Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2181
Hei!

I det siste har jeg sett et par videoer på YouTube som har fått ekstremt mange views på svært kort tid, og etter å ha sjekket statistikken for de, viser det seg at viewsene kommer fra siden http://www.viralzoo.com.

På f.eks denne videoen her er det snakk om over 50k views som linker tilbake til denne URL'en.

Har prøvd å finne ut hvordan dette er mulig, uten helt å lykkes. Det jeg vet er at ViralZoo-siden genererer html-sider (http://www.viralzoo.com/v/ID.html), der ID = video-IDen fra youtube-videon. Denne siden embedder den akutelle YouTube-videoen.

Har sett gjennom kildekoden, men finner ingen tegn til noen scripts o.l. som kan generere views. Noen her som greier å finne ut hvordan ViralZoo får til dette? For alt jeg vet kan dette være en slags betalingstjeneste, men finner heller ingen informasjon om selve siden...

Og nei, jeg spør ikke for å få views på egne videoer, jeg er rett og slett nysjerrig på hvordan dette funker!
▼ ... noen uker senere ... ▼
YouTube er ekstremt gode på og fange opp view cheating. Så det må være noe med at mange brukere besøker den nettsiden eller liggnende. For om alle viewsene kommer fra samme ip eller proxy så merker google/youtube det.

Før var det enkelt men det siste året at de gjort meget mye for og fjerne dette.
Det er flere betalingstjenester som tilbyr dette. Har vurdert det selv på en av mine videoer, men kom frem til at det ble for risikabelt. Man risikerer å få fryst sine views på 300 for alltid.
Jeg har ikke satt meg inn i slike YouTube views, men lurer på hvorfor i all verden noen ville ta betalt for å få mer views? Er views så viktig?
Sitat av xcitu Vis innlegg
Jeg har ikke satt meg inn i slike YouTube views, men lurer på hvorfor i all verden noen ville ta betalt for å få mer views? Er views så viktig?
Vis hele sitatet...
For mange YouTubere (inkludert meg) så er views nesten like viktig som å ha stor penis.
Sitat av xcitu Vis innlegg
Jeg har ikke satt meg inn i slike YouTube views, men lurer på hvorfor i all verden noen ville ta betalt for å få mer views? Er views så viktig?
Vis hele sitatet...
For blant annet russebusser er det prestisje å ha mange views på sangene sine. En godt likt sang får mange views, men det å jukse til seg views syns jeg blir lavmål...
Sitat av Echodius Vis innlegg
For mange YouTubere (inkludert meg) så er views nesten like viktig som å ha stor penis.
Vis hele sitatet...
Godt jeg har en stor penis og kan drite i sånt tull som views da.
EEh? Hvis du går inn på www.viralzoo.com ser du jo at det er en side som legger ut viral videos fra youtube, som sikkert har en del brukere?
det du kan gjøre er å jukse for noen andre slik at de blir stuck på 300
Mer views gir deg også faktisk mer views, da du kommer høyere opp så søkelista, related videos. Er en blanding av views, likes og hvor related det er. Skulle likt å se oppskriften Bare for å forklare det med 300 litt mer, så er det sånn at hvis en video får mange views plutselig, stopper counten å gå opp etter 300. Mens den står stille sjekkes det om viewsene er fra en ip/data eller flere. Greide selv å få viewsa til en film jeg hadde til å stå stille i mange dager (brukte sånn refresh-addon i firefox), og jeg fikk 300 ekstra views. Men skulle jeg tippa vil jeg si at jeg og kompisen min refresha flere tusen ganger.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Oj, kjenner alle på Ekspidisjonen 2011 as :P

At de har over 50k views tror jeg på at generert..
Får jo 312 view per ip, så kan jo bare skifte ip etter 300 refresh.
Sitat av Andreassen Vis innlegg
Får jo 312 view per ip, så kan jo bare skifte ip etter 300 refresh.
Vis hele sitatet...
Er dessverre ikke så lett.
Hvis du først blir fryst, så varer det lenge.
Etter et lavt antall views tar det opptil 48 timer for at siden skal telle views, dette er for å ikke bruke for mye kapasitet. Hva snakker du om fryst?
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
For blant annet russebusser er det prestisje å ha mange views på sangene sine. En godt likt sang får mange views, men det å jukse til seg views syns jeg blir lavmål...
Vis hele sitatet...
lavmål schmavmål.. en tyv gidder ikke å jobbe etter lovverket for å tjene til livets opphold. det vil alltid være noen som prøver alternative metoder for å oppnå noe.

Men vil det ikke bare være å kode en bot som refresher etter å ha hentet ny proxy hver gang? Da ville jo ikke YouTube skjønne at det er noe i gjerde?
Trådstarter
2 0
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Det er flere betalingstjenester som tilbyr dette. Har vurdert det selv på en av mine videoer, men kom frem til at det ble for risikabelt. Man risikerer å få fryst sine views på 300 for alltid.
Vis hele sitatet...
Er ganske så sikker på at det er denne siden de har brukt. I FAQ'en til siden oppgir de at de bruker ViralZoo til å generere views. De tar 135 USD for 50k views, noe som passer bra med antall views fra ViralZoo i statistikken på Ekspedisjonen-videoen.
Kanskje ikke så lett, men en finfin måte å få 1.8 mill views på sin video, lucky guy!
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=xE4uzGaQDQg
Se på andre videoer av han, har maks 2-3k views. Det som skjedde med denne var at den var så bra, at Bethseda delte videoen på Facebook siden sin, Voilá! 1.8 mill views++.
http://www.facebook.com/TheElderScrolls