Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 5549
Har hørt at det skal vere ein versjon av Lord of the rings ute i bra kvalitet ( SVCD).
Versjonen som eg har (VCD) er drit dårlig.
Har noen sett det påståtte SVCD versjonen i bra kvalitet???
Jeg har, men har ikke funnet den enda, har en sample av den på maskina. Det meget bra kvalitet på den! Noen som vet hvor jeg kan finne denne versjonen? En ftp eller noe sånt?
Jeg har også litt (les: synnsykt mye:) lyst på den versionen jeg og!
Vuggum's Avatar
Trådstarter
skal skaffe Versjonen er på 4 svcd. det var kvalitet eg lurte på om kvaliteten var bra.
Hadde ikkje gidda og skaffe meg den visst kvaliteten sux.

har desverre ikkje linje til og uploade filmen.
men eg kan prøve og finne ut kor den kan skaffes
The.Lord.Of.The.Rings:Fellowship.Of.The.Ring.DVD.SCREENER.SV CD-TCF (også kjent som LOTR 4 cd'ers SVCD) er det svinebra kvalitet på.

Så den på DVD spilleren på 29" TV og det var helt sinnsykt god kvalitet! Litt stress at den linja med illegall copy etc kommer hvert 10. min elns, men det går jo helt greit da!
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
kvaliteten er RÅ ! har ikke sjekket divx dvd rippen ennå men tror den er ganske bra og hadde jeg ikke hatt så sugen linje skulla jeg uppa svcd rippen til deg
*sitter å ser på svcd versjonen akkurat nå på lerret*
sweet
Jeg har Lord.Of.The.Rings.TS-CENTROPY. Kvaliteten er ikke all verden men heller ikke dårlig. Er dette samme?
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
langt i fra
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av sorath
Jeg har Lord.Of.The.Rings.TS-CENTROPY. Kvaliteten er ikke all verden men heller ikke dårlig. Er dette samme?
Vis hele sitatet...
den som du har tar 3 cder og er av horribel kvalitet.
den på 4 cder er av god kvalitet.

jeg har sett begge, det er STOR forskjell.
OK. Vi nå at det finnes en version med god kvalitet. Men er det noen som vet om den finnes på en FTP ett eller annet sted!?!

JEG VIL OGSÅ HA http://www.iblis.nu/forum/images/icons/icon21.gif
Faktisk finner du den på DanBanans kongelige FTP, login info og slikt ligger i warez/private pubs seksjonen
Opprinnelig postet av sorath
Jeg har Lord.Of.The.Rings.TS-CENTROPY. Kvaliteten er ikke all verden men heller ikke dårlig. Er dette samme?
Vis hele sitatet...
hele forskjellen her ligger i kilden; den på 3 cd`er er en telesync versjon, d.v.s video er filmet fra et lærret, men med lyd direkte fra kilden.. den på 4 cd`er er en dvd(screener/promo) rip, så kvaliteten kan ikke bli særlig bedre, svcd er også mye bedre bilde kvalitet en vcd, svcd kan oxo spilles på dvd-spillere da.. de harde altså
Opprinnelig postet av na1t
svcd kan oxo spilles på dvd-spillere da.. de harde altså
Vis hele sitatet...
www.vcdhelp.com har en liste over hvilke dvd spillere som støtter svcd, hvis noen er i tvil! (de hadde ihvertfall det for en stund tilbake siden)
I skrivende stund hentes LOTR ned fra DanBanans ftp. (Knasende kjekk kar) Lurer på hvordan oppløsningen er på filmen. HVor bra er gra? dvd?

zeth: det du sa med illegal copy, vises det på dataen?
Better than thou.
Den er GOD! Tro meg, kvaliteten eier hårdt på den releasen.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Jeg får den i dag på CD!!
Bare for å si det slik; Kvaliteten på SVCD-Versjonen kan vel neppe bli stort bedre, (Skulle bare mangle med 4 cder )den er nok tilnærmet dvd Eneste dumme er jo denne linja og introen da.... Står med STORE bokstaver at denne filmen eises av blablabla og En må ringe 1-800-NO-Copies. Yeah right
Er det sant at du må ha 800 mb cder for å kunne brenne den?
Nei, 80-minutter holder, ettersom SVCD og VCD brennes i minutter istedet for Størrelse... eller no sånt no
Opprinnelig postet av vidder
Nei, 80-minutter holder, ettersom SVCD og VCD brennes i minutter istedet for Størrelse... eller no sånt no
Vis hele sitatet...
w00t? minutter eller ikke, d blir fortsatt megabytes av d da!
Ja, når jeg har lasta ned cd1 så ble det til sammen 805 mb. Og det er jo litt i meste laget.
4x800MB.-. Kvaliteten kan man ikke klage på, men det finns en annen rip på 2cd'er med tillsvarende kvalitet. Btw, tror dette er en av de få filmene det finns et tonn diverse ripper av..
har brent SVCD før på vanlig 80 cd... helt uten problemer selv om størrelsen er laaaaaaaaangt over 700mb.... har ikke peiling på hvorfor det går ang filstørrelse,,, men det går ihvertfall 80 minutter på en cd etc...
Har nå brent alle 4 på cd, funka bare F det....
Opprinnelig postet av cavey
har brent SVCD før på vanlig 80 cd... helt uten problemer selv om størrelsen er laaaaaaaaangt over 700mb.... har ikke peiling på hvorfor det går ang filstørrelse,,, men det går ihvertfall 80 minutter på en cd etc...
Vis hele sitatet...
Når man brenner en (x)VCD skive kan man presse inn 100MB extra på en cd skive.. dvs: 650/750, 700/800MB
Er det ingen måte å få bort copyright-teksten, som kommer rullende nederst på skjermen hvert 20 min? Bra kvalitet forresten... Thanks DanBanan
Dere som har lasta ned filmen fra DanBanans ftp server. Klarer dere å spille AVSEQ01.mpeg filene i windows media player? Har lasta ned codec.
Det går ikke før du har brent den, Mediaplayer leser SCVD, men ikke bare den ene fila...
Og dersom du ikke har brenner elns har det nå kommet en dvdrip.divx du kan laste ned å se uten å brenne den
Har brenner, og gleder meg som fean til å se den på dvd spilleren, hvis det er slik kvalitet som dere sier det er, ble bare litt forvirra for trodde mpeg fila skulle spille film.
Jojo, men dette er ikke samme type MPEG som de 5-sekunders "naturfilmene" dine
Sist endret av vidder; 30. januar 2002 kl. 20:32.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av zeth
Og dersom du ikke har brenner elns har det nå kommet en dvdrip.divx du kan laste ned å se uten å brenne den
Vis hele sitatet...
du slepper å brenne visst du bruker www.deamon-tools.org , det progget lager en virtuell cd-rom
Better than thou.
Eller hvis du bruker ISOBuster kan du bare extracte mpg filene.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av Carlo
Eller hvis du bruker ISOBuster kan du bare extracte mpg filene.
Vis hele sitatet...
da bruker du bare mer av den dyrebare plassen på hd'n din og det tar lengre tid
dette er en film som er MUST på dvd spør du meg
Opprinnelig postet av tore-
dette er en film som er MUST på dvd spør du meg
Vis hele sitatet...
Men den er ikke til salgs på dvd enda

sier jo nesten seg selv siden den fremdeles er på kino da
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
The.Lord.Of.The.Rings.The.Fellowship.Of.The.Ring.DVD.SCREENE R.DivX-DVL
det er navnet på den jeg har... den er på 2 cd'er og har ganske bra kvalitet, hvis du spørr meg
sorry det dumme spørsmålet,, men bortsett fra den stripa på toppen/bunnen (eller hvor den nå er) er screener dvd dårligere i kvalitet enn dvd for salg?
dvd fra sjappa, har rimlig mye bedre kvalitet ja... men dog, dvd screener funker det å
nå har jeg fått tak i The.Lord.Of.The.Rings.Fellowship.Of.The.Ring.DVD.SCREENER.SV CD-TCF, men støter på et problem. extracter mpg filene, men når jeg skal spille de av så prøver den å leite etter riktig codec på nettet. noe ala hvis du spiller av divx uten divx codec. men dette er jo mpg, så det skal jo ikke være sånn?

noen med samme release som har hatt samme problem?
eller enda bedre, noen som veit hva jeg skal gjøre?
dvd er must
Opprinnelig postet av sorath
nå har jeg fått tak i The.Lord.Of.The.Rings.Fellowship.Of.The.Ring.DVD.SCREENER.SV CD-TCF, men støter på et problem. extracter mpg filene, men når jeg skal spille de av så prøver den å leite etter riktig codec på nettet. noe ala hvis du spiller av divx uten divx codec. men dette er jo mpg, så det skal jo ikke være sånn?

noen med samme release som har hatt samme problem?
eller enda bedre, noen som veit hva jeg skal gjøre?
Vis hele sitatet...
Spill av filmen i et DVD-Program f.eks WinDVD
thanx, men fant ut av det selv.
Better than thou.
Hvis du bare installerer et DVD program eller laster ned en SVCD codec så funker det fint med WMP.
jeg merka det. egentlig en liten dritting, men dårlig tid og dårlig tolmodighet er en faktor som spiller inn. dessuten har jeg nettopp kommet fra jobb og ble irritert da ikke lotr funket.
Opprinnelig postet av sorath
nå har jeg fått tak i The.Lord.Of.The.Rings.Fellowship.Of.The.Ring.DVD.SCREENER.SV CD-TCF, men støter på et problem. extracter mpg filene, men når jeg skal spille de av så prøver den å leite etter riktig codec på nettet. noe ala hvis du spiller av divx uten divx codec. men dette er jo mpg, så det skal jo ikke være sånn?

noen med samme release som har hatt samme problem?
eller enda bedre, noen som veit hva jeg skal gjøre?
Vis hele sitatet...
Ja visst, jeg er en fiXer. Datakrim? Fy og skam!
voldsomt som det blir diskusjon om dette da.

jeg gir den ikke videre, den er allerede distribuert, ergo ikke mitt problem