Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 952
Hei.

Jeg har opplevd i de siste ukene at en del klassekamerater som ikke har pc med seg på skolen, og derfor tar andre sine pcer. De gjør det slik at de logger ut og enten logger seg på en gjestekonto eller logger på med sitt eget brukernavn og passord, siden det er samme domene.

Er det en mulighet for at jeg kan ta dette av, slik at man ikke bare kan gjøre dette utenvidere?
Det kan kansje være greit vist noen faktisk vill låne vekk pcene sine men ikke akkurat for min del, nå snakker vi om folk som laster ned drit på min pc, og kuker alt opp rett og slett...

Mvh Grim.
Er ikke sikker på om eg skjønte det helt, men bruker dere pcer der dere logger seg inn for og bruke dem? Tynn klienter?
I så fall kan en vell si i fra til lærer at eleven som låner din bruker laster ned ting han ikke skal.
Det er fullt mulig men du trenger tilgang til å redigere de lokale brukergruppene. Du kan bare legge til din domenebruker i den lokale brukergruppen for så og slette gruppen Domainusers. Om du ikke kan gjøre dette anbefaler jeg deg å ta en prat med ikt eller kontaktlæreren for å ta opp problemet med at andre "låner" pcen din.
Det Nerga anbefaler kan fungere, men avhengig av settings i Active Directory kan det gjøre at du ikke får internett. Det er bedre å få IKT-karen (som garantert er scrub) til å endre settings slik at man ikke kan logge på andres brukerkontoer.