Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 714
Hei, jeg har en i5-2500k cpu som jeg planleggere å oppgradere til en i7-2600k eller i7-3770k midlertidg for en billig peng.
Dette blir til jeg skal oppgradere hk, gpu og CPU.

Men trenger akkuratt nå en cpu som er litt kraftigere.

Så spørsmålet er hvilken prisklasse jeg kan forvente å få disse Cpuene til brukt.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
En i7 2600k ville jeg gitt 5-600,- for, mens en 3770k ville jeg sagt ca 12-1300,-

Dersom dette bare er midlertidig, så er et mye bedre tips å investere i en uoriginal cpu kjøler(dersom du ikke har det)
Så kan du heller overklokke den du har nå. Jeg har en 2500k i et system her, klokket til 4.3ghz, klarer fortsatt å henge med i tunge programmer og spill.

Dersom du skal rendre videoer og drive med heavy multitasking, så er hyperthreading helt klart en fordel, men dersom jeg var i din situasjon hadde jeg ikke vært i tvil.
Trådstarter
Skal brukes til viedeo redigering og streaming, har klokket min til 4.2ghz, men sliter allikavel litt når jeg skal streame eller bare filme in game med fraps f.eks da det tar mye cpu kraft. Men takk for svar ��