Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  316 114184
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg ser at politiradioen for Bergen er nede (om man går via kjeltring.no. Er dette bare akkurat nå, eller har den vært det lenge?
Noen som vet hvor jeg kan få tak i stream fra kr.sand?
Sitat av Crazzzy
Noen som vet hvor jeg kan få tak i stream fra kr.sand?
Vis hele sitatet...
Tatt opp før her

så langt har jeg personelig ikke hørt om en link til politiradioen i kristiansand

Hvis du er helt desperat, kan du muligens bruke frekvensene for politi fra http://www.scannernytt.info/ dersom du har en radio...

http://i19.tinypic.com/544fqbm.jpg
Sitat av Inspire
Hei, jeg tenkte jeg kunne legge ut hvordan man hrte på politi radio, siden det er mange som har problemer med det, så nå skal jeg si nyaktig hva du må gjøre.

Step 1. Last ned WinAmp

Step 2. Last ned streamen du vil lytte til, feks http://youmemp3.com/politiet.m3u

Step 3. Åpne Streamen i WinAmp

Step 3. Lytt til Streamen


Her er det noen streams: Stream 1 | Stream 2(Oslo) | Stream 3(Trondheim)

Beklager skrivefeil
Vis hele sitatet...
får ikke dette til jeg bli frustrert!! har lasta ned winamp... men så får jeg bare sånn feilmelding når jeg skal åpne streamen... ka skal jeg jøre?
streamen er sikkert nede ?
Noen som veit om en stream som ikke er nede?
Har prøvd maaange nå men får det ikke til..
▼ ... noen uker senere ... ▼
jaG
Produktutvikler
Fikk nettopp tak i noen liker. Sjekket Oslo-linken akkuratt, og ser ut til at den funker. Er ikke sikker på Trondheim.

Oslo
http://slum.ath.cx:8000


Trondheim
http://www.solbu.net/politi/trondheim.m3u
http://home.solbu.net:19000/trondheimspolitiet.ogg

Edit: Så Jib-mester bob hadde alerede den ene linken.
Sist endret av jaG; 2. september 2007 kl. 00:58.
Hvis dere ikke finner, så let nøyere. Jeg har ganske mange streams som funker - av den enkle grunnen at jeg er stort sett den eneste som vet om hvor de er hen. Ligger mange på folks private hjemmesider under "tull og kødd & rot og rask og sånn".
@ Steeny

Tusen takk for linken for Oslo
Har savnet den radioen en stund nå.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som vet om frekvensen til Haugesund politiet.. Bruker 170.4250 men vet ikke om det er den beste frekvensen.. Noen forslag?
Hører på Los Angeles Law Enforcement & Fire nå jeg....Tøft!
@ whitey

Scanne over det som finnes av frekvenser?
PS: hadde vært fett med nett stream fra haugesund.
joa. fett å fett :P sier såpass lite over radioen att det nesten e skuffandes :P einaste fredag å lørdag du kan hørra ein del
Har nå trålet alt som er av disse tråder her inne, samt endel googling.. Virker som om det meste er utdatert, hører nå live streaming fra Oslo politiet, men vil da gjerne kunne høre Søndre Buskerud politi distrikt live fra Windows Media Player..

Noen som har en slik link ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
hadde heller satt meg å hørt på litt musikk enn å hørt på hva politiet driver med
▼ ... over en uke senere ... ▼
noen som kan hjelpe meg og finne for kongsvinger ?
vær så snill
Sitat av partykim
noen som kan hjelpe meg og finne for kongsvinger ?
vær så snill
Vis hele sitatet...
Dette tok meg ca 2 sekunder å finne på Scannernytt:
Frekvens Mode Kategori Navn
168.075 D AMK Kongsvinger,Grue,Alvdal,Folldal,he-35
168.275 D AMK Kongsvinger, Tynset,he-27
170.500 A Politi/Toll/Fengsel 05 Kongsvinger 15
171.825 D Energi Kongsvinger,Hedemark,Eidsiva Energi Gruppesentralen
173.650 D Brannvesen Kongsvinger
173.650 N/A Kommune Kongsvinger,Ulstein kanal 2,Hareid,kommune
440.500 S Kommune Kongsvinger Kommune alarmering og fjernstyring av vann/renseanlegg
ja det har jeg finni men jeg finner ikke stemmer til politi radio på nett i winamp
Sitat av Butcher-Lou
Hører på Los Angeles Law Enforcement & Fire nå jeg....Tøft!
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør du det? Har du link eller noe? Høres fett ut!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvis du tar et kjapt google søk på police radio "Los Angeles" eller noe, burde du finne det.

Noen som har fått med seg hva de kaller personnummer? Hører en del på fra Oslo når jeg kjeder meg, og de sier alltid "Har du XXX?" Eller "Jeg har XXX på melder."
I oslo kalles det enten 6 for fødselsdato ellerså er det 11 som er person nummer.
I usa går de vel ut ifra social security number går jeg utifra
så man kan finne mye informasjon om hva politiet driver med
På streamen fra Oslo får jeg bare beskjed om at stremingtjeneren ikke kan ta imot flere tilkoblinger.
Sitat av Tee-Zee
Noen som har fått med seg hva de kaller personnummer? Hører en del på fra Oslo når jeg kjeder meg, og de sier alltid "Har du XXX?" Eller "Jeg har XXX på melder."
Vis hele sitatet...

Hvilken stream bruker du når du hører på Oslo? Ingen jeg har funker.

Edit: Eller noen i det hele tatt, hvilken stream bruker dere for å høre på Oslo? Det funker ikke hos meg ass.
Sist endret av bamse; 4. november 2007 kl. 18:44.
Haha, dette høres gøy ut

Hvordan funker det egentlig? Lastet ned winamp, men hvordan får jeg hørt på politiradioen?
Sist endret av Kiy0shi; 4. november 2007 kl. 18:46.
Sitat av Kiy0shi
Haha, dette høres gøy ut

Hvordan funker det egentlig? Lastet ned winamp, men hvordan får jeg hørt på politiradioen?
Vis hele sitatet...
Du må trykke på CTRL + L når du har winamp spilleren oppe også skrive inn en adresse. F.eks http://www.solbu.net/politi/trondheim.m3u

Det er den eneste jeg får til å funke :P ^^
Sist endret av bamse; 4. november 2007 kl. 18:48.
Sitat av bamse
Du må trykke på CTRL + L når du har winamp spilleren oppe også skrive inn en adresse. F.eks http://www.solbu.net/politi/trondheim.m3u

Det er den eneste jeg får til å funke :P ^^
Vis hele sitatet...
Ah takker Nå funker det, juhu.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det noen som vet om stream til Lillehammer??
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Tee-Zee
Noen som har fått med seg hva de kaller personnummer? Hører en del på fra Oslo når jeg kjeder meg, og de sier alltid "Har du XXX?" Eller "Jeg har XXX på melder."
Vis hele sitatet...
X = 11...

Med andre ord personnummer...

6 for fødselsdato og 13 / 18 for utenlandske statsborgere av forskjellig art.
Sist endret av Trash2000; 23. november 2007 kl. 23:05.
Må man ha internett for å lytte? Eller kan jeg f.eks ha med dataen i svarte skauen uten internett og sitte lytte der?
Sitat av mvga
Må man ha internett for å lytte? Eller kan jeg f.eks ha med dataen i svarte skauen uten internett og sitte lytte der?
Vis hele sitatet...
Må ha internett. Hvordan skulle du fått inn signaler ellers? En diger antenne på datan?
Har prøvd å finne noen som virker, men finner ikke noen.

Kan noen linke til politi radio i NY, LA eller andre store byer i USA? Eller i England.
Kan man blir sporet opp? ;P
Sitat av mvga
Kan man blir sporet opp? ;P
Vis hele sitatet...
Hva så? Det er fullt lovlig.
mm ..
Pappan min jobber i PDMT, og har en spesiel stilling der. De jobber med å lage en kryptering til radion så det ikke går ann å lytte mer.. Så snart så går det ikke ann mer... ;/
Min også mvga.
Sitat av Fellwarden
Har prøvd å finne noen som virker, men finner ikke noen.

Kan noen linke til politi radio i NY, LA eller andre store byer i USA? Eller i England.
Vis hele sitatet...
Google: Online police radio USA.
Her har du det første som kom opp: http://www.billsparks.org/Live_Polic...ers/index.html

Sitat av mvga
mm ..
Pappan min jobber i PDMT, og har en spesiel stilling der. De jobber med å lage en kryptering til radion så det ikke går ann å lytte mer.. Så snart så går det ikke ann mer... ;/
Vis hele sitatet...
Ja? Dette har da vært allment kjent lenge.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vaktskifte i Oslo mellom halv 7 og 7 om morgenen..
hehe, hvis noen lurte.

Så da vet folk når de skal finne på sprell.
Javel? Alle politidistrikter har en briefing og raport. Nå har dem faktisk flere enn før på sambandssentralen, da dem nylig innførte oppdeling av nattevakten kl.04.

Men om du tror at det er fritt frem for sprell fordi divisjonsleder, operativleder og uteleder sitter og tar en kopp kaffe, tar du temmelig feil!

Edit: dette hadde vel ingenting med tråden å gjøre heller.
Sist endret av hyys; 2. april 2008 kl. 07:10.
hehe, jeg hørte bare at masse biler meldte at de var ferdige på rad. Så er vel en del mindre biler ute i gatene akkurat da.

Og hva så om det ikke var helt etter start tråden, jeg sa bare som andre, ting jeg hørte på radioen når jeg testet.

Ikke lek så viktig-per! Bare slang det ut jeg
Sitat av mvga
mm ..
Pappan min jobber i PDMT, og har en spesiel stilling der. De jobber med å lage en kryptering til radion så det ikke går ann å lytte mer.. Så snart så går det ikke ann mer... ;/
Vis hele sitatet...
De som jobber i etterretningstjenesten bruker krypterte signal. Dette fordi at narkokongen i den hvite bimmern skal høre om det står ulv utenfor når han skal ut til depotet sitt.

Alle de andre kanalene som ikke er kryptert, er lovlig å lytte til.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Fellwarden Vis innlegg
Har prøvd å finne noen som virker, men finner ikke noen.

Kan noen linke til politi radio i NY, LA eller andre store byer i USA? Eller i England.
Vis hele sitatet...
Med fare for å gjenta meg selv fra en annen tråd...

Det aller enkleste slik jeg ser det er å laste ned Screamer Radio. Der ligger kanalene allerede inne. I tillegg til Politiet i Oslo og Trondheim er det noen flyplasser, Politi og brannstasjoner osv. i store byer rundt om i verden. (Pluss hundrevis av vanlige radiokanaler og mye annet rart...)

Last ned her: http://www.screamer-radio.com/

Klikk på "Presets", deretter "genre". I menyen som kommer opp vil du se at det står "Scanners", klikk her og velg det du vil høre av Politiradio.

Noen ganger er det stor trafikk på nettet. Du må bare sitte å klikke på "play" til du er heldig og når igjennom.

Jeg har kun lyttet til det som allerede ligger inne. Det er godt mulig WinAmp er enklere når nye koblinger skal legges til. Uansett, Screamer funker helt supert. Har WinAmp selv også, men velger som regel Screamer av en eller annen grunn.
nå har jeg lest igjennom ALLE postene , googla å testa screamer. men klarer ikke finne for bryne , klepp , sandnes og stavanger osv. noen som har orket å sette opp en eller hjelpe meg finne en ?

takk for svar.

- kevva
er det noen som har stream til alta er der nå
Sitat av Centurius Vis innlegg
Men, det kan jo også bety at lov forbryterne kan lytte? At de kansje får en del informasjon de ikke burde vist?
Vis hele sitatet...
det er kun lov å høre på det i hjemmet, det er ikke lov å ha i bil og andre steder utenfor huset. Og det er heller ikke lov å "videresende" informasjon.

Hvertfall det faren til kompisen min sa, han var politi
Du har lov å ha med deg scanner i bil. Om du har lov å betjene den og stille inn kanaler o.l mens du kjører er en annen sak.

Her er to brev, et fra politidirektoratet og et fra statens vegvesen som svarer greit på spørsmål.
http://www.kjeltring.com/content/view/40/9/ er stream som er tilgjendelig i norge, nå.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
noen som kan streme kanal 21 ?