Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  158 12385
Dere har vel alle opplevd at dere er i butikken, og har handla en korg smekkfull..Så kommer dere til kassen, betaler...

Så får du spørsmålet: "Skal du ha pose?" LOL, "neida, jeg tar det i lommen!"

Hvor idiotisk er ikke det? Her står du med varer som trenger kanskje 4-5 plastposer, så presterer de å spørre om det som er innlysende etter min mening!

Sikkert noen som jobber innen bransjen her, kom med innspill.
Sist endret av torek1; 6. oktober 2007 kl. 10:58.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
For det første koster en pose penger så er det ikke en kostnad de har lov til å legge på deg uten å spørre deg først. For det andre er det mange (helst eldre) som har med egne poser.

Derfor.
Trådstarter
70 2
Sitat av nso
For det første koster en pose penger så er det ikke en kostnad de har lov til å legge på deg uten å spørre deg først. For det andre er det mange (helst eldre) som har med egne poser.

Derfor.
Vis hele sitatet...

Hehe, ja men anyway liksom..Ville vert MYE mer naturlig å spørre: "Hvor mange poser vil du ha?"

BTW: Jeg er 26 år gammel, og faller på ingen måte inn under den gruppen som kalles "eldre".

EDIT: Men du mener altså at det er helt greit at de spør?

Er det bare meg som blir lettere irritert av dette kanskje?
Sist endret av torek1; 6. oktober 2007 kl. 11:08.
I min jobb er jeg pålagt å spørre om pose, det samme gjelder å spørre etter medlemskort og kvittering. Det du kommer med her forteller ikke meg annet enn at du ikke ser lenger enn din egen nesetipp. Sitt med meg på jobb en dag så skal du få se mennesker som klikker i vinkel om de får en pose for mye, eller en pose i det hele tatt.

Har vært i situasjoner hvor vi som jobber i kassen har vært nødt til å gå rundt å lete i skuffene etter èn krone fordi en kunde absolutt ikke ville ha poser fra oss. Dessuten er det mange som har sekk, gåstol, egne poser, eller som kjører bil som heller legger varene sine direkte i bagasjerommet.
Sist endret av John B; 6. oktober 2007 kl. 11:08.
For ikke å glemme de som pakker varene sine i pappesker som butikken ofte stiller med.
Trådstarter
70 2
John B: Greit, jeg skjønner din oppfatning som medarbeider i en butikk.

Jeg forteller bare min oppfatning som kunde..Og påpeker at jeg synes dette er mektig irriterende.

Etter min mening er det dere som ikke ser nermere enn deres egen nese..Når jeg åpenbart står der uten noen gåstol og uten egne bærenett..Men allikevel får dette dumme spørsmålet.
Hvis du er 26 år og blir irritert av noe så ubetydelig som et spørsmål om du skal ha pose i butikken, så tror jeg det er på tide du vokser opp.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av torek1
John B: Greit, jeg skjønner din oppfatning som medarbeider i en butikk.

Jeg forteller bare min oppfatning som kunde..Og påpeker at jeg synes dette er mektig irriterende.

Etter min mening er det dere som ikke ser nermere enn deres egen nese..Når jeg åpenbart står der uten noen gåstol og uten egne bærenett..Men allikevel får dette dumme spørsmålet.
Vis hele sitatet...
Hva da med oss som hele tiden glemmer å spørre etter pose? I de butikkene hvor de ikke spør om du skal ha pose hender det rett som det er at jeg står der med masse varer og ingen transportmuligheter. Da er det ekstra pes både for meg og for den som jobber der når jeg må komme tilbake forran kassen og spørre om de ikke har en pose til meg.
Og at posen _skal_ koste en krone. Var en gang jeg hadde kjøpt varer for 3-4-hundre kroner. Han i kassen spurte ikke om jeg skulle ha pose, og det kom selvfølgelig ikke jeg heller på. Så det endte opp at jeg måtte dra kortet igjen. - For to poser til 0,75kr stk.

Syntes de burde gi de vekk gratis, bare legge de sammen med varene, uten å spørre. Så får du helle si nei om du har med deg eget handlenett.
Du finner ikke noe annet å irritere deg over? Hvis det at folk spør om du vil ha pose i butikken gjør deg irritert synes jeg synd på deg når de virkelige problemene dukker opp.
Sitat av torek1
Dere har vel alle opplevd at dere er i butikken, og har handla en korg smekkfull..Så kommer dere til kassen, betaler...

Så får du spørsmålet: "Skal du ha pose?" LOL, "neida, jeg tar det i lommen!"

Hvor idiotisk er ikke det? Her står du med varer som trenger kanskje 4-5 plastposer, så presterer de å spørre om det som er innlysende etter min mening!

Sikkert noen som jobber innen bransjen her, kom med innspill.
Vis hele sitatet...
Fordi hvis vedkommende ikke hadde spurt deg, kunne det hende at du kom rasende tilbake og laget bråk om den posen til 50 øre som vedkommende slo inn.


Eller så har man de som har med pose eller annet oppbevaringsmiddel selv, disse blir totalt rabiate når man slår inn en pose man ikke skal ha.

Så har man "snylterene", som ikke nevner noe om pose før man har betalt. Og krever selvfølgelig gratis pose, ellers så klager de så alle i butikken hører pluss halve nabolaget.

Og ja, det finnes de som har kjøpt en del som putter varene i lommene.

Så nei, det finnes ikke bare kunder ikke bryr seg om posene som har blitt slått inn. Det finnes de som lager oppstyr av kun 50 øre, og det er etter min mening ikke så få heller.

Har opplevd kunder som ville ha 10 øre avslag på en vare, fordi den gikk inn med 10 øre for mye i kassa. Prøv å forklare slike folk hvor vanskelig det er å gi tilbake 10 øre, fordi mynten ikke er i produksjon lenger. Da får man tåpelige forslag tilbake som om de ikke kan få en 50 øre i stedet.

Hadde en kunde som på død og liv ville at jeg skulle endre et feilslag for henne (plukodene var nesten identiske), dette selv om jeg forklarte vedkommende sakte og rolig om at det kanskje ikke var en god ide pga. prisforskjell. Enden på visa var at jeg ba om 15 kr mer av henne (hun ville det selv), da ble hun rasende fordi jeg skulle ha penger av henne.

Så min anbefaling er at du burde prøve deg både i kassa og på gulvet en god stund, da får du oppleve mye rart. Kanskje ikke det blir så irriterende lenger at kassepersonalet spørr deg om pose.

P.S Kassapersonalet liker IKKE at man spøker om dette. Personlig likte jeg å si tilbake at selvfølgelig er det tungvindt å ta med alle varene i lomma, men at det var kunden selv som valgte hvordan vedkommende fraktet varen videre og at pose var kun et tilbud fra butikken.

Ved siden av disse "pose-kundene" så har man også de som lager et stort nummer av kassakvittering. Jeg mener, hvor vanskelig er det bare å si nei uten å lage et stort nummer ut av det?

Som med "pose-kundene", finnes det de kunder som forventer at man skal gå gjennom hele søppelcontaineren å lete etter nettopp deres kvittering fordi ellers lager de bråk og spetakkel uten like.

Heldigvis har det visstnok kommet et nytt kassesystem her, slik at kvitteringer kan hentes ut lett igjen. Men slik var det ikke når jeg jobbet i butikk.
Hva med Clas Ohlson på sørlands-senteret i Kristiansand da? Der ligger posene ved enden av varebåndet, der varene havner etter de har gått gjennom kassa.. Gratis poser seff... Hvorfor kan ikke alle andre butikker og gjøre det? Er jo bare å øke prisen på alle produkter med en øre eller to, så går jo det opp i opp
Jeg misliker sånne type folk, som absolutt må irritere seg over noe.

OT: Vi har et slik par i nabolaget, og den gangen søstra mi skulle ha en liten attenårsdag fest ble den bombadert av klager og skriftelige klager av det paret fordi de synes det bråkte. Når de satt og så på film hele kvelden, de klagde bare fordi de skulle ha noe å klage på. AKKURATT SAMME KATEGORI SOM DEG.

Hvis du synes det er så irriterende, så slutt å spis mat og begynn å sult.
Trådstarter
70 2
Haha er det verste..En del av dere som har kommentert tråden, er jeg delvis enige med..Om ikke helt enig, så forstår jeg hverftall deres synspunkter.

Mens andre derimot oppfører seg som idioter, der det eneste de er ute etter, er å hakke på folk..Samt samle creds fra de andre her på forumet. Nevner ikke navn, men dette var latterlig lesning.

Som jeg tidligere har sagt her, så er dette MIN personlige mening, har ikke bedt om at andre skal dele samme oppfatning til meg. Jeg har derimot spurt etter synspunkter...

Men skal dere komme med krittikk, ja så bør den iallfall være konstruktiv spør du meg.
Sitat av torek1
Som jeg tidligere har sagt her, så er dette MIN personlige mening, har ikke bedt om at andre skal dele samme oppfatning til meg. Jeg har derimot spurt etter synspunkter...
Vis hele sitatet...
Hvis du skal komme med DIN personlige mening kan du ikke lage en poll på vanlig DISKUSJON. Det var våre synspunkter, om du hakker ned på de hakker vi ned på dine. Naturens gang.

Det er meningen at man skal diskutere her, og om du så hadde hatt et bra innlegg der tviler jeg på at det hadde hvert rather mindre flaming mot dette.
Sist endret av Pagliacci; 6. oktober 2007 kl. 12:14.
Når du irriterer deg over noe så simpelt som bæreposer og er villig til å lage en tråd på et forum så må du forvente å bli hakket på. Mange på forumet har jobbet eller jobber fortsatt på matvarebutikker, og min egen mening er at jobben hadde vært helt grei hadde det ikke vært for kundene som skal klage, klage og klage litt til.

På de fleste butikker er det jo en plikt å spørre om du vil ha poser, og det er fordi ikke alle er like.
Noen vil ha poser, andre ikke. Jeg har selv gjort den feilen å bare slenge med poser til en 23-åring, noe jeg angret på. Han skjelte meg ut og ville ha pengene tilbake. Det fins alltid unntak, og for å gjøre alle fornøyd så spør man først om du vil ha.

Så fins det de personene som skal være litt tøff i kjeften og vise seg frem når de er på butikken.
"Kviteringa? Neeeei, har så mye penger"
"Selvfølgelig skal jeg ha kvitteringa, hva ellers?"

Det er bare noe med noen kunder å det å rakke ned på andre.

Som sagt, du er fortsatt på min shitlist.
Faren min har alltid en haug med poser i bilen, derfor pleier han ikke å kjøpe poser. Synes ikke det er dumt at de spør jeg.
Tjeah, vi irriterer oss alle over ting. Jeg irriterer meg jævlig sterkt over at jeg faktisk selv må spørre etter poser gang på gang. Men jeg har like mye trang for å poste denne irritasjonen på nFF, som jeg har for å poste informasjon om hvordan jeg går frem for å stappe finger'n i analhullet mitt.
hmm, det som irrerterer meg mest når jeg er i butikken, eller mest på bensinstasjoner da, er når du skal ha igjen veksle penger og duden bak kassa legger de på kassa isteden for å legge de i den utstrakte hånden din... må stå i flere minutter og plukke mynter....
Nå skal jeg komme med et lite tips til deg Når du er i butikken, si noe så enkelt som:
"Jeg skal ha med 3 poser..."


Det løser alle problemene dine. Da slipper du å høre det såkalte idiotiske spørsmålet som personalet er pålagt å si. Spør du meg er det ganske idiotisk å kritisere noen for noe de er pålagt å si. Blir som om kinopersonalet spør deg om du ville sitte foran eller bak. Selvfølgelig skal x sitte bak og y foran, men det vet jo ikke personalet..?
Sist endret av solanj; 6. oktober 2007 kl. 13:06.
Kan noen være så vennelige å bare glemme denne idiotiske tråden? dette blir for dumt, kassapersonale har ingenting med at de er pålagte å spørre om kunden skal ha pose.
Hvis du skal klage kan du sende en skriftlig klage til forbrukerrådet eller den butikkjeden du vanligvis handler hos.
Det er sånne som trådstarter som gjør at jeg aldri mer kan/vil jobbe i servicenæringen.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av torek1
Så får du spørsmålet: "Skal du ha pose?" LOL, "neida, jeg tar det i lommen!"

Hvor idiotisk er ikke det? Her står du med varer som trenger kanskje 4-5 plastposer, så presterer de å spørre om det som er innlysende etter min mening!
Vis hele sitatet...
Sitat av torek1
Hehe, ja men anyway liksom..Ville vert MYE mer naturlig å spørre: "Hvor mange poser vil du ha?"
Vis hele sitatet...
Så hvis spørsmålet hadde vært "Hvor mang poser skal du ha?" fremfor "Skal du ha pose?" så hadde du ikke blitt irritert? Jesus. You need a hobby Tipper alle de som IKKE skal ha pose i hele tatt hadde blitt fornærma da, følt at butikken pressa på de poser.

Sitat av torek1
Er det bare meg som blir lettere irritert av dette kanskje?
Vis hele sitatet...
Om ikke bare deg, så er dere ikke mange hvertfall.
Det er mange mange mennesker med en masse problemer.
Om alle skulle klaget over problemer så små som denne, ville satelitter og telefonlinjer sprengt av overbelastning.
Er man pålagt og betale for posene? Det hender støtt og stadig når jeg handler at hun/han trykker inn varene, jeg betaler, og vips så kommer jeg på at jeg må ha poser. Da stikker jeg bare og henter 2-3 stk (rett foran nesa deres)

Noen som vet?
Du spør jo selvsagt om pose etter du har betalt. Er ikke akkurat som de gidder å ta betalt på nytt for en pose.
Sitat av Svends
Er man pålagt og betale for posene? Det hender støtt og stadig når jeg handler at hun/han trykker inn varene, jeg betaler, og vips så kommer jeg på at jeg må ha poser. Da stikker jeg bare og henter 2-3 stk (rett foran nesa deres)

Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Tja, posen er altså en vare man kan velge å kjøpe, eller velge å la være å kjøpe. Noen butikker gir bort denne varen gratis, men som regel koster den penger.

Det som er litt spesielt med denne varen er at de aller fleste kunder forventer å få den gratis, og derfor ofte stjeler den. Men siden dette er så vanlig er det svært uvanlig at noen griper fatt i det. Men ja, dersom butikken tar betalt for posene er man strengt tatt pålagt å betale for dem.

Men du blir neppe politianmeldt med det første...
Sist endret av Cikey; 6. oktober 2007 kl. 16:28.
Ryktene skal ha det til at en ganske liten butikk må ut med så mye som en halv mill i året bare for posene - så jeg kan godt skjønne at enkelte butikker med høy gjennomgang av kunder med lav fortjeneste må ta betalt for posene.
Sitat av Svends
Er man pålagt og betale for posene? Det hender støtt og stadig når jeg handler at hun/han trykker inn varene, jeg betaler, og vips så kommer jeg på at jeg må ha poser. Da stikker jeg bare og henter 2-3 stk (rett foran nesa deres)

Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Det kommer an på butikk og kjede. Tror lavprisbutikker er mye ivrigere på å få betalt for posene enn et dyrere supermarked. På min arbeidsplass har vi fått beskjed om å gi posene gratis til de som handler mye, si 500 kr+.
Uansett; posene koster faktisk penger i innkjøp, de blir heller ikke billigere av at de har butikkens logo trykt på. Hvis jeg ikke husker feil koster de rundt 40 øre i innkjøp, så kan vi legge på moms og prisen inkluderer også en miljøavgift. Noen pengemaskin for butikken er bæreposene altså ikke.
Sist endret av pecado; 6. oktober 2007 kl. 16:35.
Kan jo svare som Karl i Mot I Brøstet:
Bærepose? Nei jeg spiser det her jeg
Det plager deg at de spør om du skal ha pose? Etter min mening er det mer irriterende å måtte spørre om pose selv.
Men ærlig talt, hvis du irriterer deg over noe så uvesentlig som dette er det påtide å åpne øya og se seg om etter nye problemer.
Mest latterlige tråden jeg har sett på lenge tror jeg.
For å svare enkelt å greit på spørsmpålet i denne tråden din
"Er det bare meg som blir lettere irritert av dette kanskje?"

JA
Tenk å SPØRRE om vi skal ha pose... Forferdelige saker. Vi har det ikke godt i dette landet.
Grusomt, forferdelig, UAKSEPTABELT. Hvem er det som gjør noe sånt? Spør om man vil ha pose?
Helt forkastelig etter min mening.
Sitat av RichiRich
Kan jo svare som Karl i Mot I Brøstet:
Bærepose? Nei jeg spiser det her jeg
Vis hele sitatet...
Hahahaaha!
Det er støtt og stadig noen sånne som deg innom butikken hvor jeg jobber.. De irriterer meg grønn. Hadde du sagt at du skulle hatt x antall poser ville den anstatte sluppet å spørre deg. Gjerne si fra om du skal ha kvitteringa også. Det er sinnsykt kjipt å spørre hver eneste kunde om de skal ha pose/kvittering.
Kunne skrevet leksikon over alle småtingene som irriterer meg på jobb. (Jobber som kassebitch på Coop butikk)
Bæreposene mener jeg bestemt at er fullfinansiert av staten, i og med at butikkene får momsfradrag for hele summen, eller noe lignende. Så posene skal være gratis, men enkelte sleipe kjeder tar seg betalt uansett, men er ikke 100% sikker på om det gjelder lenger, i og med at den rødgrønne regjeringen sikkert har fjernet også denne gratisordningen.
Tror jeg ikke på, for vi regner svinn på poser vi ikke får solgt. Posene blir bestillt ifra leverandør som alle andre varer og kommer på faktura. Har dog ikke sett hva innkjøpspris er på disse.
Jeg skjønner at de bestilles, men skjønner du hva momsfradrag er?

Selvsagt om dere selger posene uansett om de skal være gratis, så blir jo organisasjonen deres sur når den ikke får seg noen ekstra gratis penger som den egentlig ikke skulle hatt også. Slik fungerer desverre samfunnet vårt i dag.

Hvordan regner dere svinn på en vare som ikke går ut på dato??
Sist endret av rocleverenda; 6. oktober 2007 kl. 18:09.
Du sier "Mens andre derimot oppfører seg som idioter, der det eneste de er ute etter, er å hakke på folk.." Tuller du ? Du kan vel ikke vente at alle har poseproblem.
Mora mi pleide å ta med seg en eske til å ha varene i, hun brukte aldri poser.
Men når man handler til syv personer, så er det kanskje lettere å bære en stor eske enn ti små poser.
:-P
Syns det er greit at de spør om poser jeg!
Ikke så ofte jeg bruker pose selv!
Bor liksom 10meter unna butikken, er greiere å ta det i hånda, da.
Også er liksom "pose-skuffa" full....
Sitat av rocleverenda
Hvordan regner dere svinn på en vare som ikke går ut på dato??
Vis hele sitatet...
Hvis dem kjøper inn 10 000 poser, selger 3 000. På varetellinga teller de 6 500 poser. Hvor er de resterende 500 posene? Get it?
Sitat av rocleverenda
Jeg skjønner at de bestilles, men skjønner du hva momsfradrag er?

Selvsagt om dere selger posene uansett om de skal være gratis, så blir jo organisasjonen deres sur når den ikke får seg noen ekstra gratis penger som den egentlig ikke skulle hatt også. Slik fungerer desverre samfunnet vårt i dag.

Hvordan regner dere svinn på en vare som ikke går ut på dato??
Vis hele sitatet...
Svinn er mye mer enn varer som går ut på dato. Svinn er rett og slett svinn, altså varer som forsvinner. Brekk, tyveri, etc er også svinn.
----------

Men hva er det egentlig du snakker om?

Hvorfor skulle posene være gratis? Hva slags logikk er det? Og hvordan kan du hevde at penger som kommer inn på posesalget er "gratis penger som den egentlig ikke skulle hatt"? Ingenting her gir noen mening...
Sitat av Cikey
Hvorfor skulle posene være gratis?
Vis hele sitatet...
Jeg syns poser burde være gratis.
Syns det er litt rart å måtte betale for å gå rundt med butikkens reklame.
Da posene ikke hadde reklame på seg, da var de gratis!
_Det_ finner ikke jeg logikken i!
Momsfradrag? Hvorfor skal noe være gratis bare fordi en virksomhet får momsfradrag for varen? Varekostnaden forsvinner ikke selv om en ikke behøver å betale moms!
Er det så vanskelig å forstå at det koster noe å lage en bærepose, da koster de også penger for butikken å kjøpe dem inn, og til slutt koster de penger for kunden.
Sist endret av pecado; 6. oktober 2007 kl. 18:29.
Sitat av GothQueen
Jeg syns poser burde være gratis.
Syns det er litt rart å måtte betale for å gå rundt med butikkens reklame.
Da posene ikke hadde reklame på seg, da var de gratis!
_Det_ finner ikke jeg logikken i!
Vis hele sitatet...
Du krever ikke at du skal få Colaen din gratis gjør du vel? Men det er reklame på den... Hva med addidas buksene dine? Det er jo reklame på dem også, så burde ikke de være gratis?

Poser er et produkt som butikken selger på samme måte som brød og melk. Det er produkter som koster penger inn, og penger ut. At det står reklame på siden betyr ingenting, det er reklame på alle produkter. Arumentet ditt holder altså ikke.

Videre kan man ta for seg miljømessige grunner til at posene burde koste så mye at man var helt sikker på at folk brukte dem om igjen, men det blir en annen debatt...
Sitat av Cikey
Du krever ikke at du skal få Colaen din gratis gjør du vel? Men det er reklame på den... Hva med addidas buksene dine? Det er jo reklame på dem også, så burde ikke de være gratis?

Poser er et produkt som butikken selger på samme måte som brød og melk. Det er produkter som koster penger inn, og penger ut. At det står reklame på siden betyr ingenting, det er reklame på alle produkter. Arumentet ditt holder altså ikke.

Videre kan man ta for seg miljømessige grunner til at posene burde koste så mye at man var helt sikker på at folk brukte dem om igjen, men det blir en annen debatt...
Vis hele sitatet...
Nå har jeg ikke adidas bukser jeg da...
Siden jeg hovedsakelig unngår store merkevarer som "flasher" hva merke det er.

Annyway
På butikken her har _får_ de masse gratis poser.
Men det hender at de ikke vil bruke disse gratis posene, fordi de er 2cm smalere enn vanlige poser.
Poser med bedriftens navn og kommune på.
Og de må vi betale for!
Koster ikke en dritt for butikken å ta posen ut av eska og slenge den på båndet!
Men vi betaler for det, og pengene går til butikken.
De posene burde vært gratis!
- Og det kan du ikke motsi!
Sitat av GothQueen
Nå har jeg ikke adidas bukser jeg da...
Siden jeg hovedsakelig unngår store merkevarer som "flasher" hva merke det er.

Annyway
På butikken her har _får_ de masse gratis poser.
Men det hender at de ikke vil bruke disse gratis posene, fordi de er 2cm smalere enn vanlige poser.
Poser med bedriftens navn og kommune på.
Og de må vi betale for!
Koster ikke en dritt for butikken å ta posen ut av eska og slenge den på båndet!
Men vi betaler for det, og pengene går til butikken.
De posene burde vært gratis!
- Og det kan du ikke motsi!
Vis hele sitatet...
Jeg antar du forstår at poenget mitt ikke var å si noe om din garderobe...

Det du snakker om er et _unntak_ og de finnes alltid og er helt uvedkommende en slik debatt som dette. Jeg driter faktisk i om butikken din har fått posene sine, eller om de må selge kroppen sin for dem, poenget er at som prinsipp er det riktig at kunden betaler for posene ut i fra argumentasjonen i min forrige post...
Overasker meg at denne tråden fikk leve så lenge!

Sitat av GothQueen
Jeg syns poser burde være gratis.
Syns det er litt rart å måtte betale for å gå rundt med butikkens reklame.
Da posene ikke hadde reklame på seg, da var de gratis!
_Det_ finner ikke jeg logikken i!
Vis hele sitatet...
Drikker du cola?
Røyker du?
Går du med merkekler?
Får du dem gratis fordi at det står merkenavn på dem?
Think not!

Vellvell, selvfølgelig skal de spørre om jeg vil ha pose!
De må jo vite om jeg skal ha eller ikke?
Mennesker er jo ikke synske fordiom de sitter i kassen på Rema, er de?

..Ja, noen kom mer i forkjøpet.
Sist endret av Hardcore; 6. oktober 2007 kl. 18:45.