoot.com/index.php?target...oduct_id=29825
AceKard 2i (billig, med støtte for DSi) - http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18728
Hvis en mod her ikke liker det, så bare slett innlegget-

Jeg selger DSTT kort til 150,- kroner med 2gb minnekort inkl...
Har nå lest igjennom alle innleggene på de 4 sidene her inne, og jeg må si jeg er litt forvirret nå. Jeg vil gjerne kjøpe meg et back-up kort til NDS, slot 1 og slot 2, men er litt usikker på hva som virkelig anbefales nå. Første innlegget, som var meget bra, er fra 2007. Dermed er jeg litt usikker på hva som gjelder nå i 2009. Jeg prøve å finne ut av det her på egenhånd, da jeg ikke kjenner noen som kan dette. Dermed har jeg vært nødt til å lese meg igjennom hva folk har skrevet om dette emnet på ulike sider.

Jeg har også lest at flere skriver flotte innlegg, og anbefalt ulike nettsider. Er det noen som kan komme med en oppdatert liste på hva jeg som nybegynner må ha? Nettadresser til hvor jeg kan kjøpe det, og om de utenlandske nettstedene er sikre å kjøpe fra?

Håper noen kan hjelpe meg med å sortere litt info.
Hvis du vil spille GBA-spill i tillegg til NDS-spill anbefaler jeg følgende kombo:
Cyclo DS Evolution og EZ Flash 3-in-1 (slot-2). Dette fordi Cyclo har støtte for å kjøre GBA-spill direkte fra menyen, sammen med DS-spillene.

Hvis du ikke bryr deg om GBA-spill trenger du bare en slot-1, som f.eks. AceKard 2i (billig), Cyclo DS Evo (dyr men god), EDGE (klone av Cyclo, billigere) eller DSTT.

Av nettbutikker er modnet.no gode, men mye dyrere enn Dealextreme. http://www.modnet.no/index.php?cPath...01b1ef2d134854

Av MicroSD-kort er 4gb bra og billig. Husk å kjøpe et raskt kort, som Sandisk og Kingston. (Eller andre japanske produsenter / SD Class 6). Det er et par spill som fryser hvis kortet er for treigt. Det har aldri skjedd med min 4gb Sandisk.
Tusen takk for hjelpen. Dette sorterte tankene mine meget :-)

Har du noen erfaring med Dealextreme? Jeg ser denne nettsiden er nevnt flere ganger, men jeg har ingen erfaring med å kjøpe ting fra utenlandske nettsteder. "Det er farlig det". Leste om en som skrev at de sendte det uten fortolling, og at han ikke visste om det kom noen tilleggsavgifter. Mener på at han skulle skrive om det gikk greit eller ikke. Kan ikke huske å ha sett noe på det, men har lest noen innlegg nå.

Jeg velger å stole på dere som har diskutert denne en stund, da jeg er helt ny på dette. Så hva anbefaler du av modnet.no og Dealextreme?
Jeg har aldri brukt modnet, men har rundt.. tja, 40 bestillinger fra dealextreme. Stort sett smertefritt og veldig god service. Har 2 pakker på vei derfra nå, det tar i gjennomsnitt 2 uker å motta pakken. De sender fra Kina,
Jeg har nå funnet ut av jeg går for Cyclo DS Evolution fra Modnet(495 NOK), og EZ Flash 3-in-1 (slot-2) fra Dealextreme(19,75USD). Noen som vet om disse produktene kan kjøpes billigere andre steder? Ønsker nemlig å kunne spille NDS og GBA spill.

Det står at flere av kortene må oppdateres, og er avhengig av ulik software. Er det eventuelt noe disse nevnte komponentene er avhengig av å ha for å fungere optimalt?

Håper jeg kan få svar på dette, da jeg som nevnt tidligere er helt ny på dette.
Oppdatert software ligger på nettsiden til leverandøren, slik er det hvertfall med dstt, og denne "kjernen" legger du bare over på minnekortet på samme måte som spillene.

Men du, jeg fatter ikke at du vil legge 500,- kroner i et kort som gjør samme nytte som et til 50,- fra dealextreme. Og du skal jo allerede legge inn en bestilling der! Selvom du ikke får nøyaktig "Cyclo DS" så finnes det uhorvelig mange like kort, og jeg er skråsikker på at alle er lagd på samme fabrikk, med forskjellige klistremerker og innpakning.
Det er jo klart at det er småteit å betale 500 kr for noe med samme nytte som et til en tredjedel av prisen, men hvis du setter det i perspektiv så er det fremdeles lite. Du sparer jo flere tusen på å ikke kjøpe spill du hadde kjøpt likevel.

Gladjenta: Det er ikke slik at Cyclo er milevis foran de andre. Den har bare bedre integrasjon med GBA-flashcarten, som forresten funker helt fint med alle andre slot-1-flashcarter også. Sjekk prisene på EDGE på Dealextreme.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10919
Hmm, hvorfor kjøpe edge, når du får dstt til $6? :S Spør jeg undrende...
Fordi det ikke er allverden forskjell i pris, og jeg liker ikke menyen på DSTT. Men for all del, DSTT er bra den og.
Jeg sier bare: CYCLODS FTW!!!!

Sitat av wanna-b Vis innlegg
Oppdatert software ligger på nettsiden til leverandøren, slik er det hvertfall med dstt, og denne "kjernen" legger du bare over på minnekortet på samme måte som spillene.

Men du, jeg fatter ikke at du vil legge 500,- kroner i et kort som gjør samme nytte som et til 50,- fra dealextreme. Og du skal jo allerede legge inn en bestilling der! Selvom du ikke får nøyaktig "Cyclo DS" så finnes det uhorvelig mange like kort, og jeg er skråsikker på at alle er lagd på samme fabrikk, med forskjellige klistremerker og innpakning.
Vis hele sitatet...
Det er forskjellige chips/software, ikke alle støtter feks alle DS Download play spill.
Sist endret av kaktusx; 15. januar 2009 kl. 16:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er klart jeg helst vil bruke så lite penger som mulig på dette. Det som er viktig for meg, er at det fungerer. Jeg vil gjerne kunne spille spill som er beregnet for slot-1 og -2.

Dersom noen har konkrete forslag på hva jeg kan bruke, for at det skal fungere optimalt, uten for stor kostnad, så sier jeg ja takk til det. Som nevnt har jeg tenkt til å legge inn en bestilling hos Dealextreme, da det virker som det faktisk er billigst. Jeg prøver å støtte meg til dere som kan det, da jeg er helt blank.

The Freak: Kan jeg like gjerne bruke Edge som Cyclo?

Takker også for gode forklaringer, og forslag
EDGE og Cyclo DS er tilnærmet identiske, men Cyclo har bedre integrering med Ez Flash 3-in-1. Det er bare ørlite mer praktisk, og ikke verdt prisen.

Se på det som det aller nyeste grafikkortet vs. den litt eldre modellen. De fleste kjøper den litt eldre på grunn av mye bedre pris.
Oki, da kan jeg vurdere om jeg kjøper den i stedet. Jeg er ikke helt hekta, så EDGE er nok bra nok for meg.

Et annet spørsmål. Jeg ser at EZ Flash 3-in-1 er "out of stock" på Dealextreme. Er det noen som vet om et annet produkt jeg kan bruke til slot-2 for å spille med GBA? Og som i tillegg kan kombineres med EDGE (eller Cyclo DS). Ønsker gjerne å bestille alt hos Dealextreme, dersom det lar seg gjøre å finne begge produktene/kombinasjonene der. Har som nevnt tidligere vanlig DS, og ikke lite.

Er dette kombinasjoner som jeg kan bruke(se innlegg over)?

- EZ-Flash IV EZ-Cart with SD Card Reader for GBA/GBA SP/NDS Phat (512MB~8G Support):
- Edge DS Card for NDS and NDS Lite (Supports SDHC): http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10919
- Genuine Kingston 8GB SDHC TF Memory Card (Class 4): http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16193
- eller Kingston 4GB TF TransFlash MicroSD SDHC Memory Card (Class 4): http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11241

Fikk ikke med lenken til den første i forrige innlegg.
- EZ-Flash IV EZ-Cart with SD Card Reader for GBA/GBA SP/NDS Phat (512MB~8G Support):http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11179
Sist endret av Gladjenta; 16. januar 2009 kl. 17:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
bumper denne jeg, siden den har vært utsolgt så lenge, er det noen som har noe annet å anbefale? jeg skal kjøpe denne til min lillesøster, så må være easy-to-use og billig. Trenger ikke noe spes funksjoner. Jeg kommer til å står for biten å tanke brikken med spill tho, kortleser har jeg allerede til samtlige kort-typer.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei

Er rimelig grønn på dette her, men hvordan oppdaterer jeg mitt r4i kortet?

Får ikke de aller nyeste ds spillene til å fungere. (som feks Mario Vs Donkey Kong Miniland Mayhem)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av ca2 Vis innlegg
Hei

Er rimelig grønn på dette her, men hvordan oppdaterer jeg mitt r4i kortet?

Får ikke de aller nyeste ds spillene til å fungere. (som feks Mario Vs Donkey Kong Miniland Mayhem)
Vis hele sitatet...
Last ned kernelen som passer kortet ditt herfra http://www.r4i-sdhc.com/downloade.asp og bytt ut filene du lastet ned med de som er like med dem på kortet ditt (SD kortet)
▼ ... over et år senere ... ▼
Har ett spørsmål. En kompis av meg kjøpte dette kortet på nettsiden www.minnefabrikken.no Kortet kom 2 dager etterpå. Men ham missforstod oppdateringveiledningen. Han klarte å slette hele firmwaren som lå på kortet. Hvor kan man få lastet ned ny firmware til ett R4 SDHC Rts Lite kort? Blir glad for svar, det gjør vennen min også!
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Sitat av Ghostskull_96 Vis innlegg
Har ett spørsmål. En kompis av meg kjøpte dette kortet på nettsiden www.minnefabrikken.no Kortet kom 2 dager etterpå. Men ham missforstod oppdateringveiledningen. Han klarte å slette hele firmwaren som lå på kortet. Hvor kan man få lastet ned ny firmware til ett R4 SDHC Rts Lite kort? Blir glad for svar, det gjør vennen min også!
Vis hele sitatet...
Fra nettsiden som står på kortet.