Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1127
Hei

Jeg har en msi gt780 som jeg bruker til gaming. Har kjøpt en ekstern skjerm som jeg har tenkt å bruke, og bare ha laptoppen lukket. Feste den under bordet eller noe.

Men da kommer problemet med av/på knappen. Skulle gjerne hatt en måte å få den på uten å måte åpne PCen og trykke på den.

Har sett på noe sånt. Ekstern av/på knapp http://www.dx.com/p/jm-202-desktop-p...4#.Vr0UGFmh3qC

Funker det? Noen har erfaring med det. Vanskelig, lett osv.

Også prøvd å få til at den skrur seg på med tastetrykk, men funker kun får hvile/dvale. Fant ikke installer for det når den er skrudd av. Noen som har erfaring med dette, og en sånn laptopp?

Siste ting. Hvis jeg tar skjermen(demonteres den helt av) av resten av laptoppen. Vil den forsatt fungere normalt, eller er det noen ting som sitte i skjermen. Som vil ha betydning på laptoppen?

Takker på forhånd for svar.
Mvh
Didrik
Du kan skru på maskinen ved å bruke et usb-tastatur.

How to turn on computer via USB Keyboard
Men er ikke det bare hvis maskinen er i dvale/hvilemodus? Og ikke hvis du skrur den helt av?

Og jeg får ikke like mange valg opp når jeg går på stup (del Key) på min... Er det en annen meny jeg skal til?
Kan hende maskinen din ikke støtter det.

Her er et eksempel på en maskin som skrus på uten at det er snakk om dvalemodus:

How to Power On a PC from the Keyboard (ASUS P5K)

Fra MSI sitt eget forum:

Okay: the GT780 supports wake-on-lan, supports wake-on-usb and you can operate it while the lid is closed. Just press the external keyboard, and it will awaken from hibernate / sleep. No problems here!!
Vis hele sitatet...
Supports GT780 wake-on-lan and wake-on-usb?

Sier ingenting om å starte maskinen tho, bare å vekke den fra dvalemodus. :P
Sist endret av Turbolego; 12. februar 2016 kl. 00:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bare bruk dvalemodus du, maskinen er helt avslått da. Alle prosesser suspenderes/pauses og all data i RAM skrives til disk, deretter slås maskinen av.
Når du slår den på igjen, lastes dataene tilbake i RAM.
Jeg har aldri slått noen av maskinene mine "helt av" siden støtte for dvalemodus kom i Windows 2000.

Sitat av 2weaktogeek Vis innlegg
Siste ting. Hvis jeg tar skjermen(demonteres den helt av) av resten av laptoppen. Vil den forsatt fungere normalt, eller er det noen ting som sitte i skjermen. Som vil ha betydning på laptoppen?
Vis hele sitatet...
Skjermen og pc'en fungerer helt fint hver for seg, men jeg tviler på at det finnes noe "skjøteledning" for kabelen som går i mellom skjermen og hovedkortet.
Denne har en ganske stor kontakt med mange kontaktpinner, og selve kabelen er veldig skjør. I mange laptoper sitter dessuten antennene til wifien i lokket, disse ledningene finnes det imidlertid skjøteledninger for, eventuelt skaff en løs antenne og plugg den rett i nettverkskortet.

Enkleste er vel bare å koble til en ekstern skjerm, eller viss pc'en i utgangspunktet bare blir stående på samme sted, hvorfor ikke stasjonær pc...?
Eneste som er irritabelt med dvalemodus er at du reserverer samme mengden minne \ ram på harddisken som kun kan brukes til dvalemodus, dette kan bli irriterende hvis du har mye minne \ ram og liten ssd disk i maskinen din

uansett hvis du bruker nyere OS som win8 eller linux + ssd så vil du fortsatt oppleve veldig rask oppstart med bruk av dvalemodus
Sitat av varg300 Vis innlegg
Bare bruk dvalemodus du, maskinen er helt avslått da. Alle prosesser suspenderes/pauses og all data i RAM skrives til disk, deretter slås maskinen av.
Når du slår den på igjen, lastes dataene tilbake i RAM.
Jeg har aldri slått noen av maskinene mine "helt av" siden støtte for dvalemodus kom i Windows 2000.
Vis hele sitatet...
Jeg får den forsatt ikke til å starte med tastaturet. For det er casen, at jeg vil unngå å måtte åpne laptoppen hver gang jeg skal skru den på. Er det noen installert som jeg kan fikse på så den våkner fra Dahle modus når man trykker på spare feks?

Er usb tastatur. Razor blackwido.


Det med stasjonær, gar en gammel gaming laptopp, skal bygge egen pc. Men pengene strekker ikke til akkurat nå, så blir litt av gangen

Når jeg trykker på tastaturet, begynner det å lyse. Så det er strøm på det, men pc våkner ikke fra dvale
Sist endret av 2weaktogeek; 16. februar 2016 kl. 08:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.