Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2339
Hei!
Jeg var så uklok å kjøpte konsertbilletter via Facebook rett før jul. Hun hadde lagt ut et innlegg på konsertens Facebook arrangement ang salg av billetter. Jeg tok en lynrask avgjørelse og kjøpte disse billettene ettersom de var utsolgt alle andre steder. Jeg overførte penger for billettene og 200kr for frakt. Tiden gikk og jeg fikk aldri billettene i posten. Da jeg kontaktet jenten sa hun at hun sendte de via vanlig brevpost uten noe sikkerhet. Hun vil ikke betale tilbake pengene for billettene og mener hun har sendt inn en klage til posten. Jeg har ikke fått bildebevis på at hverken konsertbillettene er sendt eller at klagen er sendt inn. Jeg har videreført saken til forbrukerrådet, men ettersom de ikke får tak i selger pga manglende informasjon har de henlagt saken. Har noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg sitter med et navn, et telefonnummer (som ikke kan oppspores via 1881) og et kontonummer. Er dette grunnlag for å anmelde?

Takker for aloe tips og råd
Meg bekjent blir slike saker henlagt.

Det at hun har sendt det med brevpost gjør saken sikkert mye verre. Uten sporing/registrering.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Tviler på du kommer noen vei, blir ord mot ord.

Jeg hadde allerede begynt å tenke meg om 2 ganger når det koster 200,- i frakt, da et par billetter ikke veier mange gram.
Det er slik man lærer.
En god regel å forholde seg til når en betaler en vare uten å ha sett den og i tillegg betaler på forskudd er at en må ha råd til å tape disse pengene. Altså at en har betalt for en vare en aldri ser snurten av. Det er så mange luringer der ute som er ute etter pengene ens som ikke skyr noen midler for å få tak i disse, dessverreå måtte si det men slik er det.

Er så mye useriøst på finn.no at jeg ikke orker å titte innom der lenger. Noe av det samme er det vel på fb vil jeg tro, uten at jeg har studert det så veldig nøye.