Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2081
Ikke Værst På PC
Jeg har bare et kort spørsmål. Hva gjør denne bussbredden/Memory data bus? Er det stor forskjell på 256-bit og 384-bit? I så fall, hva er denne forksjellen?
Ikke Værst På PC
Trådstarter
Jeg er rett og slett overrasket over at ikke det er noen som gir uttrykk for kunnskap.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du merker forskjellen, kort og godt er det hvor raskt gpu aksesserer minnet sitt, lese/skrivehastighet, du får presset mye mer informasjon på en gang.

Så om vi sammenlikner 128 og 256, så må den tregeste operere i 2 ganger før den har lastet like mye som den raskeste.

Man merker det best ved folding/benching, men også ved stor last på kortet i spill, da det vil som oftest knele, fordi det ikke klarer å henge med.
Sist endret av Fleff; 10. desember 2012 kl. 21:34.
Ikke Værst På PC
Trådstarter
Ok. Takker for svar Jeg har nemlig lagt merke til at AMD GPU har jevnt over større bussbredde enn nVidia kort.